PDA

View Full Version : Neck pickup van mijn Comet houdt er mee op :(



LesPaul1612
8 juli 2011, 13:32
Dag vrienden,

Mijn telecaster (london city comet) deed het laatst niet meer. Uit geen van de elementen kwam signaal, maar ik hoorde wel een brom die verdween als ik een metalen onderdeel vasthield. Het zwarte en witte draadje bleken los te zitten van de output. Nadat ik ze weer had vast gesoldeerd deden alleen het brugelement en de tussenstand het. de neckpup geeft geen signaal. Ik denk dat ik iets verkeerd heb gesoldeerd, maar ik zou niet weten wat.

Wie helpt mij uit de brand?

Venlonaer
8 juli 2011, 13:36
Of een kabelbreukje?

Hendriks
8 juli 2011, 14:12
Kom maar even langs , kan nooit ingewikkelt zijn.

guitarkid
8 juli 2011, 16:09
Overkant van de straat: muziekzaak !!! ;)

Hendriks
8 juli 2011, 16:19
Overkant van de straat: muziekzaak !!! ;)

In Loppersum ???

bass blom
8 juli 2011, 16:25
In Loppersum ???

In het centrum van Loppersum aan de Lagestraat 18 staat de winkel, waar je muziekinstrumenten voor elke muziekstijl vindt.

Hendriks
8 juli 2011, 16:48
In het centrum van Loppersum aan de Lagestraat 18 staat de winkel, waar je muziekinstrumenten voor elke muziekstijl vindt.

Kolere , maar eens even kijken of er wat is voor mijn muziekstijl.

guitarkid
8 juli 2011, 17:08
In het centrum van Loppersum aan de Lagestraat 18 staat de winkel, waar je muziekinstrumenten voor elke muziekstijl vindt.

Precies Bass. Klein winkeltje van een vriend (en bassist van mijn band the Outtakes). Was eerst een cd-zaak, maar daar was geen brood mee te verdienen. We gaan af en toe samen met een lege bus langs de importeurs "boodschappen" doen... ;) Hij heeft er soms wel erg interessant spul staan!
Daar heeft LesPaul 1612 z'n LC volgens mij ook weg. Ik de mijne indertijd i.i.g. wel!

LesPaul1612
8 juli 2011, 17:44
Oei, moet mijn geliefde tele toch nog naar de professional :dontgeti:

Ik dacht dat ik een klein foutje had gemaakt met solderen, wat ik zo om zou kunnen keren, maar het probleem zit dus iets dieper.

Alvast bedankt voor de hulp!

guitarkid
8 juli 2011, 18:01
Oei, moet mijn geliefde tele toch nog naar de professional :dontgeti:

Ik dacht dat ik een klein foutje had gemaakt met solderen, wat ik zo om zou kunnen keren, maar het probleem zit dus iets dieper.

Alvast bedankt voor de hulp!

Frank, dat hoeft niet direct. Download even een schema van een standaard Tele-bedrading en check of je niet toch een foutje hebt gemaakt!

Bijv.
http://www.tdpri.com/wiring3way.htm

Sucses, Coos

LesPaul1612
8 juli 2011, 18:11
Ik heb die schema's ook al bekeken Coos, aan de hand daarvan heb ik die draadjes ook weer gesoldeerd. Maar waar ik mij dus over verbaas, is dat die pickup ineens geen signaal meer geeft terwijl ik daar nooit aan heb gezeten.

Maar goed, ik zal straks, wanneer ik even weer wat bekoeld ben even voor de derde keer checken of het goed zit.

en anders weet ik waar ik terecht kan:)

guitarkid
8 juli 2011, 18:38
Anders eerst even de pu's één voor één rechtstreeks naar de output. Dan weet je of ze nog goed zijn.
Even een stemvork er boven houden om te testen.

Spades
8 juli 2011, 22:21
Mijn LC had dit ook, ik wil je niet bang maken maar bij mij was de pickup compleet overleden.

guitarkid
8 juli 2011, 23:24
Mijn LC had dit ook, ik wil je niet bang maken maar bij mij was de pickup compleet overleden.

Nou, volgens mij lukt je dat anders zo aardig..... :)