PDA

View Full Version : NGD Gibson L 48



kapepper
9 juli 2011, 16:09
Hi!

uit ruil verkregen
een Gibson L 48
ben niet echt zeker van het jaar, waarschijnlijk eind jaren veertig of ouder

Behoorlijk origineel allemaal... tail piece is niet origineel en de klusons zijn ook eens vervangen met andere klusons....mooie maar crappy originele gibson case, en er is een micro in de brug gezt

actie is wel indrukwekkend voor dit oudje, zeer lekker :punk:

http://i169.photobucket.com/albums/u207/kapepper/P1010633.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u207/kapepper/P1010634.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u207/kapepper/P1010635.jpg

cheers!!!

--=HANS=--
9 juli 2011, 16:15
Proficiat man, mooie gitaar!

bass blom
9 juli 2011, 16:25
coooooooooool

Petur
9 juli 2011, 18:33
Nice!!! Waar heb je 'm tegen geruild?

barno
9 juli 2011, 18:49
hola K, nice one!
ook in SA gevonden?

Epiphoneee
10 juli 2011, 00:03
Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. Wauw. :crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy::c razyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

BLUEWEY
10 juli 2011, 03:05
Een Toppertje, kapepper ! Ben d'r maar zuinig op, die liggen niet voor het oprapen.
En vraag me ook af, waar tegen je geruild hebt ?
Heb toevallig zoiets in deze richting, in het zwart...

kapepper
10 juli 2011, 10:16
thanks!
ik heb ze geruild tegen een harmony H62 die ik eerder had gevonden hier in zuid-afrika. Maar er waren, wat later bleek wat issues, zoals de top die ingezakt was. Te herstellen maar toch tegen een flinke prijs, dus deze opportuniteit presenteerde zich en er maar voor gegaan. De gibson is een zero issue gitaar, klinkt fijn en speelt lekker. Ik weet niet of de ruil zo straight forward is, maar ook niet echt belangrijk, aangezien ik peanuts betaald heb voor de harmony

ondertussen ook het serienummer gevonden en ze blijkt van 1956 te zijn

chris c
10 juli 2011, 16:26
Wie ruilt er nu een crappy Harmony voor een vintage Gibson in goede staat????
:-))

Midwolda
10 juli 2011, 17:04
Wauw. 10+.

budje
10 juli 2011, 17:18
Wie ruilt er nu een crappy Harmony voor een vintage Gibson in goede staat????
:-))

Waarschijnlijk iemand die echt graag een crappy Harmony wil:seriousf:

Wat n mooi gitaartje!

Rinze
10 juli 2011, 18:00
Prachtige gitaar.

kapepper
10 juli 2011, 18:04
hahaha.. nu toch even verduidelijk die harmony was wel een toppertje en diegene die hem nu heeft is de zwaardere liefhebber van harmonies en hofners...
qua marktwaarde ligt de harmony zelfs een beetje hoger dan de gibson

vederlicht
10 juli 2011, 21:54
thanks!
ik heb ze geruild tegen een harmony H62 die ik eerder had gevonden hier in zuid-afrika. Maar er waren, wat later bleek wat issues, zoals de top die ingezakt was. Te herstellen maar toch tegen een flinke prijs, dus deze opportuniteit presenteerde zich en er maar voor gegaan. De gibson is een zero issue gitaar, klinkt fijn en speelt lekker. Ik weet niet of de ruil zo straight forward is, maar ook niet echt belangrijk, aangezien ik peanuts betaald heb voor de harmony

ondertussen ook het serienummer gevonden en ze blijkt van 1956 te zijn
Moet je nagaan, toen was ik 10 jaar oud en speelde op een banjootje....!
Vederlicht♫