PDA

View Full Version : Gitaarwinkels die fralin's verkopen



lespaulnmarshall
7 juli 2011, 07:23
Hallo,

Ik ben net nieuw op het forum. Ik ben een paar dagen op zoek naar Fralin blues special's voor mijn strat. Het is lastig om een winkel te vinden die ze verkoopt. (en ze op vooraad heeft!!) Ik heb ze zaterdag al nodig. Ik was van plan ze vandaag ergens even te gaan kopen maar ik kon ze gewoon nergens vinden. Haar guitars verkoopt ze, maar ze hebben nog maar een 2/3e deel van een setje over. (neck en middle) Daar kan ik helaas niets mee tenzij ik nog een leuke bridge pickup van een ander merk erbij kan vinden. Ook heb ik max guitars gevraagd of die ze hebben, maar die hebben ze ook helaas niet op vooraad... Ik moet vandaag de american guitar store nog bellen om te kijken of die ze misschien hebben, want die hebben wel de Vintage hot set op hun website staan.

Alvast bedankt! :strat:

The Unforgiven
7 juli 2011, 08:53
Mischien bestellen bij Thomann.de? Grote kans dat als je het nu bestelt, ze er morgen al zijn.

iWishmaster
7 juli 2011, 09:47
Bel guitarking in Boekel even, die hebben soms (heel soms) wel eens wat 'exotische' pickups liggen.

lefthandstrat
7 juli 2011, 09:52
http://www.kauffmannsguitarstore.nl/gitaarwinkel-zuid-nederland-produkten/Lindy%20Fralin.jpg
http://www.kauffmannsguitarstore.nl/product-details.php?product=186

In Alphen ad Rijn..........succes!

Sinner1980
7 juli 2011, 12:43
Max Guitar heeft ze ook,wellicht niet op voorraad; moet je even bellen

Tristan
7 juli 2011, 13:01
Niet kopen man, zijn echt kutelementen, de slechtste die ik ken voor een Strat, behalve de Vintage Hot dan, die zijn nog erger.
Ik zou er gewoon een setje Fender CS '54 of '69 indoen, behalve als je alleen maar downtuned en heavy Rock speelt, dan zijn die Fralins wel okee.

Sinner1980
7 juli 2011, 13:06
Niet kopen man, zijn echt kutelementen, de slechtste die ik ken voor een Strat, behalve de Vintage Hot dan, die zijn nog erger.
Ik zou er gewoon een setje Fender CS '54 of '69 indoen, behalve als je alleen maar downtuned en heavy Rock speelt, dan zijn die Fralins wel okee.

Meen je dat nou; zijn ze zo slecht? Beter dat je dat even meldt man want dat had ik echt niet verwacht gezien iedereen altijd zo lovend is over Fralin's.

lespaulnmarshall
7 juli 2011, 13:34
Niet kopen man, zijn echt kutelementen, de slechtste die ik ken voor een Strat, behalve de Vintage Hot dan, die zijn nog erger.
Ik zou er gewoon een setje Fender CS '54 of '69 indoen, behalve als je alleen maar downtuned en heavy Rock speelt, dan zijn die Fralins wel okee.

Sorry maar dit is echt absoluut onzin, fralin blues specials zijn de beste elementen die er zijn als je bluesrock speelt.

Tristan
7 juli 2011, 13:40
Nou ja, ik vind het echt niks als ik eerlijk ben, ze zijn schel, stug en stijl van klank, in mijn handgebouwde Strat tenminste.
Voor opnames, zeker voor Rock, doet die gitaar het vreemd genoeg erg goed, maar als ik er live mee speel is het icepick heaven, terwijl de akoestische toon niet schel is of alleen maar hoog heeft ofzo.

Vergeet niet dat met name De Gitarist er erg lovend over sprak (die hebben sowieso nergens verstand van ben ik wel achtergekomen), en dat is al jaren en jaren geleden, er is op dit moment echt wel beter spul verkrijgbaar op de markt, voor heel wat minder geld ook.
Leosounds lees ik bijvoorbeeld veel goede verhalen over hier op het forum, en zoals ik al zei, beter dan de Fender CS ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen, hooguit van vergelijkbare kwaliteit.
Fralin hoort daar met zijn Strat pickups en P90's voor mij in ieder geval niet bij.

Heb je ze ook al in een andere gitaar van je zitten dan?

mikeyaxeman
7 juli 2011, 14:03
Het blijft denk ik een kwestie van smaak, ik ken de Fralin's verder niet maar ik heb zelf de CS'69ers in mijn Squiertje liggen en ben er uitermate tevreden over!
Ik heb een CV Squiertje en de stock elementen klonken opzich wel leuk maar live blijf ie niet overeind veels te weinig ballen zeg maar.
Ik heb toen die CS set erin gezet en echt wat een lekkere set is dat zeg!
Echt beefy geluid, je kunt zowaar flink rocken op het brug element.
Ik dacht er nog over om een humbucker in de brug te plaatsen maar sinds ik die set heb klinkt het lekker zo. Hij blijft overeind met scheur en clean is het een heerlijk blues setje, perfect Stratje zo. :cooler:

Sinner1980
7 juli 2011, 14:06
Vergeet niet dat met name De Gitarist er erg lovend over sprak (die hebben sowieso nergens verstand van ben ik wel achtergekomen), en dat is al jaren en jaren geleden, er is op dit moment echt wel beter spul verkrijgbaar op de markt, voor heel wat minder geld ook.
Leosounds lees ik bijvoorbeeld veel goede verhalen over hier op het forum, en zoals ik al zei, beter dan de Fender CS ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen, hooguit van vergelijkbare kwaliteit.
Fralin hoort daar met zijn Strat pickups en P90's voor mij in ieder geval niet bij.


