PDA

View Full Version : Sorry het spijt me maar dit kon ik niet laten gaan



Orpheo
6 juli 2011, 18:01
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpcp270A.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpcp270B.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpcp270C.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/lpcp270D.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPN756A.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPN756B.jpg

ik dacht dat ik 16 warmoth LP's had, maar dat waren er 'slechts' 15. de zestiende was een no-name les paul (met floyd die ik nu aan t afmaken ben). ik had afgelopen zondag echt op 't randje een ebay-veiling verloren, en zag toen deze parts online. mooie flametop, cherryburst, korina back in cherry finish, quartersawn wenge neck, ebben toets, trapezoid...

voor de verandering komt er geen gouden hardware op, maar chroom. De brugpup krijgt geen kapje, de halspup een chroom kapje. de pups worden een kruising tussen de superdistortion en de JB, waar de halspup een alnico5 magneet krijgt, en de brugpup een ceramische magneet. Ik doe er gotoh hardware op, gewoon the works dus.

het wordt een gitaar met een vintage uitstraling met modernere dingetjes erin, zoals iets hottere pickups, betere pots, betere brug en tuners.

peter_l
6 juli 2011, 18:15
Poeh, mooie top hoor! Dat wordt wel wat moois..

bass blom
6 juli 2011, 18:27
sjees, mafkees :D

JeroenSchaaf
6 juli 2011, 18:33
Awh ik zie het al Orpheo je bent mijn Les Paul al aan het maken :)

Orpheo
6 juli 2011, 18:38
Awh ik zie het al Orpheo je bent mijn Les Paul al aan het maken :)

hahaha, ja, je zou me nog mailen met wat je wilde, maar ik heb nog niks ontvangen... zou bijna beledigd zijn :D

YannickH
6 juli 2011, 18:42
oooh!!!! die heeft wel een pickup te weinig he orpheo:soinnocent:
het is wel een prachtig ding

budje
6 juli 2011, 18:42
Heb hier ook een gitaar met wenge hals, dat voelt echt heel lekker :rockon:

Gretsch 5120
6 juli 2011, 18:46
oooh!!!! die heeft wel een pickup te weinig he orpheo:soinnocent:
het is wel een prachtig ding

Geen probleem, Orpheo heeft zijn zakmes nog....

YannickH
6 juli 2011, 18:47
Geen probleem, Orpheo heeft zijn zakmes nog....

hahahaha prachtig! die topic heb ik ook gevolgd:seriousf:

Sinner1980
6 juli 2011, 18:56
Geen probleem, Orpheo heeft zijn zakmes nog....

:seriousf: Scherp,scherp...:seriousf:

Wordt een hele mooie les paul Orph,errug vet hoor.

Vooral de trapezoid inlays en het feit dat deze 2 humbuckers heeft spreekt mij persoonlijk meer aan. Ik ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat.

Goud had idd wel erg 'tacky' gestaan bij deze gitaar,chroom lijkt mij dan ook het mooist. En één pickup met cover en één zonder is gewoon stoer (Jimmy Page natuurlijk! Of Mark Tremonti...mag ook)

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en nu alweer benieuwd naar de 17e...:hippie:

Thiez
6 juli 2011, 18:57
Dit wordt echt een pracht gitaartje denk ik. Mooie felle body met goede tekening en dan een donkere hals erop. Zeer fraai!

Oranjeaap
6 juli 2011, 18:59
Je moet niet chroom doen maar nikkel

Sinner1980
6 juli 2011, 19:00
Je moet niet chroom doen maar nikkel

Met een flame top? Bah!

Met een plain top daarentegen is het de ultieme vintage look

Fireburst
6 juli 2011, 19:25
Dit is echt een prachtige top, niet te veel bling bling en het wordt misschien je mooiste...

macwilliams
6 juli 2011, 19:29
Heel charmant orpheo, gefeliciteerd.

Toch zou ik nickel ook heel mooi vinden op deze.

Lexvandoef
6 juli 2011, 19:35
Hey een normaal uitziende les paul! :seriousf:

Orpheo
6 juli 2011, 19:42
nikkel; ook een mooie. het overwegen waard.

ik kan kiezen om warmoth er een derde in te laten zetten, maar dat wil ik niet. ik wil er gewoon 2. inderdaad, de jimmy-page connectie is snel gelegd, en dat is de bedoeling ook. wil mijn 'signature lijn' weer af maken. ik ben ooit begonnen met een eigen 'inspired by' serie, maar daar is nooit wat verder van terecht gekomen na de 5e LP. heb een 'mark tremonti/tony iommi' inspired by-les paul (Dat was mijn eerste; iommi => kruizen, tremonti: PRS achtige headstock, PRS style top en finish, trem op LP) heb een 'jan akkerman inspired by' lp (tobaccoburst + gouden pickups in creme raampjes) en een ace frehley inspired by LP (fireburst LP met block inleg, dus niet zijn eigen sig, maar z'n ouwe customs waren de inspiratie, haha).

maar de page heb ik nog niet, en een slash ook niet. de volgende LP van warmoth is black korina met tobaccoburst, bubinga hals, ebben toets en OF geen inleg OF trapezoid, en de laatste (nummero 18) is walnut op korina, padouk hals ebben toets. 17 is dan 'slash'. en 18 is terug naar ina damman (nee hoor, geintje ik wil er alleen mee zeggen, dat is terug naa rhet begin, omdat dat de specs waren voor mijn allereerste project, wat in de loop van het bestelprocedee veranderde in flamed maple op korina en indian RW hals brazilian RW toets).

Orpheo
6 juli 2011, 19:46
Hey een normaal uitziende les paul! :seriousf:

grapjas. ik heb deze 2 ook nog he:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/03042008037.jpg



effe een beetje off topic. in de lijn van 'inspired by' serie, ik ben bezig nu met een van halen-inspired by-LP. nee, geen strepen ;) maak zo een foto als de snaren er op liggen.

Fireburst
6 juli 2011, 19:51
19 : inspired by Pearly Gates !

