PDA

View Full Version : Gitaar kwijt/verloren



Mevrouw Tamara
7 juli 2011, 11:13
Hallo allemaal,

Laatst heeft een vriendin van mij mijn gitaar in een taxi laten liggen. Ze weet niets van de taxi, alleen dat het een donkere Toyota was.
Het is gebeurd in Amsterdam, de taxirit ging van de Spuistraat naar de Hillegomstraat, maandagavond 4 juli om 3:30 uur.

De gitaar die is blijven liggen:
- Fender Musicmaster uit '78 (serienr begon met S8, ik zoek nog naar foto's van de hals met het serienr)
- zwarte body, zwarte slagplaat
- 2 barsten op voorkant
- beschadiging van riem op achterkant
- originele brug
- zat in zwarte tas van Ritter met een sticker met 'Pannenkoeken' erop

Hier foto's van een gelijkwaardige Musicmaster: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.babarsguitars.com/images/products/6ce9916ee589eebc9229a48300951ae9.jpg&imgrefurl=http://www.babarsguitars.com/store/details/FENDER-MUSICMASTER-1978-GUITAR.php&h=337&w=450&sz=25&tbnid=8w40hcpaPa4xfM:&tbnh=95&tbnw=127&prev=/search%3Fq%3Dfender%2Bmusicmaster%2B1978%26tbm%3Di sch%26tbo%3Du&zoom=1&q=fender+musicmaster+1978&hl=nl&usg=__NOjuIO8HjmpG6kidNVf5lpnxGis=&sa=X&ei=3JIUTpf6AtCbOqu-5awL&ved=0CC4Q9QEwAw

Willen jullie mij alsjeblieft helpen met zoeken?
Als je deze gitaar bv in een muziekwinkel of op Marktplaats ziet staan of bij de gevonden voorwerpen van bv een taxi bedrijf; zou je mij dan willen mailen?

Mijn mail adres:
mevrouwtamara@live.nl

Alvast heel erg bedankt.
Tamara

PS: Als je tips voor mij hebt, hoor ik het ook graag. (Ik heb al heel veel taxibedrijven gebeld, gevonden voorwerpen Amsterdam blijf ik contacteren de komende weken en ik heb een aantal gitaarwinkels gemaild of bezocht).

Schrevel
7 juli 2011, 11:21
Als het een TCA-taxi was kun je bellen/mailen over verloren voorwerpen.
http://www.tcataxi.nl/vragen

Mevrouw Tamara
7 juli 2011, 11:23
Dat bedrijf bel ik al elke dag 2 a 3 keer. Jammer dat we niet zeker weten welk bedrijf het was.

Maar bedankt voor je tip, fijn dat je meedenkt :)

jjtheguitardoctor
7 juli 2011, 11:33
je vriendin misschien eens goed in de ogen kijken? ik maak maar een grapje. ik kom elke dag wel op ebay en marktplaats dus mocht ik 'm tegen komen zal ik je informeren.

verder lijkt het mij dat je niks anders kan doen dan een aantal taxi bedrijven bellen maar je kunt dan eindeloos bezig blijven aangezien amsterdam ontzettend veel taxibedrijven heeft.

als dit een vaste standplek van de taxi is moet je misschien eens gaan rondneuzen daar of je een donkere toyota tegen komt? en zo het bedrijf achterhalen. Of als de taxi gebeld is het nummer vragen of course haha.

Mevrouw Tamara
7 juli 2011, 11:38
Zou ontzettend fijn zijn als je dat in de gaten voor me wil houden, bedankt.

Jammer genoeg was de taxi niet gebeld, maar misschien kan ik inderdaad een keer taxi's gaan spotten daar. Bedankt voor de tip :)

Sinner1980
7 juli 2011, 13:04
Goh dat is erg vervelend mevrouw Tamara:makeup:

Ik denk dat het idd een kwestie is van goed de ogen openhouden,continu Ebay,Marktplaats,Speurders etc in de gaten houden en veel meer kun je niet doen.

Slimme zet overigens op dit op het gitaarforum te melden waar het gemiddelde lid continu even op MP etc kijkt om wat leuks te kunnen scoren,doe je goed.

Ergens is het ook wel weer onhandig: als degene die nu in het bezit is van de gitaar en er wellicht geen bal verstand van heeft nu gaat googlen komt hij al snel op dit topic uit en zet hij de gitaar wellicht niet op te koop op het internet.

Noid
7 juli 2011, 18:27
Ergens is het ook wel weer onhandig: als degene die nu in het bezit is van de gitaar en er wellicht geen bal verstand van heeft nu gaat googlen komt hij al snel op dit topic uit en zet hij de gitaar wellicht niet op te koop op het internet.En dat brengt ons weer terug bij het begin: als die vriendin die gitaar niet in de taxi had laten liggen ... :)

@TS: erg vervelend voor je. Ik hoop dat je hem snel terug krijgt. Voordeel is wel dat veel leden hier de gitaar zullen herkennen, mocht hij ergens opduiken

(ps: al bij de pandjeshuizen in Amsterdam wezen kijken?)

guitarkid
8 juli 2011, 19:18
Laten we eerst eens uitgaan van de integriteit van de taxichauffeur (nee, dit is serieus..! ;)). Die vind die gitaar in zijn auto en zet dat ding bijv. bij de centrale meldkamer of hoe dat ook heet en ze wachten af tot er naar gevraagd wordt. Dus: z.s.m. uitvinden welk taxibedrijf het was. Dat het een Toyota is biedt zeker houvast en collega taxibedrijven weten misschien wel wie (welk bedrijf) er in zo'n auto rijdt!
Het nummer is niet toevallig terug te vinden in de telefoon van je vriendin?

guitarkid
10 juli 2011, 18:44
Nog ontwikkelingen...?