PDA

View Full Version : Pick-up vraagje



Goridian
6 juli 2011, 15:01
Aloha dames en heren,

Ik speel in een metal bandje en ik heb laatst een leuke zes-snaar op de kop getikt. Nu spelen wij in B, ipv. E en de ervaring leert mij dat de pick-ups die bij zessnarige gitaren zitten vaak moeite hebben om de lagere stemming goed op te pikken. Het geluid wordt meestal heel dik en verliest het z'n strakheid.

Nu is mijn vraag, kunnen jullie een brugpick-up aanraden die de B-stemming aan kan en nog steeds strak klinkt? Ik heb via een vriend te horen gekregen dat een Dimarzio Evolution het wel zou trekken, maar ik wil graag wat meer meningen :D.

Bij voorbaat dank!

iWishmaster
6 juli 2011, 15:07
Een EMG81. Actief, dus wel een batterij nodig en andere potmeters, maar is wel echt bij uitstek geschikt voor dit soort werk.

lollol
6 juli 2011, 15:17
Ik zou gewoon een 7-snaar kopen:soinnocent:

Goridian
6 juli 2011, 15:19
@Wishmaster

Actief, tja, daar ben ik zelf niet zo fan van. Naast het gedoe met de batterijen moet ik ook nog omrommelen in de gitaar zelf, in de zin van andere potmeters ed. Ik hou het liever bij passief.

@lollol

Een zevensnaar heb ik al, ben er ook heel blij mee. Maar ik heb nu een zessnaar erbij en daarmee wil ik ook onze nummers kunnen spelen ;).

Tankman
6 juli 2011, 15:25
Ik speel bij mijn band in Drop C met een Dimarzio ToneZone. Klinkt echt te gek. Hiervoor speelde ik met een Dimarzio Crunchlab. Deze klinkt veel minder rauw als de ToneZone, maar wel erg gedefinieerd.

Goridian
6 juli 2011, 18:24
Bedankt Tankman, ik zal de Tonezone eens beluisteren en bekijken op 't internet :D.