Orpheo
6 juli 2011, 20:10
19 : inspired by Pearly Gates !

leuk idee, maar die ligt teveel in de lijn van de page-les paul; sunburst, flametoppie, 2 pickups... nee, dat is niet echt een toevoeging van de collectie ;) de slash-lp (ik associeer hem met een tobaccoburst, omdat toen ik begon met gitaarspelen, slash een tobaccoburst LP signature had bij gibson).

bllegh, moet nu een floyd besnaren. zie er behooorlijk tegenop :(

Sinner1980
6 juli 2011, 20:35
leuk idee, maar die ligt teveel in de lijn van de page-les paul; sunburst, flametoppie, 2 pickups... nee, dat is niet echt een toevoeging van de collectie ;) de slash-lp (ik associeer hem met een tobaccoburst, omdat toen ik begon met gitaarspelen, slash een tobaccoburst LP signature had bij gibson).

bllegh, moet nu een floyd besnaren. zie er behooorlijk tegenop :(

Wel het SD Slash setje erin dan he?;)

Waanzinnig mooi idd die tobacco burst,moet je zeker doen. En dan nog een goldtop met zwarte achterkant en je bent klaar (Bonamassa en stiekem ook een beetje slash)

Orpheo
6 juli 2011, 20:49
Wel het SD Slash setje erin dan he?;)

Waanzinnig mooi idd die tobacco burst,moet je zeker doen. En dan nog een goldtop met zwarte achterkant en je bent klaar (Bonamassa en stiekem ook een beetje slash)

met een bubinga hals op de korina top/korina back tobaccoburst krijg je genoeg hoog daarvoor. goed idee!!

goldtoop heb ik nooit mooi gevonden, sorry ;)

ik heb ook al een 'mark bolan' inspired by LP, maar die is dan geen warmoth.

The Unforgiven
6 juli 2011, 21:00
goldtoop heb ik nooit mooi gevonden, sorry ;)

Eindelijk iemand die het snapt:seriousf:

Lekker zo laten, en waag het niet om er een derde humbucker in te zetten!

Mr. Dynamite
6 juli 2011, 21:23
grapjas. ik heb deze 2 ook nog he:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/03042008037.jpg


Die rechtse vind ik mooi, wel heel chique maar dat heeft wel wat vind ik :)
Alleen wel jammer van de dot inlays :sssh:

Orpheo
6 juli 2011, 21:33
Die rechtse vind ik mooi, wel heel chique maar dat heeft wel wat vind ik :)
Alleen wel jammer van de dot inlays :sssh:

de dot-inleg is vervangen voor block inleg, en voor de tobaccoburst, voor flying bats :)

Jasper.
6 juli 2011, 22:20
Hoe klinkt dat? Zo'n kruising tussen een jb en een superdistortion? Ik heb een gitaar met jb en een met superdistortion. En een best of both worlds lijkt me erg lekker.

Thiez
6 juli 2011, 23:49
Ben ik ook zeer benieuwd naar. Lijkt me erg lekkere combinatie.

Orpheo
7 juli 2011, 01:43
ik moet nog een superdistortion krijgen. ik heb per ongeluk een superD gekocht uit 1974, en ik vind 't zonde om zo'n uniek element uit elkaar te trekken voor een hybrid pickup. maar van wat ik snap en begrepen heb van anderen die 't al gedaan hebben, is het een element met een gebalanceerde tone, strakker in het laag dan de superdistortion of JB in z'n eentje,dynamischer en breder dan de jb of de superD, betere harmonics. het romige van de superD en het scheurendere, strakkere en zingendere van de JB. gaat een toppertje worden!

dit is m'n EvH-LP.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0614.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0616.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0617.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0619.jpg

grover tuners, x2n in de brug, en ik ga er een bluesbucker in de hals bij zetten (verkeerde element nu, heb gewoon teveel shit vandaag gedaan en was het overzicht even kwijt). 4 weg toggle, dus brug, hals, beiden serie beiden parallel, 1 volume en een tone komt nog (pots voor m'n strat moeten komen, en in dat pakket zit er ook een voor deze). outputjack mis ik nog. de brug zelf is een gotoh, maar dan echt direct uit de fabriek dus non-branded. dus er zit (helaaasch) een zink block op. ga ik nog vervangen. ik heb de verf eraf gehaald voor een wat verweerdere look, en tis echt roestvrijstaal, koud gerold ;)

de back is mahonie, de hals is flamed maple, toets is ebben. lekker klassiek dus. het block is zo laag dat de veren tegen de cavity aan schuren. ik moet dat dus nog even afschaven; ik merk het aan een piepgeluid en de stemmingstabiliteit. hij voelt ook totaal niet als een LP, en ook niet als een strat. tis echt een uniek beestje :P

Jasper.
7 juli 2011, 09:55
Dat vind ik wel een mooie, hoewel bij deze naar mijn smaak de middelste pickup wel weg mag. En lijkt het nou zo of past de middelste pickupring niet helemaal? Beetje breder aan 1 kant ofzo.

Zoals je beschrijft lijkt die superdistortion/JB hybride ideaal trouwens.
Kun je met één JB en één SD twee van die hybrides maken?

The Unforgiven
7 juli 2011, 10:42
Ik moet zeggen dat EVH-LP er erg goed uitziet, erg mooie top, maar toch die middelste pickup weer...

Orpheo
7 juli 2011, 12:06
allereerst: zeik niet zo over die middenpickup. het is een 'noodzakelijk kwaad' op deze gitaar. hij was aanvankelijk gemaakt voor 25.5'' scale h/s/s 22 frets. daarna werd het (als ik 't goed heb) een h/s/h 24.75 24 frets, en toen werd het 25.5'' 24 frets, en om het te laten passen moesten de pickups wat heen en weer schuiven; deze gitaar kreeg ik, en je gaat een gegeven paard niet inn de bek kijken.

je kan van 1 superD en 1 JB 2 hybrids maken zeker. maar je krijgt dan 1 pickup met de schroefspoel van de JB en eentje met de slugs. dat is dus wel wat verschillend. ik heb de schroefspoelen van 2 jb's ooit voor wat anders gebruikt (fullshred/jb hybrid, zelfde idee, TOTAAL ander element, kom ik zo op). dus ik had 2 slugspoelen over.

de superdistortion en de duncan custom-serie (custom, custom custom, custom 5 en fullshred) hebben dezelfde spoelen. gewonden tot ongeveer 14k met 43 awg. de superdistortion is OOK gewonden met 43awg tot ongeveer 14k. waarom ze toch zo verschillend klinken heeft te maken met de brass baseplate van dimarzio vs staal (eigenlijk german silver, sorry) van duncan, en de kortere, zachtere stalen polepieces van dimarzio vs duncan. EN de magneet van dimarzio is dikker. daarom is de superdistortion wat vetter en heeft ie meer output dan de duncan custom.

een fullshred met een JB is weer het andere uiterste. waar de superD/jb wat losser is en warmte heeft, is de fullshred/jb superstrak, scheurend en krachtig. zelfs een volledig mahonie LP blijft superstrak erdoor.

