PDA

View Full Version : Boss KM-2: 9V aansluiting maken



Midwolda
9 juli 2011, 11:36
Heren, dames ook, ik heb hier zo'n dingetje liggen:

http://basstyra.free.fr/matos/effets/boss/km-2/km-2_2.jpg

Erg handig om twee gitaren of twee amps tegelijk aan te sluiten natuurlijk.
Wat onhandig is, is dat-ie alleen op batterijen kan, er zit geen aansluiting voor een adapter op.
Nou wil ik die er zelf wel inbouwen, maar zitten daar nog haken en ogen aan?
Misschien een stomme vraag maar voordat ik ga boren... :stop: eerst vragen.

TimS
9 juli 2011, 13:36
Gebruik gewoon zo'n ding:

http://www.rockpalace.com/product/Visual-Sound-1-Spot-Battery-Clip-Converter

Ben je sneller klaar en hij behoud zijn waarde beter (al heb ik geen idee hoe gewild die dingetjes zijn, lijkt hij op een FA-1?)

Midwolda
9 juli 2011, 14:01
Oh ja :chicken: zo'n clip heb ik nog ergens liggen, even zoeken... thanks.

De FA-1 ken ik niet, sorry.

robert-gitarist
9 juli 2011, 14:08
Lijkt op een Boss FA-1? Zeker van niet ;) Boss FA-1 is een zeer gewild verzamel item en totaal anders dan dit amp mixertje :) FA-1 is een preampje en gifgroen. Wel goed idee trouwens van de clip converter.

Je kunt gaan boren in deze KM-9 maar ik persoonlijk vind het zonde. Ik ben Boss verzamelaar dus mij doet het pijn in de ogen.. maar het gaat om je zelf. Als jij het praktischer vind moet je het doen maar besef wel dat er wat van de waarde vanaf gaat bij verkoop. Je kunt evt. de onderkant iets los draaien en de kabeltjes van de stroomaansluiting uit laten lopen. Zo hoef je ook niet te boren verder. En bovendien, je hoef toch niet op de mixer te schroppen om hem aan en uit te zetten.

TimS
9 juli 2011, 14:13
Ja hehe, ik zie aan de behuizing ook wel dat het geen FA-1 is. Het kan wel zo zijn dat het apparaatje voor een vergelijkbare klank zorgt door een deels zelfde circuit.

robert-gitarist
9 juli 2011, 14:22
Nee, ook dat niet. Hij is er voor gemaakt om de volumes van 2 gitaren op een lijn te brengen ;) Of natuurlijk om de ene gitaar hoger volume en de ander wat minder.

TimS
9 juli 2011, 14:41
Nee, ook dat niet. Hij is er voor gemaakt om de volumes van 2 gitaren op een lijn te brengen ;) Of natuurlijk om de ene gitaar hoger volume en de ander wat minder.
Zeg je nou dat je hem niet als booster kunt gebruiken? De bekende SHO komt origineel ook uit een mixer.

robert-gitarist
9 juli 2011, 16:03
Als je GOED leest, zeg ik dat hij oorspronkelijk bedoeld is om volumes te mixen, dat je hem niet als een booster kan gebruiken zeg ik dus niet ;)

TimS
9 juli 2011, 16:40
Volgens mij snap jij mij niet helemaal... Dat het niet hetzelfde apparaatje is en dat het origineel voor verschillende doeleinden gemaakt is ziet elke debiel. Dat betekent niet dat ze niet alsnog voor hetzelfde doeleinde geschikt kunnen zijn (de KM-2 als booster dan he, de FA-1 als mixer gaat natuurlijk niet werken).