PDA

View Full Version : Flightcase op slot



RedBuell
9 juli 2011, 10:04
Ik zou graag mijn amp+cab in de oefenruimte achterlaten. Het is een oefenruimte die door weinig bands gebruikt wordt. Je krijgt de sleutel en er wordt verwacht dat je het geld voor drinken en de huur van de ruimte achter laat op een tafel. De ruimte is van een bekende die in een bevriende band zit en de ruimte als onderdeel van zijn bedrijfspand heeft...

Mijn spullen zitten in flightcases van The casecompany, die cases wil ik dan wel afsluiten als ik ze achterlaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dan meteen een goeie reden hebben om zo'n Ibanez tubescreamer head + cab te kopen voor thuis en kleine jam sessies :crazyhappy:

Mr. Dynamite
9 juli 2011, 12:21
Dan bouw je er toch gewoon een slot op? Of je laat het eventueel doen.
Ik weet niet echt wat je hier nou mee wil bereiken.. :makeup:

Epii
9 juli 2011, 12:52
Vraagt hij niet gewoon of iemand ervaring heeft met flightcases achterlaten in de oefenruimte? Of kan ik gewoon niet lezen..

Mr. Dynamite
9 juli 2011, 13:04
Volgens mij niet.. of ik ik kan niet lezen :D

Maargoed, spul achterlaten doen wel meer lui, als je daar op doelt ;)

Rewind
10 juli 2011, 18:19
Als er mensen zijn die geld achterlaten op een tafel. En dat gaat goed. Dan ga ik er vanuit dat t wel te vertrouwen is en zou ik m'n spul er gerust laten staan.

guitarkid
10 juli 2011, 18:51
Afsluitbare flightcases en koffers helpen niet tegen diefstal, wel tegen oneigenlijk gebruik, m.a.w. niemand zal je spullen gebruiken zonder dat jij dat wilt. Als ze willen jatten, jatten ze de case of koffer en zien ze thuis wel wat er in zit. Echter, je wilt er niet achter komen dat je de sleutel kwijt/vergeten bent voor een repetitie of gig. Dan wordt het n.l slopen.... ;)
Ik heb het meegemaakt (gelukkig niet zelf) met een peperdure Gibson-case met zo'n cijferslot en een vergeten code. Ook zo fijn!

Mr. Dynamite
10 juli 2011, 20:35
Afsluitbare flightcases en koffers helpen niet tegen diefstal, wel tegen oneigenlijk gebruik, m.a.w. niemand zal je spullen gebruiken zonder dat jij dat wilt. Als ze willen jatten, jatten ze de case of koffer en zien ze thuis wel wat er in zit. Echter, je wilt er niet achter komen dat je de sleutel kwijt/vergeten bent voor een repetitie of gig. Dan wordt het n.l slopen.... ;)
Ik heb het meegemaakt (gelukkig niet zelf) met een peperdure Gibson-case met zo'n cijferslot en een vergeten code. Ook zo fijn!

Juist 'em. +1

RedBuell
10 juli 2011, 23:31
Afsluitbare flightcases en koffers helpen niet tegen diefstal, wel tegen oneigenlijk gebruik, m.a.w. niemand zal je spullen gebruiken zonder dat jij dat wilt. Als ze willen jatten, jatten ze de case of koffer en zien ze thuis wel wat er in zit. Echter, je wilt er niet achter komen dat je de sleutel kwijt/vergeten bent voor een repetitie of gig. Dan wordt het n.l slopen.... ;)
Ik heb het meegemaakt (gelukkig niet zelf) met een peperdure Gibson-case met zo'n cijferslot en een vergeten code. Ook zo fijn!

Ja het gaat natuurlijk om ongeoorloofd gebruik....!! Ik heb net iets gevonden maar dan moet ik de vlinder sloten voor vervangen, ik hoopte eigenlijk op iets waarvoor ik de vlindersloten niet zou hoeven te vervangen....

GitaarLAB
13 juli 2011, 20:13
Je hoeft natuurlijk ook geen vlindersloten te vervangen... duh..

Jij zoekt gewoon 'n hangslot-systeem voor bestaande vlindersloten zoals de Adam Hall 17001.

http://www.flightcasewarehouse.co.uk/content/productpics/4106_1_l.jpg

Die werkt zo:
http://images5.thomann.de/pics/prod/252907.jpg

En dan is ie zo op slot:
http://www.adamhall.com/uk/media/products/170/17001-p1.jpg

EDIT2: deze laatste foto doet me toch afvragen...
krijg je niet zo'n klein slotje door 't gat van de 'greep' en dan door 't oogje van de veer?
Of misschien kun je 'n ringetje door het oogje van die veer halen (uiteinden bijelkaar lassen of solderen?).
Of dun stukje staalkabel met 2 oogjes.
Of combi van bovenstaande is misschien wat: 'ringetje' van staalkabel bijelkaar geknepen met zo'n klem..
http://eshop.meijerijzerwaren.nl/data/articles/images/small/s_6435.jpg
Iemand?