Jasper.
7 juli 2011, 12:17
Ok, bedankt voor de info. De JB/SD combi lijkt me erg lekker. Zoals je hem beschrijft in ieder geval. Ik hou wel heel erg van het vette, losse(tsja, los, hoe beschrijf je dat) van de superdistortion, en het strakke, heldere van de JB.

Ik probeer niet over de middenpickup te ''zeiken'' trouwens hoor. Verder vind ik hem prachtig.
Ik weet niet of het mogelijk is hoor, en of het mooi staat, maar voor een wat meer EVH gehalte kun je ze misschien ook nog monteren zonder pickupring? Zoals dit: (ik neem aan dat hij op de wolfgang gebaseerd is?)
http://www.fretbase.com/wp-content/uploads/2009/01/evh-wolfgang.jpg

Orpheo
7 juli 2011, 12:24
je hebt echt die ringen nodig, wat eronder zit is niet om aan te zien.

hij is juist geinspireerd op z'n eerste gitaar, de frankenstrat ;) bijeengeraapt zooitje, niet passende hardware passend maken, 1 volume, geen carve (tis een flattop).

de middenring past redelijk,hij is iets breder, maar ik vind dat minder erg dan de gaten die eronderuit komen met de smallere ring. de halspickupring past niet goed. daar moet ik nog wat aan doen. maar goed, ik moet sowieso dat element vervangen.

Sinner1980
7 juli 2011, 12:53
je hebt echt die ringen nodig, wat eronder zit is niet om aan te zien.

hij is juist geinspireerd op z'n eerste gitaar, de frankenstrat ;) bijeengeraapt zooitje, niet passende hardware passend maken, 1 volume, geen carve (tis een flattop).



Een les paul geïnspireerd op de frankenstrat? Apart hoor,maar ik snap je helemaal. Het is meer het concept achter de gitaar zeg maar.

Toch lijkt het mij ook wel leuk om eens een soort van frankenstrat te maken (van een bestaande gitaar weliswaar).

Mocht ik mijn ESP nou niet verkopen dan ga ik die maar eens verbouwen tot iets dergelijks. Routing aanpassen voor humbucker(BKP VHII of een SD '78) en floyd(met D tuna),één volumeknop en klaar; oersimpel maar doeltreffend,helemaal vet.

Toekomstmuziek want voorlopig gaat dat er niet van komen en ik denk dat ik de gitaar sowieso nog wel verkoop. Ergens ook wel weer zonde om een gitaar van bijna €1600,- finaal te verbouwen; beetje gekkenwerk als je er goed over nadenkt

Thiez
7 juli 2011, 15:37
je kan van 1 superD en 1 JB 2 hybrids maken zeker. maar je krijgt dan 1 pickup met de schroefspoel van de JB en eentje met de slugs. dat is dus wel wat verschillend. ik heb de schroefspoelen van 2 jb's ooit voor wat anders gebruikt (fullshred/jb hybrid, zelfde idee, TOTAAL ander element, kom ik zo op). dus ik had 2 slugspoelen over.


Weet je toevallig wat het verschil in klank is tussen schroef en slugs?
De super distortion heeft helemaal geen schroefjes zie ik. 2x slugs dus dan krijg je idd aparte combinatie.

lespaulnmarshall
7 juli 2011, 16:21
Zo, een bolt on Les Paul? Beetje jammer bij zo'n mooie body en neck. Maar, verder ziet dat ding er echt geweldig uit!

smullie
7 juli 2011, 16:27
Zo, een bolt on Les Paul? Beetje jammer bij zo'n mooie body en neck. Maar, verder ziet dat ding er echt geweldig uit!
http://i298.photobucket.com/albums/mm269/YutakaKobayakawa/emoticons/th_EatingPopcorn.gif

lespaulnmarshall
7 juli 2011, 16:30
http://i298.photobucket.com/albums/mm269/YutakaKobayakawa/emoticons/th_EatingPopcorn.gif

Ik moet er wel even bij zeggen, het is absoluut niet mijn bedoeling de OP te beledigen. het is alleen niet waar ik persoonlijk voor zou kiezen.

Sinner1980
7 juli 2011, 16:34
Ik moet er wel even bij zeggen, het is absoluut niet mijn bedoeling de OP te beledigen. het is alleen niet waar ik persoonlijk voor zou kiezen.

Beledigen? Welnee,maar verwacht wel wat tekst en uitleg met kritische ondertoon...;)

Welkom op het forum!:seriousf:

lespaulnmarshall
7 juli 2011, 16:36
Beledigen? Welnee,maar verwacht wel wat tekst en uitleg met kritische ondertoon...;)

Welkom op het forum!:seriousf:

Haha, heb het wel eens meegemaakt dat mensen er zwaar beledigd door raken. Dus ik dacht even een bottomline erbij.

Sinner1980
7 juli 2011, 16:43
Haha, heb het wel eens meegemaakt dat mensen er zwaar beledigd door raken. Dus ik dacht even een bottomline erbij.

Nee hoor,dan moet je zeggen dat Gibson een superieur merk is en dat Warmoth voor wannabe gitaarbouwers is,dan ga ik ook popcorn halen nl...;)

Geintje Orph,maar dat scheelt wellicht weer een hoop vragen en gedoe voor het nieuwe forumlid die er al flink op los aan het posten is

lespaulnmarshall
7 juli 2011, 16:48
Nee hoor,dan moet je zeggen dat Gibson een superieur merk is en dat Warmoth voor wannabe gitaarbouwers is,dan ga ik ook popcorn halen nl...;)

Geintje Orph,maar dat scheelt wellicht weer een hoop vragen en gedoe voor het nieuwe forumlid die er al flink op los aan het posten is

Ik ben gewend met het posten op (amerikaanse) forums. Ik zit al een op het Marshall forum sinds 2009. Ik heb besloten me maar aan te melden op gitaarnet omdat ik even wilde weten wie er Fralins op vooraad hebben. Met de bedoeling daarna niet zo veel meer terug te komen hier, maar ik vindt het hier eigenlijk wel leuk.

Orpheo
7 juli 2011, 16:50
*kraakt vingers en gaat er goed voor zitten*.

