PDA

View Full Version : Laatste bevestiging



Koen489
7 juli 2011, 16:16
Hallo iedereen

Ik ben dus al tot de conclusie gekomen dat mijn versterker een Roland Cube zal zijn. De wattage weet ik nog niet maar het zal waarschijnlijk een 20 of 40 zijn.

De gitaar is een andere zaak. Ik weet echt niet welke gitaar ik moet nemen. Maar het mag alleszins niet boven de 250 -300 euro zijn. Ik had gedacht aan een yamaha pacifica 112J van 229 euro, een affinity fat stratocaster van HSS van 179 euro, epiphone les paul special II van 129 euro, les paul studio van 265 euro, ibanez GRG 170 DX van 229 euroen een ibanez GSA 60 van 219 euro

Andere gitaren zijn ook welkom ;)

VerbekeD
7 juli 2011, 16:27
Ik zou gaan voor deze (http://www.keymusic.com/product/Epiphone-Les-Paul-Standard-Plaintop-Vintage-Burst). En niet de special of studio van epiphone.

spykie
7 juli 2011, 16:28
welk muziekgenre wil je vooral spelen?

Sinner1980
7 juli 2011, 16:28
Affinity strat van HSS? Van Squier zul je bedoelen; HSS=humbucker,single coil,single coil.

Ik zou voor de Squier of voor de Yamaha gaan maar ga zeker even testen en kijken wat jij het prettigst en best vindt aanvoelen/klinken

Koen489
7 juli 2011, 16:45
Bedankt voor de reactie

Ik speel verschillende genres van pop tot metal en rock. Hierdoor kan ik niet goed beslissen tussen de ibanez gitaren (metal en rock) en de squier gitaren (pop) en de epiphones (humbuckers => rock en metal). Yamaha biedt ook goeie gitaren maar daar kan ik geen echt genre op plakken dus weet ik het ook niet :(.

Het enige wat mij ook hindert bij de les paul gitaren is het gewicht. Dit verhindert mijn bewegelijkheid als ik speel denk ik. Bij stratocasters heb je dat dan weer niet maar dat is mijn 2de lievelingsgitaar.

Hebben jullie nog tips?

Wabbie
7 juli 2011, 16:49
Mijn mening is dat de Yamaha Pacifica 112 geweldige beginnersgitaren zijn, iig een stuk betere dan de rest van de gitaren die je voorstelt.

Koen489
7 juli 2011, 16:52
onlangs contact gehad met een gitaarlerares en zij beweerde dat een goeie beginnersgitaar beging de 300 euro kost. Is dit zo? of heb je ook gitaren van dezelfde kwaliteit aan een lagere prijs?

Gitaarvoorstellen zijn welkom

macwilliams
7 juli 2011, 16:57
Squier telecaster custom met bucker in de brug.

Eric van Esch
7 juli 2011, 16:58
Mijn mening is dat de Yamaha Pacifica 112 geweldige beginnersgitaren zijn, iig een stuk betere dan de rest van de gitaren die je voorstelt.

+1! Hier krijg je geen spijt van. Dat je er geen stijl op kan plakken is niet erg, de andere gitaren hebben een bepaald imago waar ze niet vanaf komen kennelijk. Bv Les Paul, rock, maar is in het verleden ook veel gebruikt voor jazz. Dus staar je niet blind op het imago!

Sinner1980
7 juli 2011, 17:03
Bedankt voor de reactie

Ik speel verschillende genres van pop tot metal en rock. Hierdoor kan ik niet goed beslissen tussen de ibanez gitaren (metal en rock) en de squier gitaren (pop) en de epiphones (humbuckers => rock en metal). Yamaha biedt ook goeie gitaren maar daar kan ik geen echt genre op plakken dus weet ik het ook niet :(.

Het enige wat mij ook hindert bij de les paul gitaren is het gewicht. Dit verhindert mijn bewegelijkheid als ik speel denk ik. Bij stratocasters heb je dat dan weer niet maar dat is mijn 2de lievelingsgitaar.

Hebben jullie nog tips?

Tips? ja hoor!

Tip nr 1: ga ajb geen gitaren (lees:modellen) in hokjes plaatsen!
Tuurlijk leent de ene gitaar zich wat meer voor het ene genre als het andere maar zowel een les paul als een strat zijn behoorlijk veelzijdige beestjes en dit geldt nog voor menig ander model maar dit zijn natuurlijk de bekendste.

Je gitaar is met name ondergeschikt aan je versterker en jouw manier van spelen: die factoren samen maken jouw geluid welke weer bepalend kunnen zijn voor het genre.