Thomann heeft ze MET hangslot (http://www.thomann.de/nl/adam_hall_17001_schliesskralle.htm), of check bv preisroboter (http://www.preisroboter.de/search.php?search=butterfly+schlie%DFkralle&min=&max=) als je alleen die sloten kaal zoekt.
(ik heb ze nog niet in nederland weten te vinden op internet, iemand?)

Als je 'n case hebt met (halve) scharnieren aan 1 kant, kom je weg met 1 slot,
maar met deksels (aan de voorkant) en/of stulpen heb je 2 sloten nodig (tegenover elkaar) lijkt me, anders kan men de case toch open-kantelen!

Wel wil ik toch even nog een keer de terechte waarschuwing van guitarkid onderstrepen. Ik heb ook een contact-slot op mijn amp zitten uit de tijd dat ik in zo'n repetitie-hok speelde. Maar 'n half jaar geleden viel er iemand op mij terwijl ik net de sleutel in 't slot stak 'to fire the bitch up' haha.
Alleen was 't toen minder lachen... :nervous:...
Van de week de afgebroken sleutel eruit gehengeld (check youtube in case of emergency) en wil nog ff de tip meegeven: ijzerdraad met haakje oranje-stoken boven 't vuur en koelen zodat ie verhard HELPT!!


Edit:
ik wilde nog toevoegen (gezien bovenstaande prive-ervaring)
- los hangslotje heeft het VOORDEEL dat je er dat eenvoudig kunt afslijpen (misschien wel knippen met 'n betonschaar) als je de sleutel ECHT kwijt bent. NADEEL is dat het tijdens vervoer het hangslot dus wel uit-steekt (niet belangrijk voor jouw in 't repetitie-hok).
- kies je toch 'n vlinderslot met ingebouwd slot zijn er 2 keuzes: platte sleutel of zo'n ronde sleutel (zoals op zo'n kryptonite motor-slot).
Die ronde sleutel is dus iets beter omdat ie niet zomaar in 't slot kan afbreken, maar je moet er wel op letten dat de diameter niet gelijk is aan die van 'n bic-pen...
Jaja motor-mensen, zo'n type kryptonite heeft elke amateur die op straat wordt aangesproken open binnen 1 minuut met 'n bic-pen!!! En dat elk 'kind van deze youtube-tijd' met 'n bic-pen je versterker kan gebruiken in 't repetitie-hok is niet je bedoeling en zonde van je centjes haha.
NADEEL is dan wel weer.. als je de sleutel kwijt raakt (of de platte sleutel breekt af) kom je heel wat meer werk te doen dan met 'n slijptolletje ff 't hangslot eraf te slijpen!!!

Succes en laat je nog horen wat je gedaan/gekozen hebt?

Rewind
14 juli 2011, 11:08
Hahaha, de google advertenties onderaan deze pagina ook echt. :P
Kluizen, slotenmakers, sleutels bijmaken

mrweird
14 juli 2011, 11:29
Ik heb een vergelijkbare situatie, een oefenruimte die door meerdere bands wordt gebruikt.. Mijn amp is toen een paar keer gebruikt door weet ik veel wie.. Al m'n settings foetsie een paar keer en als klap op de vuurpijl een keer een kapotte amp.. (voorversterker buisje stuk dus viel mee gelukkig achteraf..)

Ik heb toen op markplaats een flightcase gekocht maar die kon helaas niet op slot .. :( Miskoop..
Maar ik heb er nu gewoon zo'n laptop beveiligings staalkabeltje omheen zitten met een lullig kofferslotje maar het is wel voldoende. Er heeft nooit meer iemand aan mijn amp gezeten.

Rewind
14 juli 2011, 11:57
Ik denk dat uberhaupt het feit dat de amp in een dichte kist zit voor veel mensen al een teken is dat ze er vanaf moeten blijven.

GitaarLAB
14 juli 2011, 16:45
Hahaha, de google advertenties onderaan deze pagina ook echt. :P
Kluizen, slotenmakers, sleutels bijmaken
Hahaha, 'k zie 't. Kennelijk bestaat er dus ook 'sleutel-stress' haha. Nou, die gun ik niemand toe als ze op de bühne staan haha.