Er komt alleen popcorn en bier als die Geert weer gaat posten. maar ik kan niet op 'm reageren, omdat ie op de blocklist staat.

ok, eerst de superD. hij heeft schroefpolepieces, kijk maar goed. het zijn van die 'allen wrench' hexpolepieces.

het verschil tussen een screw en slug is dat de screw wat feller is, omdat ie wat meer staal bevat, EN hij is iets hotter omdat je de schroeven dichter bij de snaren kunt zetten. subtiel, maar wel hoorbaar.




ok. waarom een bolt on. je zou er niet voor kiezen. waarom? omdat de neckjoint niet strak(genoeg) is? dan nodig ik je uit om eens te zien hoe strak warmoth het freest. het is strakker dan Gibson. gibson heeft een enorme klodder lijm nodig om de hals vast te houden, en dan nog wat meer om het vast te houden onder snaarspanning. een warmoth, omdat ie goed gefreesd is, niet. het is ook niet nodig bij gibson, omdat een strakke joint toch niet te zien is, en niemand die er om maalt. bij een bolton is dat veel crucialer.

Ook heeft een bolt-on meer hout-op-hout contact dan een 'gewone' gibson joint, dus meer 'tone transfer'.

ook speelt het lekkerder, en het geeft je net wat meer bite, dus het zompige dat een GIBSON heeft, heeft een warmoth veel, veel minder.

en je hebt een veel betere upperfret access.

zie het maar zo; als gibson zoveel beter zou zijn, dan zou ik toch 20 gibsons hebben, en geen warmoths?

Orpheo
7 juli 2011, 16:52
Nee hoor,dan moet je zeggen dat Gibson een superieur merk is en dat Warmoth voor wannabe gitaarbouwers is,dan ga ik ook popcorn halen nl...;)

Geintje Orph,maar dat scheelt wellicht weer een hoop vragen en gedoe voor het nieuwe forumlid die er al flink op los aan het posten is

niet om het een of ander, maar daar valt geen speld tussen te krijgen!!!!

dat eerste is natuurlijk eenvoudig te ontkrachten. warmoth is ook niet perfect, maar imho hebben ze wel betere spullen dan gibson. het gaat erom hoe je het afmaakt.

Sinner1980
7 juli 2011, 16:52
:seriousf: Told ya!

En spelling gaan ook een hoop mensen prat op hier; ik vind met dt kan natuurlijk echt niet;)

En verder is het hier ook harstikke leuk; leuke gasten en een berg aan info als je de zoekfunctie weet te gebruiken

Sinner1980
7 juli 2011, 16:54
niet om het een of ander, maar daar valt geen speld tussen te krijgen!!!!

dat eerste is natuurlijk eenvoudig te ontkrachten. warmoth is ook niet perfect, maar imho hebben ze wel betere spullen dan gibson. het gaat erom hoe je het afmaakt.

Je weet toch...:supercool: (oei, wat fout!;))

Mr. Dynamite
7 juli 2011, 16:58
Ik vind Warmoth's echt wel vet, daarom vind ik topic's als dit (liefst met lekker veel plaatjes) erg leuk om te volgen. :)

Dus ik pleit voor meer plaatjes! :cooler:

Orpheo
7 juli 2011, 17:03
zodra ik ze heb, post ik meer.

@sinner: ik was toch redelijk netjes nog, in m'n post??? toch?!

Sinner1980
7 juli 2011, 17:06
zodra ik ze heb, post ik meer.

@sinner: ik was toch redelijk netjes nog, in m'n post??? toch?!

Je hebt een 'goede dag' zeker?;)

Orpheo
7 juli 2011, 17:07
Je hebt een 'goede dag' zeker?;)

nee, eigenlijk niet. wil 't alleen vriendelijk houden ;)

smullie
7 juli 2011, 17:09
Ik moet er wel even bij zeggen, het is absoluut niet mijn bedoeling de OP te beledigen. het is alleen niet waar ik persoonlijk voor zou kiezen.

Ik denk dat je post duidelijk genoeg is dat je de OP niet wou beledigen hoor... ;)

Oprheo heeft in die tijd dat ik hier zit gewoon al zo vaak opmerkingen gekregen over dezelfde zaken, zoals:
- Zoveel "dezelfde" gitaren
- die 3 humbuckers toch altijd
- Gibson is toch veel beter dan Warmoth?
- een echte LP heeft geen geschroefde nek

en daar volgt consequent altijd hetzelfde antwoord op:
- elke gitaar is weer anders, met andere houtsoorten en andere pickups
- hij vindt het nu eenmaal mooier
- Neenee, Warmoth is beter dan Gibson :p
- geschroefde of gelijmde hals, het maakt niet uit. Zeker geen gebrek aan sustain.

@Orpheo, sorry dat ik het zo simpel voorstel, maar ik vind het jammer voor je dat je je altijd maar moet verdedigen, terwijl je gewoon jouw ding doet en er kennelijk echt van kunt genieten...

Ik vond het gewoon grappig dat er weeral over die bolt-on begonnen werd...:hide:

Orpheo
7 juli 2011, 17:26
Ik denk dat je post duidelijk genoeg is dat je de OP niet wou beledigen hoor... ;)

Oprheo heeft in die tijd dat ik hier zit gewoon al zo vaak opmerkingen gekregen over dezelfde zaken, zoals:
- Zoveel "dezelfde" gitaren
- die 3 humbuckers toch altijd
- Gibson is toch veel beter dan Warmoth?
- een echte LP heeft geen geschroefde nek

en daar volgt consequent altijd hetzelfde antwoord op:
- elke gitaar is weer anders, met andere houtsoorten en andere pickups
- hij vindt het nu eenmaal mooier
- Neenee, Warmoth is beter dan Gibson :p
- geschroefde of gelijmde hals, het maakt niet uit. Zeker geen gebrek aan sustain.

@Orpheo, sorry dat ik het zo simpel voorstel, maar ik vind het jammer voor je dat je je altijd maar moet verdedigen, terwijl je gewoon jouw ding doet en er kennelijk echt van kunt genieten...

Ik vond het gewoon grappig dat er weeral over die bolt-on begonnen werd...:hide:

nee, dank je dat je het zo kort samenvat :D de bolton discussie is al een poosje niet geweest. was kwestie van tijd eer ie op zou rakelen.


ben nu bezig met m'n strat. wat een gedoe. niks past. alles moet ik aanpassen. M'n volgende strat word gewoon warmoth. dan past alles tenminste, en zit de gitaar in een uur in elkaar, en niet een bloody WEEK.

Thiez
7 juli 2011, 18:09
Als mensen persee een gelijmde hals willen dan duwen ze er toch een dot met lijm tussen :P
Ik vind op de warmoth site echt prachtige dingen staan, misschien komt er ooit nog wel een warmoth.
Die bodyblank van warmoth vind ik ook grappig, zo een tafelblad met een uitgefreesde humbucker en neckpocket haha.

