PDA

View Full Version : 100 % tevreden over Thomann ...



dr Zenn
9 juli 2011, 16:06
Hey boyz 'n girls, ik kan niet nalaten iets positiefs te schrijven over m'n ervaringen met Thomann. Ik kocht vroeger bij lokale winkels, daarna bij MUSICSTORE en sinds een jaar of 2 bij Thomann. Ik was tevreden over feedback en leveringen; prijzen ook OK.
Laatst zag ik op hun website een bericht van Hans Thomann himself mèt een e-mail adres. Mailtje verstuurd (zaterdagavond) en verdomd ... 2 uur later een mailtje terug ... er was een probleempje met m'n laatste bestelling en Mr. Hans beloofde: Ik kom er maandag op terug..." Ja,ja dacht ik 't zal wel. En... jawel, maandag een antwoord èn een voorstel om het op te lossen.

Eerlijk: nooit verwacht!
Dus: THOMANN kan voor mij niet meer stuk
Dr. Zenn

Baker
9 juli 2011, 17:38
Hier ook niks dan lof. Ik had een piano op de gok gekocht. Het ding is in NL nauwelijks verkrijgbaar dus ik kon hem niet testen.

Wat blijkt: Kutgeluid. :dontgeti:

Teruggestuurd, en meteen mijn geld teruggekregen.
Altijd goeie levering, goede antwoorden op mailtjes etc etc. Bij mij kan Thomann ook niet stuk.

Liquid_Metal
9 juli 2011, 20:23
Ik heb nog nooit iets terug moeten sturen, maar al mijn bestellingen (dat zijn er in totaal een stuk of 6) zijn altijd prima verlopen. En gezien de afstand worden ze mooi op tijd bezorgd.

FlameDude
9 juli 2011, 21:11
Ook ik ben altijd tevreden geweest over Thomann. Goede vlotte communicatie (alhoewel er soms een Duitser tussen zit die nauwlijks Nederlands kan maar daar gaat t niet om) Ook ooit een slagplaat besteld die nauwlijks paste, meteen teruggestuurd en netjes mijn geld teruggestort gekregen. Ja dit is mijn favoriete instrumentenwebshop.

allochthomas
9 juli 2011, 21:22
Ze zijn eens een keer vergeten om mijn nummer goed in te vullen dus het pakketje kwam op 8 aan ipv 82. Het koste ze 2 pogingen om het goed te krijgen nadat ik ze had gebeld. Verder is het een prima zaak en sinds je eindelijk met paypal kan betalen nog lekker vlot ook.

FlameDude
9 juli 2011, 21:25
en sinds je eindelijk met paypal kan betalen nog lekker vlot ook.Wow, wist ik niet. Sinds wanneer? Nadeel van Thomann vind ik wel de verzendkosten van 8 euro als je bestelling onder de 100 eu is. Want meestal zit ik net op de 70 eu ofzo :/

J-P
10 juli 2011, 00:21
Ik bestelde maandag rond half 12 wat items op de site van Thomann, ik kreeg tegen 4 uur de bevestiging dat het spul verstuurd was. Kom ik dinsdag terug van m`n werk, staat het pakket er al, alles in nette staat. Ik vind het geweldig shoppen zo.

StevenStrat
10 juli 2011, 14:13
Wow, wist ik niet. Sinds wanneer? Nadeel van Thomann vind ik wel de verzendkosten van 8 euro als je bestelling onder de 100 eu is. Want meestal zit ik net op de 70 eu ofzo :/

Ik zou er niet te luid over klagen.
We hebben het hier over een site met de beste prijzen voor de meeste artikels, die dan nog eens gratis verzending aanbieden. Voor België is het vanaf 200 eur.

Wat was het nadeel van thomann weer ?

interessander
10 juli 2011, 14:34
8 euro valt mee toch? Ik bestel vaak samen met anderen, een wederkerende vraag binnen de band: wanneer ga je weer eens bij thomann bestellen?

skabouter
10 juli 2011, 15:06
Ik vind Thomann ook heel erg goed, en bestel er regelmatig!

