PDA

View Full Version : Spear gitaren



Flitser
6 juli 2011, 18:19
Heeft iemand hier een Spear gitaar? En zo ja, wat vind je er van?

Ik heb zelf een Spear RD-T. De Humbuckers vind ik waardeloos en de onderdelen vind ik ook van slechte kwaliteit. Ik moet jaarlijks de input vervangen lijkt wel. Het Floyd Rose systeem werkt ook niet meer goed; de kruiskoppen die je kan draaien zijn kapot en draaien niet meer, waardoor ik niet in alternatieve tunings kan spelen.

wietse
6 juli 2011, 18:47
chinese crap, wat ik er van gezien heb van hetzelfde kaliber als adonis, amuse c giant etc.
jou ervaringen bevestigen dat al, niet veel soeps.

Sinner1980
6 juli 2011, 18:47
Stukgooien dat ding! :mad:

Fotootje van de brokstukken in dit topic zetten en zo zijn alle mensen, die de moeite nemen de zoekfunctie te gebruiken, direct gewaarschuwd:ok:

G.G.
6 juli 2011, 18:51
Ik moet jaarlijks de input vervangen lijkt wel.

Dan ben je zelf net zo´n grote prutser als de fabrikant en vervang je brol onderdelen met andere brolonderdelen. Zet er eens een goeie jack ingang in.


Het Floyd Rose systeem werkt ook niet meer goed; de kruiskoppen die je kan draaien zijn kapot en draaien niet meer, waardoor ik niet in alternatieve tunings kan spelen. Welke kruiskoppen heb je het in hemelsnaam over die je moet draaien om alternatieve stemmingen te spelen?

Flitser
6 juli 2011, 19:07
Ik heb hem laten fixen door de gitaarwinkel. 50 euro voor een nieuwe jack ingang en een veertje verplaatsen... Stelletje oplichters. Ze zeiden ook dat mijn Spear een geweldige gitaar was, maar dat hij 400 euro kostte en dat het echt niet lager kon en dat ze er al bijna verlies mee maakte. Daar ga ik dus nooit meer heen.

Bij de Floyd rose heb je dus veren. De ene kant zit vast aan de brug en de andere kant zit vast aan een metalen blokje, waar 2 schroeven doorheen zitten die in de gitaar geschroeft zijn. Die bedoel ik.

Sinner1980
6 juli 2011, 19:51
Ik heb hem laten fixen door de gitaarwinkel. 50 euro voor een nieuwe jack ingang en een veertje verplaatsen... Stelletje oplichters. Ze zeiden ook dat mijn Spear een geweldige gitaar was, maar dat hij 400 euro kostte en dat het echt niet lager kon en dat ze er al bijna verlies mee maakte. Daar ga ik dus nooit meer heen.



Die mensen moeten toch ook eten?;)

YannickH
6 juli 2011, 19:55
heb jij die kruiskoppen stuk gedraait?
zoja: is het je eigen domme fout want je moet zien dat je de juiste schroevendraaier gebruikt.
als het de schuld is van de winkel: hetzelfde als hierboven maar dan hun schuld

Flitser
6 juli 2011, 20:06
heb jij die kruiskoppen stuk gedraait?
zoja: is het je eigen domme fout want je moet zien dat je de juiste schroevendraaier gebruikt.
als het de schuld is van de winkel: hetzelfde als hierboven maar dan hun schuld

Ik heb wel degelijk de goede schroevendraaier gebruikt, alleen schoten de ijzervijlsels alle kanten op.

YannickH
6 juli 2011, 20:08
Ik heb wel degelijk de goede schroevendraaier gebruikt, alleen schoten de ijzervijlsels alle kanten op.

zeker dat je geen drilboor hebt gebruikt?:dontgeti:

Flitser
6 juli 2011, 20:15
zeker dat je geen drilboor hebt gebruikt?:dontgeti:

Pretty sure :P

MartinL
6 juli 2011, 20:22
Ik heb wel degelijk de goede schroevendraaier gebruikt, alleen schoten de ijzervijlsels alle kanten op.

En je hebt natuurlijk eerst de snaren ontspannen en de veren eventueel verwijderd alvorens de schroeven aan te draaien.

Flitser
6 juli 2011, 20:39
En je hebt natuurlijk eerst de snaren ontspannen en de veren eventueel verwijderd alvorens de schroeven aan te draaien.

Dat niet. Ik kreeg van iemand de tip dat je een 9V batterij in je tremolo moest stoppen zodat deze blokkeerd. Ik heb niet de veren verwijderd. De man van de gitaarwinkel zei dat hij dan voor altijd kan onstemmen, zoiets. Of dat hij dan in ieder geval nooit meer helder kan klinken.

The Unforgiven
6 juli 2011, 21:40
Ik zou graag weten welke gitaarwinkel het is (eventueel pm), zodat ik daar nooit heen ga, wat onzin en onkunde.

Philippe
6 juli 2011, 22:12
De Spear gitaren uit China moet je inderdaad ver weg van blijven.
Degene gemaakt in Vietnam zijn echter supergoed.

Ik heb een linkshandige SHL1Q made in vietnam. Mahonie body, quilted maple top, mahonie neck, rosewood fretboard, locking tuners, gouden hardware, Standaard enkel een JB in de brug (die overigens is vervangen door een EMG 81).