Orpheo
7 juli 2011, 18:23
Als mensen persee een gelijmde hals willen dan duwen ze er toch een dot met lijm tussen :P
Ik vind op de warmoth site echt prachtige dingen staan, misschien komt er ooit nog wel een warmoth.
Die bodyblank van warmoth vind ik ook grappig, zo een tafelblad met een uitgefreesde humbucker en neckpocket haha.

de bodyblank is een wijze om iets te krijgen wat zij niet leveren, bijvoorbeeld de 'axis' shape van musicman :)

en een dot lijm ertussen werkt niet, omdat er niet genoeg hout lateraal zit, om de krachten op te vangen. je zou de hele neck pocket anders moeten ontwerpen.

Thiez
7 juli 2011, 18:34
twas meer sarcasme ;) ik snap dat je die bodyblank niet zo moet gaan spelen haha. maar het ziet er gewoon grappig uit zo een ruwe blok hout, maar dan wel de pockets uitgefreesd.

Je kunt natuurlijk ook lijmen en dan schroeven. Dan is het een bolt on. maar dan heb je toch 'die geweldige sustain' van een set neck. Maar het was meer als grapje bedoeld voor de mensen die zeggen dat een les paul gelijmd moet zijn. Ik denk dat het niet gek veel verschil zal maken tussen bolt en set neck. Necktrough denk ik dat wel misschien verschil maakt omdat dan je brug ook op zelfde stuk hout zit als de rest.

Terminus
7 juli 2011, 18:39
*kraakt vingers en gaat er goed voor zitten*.

Er komt alleen popcorn en bier als die Geert weer gaat posten. maar ik kan niet op 'm reageren, omdat ie op de blocklist staat.

ok, eerst de superD. hij heeft schroefpolepieces, kijk maar goed. het zijn van die 'allen wrench' hexpolepieces.

het verschil tussen een screw en slug is dat de screw wat feller is, omdat ie wat meer staal bevat, EN hij is iets hotter omdat je de schroeven dichter bij de snaren kunt zetten. subtiel, maar wel hoorbaar.




ok. waarom een bolt on. je zou er niet voor kiezen. waarom? omdat de neckjoint niet strak(genoeg) is? dan nodig ik je uit om eens te zien hoe strak warmoth het freest. het is strakker dan Gibson. gibson heeft een enorme klodder lijm nodig om de hals vast te houden, en dan nog wat meer om het vast te houden onder snaarspanning. een warmoth, omdat ie goed gefreesd is, niet. het is ook niet nodig bij gibson, omdat een strakke joint toch niet te zien is, en niemand die er om maalt. bij een bolton is dat veel crucialer.

Ook heeft een bolt-on meer hout-op-hout contact dan een 'gewone' gibson joint, dus meer 'tone transfer'.

ook speelt het lekkerder, en het geeft je net wat meer bite, dus het zompige dat een GIBSON heeft, heeft een warmoth veel, veel minder.

en je hebt een veel betere upperfret access.

zie het maar zo; als gibson zoveel beter zou zijn, dan zou ik toch 20 gibsons hebben, en geen warmoths?

Er is een prachtig filmpje op YouTube met een tour door de Gibson fabriek. Ze laten zien hoe de neck aan de body bevestigd wordt. Ik schrok zelf nogal, want wat blijkt: het past eigenlijk niet dus ze hakken met de hand stukken hout van de neck af tot hij past en pleuren de overgebleven ruimte vol met lijm. Doe mij dan maar een bolt-on.

Thiez
7 juli 2011, 18:48
Er is een prachtig filmpje op YouTube met een tour door de Gibson fabriek. Ze laten zien hoe de neck aan de body bevestigd wordt. Ik schrok zelf nogal, want wat blijkt: het past eigenlijk niet dus ze hakken met de hand stukken hout van de neck af tot hij past en pleuren de overgebleven ruimte vol met lijm. Doe mij dan maar een bolt-on.

Als je het zo verteld dan lijkt het idd in elkaar gegooid. Maar bij een gitaarbouwer gaat dit vaker zo hoor. Dat ze met beitel wat wegsteken tot hij goed passend is. Bij warmoth racen ze er ook ff met de frees een gaatje in voor de neck, vier grote schroeven erin en het zit toch wel vast. (dit is niet om warmoth af te zeiken maar meer om aan te geven dat het nogal een verschil maakt hoe je het uitlegt ;) Zo wordt een gitaar nu eenmaal gebouwd haha).

barno
7 juli 2011, 18:55
Er is een prachtig filmpje op YouTube met een tour door de Gibson fabriek. Ze laten zien hoe de neck aan de body bevestigd wordt. Ik schrok zelf nogal, want wat blijkt: het past eigenlijk niet dus ze hakken met de hand stukken hout van de neck af tot hij past en pleuren de overgebleven ruimte vol met lijm. Doe mij dan maar een bolt-on.

die formulering klopt natuurlijk niet. men freest zo strak mogelijk en om de neck echt retepassend te maken, wordt met een haarscherpe beitel de pocket perfect op maat gemaakt.

Orpheo
7 juli 2011, 19:26
die formulering klopt natuurlijk niet. men freest zo strak mogelijk en om de neck echt retepassend te maken, wordt met een haarscherpe beitel de pocket perfect op maat gemaakt.

ben ik het niet mee eens. ik vind dat ze de halspockets te ruim maken, en ik vind dat de hielen zelf te klein zijn, en de lijm de boel bij elkaar houdt, en het niet 'retepassend' is. dat zie je ook in die dwarsdoorsnede van de les paul; je ziet kieren en gaten tussen hals en body.

http://i249.photobucket.com/albums/gg225/Gibson_Tim/tenonslpfjpeg.jpg

sorry, maar dat is niet retestrak. en zeker niet daar waar het juist moet; de onderkant! daar vindt de meeste overdracht van trllingen plaats; niet de zijkant.

barno
7 juli 2011, 19:41
Die foto wordt nu al jaren overal op het net als argument aangevoerd. Het is een oude foto van twee gitaren van een niet herkenbaar merk.

Geloof me maar dat in het huidige cnc tijdperk dit niet meer het geval is.

Ik ben het overigens eens dat een geschroefde verbinding zeer goed is.

Maar het zwart-wit denken over een en ander... daar zijn we toch wel aan voorbij.

Een goed gebouwde pocket does the job, either way.

Terminus
7 juli 2011, 21:43
die formulering klopt natuurlijk niet. men freest zo strak mogelijk en om de neck echt retepassend te maken, wordt met een haarscherpe beitel de pocket perfect op maat gemaakt.