Tip 2: Ga zoals ik al zei een dagje (of meer) testen,neem er lekker de tijd voor en ondervindt welke gitaar nou echt jouw ding is waar je dus ook een tijdje mee voort kunt. Staar je niet blind waar je favoriete gitaristen op spelen maar pak de gitaar de voor jou het prettigst voelt én klinkt.
Houd er rekening mee dat gitaren onderling een hoop kunnen verschillen qua afwerking etc dus vergelijk indien mogelijk meerdere strats/les pauls enz.

Succes

Koen489
7 juli 2011, 17:06
Dus praktisch iedereen raad mij een yamaha pacifica 112J aan?
Ik zal deze keuze zeker in overweging nemen.

Misschien zijn er nog mensen met gitaarvoorstellen?

lefthandstrat
7 juli 2011, 17:10
Ik zou gaan voor deze (http://www.keymusic.com/product/Epiphone-Les-Paul-Standard-Plaintop-Vintage-Burst). En niet de special of studio van epiphone.


http://www.keymusic.com/gfx_productcode/102278/Epiphone-Les-Paul-Standard-Plaintop-Vintage-Burst.jpg


Helemaal mee eens, met VerbekeD. Je hebt nu al een paar topics gestart en die gaan alle over "wat moet ik nou doen". In je eerste topic kwijlde je zowat van een Les Paul. Houdt daar dan aan vast, aan dat eerste gevoel. De gitaar die VerbekeD hier als aanbeveling geeft, zal jou nog erg lang bezighouden en je kan er meer stijlen op spelen dan jij nu beheerst (je speelde toch vanaf de Krokusvakantie.........dit jaar?). Al zou je naderhand naar een Strat, Tele of wat dan ook willen, een Les Paul voor erbij is altijd goed. 2eHands zal je hem goed weg kunnen doen, mits je hem ooit zou willen verkopen ('t is wel je eerste gitaar). Er zijn ook nog eens ontelbare upgrades voor te vinden (qua hardware) als je de behoefte krijgt om bijvoorbeeld elementen te vervangen.

Koen489
7 juli 2011, 17:19
Ik bekommer me over het gewicht van zo'n les paul gitaar.
Mijn vriend heeft een Les Paul gitaar van het merk Vintage. Toen ik deze in mijn handen nam liet ik ze bijna vallen door het gewicht omdat ik dacht dat hij woog zoals een andere gitaar.

De epiphone les paul standard is een mooie gitaar (ook duur) en interesseert mij ook enorm maar alleen het gewicht maakt me zorgen. Ik ben nu ondertussen 2 maanden op zoek maar ik vind geen gitaar die perfect is en perfect bij me past. Waarschijnlijk is de Epiphone les paul standard de gitaar die mijn wensen het meest benaderd. Maar waarom raden jullie de Special II of de Studio versie af?

Nog iemand andere voorstellen?

Koeloe
7 juli 2011, 17:26
Staar je niet blind waar je favoriete gitaristen op spelen maar pak de gitaar de voor jou het prettigst voelt én klinkt.


Beste advies ooit. Anders was ik ook nooit aan mijn SG gekomen, man wat is dat ding lelijk:hide:

Sinner1980
7 juli 2011, 17:30
Beste advies ooit. Anders was ik ook nooit aan mijn SG gekomen, man wat is dat ding lelijk:hide:

Tja,ik zit nu met een tele op schoot terwijl mijn favoriete gitaristen over het algemeen les pauls gebruiken...en strats, en ja, die heb ik wel omdat IK het fijne gitaren vind;)

smullie
7 juli 2011, 17:34
Ik bekommer me over het gewicht van zo'n les paul gitaar.
Mijn vriend heeft een Les Paul gitaar van het merk Vintage. Toen ik deze in mijn handen nam liet ik ze bijna vallen door het gewicht omdat ik dacht dat hij woog zoals een andere gitaar.

De epiphone les paul standard is een mooie gitaar (ook duur) en interesseert mij ook enorm maar alleen het gewicht maakt me zorgen. Ik ben nu ondertussen 2 maanden op zoek maar ik vind geen gitaar die perfect is en perfect bij me past. Waarschijnlijk is de Epiphone les paul standard de gitaar die mijn wensen het meest benaderd. Maar waarom raden jullie de Special II of de Studio versie af?

Nog iemand andere voorstellen?

Ik heb een Special II gehad en ze is gewoon minder goed afgewerkt dan een standard. Het onding ontstemde altijd en klonk gewoon niet zo lekker als de standard van een vriend van me. Ofwel had ik per toeval een maandag-morgend-gevalletje...

Nu is daar allemaal wel iets aan te doen (andere stemmechanieken, nek laten afstellen en intoneren en andere elementen erin stoppen), maar dan heb je ondertussen al meer geld uitgegeven dan de standard en dan blijft het natuurlijk maar een geupgrade Special II die je aan de straatstenen niet kwijt kan voor de prijs die het ding dan ongetwijfeld wel waard zou moeten zijn gezien de specs...