Maarrrr jongens, het is ook wel heel slecht hoor, zo`n multicoperatie enzo, ik koop toch nog het liefst bij de lokale boer! Testen is altijd leuk, ik gun die man zijn inkomsten veel meer, en dan praat je nog eens over interessante zaken! Dat alles is mij vaak meer waard dan die lage Thomannprijzen!

Pepe
10 juli 2011, 15:17
Thomann, daar koop ik wel eens een kabeltje, dan hoef je de deur niet uit als het regent.
Maar om nou een topic te openen voor een winkel die gewoon doet wat ze moeten doen....

marc_o
10 juli 2011, 15:36
Nou inderdaad, je stelt een vraag en je krijgt antwoord....nou, die zaak zou voor mij echt niet meer stuk kunnen....wow....je kreeg dus gewoon antwoord....per mail nog wel!
Verder ben ik van mening dat men gewoon lokaal moet kopen.

Pepe
10 juli 2011, 15:49
.. ja, en dan snel even lid worden van gitaarnet om dat te vertellen :crazyhappy:

Ik mailde een paar weken geleden naar de vice president van Fretted American voor hun Evil Robot amp. Ik kreeg een mailtje van haar vanuit Frankrijk, dat ze op vakantie was maar dat ze weer in de USA gelijk mijn order zou behandelen. En ja hoor, vorige week mailtje terug, excuses voor de delay en een order formulier.

Ik vind dat niet zo raar als je een toko runt, ook al ben je vice president. Zo'n titel stelt niks voor als je maar met z'n vieren bent.

Baker
10 juli 2011, 16:24
Verder ben ik van mening dat men gewoon lokaal moet kopen.

Thomann:
-Veel op voorraad
-Geen gezeur bij terugsturen of garantie
-Echt niet altijd het goedkoopst, maar vaak wel redelijk geprijsd.
-Enthousiaste medewerkers

4 zaken die ik bij een niet nader te noemen lokale gitaarboer nog nooit heb aangetroffen....

En waarom zou ik dan lokaal kopen moeten prefereren?
Kun je me dat uitleggen?

Baker
10 juli 2011, 16:30
Maarrrr jongens, het is ook wel heel slecht hoor, zo`n multicoperatie enzo.

Waarom?


ik gun die man zijn inkomsten veel meer

Waarom?



en dan praat je nog eens over interessante zaken!


Daar hebben we toch gitaarnet voor?



Dat alles is mij vaak meer waard dan die lage Thomannprijzen!


Nou, Thomann is echt niet altijd het goedkoopst hoor...


Testen is altijd leuk

Daar heb je een punt... (zie mijn eerdere post) #2 :sssh:

skabouter
10 juli 2011, 18:21
Ha, zo netjes quoten als jij doet heb ik even geen zin in. Dus een verhaaltje!

Ik ben gewoon soms tegen de grootschaligheid van bedrijven, is niet altijd nodig, slecht voor de kleine man, en ik heb er veelal niet zo`n lekker gevoel bij als kleine zaakjes. Puur persoonlijk dus, het is een instelling, net als dat je grote ketens als de H&M, de C1000 en dergelijke gaat mijden, en wat meer naar kleinere authentiekere dingen op zoek gaat.

Ik gun de eigenaar van de kleine winkel zijn inkomsten meer, omdat ik denk dat ze harder werken, meer zorgen hebben, en er meer van zichzelf in steken dan de gemiddelde werknemer in een groot bedrijf. Mijn ervaring is dat het advies veel beter kan zijn, en de sfeer in de winkel. Zeker in de huidige economie heb groot respect voor de eenmanszaak!

Gitaarnet is leuk om te praten, maar het kan soms ook leuk zijn om eens van achter je computer vandaan te komen, en met 2 benen de wijde wereld in te stappen! Je ontmoet wat mensen, lult ergens over, en dan eens niet via Facebook, maar Face-to-face. Kan soms wel even schrikken zijn hoor!