Als hij retepassend was dan paste hij toch wel? Waarom maken ze hem niet meteen een klein stukje kleiner? Het lukt andere bedrijven wel met bolt-on necks. Toegegeven misschien is mijn formulering overdreven, maar dat is die van Gibson ook als ze zeggen dat het precisiewerk is wat ze daar leveren.

Overigens zet ik geen vraagtekens achter de kwaliteit van Gibsons, en de rest van de gitaar werd wel netjes en met zorg gebouwd.

Dat een CNC strak werk levert ben ik het helemaal mee eens, en dat een goede pocket werkt ook. Het ding is juist dat dit niet met een CNC gaat.

barno
7 juli 2011, 22:01
Als hij retepassend was dan paste hij toch wel? Waarom maken ze hem niet meteen een klein stukje kleiner? Het lukt andere bedrijven wel met bolt-on necks. Toegegeven misschien is mijn formulering overdreven, maar dat is die van Gibson ook als ze zeggen dat het precisiewerk is wat ze daar leveren.

Overigens zet ik geen vraagtekens achter de kwaliteit van Gibsons, en de rest van de gitaar werd wel netjes en met zorg gebouwd.

Dat een CNC strak werk levert ben ik het helemaal mee eens, en dat een goede pocket werkt ook. Het ding is juist dat dit niet met een CNC gaat.

En waarom denk je dat dat zo is? er wordt gewerkt met hout, een materiaal dat kan verschillen in hardheid enz.... dat ze niet enkel op de machine vertrouwen maar dat belangrijke deel met de hand finetunen op basis van elke individuele joint is dus een goede zaak.

Sinner1980
7 juli 2011, 22:58
En waarom denk je dat dat zo is? er wordt gewerkt met hout, een materiaal dat kan verschillen in hardheid enz.... dat ze niet enkel op de machine vertrouwen maar dat belangrijke deel met de hand finetunen op basis van elke individuele joint is dus een goede zaak.

Eigenlijk wel apart dat je met de hedendaagse technologie iets niet perfect passend kunt krijgen en dat het uiteindelijk nog op handwerk aan moet komen,zou toch anders moeten kunnen

barno
7 juli 2011, 23:03
Eigenlijk wel apart dat je met de hedendaagse technologie iets niet perfect passend kunt krijgen en dat het uiteindelijk nog op handwerk aan moet komen,zou toch anders moeten kunnen

ja maar wel een aangenaam idee voor een gitaarbouwer. zoals ik zei; het is hout, organisch materiaal. gitaren uit composietmaterialen enz kunnen uiteraard wel perfect passend cnc gewijs gefreesd worden

zeppo
8 juli 2011, 00:23
Een goed gebouwde pocket does the job, either way.
Amen.

Want wanneer we af zouden moeten gaan op de stelligheden die hier en daar verkondigd worden, zouden de bolt-on's onder ons totale lutsers zijn zonder sustain en tone, excuus - toooone -

En dan nog: laten we wel wezen: wat is het belang van sustain? Er zijn hopen gitaristen die jarenlang erop oefenen om 28,7 noten per seconde eruit te kunnen persen. Sustain? Ha!
Een gitarist als Latimer (om een willekeurig voorbeeld te noemen) heeft belang bij sustain, maar ene meneer Vai zal sustain 99,9% van de tijd z'n reet roesten. Die trapt gewoon op een pedaaltje wanneer 'ie wil dat z'n laatste noot 3 kwarier duurt. Hij denkt waarschijnlijk dat 'sustain' een reserveondereel van zijn Toyota Prius is.

Maar ik vind de body van warmoth wel wat hebben. Ik twijfel wel vaak tussen twee uitersten: een mooie flame of iets van de andere kant van het spectrum: er zijn immers al zoveel over-the-top-tops tegenwoordig.

Orpheo
8 juli 2011, 09:02
Amen.

Want wanneer we af zouden moeten gaan op de stelligheden die hier en daar verkondigd worden, zouden de bolt-on's onder ons totale lutsers zijn zonder sustain en tone, excuus - toooone -

En dan nog: laten we wel wezen: wat is het belang van sustain? Er zijn hopen gitaristen die jarenlang erop oefenen om 28,7 noten per seconde eruit te kunnen persen. Sustain? Ha!
Een gitarist als Latimer (om een willekeurig voorbeeld te noemen) heeft belang bij sustain, maar ene meneer Vai zal sustain 99,9% van de tijd z'n reet roesten. Die trapt gewoon op een pedaaltje wanneer 'ie wil dat z'n laatste noot 3 kwarier duurt. Hij denkt waarschijnlijk dat 'sustain' een reserveondereel van zijn Toyota Prius is.

Maar ik vind de body van warmoth wel wat hebben. Ik twijfel wel vaak tussen twee uitersten: een mooie flame of iets van de andere kant van het spectrum: er zijn immers al zoveel over-the-top-tops tegenwoordig.

Ik snap wat je bedoeld, maar met n liedje als don't.stop believing van journey is sustain van meer dan 5 seconden wel Chill voor die laatste noot uit de solo...

Verder snap ik je punt hoor, je hebt al zoveel sicke tops,plain heeft ook zn charme. Maar plaintops en die sicke flames en quilts zijn allen natuurproducten, en dan kies ik voor wat ik t mooist vind en wat me het minst verveelt: quilts en flames.

Ik heb gisteravond die flattop voor t eerst gehoord. Leuk detail: niet heel veel sustain,haha.maar die ronk,brul en chunk die erin zit,Wow. Die 4 weg switch klopt nog niet,tis dus echt 'van halen avant la lettre': 1 pickup actief,gelijk aan de pot.

Ik wil er nog een faseswitch inzetten, die de halspup intern uit fase zet.had m per ongeluk uit fase bedraad,en t was een strattone, in iedere zin van t woord.het is overigens n bluesbucker,gemod met alnico2 rods in plaats van slugs.daarom is ie uit fase niet zo nasaal als normaal omdat de spoelen zo ongelijk zijn (wel uit fase maar t hotte signaal is sterker dan de zwakke,ongeveer 2.5x sterker!).

De x2n zit in de brug,en zit perfect op zn plek.hij is laag afgesteld, dus hij balanceert qua output met de bluesbucker.ook pikt ie zo meer 'tone' en harmonics op. De sound is breed,agressief,redelijk dik zonder modderig te worden.

Er komt nog wel een tone op, een coiltap en dus een faseswitch.

De strat moet ik nog afmaken.heb geen pots meer.kan dus de slagplaat niet bedraden,en snaren doe ik pas op de gitaar als de slagplaat klaar is.begrijpelijk,lijkt me?

