PDA

View Full Version : Charvel So-Cal ervaringen



RoelSmoel
9 juli 2011, 23:23
Ik ben al langer aan het kijken naar deze gitaar en aangezien het te verwezenlijken is , maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om hem hier dicht in de buurt uit te proberen..

Nu meen ik dat ik her en der wat forumleden langs heb zien komen met deze gitaar, nu heb ik wat vragen..
De hals, waarmee moet ik deze vergelijken? Qua dikte en bespeelbaarheid bedoel ik dan.
Verder had ik gewoon graag wat ervaringen, hoe de gitaar bevalt, of eraan gemod is, en hoe deze daardoor (beter) is gaan klinken etc.

Danku:D

Tankman
9 juli 2011, 23:42
Ik heb een So-Cal. Heerlijke gitaar. Speel haast nergens anders meer op.

De hals is het meest vergelijkbaar met een Jackson denk ik. Hij is dikker dan een Ibanez Wizard, maar dunner dan een standaard Fender Strat. Hij is heerlijk glad en erg comfortabel. De compound radius is ook erg fijn. Ronder bij de lage frets en steeds platter bij de hoge.

Toen ik hem bestelde, deed ik dit met de gedachte dat ik waarschijnlijk toch andere elementjes in ging doen, misschien andere pickupswitch en andere straplocks. Ik heb namelijk nooit een gitaar gehad waar ik niet IETS aan wilde veranderen. Mijn peavey heeft andere elementjes en een coil tap, mijn Schecter moet nog andere elementjes en de hals is opgeschuurd om hem glad te maken en voor mijn PRS geldt hetzelfde als voor de Schecter.

Toen ik de Charvel kreeg en een paar keer mee had naar de band werd me al gauw duidelijk dat ik helemaal niets moet veranderen eraan. De Dimarzio Tone Zone in de brug klinkt echt super. Luidt, strak en gedefinieerd. De Evo in de nek positie is weer wat voller van geluid. Cleans zijn zelfs op mijn 6505 best mooi hiermee. In de middenstand staan beide humbuckers gesplit. Hiermee krijg ik ook een erg mooie clean uit mijn 6505. Lees dan wel, clean dat ik mooi vind. Echt helemaal clean is het uiteraard niet.

De koffer is ook super, maar die gebruik ik nu niet echt. Dat is niet handig als je van alles elke week naar de band moet sjouwen. Heb hem nu even in een Rockbag, tot beter vervoer is geregeld voor al mijn spul.

Charvel is zeker een aanrader. Ik heb ervaring met alle 3 de Japanse modellen. De Dimarzios klinken naar mijn mening wat meer gebalanceerd. Er lijkt wel wat compressie op te zijn, bijna actief, maar met de dynamiek van passief uiteraard.

De San Dimas met de Seymour Duncan JB en 59 vind ik wat schreeuweriger en erg midsy. Met mijn setup klonk hij niet mooi, maar verder wel een erg fijne gitaar. Voelt hetzelfde als de SoCal, maar klinkt gewoon anders.

De Wildcard vind ik ook een toffe gitaar. De kleur moest ik eerst aan wennen (heb de Molten Crust Lava bespeeld), maar nu vind ik hem helemaal te gek. Deze heeft als voordeel weer een HSS configuratie, weer Seymour Duncan en een recessed Floyd Rose. Hij heeft wel een Rosewood toets, wat ik minder vind, maar tussen alle Rosewoods, vind ik dit wel een van de fijnere.

Volgens is het dichtste bij wat jij Charvel kan testen in de buurt van Eindhoven. Ik heb de San Dimas getest en de SoCal vervolgens blindelings besteld. Geen spijt van. Zit er zelfs aan te denken om volgend jaar een tweede erbij te nemen als backup.

RoelSmoel
9 juli 2011, 23:48
Wow, dankje voor je uitgebreide antwoord, hier kan ik zeker wat mee:D

Ik heb inmiddels Gear Pro in Nederweert al een mailtje gestuurd of ze hem ook op voorraad in de winkel hebben, dat is nog redelijk te doen voor mij, en anders kom ik gewoon eens een keer wat verder aan het gaan met de trein..