Ach en de rest doet er niet zo toe. Ze zijn niet altijd het goedkoopst nee, maar dat is de kleine zaak natuurlijk ook niet altijd! Ik geef toe dat thomann goede service verleent, maar dat doen vrijwel alle kleine zaken ook, en dan stap je er gewoon even binnen.

Verder erg jammer dat jouw pianoaankoop een fiasco was, maar daar kan je natuurlijk op zitten wachten als je zoiets blind koopt! Gelukkig is dit aan de orde van de dag en is geld retour ook heel makkelijk geworden! Dat is prettig, en heeft het voordeel dat je vrijblijvend kan proberen.

En ach, ik koop dus zelf ook bij Thomann, niets mis mee! Maar ik koop méér bij de kleine man, en dat vind ik veel leuker!

Tho
10 juli 2011, 18:25
Thomann, Musik Schmidt, Musik Produktiv.. allemaal hele vriendelijke en prima zaken. Music Store daarintegen...

Bruvtilov
10 juli 2011, 19:50
Thomann, Musik Schmidt, Musik Produktiv.. allemaal hele vriendelijke en prima zaken. Music Store daarintegen...


Met afstand de slechtst preseterende winkel uit deze vier, in mijn opinie.

marc_o
10 juli 2011, 20:04
Thomann:
-Veel op voorraad
-Geen gezeur bij terugsturen of garantie
-Echt niet altijd het goedkoopst, maar vaak wel redelijk geprijsd.
-Enthousiaste medewerkers

4 zaken die ik bij een niet nader te noemen lokale gitaarboer nog nooit heb aangetroffen....

En waarom zou ik dan lokaal kopen moeten prefereren?
Kun je me dat uitleggen?

Ik hou niet van gitaarsupermarkten.

Quink
10 juli 2011, 23:54
Hey boyz 'n girls, ik kan niet nalaten iets positiefs te schrijven over m'n ervaringen met Thomann.

Wow! Dus je registreert je hier helemaal speciaal om je ervaringen met Thomann te delen!! Top hoor, bedankt! Dit ruikt helemaal niet naar spam... compleet niet hoor, echt niet..... :chicken:

Riky
11 juli 2011, 01:08
Tsja lokaal kopen of via Thomann... Lokaal is er hier niet meer echt. Moet ik ff voor rijden. Voor echt dure dingen heb ik dat er wel voor over.

Het grootste voordeel is gewoon dat ik kan zien of ze mijn product hebben en wanneer ik het heb. Geen geouwehoer dat ik 2 weken moet wachten tot mijn bestelde gitaar kabel binnen is bij de lokale zaak en daarvoor dus 2x voor op en neer moet... Of dat ze weer net niet de plectrums hebben die ik gebruik... Voor dat soort dingen dus internet.

skabouter
11 juli 2011, 11:10
Wow! Dus je registreert je hier helemaal speciaal om je ervaringen met Thomann te delen!! Top hoor, bedankt! Dit ruikt helemaal niet naar spam... compleet niet hoor, echt niet..... :chicken:

Haha, het zal toch niet ineens de president van Thomann blijken te zijn, die zichzelf heeft zitten mailen, en daar hier nu lovend over komt doen onder een Alias :D

Epiphoneee
11 juli 2011, 22:52
Heerlijke winkel. Ik kocht een Fender jazzbass en een amp, in totaal ongeveer 30 kilo, gratis verzending & binnen 2 dagen in huis. 30 dagen geld terug garantie en 3 jaar thomann-garantie.