Overigens,wellicht ga ik inderdaad strats erbij bouwen! Als deze bevalt,waar niet? Maar ik ga dan wel een strat doen met singlecoils. Lacewood body,sunburst, en een goncalo alves hals. Alsof ik een alder of ash body en maple neck zou kopen ;) right,keep on dreaming! :seriousf: een tele zou ik dan van walnoot willen met n hals van bloodwood.

munkie
8 juli 2011, 10:01
Orph aan de Strat, het moet niet gekker worden ;)

Ik heb gelijmde neck gitaren met dooie punten op de neck waar de sustain duidelijk minder is. En bolt-on gitaren die over de hele hals sustainen tot de stroom uitvalt. Het is een kwestie van een goed passende hals/body verbinding. Ik heb zelf wel eens een Strat body gebouwd, het is nog niet zo makkelijk om een echt goed passende neckpocket uit te frezen. Zodanig dat je de neck er met de handpalm in moet drukken.

espike
8 juli 2011, 10:19
Orph aan de Strat, het moet niet gekker worden ;)

Ik heb gelijmde neck gitaren met dooie punten op de neck waar de sustain duidelijk minder is. En bolt-on gitaren die over de hele hals sustainen tot de stroom uitvalt. Het is een kwestie van een goed passende hals/body verbinding. Ik heb zelf wel eens een Strat body gebouwd, het is nog niet zo makkelijk om een echt goed passende neckpocket uit te frezen. Zodanig dat je de neck er met de handpalm in moet drukken.

Voor zo ver ik t begrepen heb, zijn dode punten op de hals meestal te wijten aan frets die niet goed zitten.
Als de fret los zit, zal deze gaan mee trillen, en hiermee de energie van de snaar overpakken, oftewel dempen.
Op mylespaul.com licht iemand dat ook netjes toe. Korte oplossing, is om de frets aan te drukken, en de zaagsnede vol met secondelijm te gieten. Hierdoor maakt de fret volledig contact met de hals, en heb je je sustain terug.
Om de discussie bolt-on vs gelijmd nog eens wat voer te geven. Laatst was er iemand die met een gitaar of 10 en 25 mensen een blind test heeft gedaan. Welke heeft een betere sustain was de vraag hierbij. Gemiddeld kwamen de bolt-on gitaren hierbij iets beter uit de test.
Mij zegt dit het volgende: bouwkwaliteit is veel belangrijker dan bolt on of gelijmd.

heinz3110
8 juli 2011, 13:25
Voor zo ver ik t begrepen heb, zijn dode punten op de hals meestal te wijten aan frets die niet goed zitten.
Als de fret los zit, zal deze gaan mee trillen, en hiermee de energie van de snaar overpakken, oftewel dempen.

Was het maar zo makkelijk. Echte dode punten kunnen op je hele hals zitten, met telkens dezelfde frequentie. Waarschijnlijk resoneert de gitaar iets te goed mee op die frequentie( of zelfs bereik!) waardoor de noot een snelle dood sterft.

ik kom ook vaak dezelfde dode plekken tegen bij bolt-ons : vaak bij de g en gis op de g en de b snaar, dus dat zijn in totaal 4 frets die niet goed zitten? (Probeer het maar!) Het lijkt een beetje verband te houden met construktiemethode.

En tja, sustain overschat? Ga banjo spelen! :D

Orpheo
13 juli 2011, 13:08
morgen gaan ze de hals fretten voor me :) ik heb besloten welke pickups erin gaan. pearly gates in de brug, met een unoriented alnico5 magneet, en een '59 brug-model met een alnico3 magneet in de hals. de '59 krijgt een 'factory installed' nickel cover. de pearly gates is lekker klassiek zwart! :D

Orpheo
13 juli 2011, 13:13
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0526.jpg

zo, das m'n stratje. moet er nog knopjes op zetten, maar ik heb de wiring iets anders gedaan dan normaal. heb een master tone, master volume, en een volume voor de middenpickup. kan ik 'm er leuker in en uit draaien dan normaal :P gotoh floyd, grover tuners, motherbucker in de brug, patb2/stagmag hybrid in de hals. naamloos in het midden, alder body, extreem sicke flamed maple neck, BRAZILIAN rw toets. jippie!

muziekschuur
13 juli 2011, 14:53
Ik heb al 20 jaar een messing slagplaat. Ik had hem toen vastgezet met de zwarte ijzeren schroefjes. Rondom die schroefjes treedt oxidatie op omdat staal en messing met elkaar reageert heb ik me laten vertellen.

M.a.w. of je doet er iets tussen van locktite ofzo of echte messing schroefjes of iets dergelijks. Mij stoort het niet.... Maar is maar een tip.

Orpheo
21 juli 2011, 04:16
ik wroet hier al dagen over. hoeveel warmoth les pauls heb ik in heresnaam?! ik ben de tel kwijt geraakt halverwege.

purplemist burst met hipshot trem, korina back, RW hals en toets
purple quilt, hipshot trem, naakte wijven-inleg
tobaccoburst, vleermuis inleg
fireburst, block inleg
koa1, kahler, ziricote hals
koa2, purperhart hals, block inleg
walnut LP, bubinga hals, block inleg
purplemist, purpleheart hals
tigereye burst, wenge hals,
purperhart top, canary hals, RW back
padouk top, padouk hals, wenge back
blueburst, zebrano neck
transparant groen, cocobolo neck

nog niet af:
koa top, walnut back, pinstripes
purplemist burst quilt, pinstripes
cherryburst vintage-style

kortom, dat zijn er dus zestien, geen 17, wat ik eerst dacht!

hm, 17 komt er dus toch wel aan (had gehoopt/gedacht nummero 18).

dat word een korina top, korina back, rosewood hals en alnico2pro pickups van duncan met tonepros hardware en locking grover tuners. op de kop getikt op ebay voor een (relatief) prikkie!

ik wil uiteindelijk uitkomen op een mooi, ronde 20.

nummer 18: walnut op korina, met een bubinga hals en floyd?
nummer 19: mary kaye white op flamedmaple, korina back, wenge hals?
nummer 20: transparant zwart op flamed maple, korina back, wenge hals?

lijkt me niet verkeerd :) dromen mag altijd :stop:

smullie
21 juli 2011, 08:57
zelfs zo hard gewroet dat het er 4 keer staat...:hide:

Orpheo
21 juli 2011, 13:12
zelfs zo hard gewroet dat het er 4 keer staat...:hide:

