PDA

View Full Version : Last van Fret buzz Fender Stratocaster.



muziekfreak
9 juli 2011, 20:26
Hallo,
Ik heb sinds een jaar een Fender Stratocaster American Special echt gemaakt ik America en daar ben ik echt heel blij mee mooi geluid enzo.
Maar nu merk ik dat ik op de Lage E,A,D snaar wat last van FrettBuzz heb wat ik in het begin niet had!!! het is niet echt heel storend'maar toch het is er soms wel?.
Het is maar net hoe hard je de snaren aanslaat he?.
Wat kan het zijn dat je eerst geen frettbuzz had en nu wel opeens??,ik heb even gekeken naar de zadeltjes maar die staan al op hun uiterste afgestelt volgens mijn.
Mischien in de halz iets veranderd?.
Groet,
William.

Schrevel
9 juli 2011, 20:55
Misschien invloed van het huiskamerklimaat? Hout kan een beetje gaat werken als het binnen vochtiger/droger of koeler/warmer wordt.

arcane
9 juli 2011, 21:03
Heb je er dunnere snaren op gelegd?

muziekfreak
9 juli 2011, 21:05
Ja dat kan heel goed de reden wel zijn hoor,ik ga er ook eerst ook niets tegen doen weet niet of dat zin heeft?.
Je hoort het toch niet via de versterker of al ik het opneem.
William.

The Unforgiven
10 juli 2011, 01:16
Als je het versterkt niet hoort is er toch geen probleem? Ik denk dat elke gitaar wel een beetje fretbuzz heeft.

RoelSmoel
10 juli 2011, 02:27
Doodnormaal bij een strat, bij iedere gitaar eigenlijk..
Pas als tonen snel dood klinken of je het ook versterkt hoort, dan is het tijd voor actie..

terrasbeest
10 juli 2011, 10:12
Fretbuzz is vervelend, geen reden om dat ' normaal' te vinden.Mogelijk zijn er nog andere dingetjes verkeerd met jouw gitaar, en moet je ze even laten afstellen.Kost ong 25-30 Euro.

Doet wonderen voor je spelplezier, als het tenminste goed gedaan is.

terrasbeest
10 juli 2011, 10:14
Misschien invloed van het huiskamerklimaat? Hout kan een beetje gaat werken als het binnen vochtiger/droger of koeler/warmer wordt.

+1. Heeft jouw gitaar in de zon gestaan ofzo?

muziekfreak
10 juli 2011, 12:06
Nee mijn gitaar staat nooit in de zon ik weet dat dat ook niet goed is,ik heb er ook geen nieuwe snaren op gezet hij is nog helemaal in originele staat.
Er is verder niets aan veranderd.
Wat me wel opvalt (mischien is het ook wel normaal)als ik de gitaar op de schoot heb en ik druk een heel klein beetje de hals iets naar voren of achter dan zie je dat de snaren iets mee bewegen(afstand tussen fretten veranderd iets,wel blijft die goed gestemd?.Niet dat de hals los zit hoor!!!!!!!.
William.

RS-Rik
10 juli 2011, 12:13
Snaren... moet je wel om de zoveel tijd (4 a 6 weken doe ik) vervangen als je er dagelijks op speelt. In de winkel zetten ze er meestal een .09 setje op. De meeste mensen spelen op .10. Waarom winkels stug volhouden aan .09 weet ik ook niet.

Je zou de zadeltjes ietsje hoger kunnen zetten, een kwart slagje. Dan opnieuw stemmen (de intonatie zal er niet veel onder lijden dus je hoeft m dan w/s niet opnieuw te intoneren) en dan kijken of het beter is.

Je kunt ook de trussrod 1/4 of 3/16 losser draaien.

muziekfreak
10 juli 2011, 12:18
Nieuwe snaren opzetten denk dat dat nog niet echt nodig is dat kan ik altijd nog wel eens doen.
Hier een youtube filmpje waar mijn gitaar op staat het is de rode aan de linkerkant!.
http://www.youtube.com/watch?v=gQqTJDf9oxc