Koen489
7 juli 2011, 17:36
k bedankt voor je verhaal alvast ;)

The Unforgiven
7 juli 2011, 17:56
(humbuckers => rock en metal)

BB King would like to have a word with you...

Epiphoneee
7 juli 2011, 18:01
En deze?

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Epiphone-Les-Paul-Special-SC-Ltd-Edit.-True-Vintage/art-GIT0017662-000

Die vindt ik persoonlijk heel mooi en Vintage :soinnocent:

Mr. Dynamite
7 juli 2011, 18:02
Gewoon een lekkere plank kopen.. vind je een les paul te zwaar en voel je je er niet prettig mee? Dan is een les paul niks voor jou. Verder adviseer ik om iemand die al langer speelt mee te nemen om te kijken, hij kan ook beoordelen of een gitaar van kwaliteit is of niet. ;)

En er is ook altijd nog een 2ehands markt, dan kun je iets meer voor je geld krijgen

Koen489
7 juli 2011, 18:51
Dit heb ik al eens gedaan in de keymusic in roeselare maar die persoon die ik meehad kende er nog minder van dan ik (die al 2 maanden alle termen, tips, ... van gitaren zoekt). Uiteindelijk gewoon enkele gitaren bespeelt oa de affinity (squier) en de hudson (huismerk). Dus zal ik nog eens moeten terugkeren ;)

Nog andere gitaarvoorstellen ;)?

Epiphoneee
7 juli 2011, 18:55
Dit heb ik al eens gedaan in de keymusic in roeselare maar die persoon die ik meehad kende er nog minder van dan ik (die al 2 maanden alle termen, tips, ... van gitaren zoekt). Uiteindelijk gewoon enkele gitaren bespeelt oa de affinity (squier) en de hudson (huismerk). Dus zal ik nog eens moeten terugkeren ;)

Nog andere gitaarvoorstellen ;)?

2e keer, deze:

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Epiphone-Les-Paul-Special-SC-Ltd-Edit.-True-Vintage/art-GIT0017662-000

Koen489
7 juli 2011, 18:57
En wat is het verschil tussen single cut en het andere?

Koeloe
7 juli 2011, 19:07
Single cut is die hap uit de gitaar zeg maar, bij een LP heb je er 1 bijvoorbeeld en bij een Start heb je er 2 (aan beide kanten van de hals)

Epiphoneee
7 juli 2011, 19:10
En wat is het verschil tussen single cut en het andere?

Singlecut:

http://img687.imageshack.us/img687/9643/gibsonlespaul1960specia.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/687/gibsonlespaul1960specia.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Doublecut:

http://img62.imageshack.us/img62/2130/1858i.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/62/1858i.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Koen489
7 juli 2011, 19:16
ahzo dankje ;)
Dus SC is eigenlijk ook gewoon een les paul bij elektrische gitaren

Epiphoneee
7 juli 2011, 19:24
ahzo dankje ;)
Dus SC is eigenlijk ook gewoon een les paul bij elektrische gitaren

Inderdaad, maar ook andere merken maken singlecuts, eigelijk elke model waar één hap uit is genomen is een singlecut. Die gele is denk ik een erg goede keus, 275 euro. En ik hoor vaak dat P90's de beste elementen zijn die Epiphone maakt. Humbuckers klinken vaak modderig.

Joreeen
7 juli 2011, 19:27
Na 3 topics moet je het zelf toch al weten? Ga testen, dat is de enige raad die ik jou kan geven. En het gewicht van een LP valt best mee. Zo is iedereen blij!

Koen489
7 juli 2011, 19:38
Ok maar het enige dat me nu nog hindert is de tijd. Ik ben deze maand weinig thuis waardoor ik ook weinig tijd heb om mijn keuze te maken in de winkel :(

Koen489
7 juli 2011, 19:45
Fender Squier Affinity Strat MN MBL Metallic Blue
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/ST-modellen/Fender-Squier-Affinity-Strat-MN-MBL-Metallic-Blue/art-GIT0009001-001

deze lijkt me tof (blauw is een mooi kleur voor mij)
Maar de prijs is redelijk laag :(. Zijn er beter gitaren (bv een les paul van epiphone) die ook in het blauw verkrijgbaar zijn of stratocasters?

Epiphoneee
7 juli 2011, 20:00
Een Les Paul is heeeeeel anders dan een strat! Je moet naar de winkels gaan en ze beide uitproberen. Nooit blind via internet bestellen. Blauwe Les Pauls zul je alleen voor 250 euro vinden van het schijtmerk Jack & Danny's. Haal zo'n Epiphone Les Paul Special P90, Les Paul Standard, of een Squier van minstens 200 euro. Daaronder zijn Squiers bijna altijd slecht. Of een London City.