Het kan niet beter.

jutter
11 juli 2011, 23:19
Laatst nieuwe stemmechanieken voor mijn PRS bij Thomann besteld. Waarom? Omdat Thomann de enige PRS onderdelen mag verkopen. Maandag besteld en woensdag in huis. Paar jaar geleden een Gibson LP besteld en een Squier. Allebeide perfekt afgesteld (en zoals sommigen van jullie weten ben ik een miereneuker...). Menig gitaarboertje kan daar een puntje aan zuigen. Tot zover alleen maar lof voor Thomann.

skabouter
12 juli 2011, 00:07
Heerlijke winkel. Ik kocht een Fender jazzbass en een amp, in totaal ongeveer 30 kilo, gratis verzending & binnen 2 dagen in huis. 30 dagen geld terug garantie en 3 jaar thomann-garantie.

Het kan niet beter.

Het kan wel léuker :) stukje rijden naar een leuke winkel, lekker lang de boel uittesten, bakje koffie erbij. Daarna even een wandelingetje maken, druk wikken en wegen, welke wordt het... Dan maar weer testen.
En dan eind van de dag met je keuze naar de kassa, en afrekenen met keiharde contanten! En dan naar huis rijden, spannend, spannend... En dan... :)

Epiphoneee
12 juli 2011, 14:39
Het kan wel léuker :) stukje rijden naar een leuke winkel, lekker lang de boel uittesten, bakje koffie erbij. Daarna even een wandelingetje maken, druk wikken en wegen, welke wordt het... Dan maar weer testen.
En dan eind van de dag met je keuze naar de kassa, en afrekenen met keiharde contanten! En dan naar huis rijden, spannend, spannend... En dan... :)

Ja natuurlijk maar we hebben het hier even over online winkels :seriousf:

Baker
12 juli 2011, 15:09
Het kan wel léuker :) stukje rijden naar een leuke winkel, lekker lang de boel uittesten, bakje koffie erbij. Daarna even een wandelingetje maken, druk wikken en wegen, welke wordt het... Dan maar weer testen.
En dan eind van de dag met je keuze naar de kassa, en afrekenen met keiharde contanten! En dan naar huis rijden, spannend, spannend... En dan... :)

Skabouter, je bent een romanticus.

skabouter
12 juli 2011, 23:07
Zegt mn vriendin ook als ik thuis eens een kaarsje opsteek... Dat is dan wel vóór ik haar helemaal volblaf!

marc_o
12 juli 2011, 23:08
Zegt mn vriendin ook als ik thuis eens een kaarsje opsteek... Dat is dan wel vóór ik haar helemaal volblaf!


Daarna zeggen wij het! :ok:

skabouter
12 juli 2011, 23:16
Haha :) ach, zo heeft ieder zn eigen idee bij romantiek ;)

Nielsje
14 juli 2011, 11:02
Als ik wat nodig heb, kijk ik altijd eerst of ik het hier in de winkels in Delft kan krijgen. Vaak is het er niet, en dan is er een die altijd zegt "Ja, over een paar dagen krijgen we weer een zending *vul artikel hier in*, dus dan moet je maar weer komen".

Uiteraard zit daar niet bij wat je zoekt, of ik moet wéér volgende week langskomen. Dientengevolge denk ik dan wel "stik", en ga ik wel naar Thomann oid.

Ronald.ZaZ
14 juli 2011, 11:14
Ik ging een Jaguar Special HH (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?147238-HNGD-Fender-Classic-Player-Jaguar-Special-HH) kopen, maar nergens op voorraad, behalve bij Thomann.
Daar was ie wel 100 euro duurder dan bij de andere goedkoopste winkel die ik kon vinden. Toen gewoon een mailtje naar Thomann gestuurd met de vraag of ik 'm misschien iets goedkoper kon kopen als ik nog wat andere dingen ging bestellen. Kreeg na een paar dagen antwoord dat dat niet hoefde en dat ik de gitaar met 100 euro korting kreeg.
Snel verdiend!

skabouter
14 juli 2011, 13:12
Ik haal mn spullen t meest bij de kleinste fijnste zaak van Alkmaar! Heeft weinig in huis, maar kan bijna alles bestellen, ook wat Thomann en Feedback in huis heeft, en voor ongv dezelfde prijzen (voor mij dan). Te gek dus, het duurt mss weekje langer ofzo, maar daar wacht ik graag op!