PDA

View Full Version : Splitbare humbucker i.c.m. 250 kOhm pot



Bijl
9 juli 2011, 00:18
De titel zegt het al, ik zoek een humbucker die goed klinkt met een 250k volumepot, zodat het splitcoil geluid ook nog bruikbaar is.

De gitaar zelf klinkt heel helder, het is een Godin Redline. Die bestaat voor tweederde uit esdoorn en éénderde populier, verder is het een bolt-on, vaste brug en een dikke vette geschroefde hals. De mensuur is 24,75 inch.

Weet iemand een humbucker die hiervoor geschikt is? De gitaar heeft standaard één volumeknop, één humbucker en verder niets, en ik wil de body origineel houden.

G.G.
9 juli 2011, 00:40
Probeer het gewoon eens met een 250K potmeter, het maakt echt niet zo heel veel verschil. Misschien kan je met een pushpullpotmeter (250K pot en een 250K weerstand die je meeschakelt) wat maken met je coilsplit. Of juist een 500K potmeter en een 500K weerstand parallel. Zie het zo ff niet voor me, maar het zou te doen moeten zijn denk ik, hoewel het verloop van de potmeter anders zal worden.

Hoop HSS strats hebben ook maar 1 volume knop en hebben daar zowel een humbucker als een enkelspoel op staan. Anders de gulden middenweg kiezen en iets van 330k ofzo als potmeter erin zetten?

Bijl
19 juli 2011, 10:25
Probeer het gewoon eens met een 250K potmeter, het maakt echt niet zo heel veel verschil. Misschien kan je met een pushpullpotmeter (250K pot en een 250K weerstand die je meeschakelt) wat maken met je coilsplit.

Hey bedankt, ik wist niet dat het kon, een weerstandje meeschakelen. Ik ga het eerst proberen met een leuke medium output humbucker. Als het te dik klinkt in humbucker stand, dan ga ik op zoek naar een schemaatje met een weerstand erin.

Ik denk dat het toch wel goedkomt qua geluid vanwege de bonk esdoorn die in de gitaar verwerkt zit, dan zal die 250k niet veel uitmaken.