PDA

View Full Version : Ltd gitaar 2dehands



Koen489
6 juli 2011, 22:22
Hallo iedereen

Heb een zoekertje gevonden op een 2dehands site die een ltd gitaar aanbiedt.
De beschrijving bij het zoekertje is letterlijk: te koop elektrische gitaar ltd
zo goed als nieuw. Zonder enige vorm van uitleg en zelfs het type is niet weergegeven. Na gebeld te hebben bleek de nieuwprijs voor de gitaar 600 euro te zijn. Hij verkoopt deze aan een minimumprijs van 200 euro en geeft nog een gratis gitaar erbij (ken het merk niet en is ook niet gezegd geweest). Toen ik vroeg wat de reden van aankoop en verkoop was, zei hij dat hij plots eens gitaar wou leren spelen maar dan toch geen tijd vond om dit te doen. Wanneer ik aanbood om de gitaar eens te komen bezichtigen bleek hij dat hij geen versterker in huis had.

Dit is allemaal zeer verdacht. De gitaar is gewoon perfect op foto je kan zelf geen vingerafdrukken zien of gebruikskrasjes, maar ik denk dat er een geurtje aanhangt. Zou het mogelijk zijn om toch die gitaar te kopen mits de onduidelijke achtergrond en na het voldoende testen met een externe versterker (van mij)?

Oranjeaap
6 juli 2011, 22:41
Zou het mogelijk zijn om toch die gitaar te kopen mits de onduidelijke achtergrond en na het voldoende testen met een externe versterker (van mij)?

Daar kan alleen jij of de verkoper op antwoorden.

Als je vlakbij woont rij er dan even heen.

Oranjeaap
6 juli 2011, 22:46
En neem nooit zomaar iets aan van een vreemde.

600 euro? De helft misschien:

http://www.rockpalace.com/product/ESP-LTD-MH100QMNT-See-Thru-Black-Chery

Graag gedaan

Bijl
6 juli 2011, 23:38
Wat LTD's betreft, de 400 series kosten nieuw rond de EUR 600,-. Tweedehands zie je ze voor prijzen rond de EUR 400,-

De 600 series (signatures) verschillen nieuw behoorlijk veel, en tweedehands is het gewoon wat de gek er voor geeft maar meestal ben je niet klaar voor minder dan 500 euro.

De Deluxe (1000) series beginnen tweedehands bij 700 euro, ongeveer.

Voordat je koopt altijd de exacte naam van het model opvragen. Bij ontwijkende antwoorden lekker laten schieten die hap.