PDA

View Full Version : Kabelprobleem



disturbtheworld
8 juli 2011, 00:16
Hallo,

Ik zit met een vraagje omtrent hoe ik de bekabeling zou doen van mn pedalboard naar de versterker.

Ik run de versterker via midi en ik gebruik ook de Fxloop van de versterker.

Dus lopen er van mn pedalboard naar de versterker :
- 1 midi kabel
- 3 gitaarkabels

Nu zijn deze wat te kort voor live op te treden en ik zoek naar iets wat gemakkelijk en snel werkt bij het opzetten van materiaal.

Nu vroeg k me af wat jullie aanraden, ik heb al wat zitten zoeken naar multicore kabel, sommer en dergelijke maar ik ken er niet zóveel van...

Zijn er mensen die me wat kunnen helpen of die ook zo'n opstelling hebben?

Grts L

snessiram
8 juli 2011, 01:39
Er zijn vast wel fancy oplossingen, maar ik zag onlangs ergens foto's van iemand die de 3 gitaarkabels samenhield met zipties. Rond elke jack was er dan een gekleurde ziptie zodat hij wist welke jack waar in moest. Simpel en effectief. (En stel dat er een kabel vervangen moet worden, dan kan je makkelijk de zipties doorknippen en nieuwe gebruiken.)

disturbtheworld
8 juli 2011, 13:27
Dat heb ik ooit geprobeerd maarde kabels begonnen met tijd rond elkaar te torsen.. Hetgeen ik nu doe is de kabels met ducktape intapen op verschillende plaatsen..
Nu vraag ik me af of ik best trug aparte kabels aankoop (langer) en trug samentape, of investeer in iets dat mss een betere oplossing geeft? (iets die tegen een stootje kan)

groovieguitarguus
8 juli 2011, 19:53
Weet niet of je hier wat aan hebt...

Zo heb ik het met mijn combo set gemaakt:

Input / sent en return / kanaalswitches (in jouw geval midi) en Voeding 9v, die onderin mijn combo ligt, allemaal gestuurd naar een patchpaneel.

https://lh3.googleusercontent.com/-NH9BEIJjnyQ/TQZGlyGBLVI/AAAAAAAAAKQ/YxJSWQIWM-A/s720/mesa_setUp3.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-5jmC98t7Jko/TQZGZTkWoQI/AAAAAAAAAKI/RU0R6GvMXfM/s800/mesa_setUp1.jpg

universe777
8 juli 2011, 19:54
Ik heb ook een bundeltje kabels van bord naar amp/case lopen. Ik heb er van die spiralen om zitten welke normaal gebruikt worden om computerkabels bij elkaar te houden. Kost weinig en als je stukken van een centimeter of vijftien knipt die je niet te ver uit elkaar om de kabels wikkelt dan blijven ze netjes bij elkaar. Ook met oprollen. Die spiralen zijn er in diverse diameters. Ik heb vroeger ook zitten klooien met tie-rips maar die verschuiven en als je de uiteinden niet echt netjes afknipt zijn ze nog scherp ook. Bij de kijkshop liggen ze dikwijs in de uitverkoop bakken en ook bij de bouwmarkt zijn ze te krijgen.