PDA

View Full Version : bang voor repetitiekot (stacken gear)



iam
25 mei 2003, 00:13
ben bang om mn gear in repetiekot te laten staan...
is wel onmogelijk om iedere keer weer mee te pakken maar toch (gaat om twin reverb-->40kg en rhodes-->70kg)
stel dat mn beauties gestolen worden :/ pijnlijke zaak!!!

Nocki
25 mei 2003, 09:40
tja is niet te doen inderdaad.

met gitaar zou het makkelik zijn als je een cab zou kunnen laten staan ofzo end e gode thuis maar bij jou wordt het een probleem en verzekeren werkt al helemaal niet.

gewoon meenemen en een leuk karretje versieren...

Nocki

Wicked Willy
25 mei 2003, 16:48
Ligt eraan beschikt de ruimtes over zoiets als een alarm, wie hebben er een sleutel, saat het in de oefenruimte, of kun je het in een kast of iets deregelijks zetten.

Ik repeteer zelf in Roosendaal bij Popstichting Roosendaal onder het nieuwe RBC-stadion, perfecte ruimtes, je moet al drie deuren door om bij mijn spullen te komen. Bovendien hebben maar 3 mensen de sleutels. Verder hebben ze een alarm, als het afgaat staat er binnen 5 minuten een bewakingsbedrijf voor de deur en er hangt bij binnekomst een camera, nou ja veiliger kan niet denk ik. Dus dan is het best verantwoord.

Echoes
25 mei 2003, 18:02
flightcase eromheen bouwen met hangslot?! Desnoods daar weer een mooi doek over en er wat voor zetten. Dan staat het niet voor het grijpen

Ic3gl0vE
25 mei 2003, 18:36
als ik jou was zou ik een nordelectro kopen, dat is natuurlijk niet hetzelfde als een èchte rhodes maar hij klinkt zeker goed en weegt maar een kilo of 6 (de electro61 dan... de 73 is natuurlijk wat zwaarder)

edit: dan zit je natuurlijk nog wel met het probleem van je Twin, maar de Nord klinkt ook harstikke goed als je 'm gewoon in een pa systeem prikt. Nogmaals: het is niet 'the real thing' maar het is wel een makkelijke oplossing voor je

http://www.clavia.se


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-05-25 18:39 ]</font>

iam
25 mei 2003, 20:19
ik vind het juist de vintage klank en look van de rhodes die het doet...
vind die synth's met megaveel opties enzo ook maar niets... je verdrinkt erin :/
keep it simpel and vintage :smile:

Ic3gl0vE
25 mei 2003, 20:35
tuurlijk... maar in het oefenhok hoeft de klank toch niet perfect te zijn? des te vetter is het om op het podium te staan met je 'echte' gear!

Toaster
26 mei 2003, 09:10
Maak je al enige gebruik van dat repetitie hok???

En ligt het een beetje veilig? Ik bedoel goed afgesloten en niet in één of andere achterbuurt?

Als er meer mensen in het hk komen zou ik het zeker niet doen. Ik trek het al slecht als ze vragen of ze over mijn spul mogen spelen . Laat staan als ze het dus gewoon doen.
Laten we eerlijk wezen, als jij een rep. hok (kot) binnen komt en je ziet een twin dan ga je er ook graag ff over spelen :wink:

niels5150
26 mei 2003, 09:52
ik heb een keer een jackslot gezien. Een soort dummy-jack die je in de input van je versterker doet, en dan op slot doet. Zo kan niemand op je versterker spelen tijdens je afwezigheid!

Neals
26 mei 2003, 12:21
gewoon rotzooi neerzetten... doe ik ook

iam
26 mei 2003, 13:44
is idd een repetitiekot waar meerdere mensen komen, ze hebben wel een apparte opslagplaats maar het is met een systeem van een klink (deurknop) die los is en dus alle deuren kan openen :s
elke groep heeft er zo eentje denk ik (kweet er wel het fijne niet van moet dat nog even uitzoeken)
maar zelfs als het achter slot en grendel zit ben ik bang dat het gestolen word
een twin hebben de mensen maar al te graag en die rhodes, die is al helemaal veel gezocht (zeker in goeie staat)