Nogmaals, bedankt:)

The Unforgiven
10 juli 2011, 00:06
Roel die een nieuwe gitaar wil, waar heb ik dit eerder gezien?
______
Grapje hoor, heb zelf geen ervaringen met Charvel's, maar de meeste zijn wel ontzettend sexy.

Tankman
10 juli 2011, 00:08
Oh ja, doe me een lol. Neem geen witte So Cal. Lijkt wel alsof iedereen (inclusief ik) alleen maar die wilt. Doe eens gek. Mooi rood is niet lelijk.

RoelSmoel
10 juli 2011, 00:11
Ik neem gewoon de kleur die dan snelst leverbaar is, mocht het hem worden, aangezien ik die rode en zwarte ook helemaal niet verkeerd vind.

Tankman
10 juli 2011, 00:13
Tot vorige week waren ze allemaal gewoon uit voorraad leverbaar bij Fender.

RoelSmoel
13 juli 2011, 15:13
Ennn getest!
Ben bij GearPro in Nederweert geweest, mooie zaak, alleen moeilijk te vinden als je echt op de navigatie af moet gaan..
Zoals ik al zei, mooie zaak, klein maar veel spullen, erg kundig, men weet veel van veel dingen af, was voor mij 20 minuten met de auto, normaal zit ik een half uur in de bus als ik naar mijn "lokale" shop ga, en gratis parkeren, dat hebben ze daar ook niet..
Maar goed, over tot waar ik voor kwam.
Ik heb 2 Charvel's getest, een San Dimas en een So-Cal, de San Dimas vond ik niet veel aan.. Ik weet het niet, die gitaar had gewoon iets dat me niet aanstond. De So-Cal daarentegen, super ding, fijne hals, klinkt moddervet maar toch duidelijk, op een paar versterkers getest, een Blackstar HT60, een Engl Thunder Reverb, een Orange Thunder 30 en als laatst zette de verkoper nog een Diezel Herbert aan, uit eigen interesse, klonk op alle versterkers oké:)
Verder wat ik erg netjes vond, de gitaarbouwer was op vakantie, en ik had een paar vragen, heeft de verkoper de gitaarbouwer op zijn vakantieadres opgebeld om te vragen hoe het nu zat, top!:ok:

Al met al, de So-Cal lijkt verdomd veel op mijn EvH qua sound.. Iets te veel, dus daar ga ik nog even over nadenken..
Wat me trouwens opviel, het kaartje met het serienummer waren op zowel de EvH als de Charvel precies hetzelfde, kan dit betekenen dat ze uit dezelfde (Fender) fabriek komen, beiden in Japan gemaakt? Leek me wel interessant om te weten.

Mr. Dynamite
13 juli 2011, 19:18
Ik heb 2 Charvel's getest, een San Dimas en een So-Cal, de San Dimas vond ik niet veel aan.. Ik weet het niet, die gitaar had gewoon iets dat me niet aanstond.

Zou dit misschien komen omdat je in de eerste instantie ook al op die gitaar gefocust was? lees: GAS? Ik heb wel vaker het idee dat als je eenmaal iets in je bol hebt.. :D (hebben er wel meer last van hoor :soinnocent:)



Al met al, de So-Cal lijkt verdomd veel op mijn EvH qua sound.. Iets te veel, dus daar ga ik nog even over nadenken..


Waarom was/ben je dan zo geïnteresseerd in deze gitaar als ik vragen mag?

The Unforgiven
13 juli 2011, 19:35
Zou dit misschien komen omdat je in de eerste instantie ook al op die gitaar gefocust was? lees: GAS? Ik heb wel vaker het idee dat als je eenmaal iets in je bol hebt.. :D (hebben er wel meer last van hoor :soinnocent:)



Waarom was/ben je dan zo geïnteresseerd in deze gitaar als ik vragen mag?