Ik heb een vergelijkbare situatie, een oefenruimte die door meerdere bands wordt gebruikt.. Mijn amp is toen een paar keer gebruikt door weet ik veel wie.. Al m'n settings foetsie een paar keer en als klap op de vuurpijl een keer een kapotte amp.. (voorversterker buisje stuk dus viel mee gelukkig achteraf..)

Zo zie je maar weer.. toch 'n heel goede vraag op 'n veel voorkomend probleem.



Ik denk dat uberhaupt het feit dat de amp in een dichte kist zit voor veel mensen al een teken is dat ze er vanaf moeten blijven.
Maar mensen die gewoon zonder top op repetitie aankomen, daar 'n top van iemand anders pakken zonder overleg/toestemming, dan ook nog de settings wissen en als slag op de vuurpijl nog ff je buisje mollen...
Die laten zich niet tegenhouden door 'n niet afgesloten flight-case.

Als zo-iemand in 't repetitie-hok komt en opeens staat er 'n flinke case (naast de hem bekende overige tops in die ruimte)... maakt ie echt wel eerst die case open.. Al was 't maar uit nieuwsgierigheid!
En als ie dan JOUW (voor hem bekende top) tegen komt.. krijgt die gast nog gratis 'n eureka gevoel/beloning door 't openen van jouw case!

Het is immers vrijwel altijd de GELEGENHEID die de 'dief'/'vervelend persoon' maakt..
In dit kader zijn sloten dus eigenlijk niets meer dan 'n intrusion dectection system die tevens de drempel verhogend werkt (moeite en tijd).
En dan wordt heel snel de top van iemand anders slachtoffer (helaas voor die persoon)... lullig, maar wel 't logische gevolg van je eigen top beschermen!

Just my 2 cents!

Rewind
14 juli 2011, 18:10
Je zou een flightcase met een verfkanon erin in die ruimte moeten zetten!! hahaha

GitaarLAB
14 juli 2011, 18:40
Je zou een flightcase met een verfkanon erin in die ruimte moeten zetten!! hahaha
hahahahaha, absoluut, met van dat goede blauwe spul dat ze in pin-automaten gebruiken!

Mag je 't de komende week ook nog 'n paar keer aan de politie uitleggen hahaha, ja, dat zou 'n perfecte boontje komt om z'n loontje zijn!

RedBuell
15 juli 2011, 01:37
Je hoeft natuurlijk ook geen vlindersloten te vervangen... duh..

Jij zoekt gewoon 'n hangslot-systeem voor bestaande vlindersloten zoals de Adam Hall 17001.

http://www.flightcasewarehouse.co.uk/content/productpics/4106_1_l.jpg

Die werkt zo:
http://images5.thomann.de/pics/prod/252907.jpg

En dan is ie zo op slot:
http://www.adamhall.com/uk/media/products/170/17001-p1.jpg

EDIT2: deze laatste foto doet me toch afvragen...
krijg je niet zo'n klein slotje door 't gat van de 'greep' en dan door 't oogje van de veer?
Of misschien kun je 'n ringetje door het oogje van die veer halen (uiteinden bijelkaar lassen of solderen?).
Of dun stukje staalkabel met 2 oogjes.
Of combi van bovenstaande is misschien wat: 'ringetje' van staalkabel bijelkaar geknepen met zo'n klem..
http://eshop.meijerijzerwaren.nl/data/articles/images/small/s_6435.jpg
Iemand?


Thomann heeft ze MET hangslot (http://www.thomann.de/nl/adam_hall_17001_schliesskralle.htm), of check bv preisroboter (http://www.preisroboter.de/search.php?search=butterfly+schlie%DFkralle&min=&max=) als je alleen die sloten kaal zoekt.
(ik heb ze nog niet in nederland weten te vinden op internet, iemand?)

Als je 'n case hebt met (halve) scharnieren aan 1 kant, kom je weg met 1 slot,
maar met deksels (aan de voorkant) en/of stulpen heb je 2 sloten nodig (tegenover elkaar) lijkt me, anders kan men de case toch open-kantelen!

Wel wil ik toch even nog een keer de terechte waarschuwing van guitarkid onderstrepen. Ik heb ook een contact-slot op mijn amp zitten uit de tijd dat ik in zo'n repetitie-hok speelde. Maar 'n half jaar geleden viel er iemand op mij terwijl ik net de sleutel in 't slot stak 'to fire the bitch up' haha.
Alleen was 't toen minder lachen... :nervous:...
Van de week de afgebroken sleutel eruit gehengeld (check youtube in case of emergency) en wil nog ff de tip meegeven: ijzerdraad met haakje oranje-stoken boven 't vuur en koelen zodat ie verhard HELPT!!