Koen489
7 juli 2011, 20:08
k maar nu genoeg met posten daar zal ik niet verder mee komen ;)
Ik zal gewoon afwachten tot ik in Roeselare geraak en daarna de gitaren die me liggen uittesten en daarna de beslissing nemen. Met posten alleen zal ik inderdaad me alleen meer doen twijfelen.

Allemaal bedankt voor jullie hulp om mijn perfecte gitaar te vinden. Alle druk ligt nu op mijn schouders want alleen ik kan en moet de keuze maken. Dankje zeer om mij te helpen en jullie mogen nog een HNGD topic verwachten ;)

Sinner1980
7 juli 2011, 21:49
ahzo dankje ;)
Dus SC is eigenlijk ook gewoon een les paul bij elektrische gitaren

Ahum...vergeet de telecaster niet. De eerste solid body elektrische gitaar met single cut,en nog steeds één van de vetste; hulde aan Leo Fender! Wat een geniale man was dat zeg:crazyhappy:

macwilliams
7 juli 2011, 21:54
Squier telecaster custom met bucker in de brug.

Nog eens .

Epiphoneee
7 juli 2011, 21:55
Ahum...vergeet de telecaster niet. De eerste solid body elektrische gitaar met single cut,en nog steeds één van de vetste; hulde aan Leo Fender! Wat een geniale man was dat zeg:crazyhappy:

Heyhey, ode aan Les Paul! Veel sympathiekere man met veel rijkere geschiedenis, en die ook nog is erg leuke muziek maakte :)

Joreeen
7 juli 2011, 22:33
Ik kan ook niet elke dag naar een muziekwinkel gaan, heb ook weinig tijd, trek er gewoon een dag voor uit, test ALLE Squier Affinity's, alle Epi LP's, alle gitaren die jouw bevallen en neem de beste! En doe niks overhaast. Is de gitaar met hét supergevoel er niet, koop dan ook geen andere!

Sinner1980
7 juli 2011, 22:56
Heyhey, ode aan Les Paul! Veel sympathiekere man met veel rijkere geschiedenis, en die ook nog is erg leuke muziek maakte :)

Ja nou je het zegt,ik heb altijd wel gelachen met les Paul,leuke vent. Leo was altijd een beetje sacherijnig omdat hij meestal de BOB was....:soinnocent:

En oh ja; ik HAAT jazz...;)

Epiphoneee
7 juli 2011, 23:02
Ja nou je het zegt,ik heb altijd wel gelachen met les Paul,leuke vent. Leo was altijd een beetje sacherijnig omdat hij meestal de BOB was....:soinnocent:

En oh ja; ik HAAT jazz...;)

Haha, wat Lester speelde was nou niet erg Jazzig naar mijn mening :soinnocent:, meer een combi van blues en jazz. Ik vond Les Paul persoonlijk een inspirerend persoon, door zelfs op 90 jarige leeftijd nog regelmatig in bars op te treden, en het was een bijna altijd vrolijk persoon.

Leo Fender weet ik niet zo erg veel van, maar die moeten we natuurlijk ook bedanken voor de Fenders :)!

Sinner1980
7 juli 2011, 23:06
Haha, wat Lester speelde was nou niet erg Jazzig naar mijn mening :soinnocent:, meer een combi van blues en jazz. Ik vond Les Paul persoonlijk een inspirerend persoon, door zelfs op 90 jarige leeftijd nog regelmatig in bars op te treden, en het was een bijna altijd vrolijk persoon.

Leo Fender weet ik niet zo erg veel van, maar die moeten we natuurlijk ook bedanken voor de Fenders :)!

Laten we het erop houden dat de mannen idd beiden geniaal waren:hippie:

Epiphoneee
7 juli 2011, 23:11
Laten we het erop houden dat de mannen idd beiden geniaal waren:hippie:

Daar sluit ik me bij aan :hippie:!

Rooker
8 juli 2011, 00:00
Dusss, koop een pacifica:soinnocent:

munkie
8 juli 2011, 10:13
+1 maar dan een 2dehands hogere serie vanaf de 400. Laatst nog een 800 serie Pacifica gezien met Wilkinson trem, Sperzel tuners, Seymour Duncan HSS pickups, werd maar 250 op geboden, schandalig gewoon. Of RGX612, laatst even in handen gehad, echte Ibbie killer, wat een gitaar.

Sowieso geen Squier Affinity kopen, ga dan voor een Squier Standard minimaal. Of een London City Spitfire, zijn nog genoeg te koop.

Qua Les Paul achtigen denk dan ook eens aan LC, Michael Kelly, Cort , Yamaha, Schecter, Vintage (het merk dus).