PDA

View Full Version : pedalen voeden met 1 spot



Shaggy
7 juli 2011, 12:24
Hoi,

Ik ga mijn pedalen voeden met een 1 spot. Ik heb ca 13 pedalen op mijn board staan en ik vroeg mij het volgende af;

Ik heb aan 1500ma genoeg maar kan ik beter de 1 spot verlengen met zo'n verlengsnoer met plugs of beter een 2e 1 spot adapter kopen. Een 2e lijkt me minder storingsgevoelig. Als ik 1 adapter gebruik die 2 compressors moet voeden en wat gebufferde pedalen.. fuzz, wah delays en een stuk of 4 drives, dan lijkt me de kans op storingen best groot.

Ik moet zeggen dat ik nu met 2 losse powerplants nagenoeg geen storingen heb. Volgens mij is een powerplant net als een 1 spot seriëel, toch?

driftkop
7 juli 2011, 14:36
Waarom zou je de PP vervangen door een OneSpot? :???::???::???:

Zoals je al schrijft, je hebt nu geen storingen, en dat komt omdat de PP geisoleerde uitgangen heeft. De OneSpot is een daisychain, waarbij de kans op storingen door de mogelijkheid van aardlussen zeker aanwezig is.

TimS
7 juli 2011, 14:38
Waarom zou je de PP vervangen door een OneSpot? :???::???::???:

Zoals je al schrijft, je hebt nu geen storingen, en dat komt omdat de PP geisoleerde uitgangen heeft. De OneSpot is een daisychain, waarbij de kans op storingen door de mogelijkheid van aardlussen zeker aanwezig is.

Hij heeft het over de Powerplant van Harley Benton, niet de Pedal Power van Voodoo Lab.

driftkop
7 juli 2011, 17:21
Hij heeft het over de Powerplant van Harley Benton, niet de Pedal Power van Voodoo Lab.

Bedankt voor de correctie :)

Shaggy
7 juli 2011, 21:58
Waarom zou je de PP vervangen door een OneSpot? :???::???::???:

Zoals je al schrijft, je hebt nu geen storingen, en dat komt omdat de PP geisoleerde uitgangen heeft. De OneSpot is een daisychain, waarbij de kans op storingen door de mogelijkheid van aardlussen zeker aanwezig is.


Ja powerplant idd :) Volgens mij is de powerplant ook een daisychain systeem .. dus niet apart geïsoleerde uitgangen.

Ik vind die powerplant en dat soort voedingen niet praktisch, onhandig groot en als ik er een kan vervangen en daarmee de boel iets lichter en mogelijk wat netter maak vind ik het de moeite.