Toch vreemd dat Fralin zelf de strat als zijn favoriete gitaar bestempeld en vervolgens geen goede pickups voor die gitaar maakt. Smaken verschillen natuurlijk want als je diverse fora checkt bestempelen die de Fender CS pickups weer al helemaal k*t...zoveel mensen,zoveel meningen.

Ik wil zelf graag de SD antiquities proberen voor in de strat;lees ik veel goeds over,ben benieuwd.

lespaulnmarshall
7 juli 2011, 15:45
Nou ja, ik vind het echt niks als ik eerlijk ben, ze zijn schel, stug en stijl van klank, in mijn handgebouwde Strat tenminste.
Voor opnames, zeker voor Rock, doet die gitaar het vreemd genoeg erg goed, maar als ik er live mee speel is het icepick heaven, terwijl de akoestische toon niet schel is of alleen maar hoog heeft ofzo.

Vergeet niet dat met name De Gitarist er erg lovend over sprak (die hebben sowieso nergens verstand van ben ik wel achtergekomen), en dat is al jaren en jaren geleden, er is op dit moment echt wel beter spul verkrijgbaar op de markt, voor heel wat minder geld ook.
Leosounds lees ik bijvoorbeeld veel goede verhalen over hier op het forum, en zoals ik al zei, beter dan de Fender CS ben ik in ieder geval nog niet tegengekomen, hooguit van vergelijkbare kwaliteit.
Fralin hoort daar met zijn Strat pickups en P90's voor mij in ieder geval niet bij.

Heb je ze ook al in een andere gitaar van je zitten dan?

Ik heb al meerdere malen op strats met lues specials erin gespeeld. Wat voor houtsoort(en) heb je gebruikt voor die strat, ik kan me voorstellen dat ze in b.v. strat gemaakt van alder schel kilnkel, maar in swamp ash bijvoorbeeld niet.

lespaulnmarshall
7 juli 2011, 16:17
Zo, heb net de blues specials besteld bij Thomann. Ik krijg ze waarschijnlijk morgen binnen, of, in het ergste geval overmorgen. Heb er ook nog een baseplate besteld. Die man aan de telefoon brabbelde nog iets over the routing van de gitaar ofzo, maar daar maak ik me niet zo druk over, anders rout ik hem gewoon iets dieper. 30 dagen geld terug garantie om wat voor rede dan ook, en een door Thomann met 1 jaar verlengede frabrieks garantie. (drie jaar dus)

Can't go wrong on this one, guys! :blast:

Tristan
7 juli 2011, 17:16
Alder body inderdaad, wel van goede kwaliteit en een maple hals met Rio Palissander fretboard.
Zoals gezegd, de gitaar klinkt van zichzelf niet schel en de meeste Strats hebben natuurlijk een Alder body, maar goed, als ze in een Swampash Strat volgens jou wel werken, dat zou kunnen.
Heb je een Maple of Rosewood toets op je Swampash Strat?

lespaulnmarshall
7 juli 2011, 21:01
Alder body inderdaad, wel van goede kwaliteit en een maple hals met Rio Palissander fretboard.
Zoals gezegd, de gitaar klinkt van zichzelf niet schel en de meeste Strats hebben natuurlijk een Alder body, maar goed, als ze in een Swampash Strat volgens jou wel werken, dat zou kunnen.
Heb je een Maple of Rosewood toets op je Swampash Strat?

Mijn gitaar is van japans swamp ashgemaakt dat klinkt nog net iets donkerder dan normaal swamp ash. De toets op mijn strat is van maple.

Hendriks
7 juli 2011, 21:28
Niet kopen man, zijn echt kutelementen, de slechtste die ik ken voor een Strat, behalve de Vintage Hot dan, die zijn nog erger.
Ik zou er gewoon een setje Fender CS '54 of '69 indoen, behalve als je alleen maar downtuned en heavy Rock speelt, dan zijn die Fralins wel okee.

Niet mijn ervaring , ik heb nu een tweede gitaar met een hot blues setje en ik vind ze geweldig , juist niet schel , maar erg helder .
Mijn ervaringen met CS Fender zijn juist weer minder , maar goed zal wel smaakgebonden zijn.

Tristan
8 juli 2011, 01:22
Een erg helder en redelijk stijl geluid, dat noem ik schel en stug, icepick heaven.

graus
8 juli 2011, 14:32
Hoi,

om op je originele vraag terug te komen:

ze verkopen Fralin's bij Max guitars:

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?categoryID=148&offset=20