PDA

View Full Version : Seth Lovers bedrading vraagje



forshure
6 juli 2011, 15:26
Beste allemaal,

Het volgende is mijn plan. Ik heb twee seth lovers pickups, 3 push/push pots (vol/vol/tone) en een 3-way switch. Ik wil de volgende mogelijkheden hebben:

- Coil split
- Series/paralell
- Fase switching

Op de SD site kan ik geen passend schema vinden. Is het überhaupt wel mogelijk?

Kan iemand mij op weg helpen?

Mvg, Sander

TimS
6 juli 2011, 15:31
Ik heb net deze week ook (tweedehands) een setje Seth Lovers gekocht. Wat ik had gelezen voordat ik ze kocht en de vorige eigenaar bevestigde is dat ze niet erg geschikt zijn om te splitten vanwege de lage output. Je kunt het natuurlijk proberen, maar ik vond ze zonder split clean al erg lekker klinken.

espike
6 juli 2011, 17:37
als ik even goed tel, dan heb je 3 tone/volume regelingen, en een 3 way switch en je wil 4 elementen (4 x single coil) in de opties: brug, brug singlecoil, neck, neck singlecoil, en vast ook beide elementen samen, parallel, en dan ook serie.
Op een 3 standen switch tel ik 3 standen brug, samen, neck
je zou op de push-pull van de tone de single coil/humbucker kunnen zetten, ik ga er hierbij van uit dat je ook per humbucker de coilsplit wil kunnen instellen
dan houdt je nog maar 1 optie over, dus series/parallel en fase switching beide gaat moeilijk worden.

Even los daarvan: ik heb de seth lovers ook in mijn les paul zitten, en ze klinken echt heerlijk.

aaronstonebeat
6 juli 2011, 23:44
Hoeveel draadjes komen eruit? Voor serie/parallel-schakeling en faseschakeling moet de massa (voet en eventueel metalen kapje) een aparte aardeverbinding hebben, op in ieder geval één van de elementen.

Wat betreft die push/pull-pots zie ik geen probleem voor wat je wilt.