PDA

View Full Version : tremking Tremolo



even
7 juli 2011, 10:22
Wie heeft er ervaring met een Tremking tremolo? Blijft deze echt "in tune" na een "dive bomb"? Op internet ziet het er allemaal geweldig uit, maar er zal ook gefreest moeten worden dus de aanschaf is redelijk definitief.

Sinner1980
7 juli 2011, 13:07
Volg de meute en neem gewoon een Floyd; speel je op safe;)

Orpheo
7 juli 2011, 15:07
Volg de meute en neem gewoon een Floyd; speel je op safe;)

agreed. de floyd blijft beter op stemming dan de tremking. er zitten gewoon teveel bewegende delen op, en dat gaat gegarandeerd fout. een goede vervanger is de supervee. dat is de enige die ik zou doen in plaats van de floyd.

Sinner1980
7 juli 2011, 15:24
agreed. de floyd blijft beter op stemming dan de tremking. er zitten gewoon teveel bewegende delen op, en dat gaat gegarandeerd fout. een goede vervanger is de supervee. dat is de enige die ik zou doen in plaats van de floyd.

De beste tweede is naar mijn mening een Schaller maar ik heb geen ervaring met de supervee dus dat zal vast wel goed zijn als jij dat zegt

Orpheo
7 juli 2011, 17:05
De beste tweede is naar mijn mening een Schaller maar ik heb geen ervaring met de supervee dus dat zal vast wel goed zijn als jij dat zegt

schaller?! hm nee. zou ik zelf nooit kiezen. te zacht staal. geef mij maar gotoh. vooral die pop-in arm is super. en hij is wat lager dan een schaller, voelt wat lekkerder.

de superveel voelt aan als een vintage trem met de range van (iets minder dan) een floyd. maar: geen frictie of andere bewegende delen die kunnen slijten! ik bedoel maar, Eric Johnson en Carl Verheyen spelen ermee. twee van de ziekelijkste tonechasers ever :P als zij 't goed vinden, is 't goed. althans, zo denk ik dan in deze :) ennnnn je kan 'm op iedere strat zetten en je hoeft NIKS te frezen.