PDA

View Full Version : Beste van 2 werelden: eleven rack EN buizenversterker. Hoe sluit ik hem aan?



Reneke
9 juli 2011, 09:57
Onlangs heb ik een eleven Rack gekocht. Bij het aansluiten op mijn buizenversterker klinkt hij het best met amp1 op de return van de versterker. Ik gebruik dus enkel de eindtrap van de versterker. Scheuren over de buizen is er niet meer bij en dat is jammer. Zou het nou niet mogelijk om via de footswitch (FCB1010) en een slimme schakeling van de kabels de Eleven Rack in 'bypass' te zetten zodat ik ouderwets via de gitaarinput van de versterker kan spelen?

Ik zou natuurlijk amp1 van de ElevenRack op de gitaarinput van de versterker kunnen schakelen. Via de tuner mode kun je dan de Eleven Rack uitschakelen. Maar helaas is het eindgeluid van de Eleven minder als ik hem via de gitaarinput v/d versterker laat klinken.

bluegate
9 juli 2011, 10:18
Gitaar -> input 11R
Send 11R -> input Buizenamp
Send Buizenamp -> Return 11R
Amp1 11R -> Return Buizenamp
(De zogenaamde 4 cable method.)

In de programmering, zet je de loop voor de ampsimulatie in de 11R en maak deze full wet.
Zet de Cab sims uit als je een gitaarspeaker gebruikt.
Je kunt nu met programmeren kiezen tussen de preamp van de 11R of van je buizenamp.
Uitleg hierover vind je in de manual.

Reneke
9 juli 2011, 11:24
Dankjewel, deze combinatie had ik nog niet bedacht. Staat hij in de handleiding? Hmm, over het hoofd gezien.

Ik heb hem even snel opgebouwd en het ziet er naar uit dat de schakeling alles in zich heeft wat ik wens. Nu wel alle presets omprogrammeren omdat ik de send-return van de 11R als volume boost gebruik.

Bedankt!