Gebruik hem vooral voor metal & andere drop tunings. Ding klinkt als een huis. Ontstemd nooit en is lekker in balans. Helemaal niks mis mee.

Effe afbeelding van internet geplukt (maar dan linkshandig dus):

http://shop.gitarreundmehr.de/WebRoot/Store/Shops/es118282_Gitarre-und-mehr/4CD8/1C0B/15B7/68AA/4553/50ED/8960/EAAD/LP_M_SHL-1QDR_2.jpg

YannickH
6 juli 2011, 22:26
doet me een beetje denken aan die prs van opeth

G.G.
6 juli 2011, 22:49
De Spear gitaren uit China moet je inderdaad ver weg van blijven.
Degene gemaakt in Vietnam zijn echter supergoed.


ahhh natuurlijk :???:

iWishmaster
6 juli 2011, 23:08
Dat niet. Ik kreeg van iemand de tip dat je een 9V batterij in je tremolo moest stoppen zodat deze blokkeerd. Ik heb niet de veren verwijderd. De man van de gitaarwinkel zei dat hij dan voor altijd kan onstemmen, zoiets. Of dat hij dan in ieder geval nooit meer helder kan klinken.

Bij Floyds MOET je de snaren eraf halen als je hier aan gaat draaien, anders grote kans dat je eea stukdraait: dat is dus ook gebeurt. Dat is toch wel een beetje je eigen schuld. Tremelo vastzetten kan prima: gewoon een blok hout op maat zagen en erachter klemmen.

Mesjoggah
6 juli 2011, 23:29
Heeft iemand hier een Spear gitaar? En zo ja, wat vind je er van?

Ik heb zelf een Spear RD-T. De Humbuckers vind ik waardeloos en de onderdelen vind ik ook van slechte kwaliteit. Ik moet jaarlijks de input vervangen lijkt wel. Het Floyd Rose systeem werkt ook niet meer goed; de kruiskoppen die je kan draaien zijn kapot en draaien niet meer, waardoor ik niet in alternatieve tunings kan spelen.

Gitaren hebben áltijd waardeloze humbuckers, zeker na verloop van tijd als je gewend bent aan het geluid blijkt opeens dat je toch net op zoek bent naar een ander geluid, iets minder schel, meer attack, smerig vet of iets meer hoog of laag, de input tja, bij de meesten gaat ie nooit kapot en zeker niet elk jaar, zou het aan jou kunnen liggen misschien? één keer vervangen voor een goede en je bent er vanaf. Dan die kruisschroeven, die kunnen best van dubieuze kwaliteit zijn maar dan nog: als je met een passende schroevedraaier recht er in steekt en genoeg druk uitoefent is er niks aan de hand, eventueel haal je eerst de spanning er af door de trem te blokkeren. Mochten die schroeven nu echt kapot gedraaid zijn dan haal je ze er met een goed passende tang uit, fietst naar de dichstbijzijnde bouwmarkt of ijzerwarenhandel en koopt twee nieuwe, kost je hoogstwaarschijnlijk nog geen euro.

sorry, maar ik vind je verhaal en argumenten niet echt steekhoudend.

Philippe
7 juli 2011, 16:44
ahhh natuurlijk :???:

Als jij in dit topic nog iets nuttigs te vertellen hebt hoor ik het graag. Tot nu toe lees ik niks anders dan gezeik van jou. Oud wijf.

Sinner1980
7 juli 2011, 16:59
Ik ga er even bak chips bij pakken en een koud biertje...:soinnocent:

G.G.
7 juli 2011, 20:50
Ik ga er even bak chips bij pakken en een koud biertje...:soinnocent:

Ik ook, want inhoudelijk heb ik kennelijk nooit iets te melden, dus ga ik lekker alleen maar meelezen in dit topic.

Flitser
7 juli 2011, 20:52
Hmm oke het is dus inderdaad mijn schuld dat ik de schroeven kapot heb gemaakt als ik het zo hoor. Ach, ik was toch van plan om binnenkort een nieuwe te kopen.

@Philippe: damn, die gitaar ziet er prachtig uit. Je kan meteen het verschil zien tussen die van jou en mij. Bij mij is het fretboard niet mooi afgemaakt.

Wat ik wel geweldig vind van Spears is dat de verf (bij mij in ieder geval) haast niet kapot te krijgen is :) Ik heb hem best wel vaak tegen een muurtje ofzo laten stoten, maar je ziet dat gewoon niet.

Flitser
19 juli 2011, 18:25
En je hebt natuurlijk eerst de snaren ontspannen en de veren eventueel verwijderd alvorens de schroeven aan te draaien.

Dit heb ik geprobeerd, maar het is niet gelukt. Volgens mij is de nek van de gitaar hierdoor verbogen. Hij lijkt tenminste niet recht te lopen.

Ijselrobo 07
19 juli 2011, 18:27
Dit heb ik geprobeerd, maar het is niet gelukt. Volgens mij is de nek van de gitaar hierdoor verbogen. Hij lijkt tenminste niet recht te lopen.

de nek van een gitaar loopt nooit helemaal recht ;)