PDA

View Full Version : Bromtoon strat na openen weg. Hoe kan dit?



FrankC
9 juli 2011, 17:24
Ik had al een tijdje last van een hinderlijke bromtoon met mijn strat.
Elementen had ik vervangen door Seymour Duncan, hum-canceling single-coil-sized pickups. Deze jongens moeten stil zijn. Als ik de gitaarplug aanraakte was het weg dus ik dacht wellicht het draadje van de aarde. Welnu ik heb alles nagekeken. De boel weer dichtgemaakt en aangesloten. Brom weg. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Pepe
9 juli 2011, 17:25
Iets maakte kortstluiting en nou niet meer.

FrankC
9 juli 2011, 17:28
Iets maakte kortstluiting en nou niet meer.


Ja, dat kan goed maar hoe zit dat dan? Het soldeerwerk is oke.

Pepe
9 juli 2011, 17:35
Pff, dat kan van alles zijn. Een flintertje aardedraad dat tegen een lipje van een potmeter bungelt, een uiteinde dat door het vastschroeven van de pickguard tegen de massa van de 5 standenswitch gedrukt wordt...
Als je denkt dat het lastig zien is als je de gitaar voor je neus hebt dan begrijp je wel dat het vanaf hier er niet makkelijker op wordt.

FrankC
9 juli 2011, 23:05
Pff, dat kan van alles zijn. Een flintertje aardedraad dat tegen een lipje van een potmeter bungelt, een uiteinde dat door het vastschroeven van de pickguard tegen de massa van de 5 standenswitch gedrukt wordt...
Als je denkt dat het lastig zien is als je de gitaar voor je neus hebt dan begrijp je wel dat het vanaf hier er niet makkelijker op wordt.


De kans is groot dat het zoiets is. Bedankt voor je hulp.
Ik zal eens kijken of het zo blijft.