PDA

View Full Version : HNGD Fender Telecaster!



robert-gitarist
9 juli 2011, 13:55
Begin deze week vroeg ik in een topic wat informatie mbt. een Fender Telecaster die ik wou gaan kopen. En dat is gelukt!
Afgelopen donderdag even snel heen en weer gereden om deze prachtige Telecaster op te halen :cooler:
Ik vind het dan wel gepast om meteen even het resultaat hier te laten zien ;) Het betreft een fender Telecaster 50's classic uit Mexico uit het jaar 2000. 2 color sunburst, vintige tuners, vintage bridge. Met name dit type brug wou ik persee hebben op een Telecaster. Voor de rest ben ik er super blij mee. Het juiste Tele geluid (wat ik zelf niet uit mijn voormalige Squier Tele kon halen...) en de looks :lovelove:
Heerlijk halsje zit er op! Wel erg wennen gezien het feit dat ik bijna alleen maar Les Paul halsjes ben gewend.
Minpuntje is alleen dat het chrome van de brug afbladerd maar daar komt nog tzt. een nieuwe vintage brug op en misschien vintage cover maar dat is nu voorlopig niet aan de orde. Eerst lekker genieten zo.
Nouja, genoeg gezwetst, foto's!!

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELE1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELE2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELE3.jpg

En te samen met mijn aankoop van begin van de vorige maand (hoezo GAS :seriousf: ), Epiphone ES335 uit 1996 (Korea)
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/TELEES1.jpg

Gr. Robert.

Epiphoneee
9 juli 2011, 14:10
Oehhhhhh, da's me een geile tele jong!

robert-gitarist
9 juli 2011, 14:19
Thnx Epiphoneeee! :hippie:

barno
9 juli 2011, 14:30
mooie tele
die vintage brugcover: ik geloof dat er maar één gitarist in de hele wereld is die 'm derop heeft tijdens het spelen, Albert Collins. Je kan dan namelijk geen palm mutes meer doen

loveu2man
9 juli 2011, 14:43
Hey Robert :D

Ik ben blij om te zien dat je er zo tevreden mee bent, ik mis haar nu al :( Maar bij mij thuis staat er alweer een Fender Fretlezz Jazz Bass, dus dat helpt :D Hopelijk heb je er nog lang plezier van :)

Mvg,
Anil :D

robert-gitarist
9 juli 2011, 15:24
Barno: thnx! En duidelijk punt wat betreft de vintage cover voor de brug! Daar heb ik geen moment rekening mee gehouden en aangezien in redelijk wat palm mute, blijft die cover dus achterwege.

Loveu2man: hee Anil, wat tof dat je hier op het forum zit. Dat wist ik niet. Cool, nu heb ik nog een forummember gemeet! :cooler: en nog bedankt joh. Ben dr heel erg blij mee! En jij gefeliciteerd met je nieuwe Fender bas! Jazz Bass is ongelovelijk gaaf, en nog frettless ook.
Ik heb trouwens nu wel stiekem een beetje gas voor z'n Peavey classic :D

BobvanKempen
9 juli 2011, 16:55
Alweer een sunburst Telecaster .. volgens mij zit er ergens een nest van die dingen :P

Mooie gitaar man, gefeliciteerd ermee.

macwilliams
9 juli 2011, 22:17
Mooie aanwinst Robert, gefeliciteerd :ok:
Ik heb vandaag m'n tweede BD-2 aangeschaft, eens kijken wat twee achter elkaar voor een geluid geeft. En ook nog een EQ van boss.

muziekschuur
9 juli 2011, 22:22
Die hals van die Tele ziet er ontzettend mooi afgewerkt uit.....

Mr. Dynamite
10 juli 2011, 13:16
Gaaf man! Moest er toch maar eens van komen ofniet? :D
Congratz ;)

Sinne
10 juli 2011, 15:15
hij is nice!! en stoer dat je er een vintage brug op zet als je 'm vervangt. awesome! hoe bevalt de radius je?

joskedentweede
10 juli 2011, 16:07
Zeer mooie gitaar, gefeliciteerd!

Maar wat ik me afvraag, waarom wil je per se een vintage brug? Ik vind zo'n bruggen er zeer mooi uitzien, maar een vriend van me heeft problemen met de intonatie en kreeg de gitaar niet meer juist.
De mijne heeft een strat-brug, wat er iets minder uitziet (alhoewel), maar zo gemakkelijk is in gebruik!

Maar nogmaals, het is een pareltje!

Jonathan

robert-gitarist
11 juli 2011, 18:46
Hallo heren,

Ik ga even het rijtje langs :D

Bob, thnx mate! ;) Ze schieten in ene als paddestoelen uit de grond. En gelukkig maar want Tele's zijn cool!

He Mac, thnx! ;) Tof dat je een tweede BD-2 gaat kopen. Toch wel fijne pedalen he.

Muziekschuur, Is ie ook hoor. Hele fijne en degelijk afgewerkte hals. Zit erg goed in de lak! En de headstock heeft een hele mooie tekening.

Mr. Dynamite, bedankt kerl! Yep, wist al wel een poosje hoor dat ik weer een Tele wou hebben maar telkens was er wel wat anders. Nu moest het gewoon haha.

Sinne, zit al een vintage brug op ;) maar vind het beetje jammer dat het chrome eraf gaat. Radius bevalt prima. Het is even wennen omdat ik vrijwel alleen Les Pauls etc ben gewend maar het speelt heerlijk. Smaakt bijna naar meer haha... GAS!

Jonathan, bedankt joh! Waarom persee zn brug, tsja toch de looks. In mijn ogen hoort dat gewoon op een Tele.Ik ben wat dat betreft erg conservatief. Een brug met strat zadels is misschien wel beter, zeker wat betreft afstellen maar toch, ik vind het niks. Kan er niet aan wennen. Het is ook een van de redes geweest dat ik mijn Squier Tele de deur uit had gedaan. En na genoeg heb ik geen last van ontstemmen met deze Tele.

Henri H
12 juli 2011, 08:38
Mooi dom dat je 'm gisteren niet mee had! :stop:

:D

Mooi ding man, en ik ben het met je eens, op een Tele hoort een vintage brug.
Op een Strat eigenlijk ook wel, maar een moderne brug is ook prima, zoals bij de mijne. ;)