Edit:
ik wilde nog toevoegen (gezien bovenstaande prive-ervaring)
- los hangslotje heeft het VOORDEEL dat je er dat eenvoudig kunt afslijpen (misschien wel knippen met 'n betonschaar) als je de sleutel ECHT kwijt bent. NADEEL is dat het tijdens vervoer het hangslot dus wel uit-steekt (niet belangrijk voor jouw in 't repetitie-hok).
- kies je toch 'n vlinderslot met ingebouwd slot zijn er 2 keuzes: platte sleutel of zo'n ronde sleutel (zoals op zo'n kryptonite motor-slot).
Die ronde sleutel is dus iets beter omdat ie niet zomaar in 't slot kan afbreken, maar je moet er wel op letten dat de diameter niet gelijk is aan die van 'n bic-pen...
Jaja motor-mensen, zo'n type kryptonite heeft elke amateur die op straat wordt aangesproken open binnen 1 minuut met 'n bic-pen!!! En dat elk 'kind van deze youtube-tijd' met 'n bic-pen je versterker kan gebruiken in 't repetitie-hok is niet je bedoeling en zonde van je centjes haha.
NADEEL is dan wel weer.. als je de sleutel kwijt raakt (of de platte sleutel breekt af) kom je heel wat meer werk te doen dan met 'n slijptolletje ff 't hangslot eraf te slijpen!!!

Succes en laat je nog horen wat je gedaan/gekozen hebt?

Wat een top tip!!! :ok:

Ik heb het met de andere gitarist van mijn band erover gehad...., een el cheapo 2x12 cabje kopen op MP is ook nog een mogelijkheid dan hoeft alleen de top mee naar de oefenruimte, dat is nog te overzien... en hoef ik geen ampje erbij te kopen voor thuis (hoewel ik wel gas heb voor zo'n Ibanez tubescreamer head) Ik zal eerst eens ff checken bij de eigenaar van die ruimte...


Thanks!

TimS
15 juli 2011, 02:10
Je hebt ook van die jack input slotjes. Als je die in de input van je amp doet kunnen ze hem niet gebruiken :)

Schrevel
15 juli 2011, 03:02
Je hebt ook van die jack input slotjes. Als je die in de input van je amp doet kunnen ze hem niet gebruiken :)

Zo'n ding: http://www.thomann.de/nl/fullers_unilock.htm

guitarkid
15 juli 2011, 10:42
Je hebt ook van die jack input slotjes. Als je die in de input van je amp doet kunnen ze hem niet gebruiken :)

Klopt. En als je het sleuteltje kwijtraakt....:(

Maak het verhaaltje af en kleur de plaatjes.......

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/zaag-b2064.gif http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/hamer-b2065-1.gif

Rewind
15 juli 2011, 11:00
Een kopie van het sleuteltje in de oefenruimte verstoppen. Of achterin je gitaar plakken.

guitarkid
15 juli 2011, 12:11
Een kopie van het sleuteltje in de oefenruimte verstoppen. Of achterin je gitaar plakken.

Dat laatste is wel een goed idee! Maar dan moet je niet te veel gitaren hebben...;)

GitaarLAB
19 juli 2011, 22:19
Wat een top tip!!! :ok:
Graag gedaan!



Je hebt ook van die jack input slotjes. Als je die in de input van je amp doet kunnen ze hem niet gebruiken :)
(thx voor de link Schrevel) Die kende ik niet, super-aanvulling!

Ik zag wel staan dat men ze niet in 'switchcraft' jack-ingangen mocht gebruiken?
Mij lijkt dat die dingen in meer typen jack-ingangen niet werken/passen.

Doet me af-vragen: is er 'n lijst met versterkers waar ze wel/niet in mogen (voor potentiele kopers van zo'n slot), of moet je eerst je versterker openschroeven om te kijken of je zo'n slot kunt gebruiken.

En.. wat doe je met versterkers met 'n aparte hi en low ingang hebben? 2 Sloten? FX-Return ook maar op slot voor als ze 'n pedaal mee-nemen?

Dan ben ik ergens toch wel blij met mijn 'eenvoudige' contact-slot.
Als je geen gat in je top wilt boren voor 'n contactslot kun je ook nog iets creatiefs maken met 'n reed-schakelaar en losse magneet.

Wat reserve-sleutel betreft: iedereen heeft toch zo zijn vaste koffertje/zakje met spulletjes die die altijd bij heeft (met reservesnaren, stemapparaat, a-stand, plectrums enzo..). Dus je kunt ook 'n reservesleutel aan je andere gitarist geven (kan hij die sleutel bij jouw plectrums bewaren zoals ook jij wat van zijn plectrum's bij hebt).