De meeste plaatjes maken namelijk geen geluid:lovelove:

RoelSmoel
13 juli 2011, 21:32
Zou dit misschien komen omdat je in de eerste instantie ook al op die gitaar gefocust was? lees: GAS? Ik heb wel vaker het idee dat als je eenmaal iets in je bol hebt.. :D (hebben er wel meer last van hoor :soinnocent:)


Ik ging voor de So-Cal, de San Dimas heb ik alleen geprobeerd om een beetje een idee te krijgen..

Waar ik naar zocht, een gitaar voor erbij, die me qua looks aan stond, die geen gelakte hals had, een Floyd Rose of vaste brug die tegen de body aan zit, die wat moderner gevoiced is.
Die So-Cal, super gitaar, dat is dan tenminste mijn oordeel na een keer testen.

Mr. Dynamite
13 juli 2011, 21:37
Tja ik kan het heel goed begrijpen, zeker bij het zien van het onderstaande plaatje. Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat hij een beetje in het zelfde straatje zit als je EVH. Misschien een idee om een schuurpapiertje over je hals te halen?

Dit is wat mij betreft echt een van de mooiste superstrats:
http://www.richtonemusic.co.uk/ebay1/charvel/CHAR282-6001-3052.jpg

RoelSmoel
13 juli 2011, 21:38
Mijn de hals van mijn EvH is ook niet gelakt:D

Ik wacht nog even rustig af.. 't heeft allemaal geen haast, ik kan net zo goed over 2 weken weer een andere gitaar tegenkomen die ik fijner vind..

Thiez
13 juli 2011, 21:44
Als ik ooit een powerstrat koopt wordt het ook een witte (ja cliché maar toch) so-cal. Dat ding blijft wel zo ontzettend geil. Maar goed, als mijn zelfbouw goed lukt ga ik er misschien zelf nog wel een maken ;)

RoelSmoel
13 juli 2011, 21:52
Ik ben even aan het afwachten in welke kleuren ze nu precies leverbaar zijn, aangezien ik bij Musicstore ook een blauwe zie staan die me erg aanstaat..

Tankman
13 juli 2011, 23:49
Tja ik kan het heel goed begrijpen, zeker bij het zien van het onderstaande plaatje. Maar ik kan ook heel goed begrijpen dat hij een beetje in het zelfde straatje zit als je EVH. Misschien een idee om een schuurpapiertje over je hals te halen?

Dit is wat mij betreft echt een van de mooiste superstrats:
http://www.richtonemusic.co.uk/ebay1/charvel/CHAR282-6001-3052.jpg

Die heb ik! Ik speel dus al meer dan 2 maanden nergens anders meer op en ik ben ook echt gewoon trots om de eigenaar te zijn van zo'n perfecte gitaar, want dat is hij, voor mij dan in ieder geval wel. Gewoon perfect!


Ik ben even aan het afwachten in welke kleuren ze nu precies leverbaar zijn, aangezien ik bij Musicstore ook een blauwe zie staan die me erg aanstaat..

Hihi, die blauwe kregen we laatst een mailtje over en ik stond met mijn collega toch echt te walgen van de kleur. Hij is momenteel dus in het Zwart, Wit, Rood en Blauw te krijgen. De Ferrari rood is geen Ferrari rood meer, maar Candy Apple dacht ik en voor de rest is het nog hetzelfde gebleven. Dat blauw vind ik echt verschrikkelijk lelijk. De zwarte en rode vind ik wel stoer, vooral de rode heeft wel wat. Ik zou nog graag een Sunburst willen zien met een witte slagplaat, zwarte hardware en zwarte pickups. Daar maak je mij zeker blij mee.

mesaman
20 juli 2011, 00:48
charvel............oeh!!!...........nee ik wil er niet nog een!(eingelijk wel maar ik maak het me zelf maar wijs)




,ja maar ik heb nog geen san dimas.................


de kleur maakt niet uit!ze spelen fantastisch!ts koop nu zn ding!je krijgt er toch geen spijt van!