Mijn browser liep vast bij t posten.blijkbaar heeft ie dezelfde post 4x neergezet. Heb er 3 verwijderd.

langun
21 juli 2011, 13:23
Al die gitaren moeten toch een redelijke hoeveelheid plaats innemen? :P Hopelijk is je huis groot genoeg :D

Orpheo
21 juli 2011, 13:30
Al die gitaren moeten toch een redelijke hoeveelheid plaats innemen? :P Hopelijk is je huis groot genoeg :D

Ik heb er 12 aan de muur,en de rest in 2 rockstands :)

Orpheo
23 juli 2011, 00:01
de parts kwamen binnen! :D alles zit al in elkaar, alleen het soldeerwerk nog. het zal flink wat inspeelwerk vergen om 'm echt supersoepel te krijgen, maar voor een nieuw beessie is ie super. niet extreem zwaar, gewoon normaal. de back heeft nog een verdraaid aardige vlam.

morgen post ik foto's. was pas na zonsondergang klaar, en had geen zin/tijd om foto's te maken met daglicht :P

Duhsjaak
23 juli 2011, 03:43
Ik heb al 20 jaar een messing slagplaat. Ik had hem toen vastgezet met de zwarte ijzeren schroefjes. Rondom die schroefjes treedt oxidatie op omdat staal en messing met elkaar reageert heb ik me laten vertellen.

M.a.w. of je doet er iets tussen van locktite ofzo of echte messing schroefjes of iets dergelijks. Mij stoort het niet.... Maar is maar een tip.

Hi
Sorry Orpheo, totaal off topic.
Ditzelfde probleem doet zich voor met koper (rood koper dus). Heb ik opgelost door de plaatjes koper drie keer in de Glitsa te zetten. Toen reageerde de materialen niet meer op elkaar. Ik had weliswaar de totale plaat gelakt, maar alleen de schroefgaatjes kan ook.

Je moetr alleen opletten dat je het vast = vast principe haanteert. Niet doordraaien met die schroevendraaier dus.

Tegenwoordig heb je ook heel kleine/platte plastic ringetjes...
Zwarte schroefjes.... je brengt me op een idee.

Vriendelijke groet, Gus

RS-Rik
23 juli 2011, 11:58
ja 2 metalen bij elkaar kunnen het oxidatieproces versnellen. Iets met verschillende valenties en dat het elkaar ioniseerd enzo. Zeker in de buurt bij je vochtige zure klauwen.

Dat is niet alleen voorbehouden aan ijzer. Beton en koolstof (composieten) en ook zink en aluminium kunnen helemaal naar de tering gaan in elkaars nabijheid.



één voordeel, het ziet er wel snel vintage uit!

Orpheo
23 juli 2011, 12:20
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0686.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0690.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0691.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0692.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0693.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0697.jpg

het is wellicht wat clownsburst-esque op de foto's, maar IRL valt het enorm mee. het verloop is supermooi. ik kan alleen beroerd fotograferen.

en omdat ie zo lief is:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMAG0687.jpg

als de wasmand in m'n gitarenkamer staat, kan ie zich wel gedragen.

Thiez
23 juli 2011, 12:23
Super mooie les paul! echt prachtig!

Orpheo
23 juli 2011, 12:28
hij speelt ook echt superlekker! heel soepel. de quartersawn wenge hals is slippery like butttah!!!! onversterkt is ie heel gebalanceerd in het hoog, laag en mid. ik vind de back een aangename verrassing. een heel lichte flame in het korina.

las gisteren nog een blog van paul hamer (hamer guitars), die verteld dat ie zo'n moeite heeft om 'clean korina' te vinden. ik heb mazzel dus met m'n 2 mooie blanke korina bodies. blank als in geen black-korina-streaks. (mijn blauwe is ook korina).

Orpheo
23 juli 2011, 12:31
oh ja. er zitten referenties in naar de les pauls van 5 gitaristen.

wie oh wie kan ze herkennen?!

jimihattricks
23 juli 2011, 12:33
faux binding is heel fraai..!

Orpheo
23 juli 2011, 12:34
over de strat nog eventjes.

heren, heren. de strat heeft GEEN lak. een ingefreesde slagplaat, een zooitje qua pickups, het is een 'mutt'. de bedoeling is dat het een afgetrapt werkpaard wordt, niet een volbloed edelpaard voor dressuur of 'beauty contests'.

Jasper.
23 juli 2011, 12:37
oh ja. er zitten referenties in naar de les pauls van 5 gitaristen.

wie oh wie kan ze herkennen?!

Prachtige gitaar Orph. Eén van je mooiste wat mij betreft. Mooie kleur.
- Slash (alleen een pickupkapje op het neckelement)
Voor de rest komt me de kleur ook wel een beetje bekend voor, maar weet niet van wie. Edit: Meniketti? Qua kleur?

Orpheo
23 juli 2011, 12:47
slash heeft altijd 2x zwart. alnico2pro's :)

nee, ook niet meneketti, hoewel dat wel een leuke zou zijn (hij heeft een plaintop).

jimmy page: '59 pickup (zijn tone, imho), en het kapje op de halspup + uncovered brug

billy gibbons: superdunne hals, licht. en: pearly gates pickup!

bonamassa: verschillende knoppen voor brug- en halspots (maar dat is dan ook peter green en gary moore)

5 stuks :) ok, ok, 4 gitaren, want gary moore en peter green hadden dezelfde LP :P

Jasper.
23 juli 2011, 12:56
Ach die verschillende knoppen had ik niet gezien, ik heb zelfs nog gezocht voor gary moore les paul plaatjes :p daar was het me wel opgevallen.

Die verschillende pickups dacht ik bij clash gezien te hebben, na wat googlen, maar dat blijkt achteraf door de lichtinval te komen. :p

Orpheo
23 juli 2011, 13:10
ik heb er net even op gespeeld, versterkt.

die pearly gates is precies hoe duncan 'm beschrijft; ranzig, 'rude'. warm? nee! totaal niet. tis een soort lower output JB maar dan n tikkie ranziger en minder schel. minder schel betekent dus NIET warm of warmer. ik vind 'm echt lekker!

die '59, tja, die moet ik effe wat beter afstellen, maar klinkt lekker vintage.

ik heb wel een aarde probleem. de studs zijn niet (goed) geaard, dus ik heb een kleine brom. oplossing is simpel, doch arbeidsintensief; snaren loshalen, tailstop eraf, en de aardedraad opnieuw aanleggen. doe ik vanavond, moet nu werken. helaas, kan wel de hele dag erop blijven spelen .