PDA

View Full Version : Hallo allemaal - 40-jarige (ex) hardrocker



Jeroen vdW
8 juli 2011, 06:43
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Jaren geleden met gitaarspelen begonnen omdat ik Metallica mooi vond, uiteindelijk jaartje op het Rotterdams conservatorium gezeten, geeindigd in bruiloften en partijen band, 10 jaar niet gespeeld, en sinds 2 jaar toch weer opgepikt. Ik woon in het buitenland (Qatar) en heb het afgelopen jaar allerlei 2-de hands 19 inch rackspul gekocht om mee te spelen.

Jeroen.

bass blom
8 juli 2011, 09:40
hee goedman, het blijft jeuken hè?
have fun!

Henri H
8 juli 2011, 10:44
... geëindigd in bruiloften en partijen band....Beetje sneu. ;)

Veel plezier!

Epii
9 juli 2011, 11:15
Qatar, hoe ben je daar terecht gekomen als ik vragen mag?

Verder, welkom!

Thebluesdealer
10 juli 2011, 17:27
Hoe komt het dat je gestopt bent met het conservatorium?? Wel een grappig idee een hardrocker op het conservatorium. Maar je moet toch aardig niveau hebben om erop te geraken. Want ik heb gehoord dat je voor het ingangs examen apergio's moet kunnen echt zo een techniek die ik echt haat ben meer een pentatonische en myxolidische speler.

Jeroen vdW
10 juli 2011, 18:57
Tja, ik woon in Qatar vanwege mijn werk in the olie/gas business.

D'r is hier niet veel te koop; 1 winkel met Ibanez en Boss spullen en een Yamahaa winkel waar ze hele slechte en goedkope gitaren verkopen. In die winkels hebben ze niet veel verstand ervan.

Wel wonen we op een compound, hebben grote huizen zonder buren en een clubhuis op 100 meter afstand waar we heerlijk herrie kunnen maken. Met collega's hebben we een complete band en volop feesten....niet slecht dus.


Tja, en inderdaad een jaartje op het conservatorium gezeten en ja je moet een aardig niveau hebben....Jazz nummers spelen improviseren, noten lezen, muzikaal gehoortest, theorie, enz.

Wat betreft arpeggio's: Waarschijnlijk doel je op Yngwie achtig gespeel; ik kan het wel waarderen, maar als je over akkoordwisselingen speelt is het toch wel erg handig om er wat van te weten. Volgens mij speel je meer arpeggios dan je denkt.

Groeten, Jeroen.

Thebluesdealer
10 juli 2011, 21:45
nee youngwie intereseerd me geen ene reet. Ben eerder een jumpblues man en ik hou eigenlijk van alle soorten blues (moet wel liefst door zwarten worden gespeeld, Ik weet dat dit belachelijk klinkt maar er zijn maar weinig blanke bluesgitaristen die ik apprecieer) Gewoon ik zou het moeten kunnen en mijn gitaar leeraar vind het ook jammer dat ik er geen tijd in steek. Maar ik vind de posities gewoon te vervelend.