PDA

View Full Version : HNGD: Fender Telecaster USA 1992



BobvanKempen
6 juli 2011, 11:53
Na weer een hoop gitaren verkocht te hebben (voor je het weet heb je 3 Les Paul studio's en 2 SG's en dat is te veel van het goede voor mij) toch maar weer een keer een uitstapje naar een andere merk.

Ik wilde al een hele tijd een Telecaster en deze vond ik redelijk geprijst, zeker gezien het feit dat de elementen die ik er in zou willen zitten hier al inzaten.

Tijd voor een foto!

http://i53.tinypic.com/16hvqxv.jpg

Ijselrobo 07
6 juli 2011, 12:23
goh.. ook al een Amerikaanse fender in sunburst :dontgeti:

wat is er toch aan de hand met deze wereld :???:




Grapje, gefeliciteerd ermee ;)
alleen je plaatje is wat klein..

BobvanKempen
6 juli 2011, 12:28
goh.. ook al een Amerikaanse fender in sunburst :dontgeti:

wat is er toch aan de hand met deze wereld :???:




Grapje, gefeliciteerd ermee ;)
alleen je plaatje is wat klein..

Ja Blackberry maakt ze schijnbaar erg klein. Zal eens kijken of ik dat aan kan passen en dan zet ik er nog wel een paar goede bij. Die Strat van jou was ook te gek btw.

macwilliams
6 juli 2011, 12:38
En de elementen?

Gefeliciteerd ook natuurlijk :ok:

BobvanKempen
6 juli 2011, 12:59
De elementen zijn:

- Seymour Duncan Quaterpound (neck)
- Seymour Duncan Little 59'(bridge)

Een Twang met ballen dus!

Sinner1980
6 juli 2011, 13:35
Mooi hoor,congrats! Teles zijn te gek (ben ik ok sinds kort pas achter):ok:

caliban
6 juli 2011, 16:43
Proficiat met je gitaar. Grotere pics zouden wel cool zijn.

guitarkid
8 juli 2011, 19:30
Mooi hoor,congrats! Teles zijn te gek (ben ik ok sinds kort pas achter):ok:

Mooi, nooit te oud om te leren! ;)
@Bob: fijn gitaartje. Tele's rule!

losjansen
8 juli 2011, 19:34
Mooi!!!!
Tele's zijn de shizzle!

BobvanKempen
8 juli 2011, 22:04
Mooi!!!!
Tele's zijn de shizzle!

Ja kwa uiterlijk vind ik Tele's geweldig maar na een paar dagen spelen en 1x repetitie blijft het lastig voor me om op de Tele uit de voeten te kunnen. Dus het zou zomaar zo kunnen zijn dat de gitaar morgen weer op MP staat (misschien kijk ik het nog een weekje aan).

guitarkid
8 juli 2011, 22:22
Ja kwa uiterlijk vind ik Tele's geweldig maar na een paar dagen spelen en 1x repetitie blijft het lastig voor me om op de Tele uit de voeten te kunnen. Dus het zou zomaar zo kunnen zijn dat de gitaar morgen weer op MP staat (misschien kijk ik het nog een weekje aan).

Qua uiterlijk...??? Qua sound!!!!! :) (Nou ja, ze ogen ook ok!)
Geef 'm eens kans, hij is het waard! Ik had al jaren een Tele, altijd als "back-up" of in G gestemd etc, maar sinds een jaar of zo mijn main gitaar!
't Is hard werken op zo'n ding, maar dan heb je ook wat!
Veel wijsheid,

Gr. Coos

BobvanKempen
8 juli 2011, 22:26
Qua uiterlijk...??? Qua sound!!!!! :) (Nou ja, ze ogen ook ok!)
Geef 'm eens kans, hij is het waard! Ik had al jaren een Tele, altijd als "back-up" of in G gestemd etc, maar sinds een jaar of zo mijn main gitaar!
't Is hard werken op zo'n ding, maar dan heb je ook wat!
Veel wijsheid,

Gr. Coos


Ach, ik speel al vanaf mijn 16de op een Les Paul (inmiddels dus 18 jaar alweer) en welke gitaar ik ook probeer, het blijft lastig. Idd moet ik het maar eens een kans geven

losjansen
8 juli 2011, 22:39
Zie mijn sig... :soinnocent:


Ja kwa uiterlijk vind ik Tele's geweldig maar na een paar dagen spelen en 1x repetitie blijft het lastig voor me om op de Tele uit de voeten te kunnen. Dus het zou zomaar zo kunnen zijn dat de gitaar morgen weer op MP staat (misschien kijk ik het nog een weekje aan).

BobvanKempen
8 juli 2011, 23:20
Ik ga eerst maar eens de gitaar op 0.10 zetten (zit nu 0.09) op, en er heel erg veel op spelen (dus de LP ff laten staan) en dan zien wel wel weer.

guitarkid
8 juli 2011, 23:23
Ik ga eerst maar eens de gitaar op 0.10 zetten (zit nu 0.09) op, en er heel erg veel op spelen (dus de LP ff laten staan) en dan zien wel wel weer.

Kijk, now we're talking!!! 009 is voor watjes! :hide: ;)

BobvanKempen
9 juli 2011, 00:05
Kijk, now we're talking!!! 009 is voor watjes! :hide: ;)

Nou zover wil ik niet gaan maar omdat ik 0.11 gewend ben op mijn LP en 0.13 op mijn akoestische gitaren heb ik bij 0.09 de neiging te hard te drukken, trekken en duwen waardoor het snel fout klinkt.Zegt meer over mij en mijn beperkingen dan over de snaren en de gitaar. Hoewel ik die 0,09 toch ook wat iel vind klinken maar dat zit waarschijnlijk tussen mijn oren.

The Unforgiven
9 juli 2011, 00:20
Ligt het ook niet aan de brug? Thuis speel ik op een Les Paul, maar zodra ik gitaarles heb (en ik te lui ben om met een gitaar op mijn rug te fietsen), en ik dus een strat moet bespelen, klinken de riffjes opeens nergens naar, omdat ik niet lekker kan palm-muten.

BobvanKempen
9 juli 2011, 00:28
Ligt het ook niet aan de brug? Thuis speel ik op een Les Paul, maar zodra ik gitaarles heb (en ik te lui ben om met een gitaar op mijn rug te fietsen), en ik dus een strat moet bespelen, klinken de riffjes opeens nergens naar, omdat ik niet lekker kan palm-muten.

Ligt aan de brug, hals, vorm, gewicht en mij. Is gewoon een hele andere gitaar die heel anders speelt dan een LP maar wel (zeker met deze elementen) heel erg lekker klinkt.

guitarkid
9 juli 2011, 00:52
Nou zover wil ik niet gaan maar omdat ik 0.11 gewend ben op mijn LP en 0.13 op mijn akoestische gitaren heb ik bij 0.09 de neiging te hard te drukken, trekken en duwen waardoor het snel fout klinkt.Zegt meer over mij en mijn beperkingen dan over de snaren en de gitaar. Hoewel ik die 0,09 toch ook wat iel vind klinken maar dat zit waarschijnlijk tussen mijn oren.

010 op een Tele is wel fijner. Ik speel zelf met 010-52 op al mijn gitaren en dat geeft veel meer tone! En speelt ook lekkerder, je moet alleen even wennen. Ik ga binnenkort ook zeker nog eens 011 proberen!

geert1976
9 juli 2011, 02:36
Ja kwa uiterlijk vind ik Tele's geweldig maar na een paar dagen spelen en 1x repetitie blijft het lastig voor me om op de Tele uit de voeten te kunnen. Dus het zou zomaar zo kunnen zijn dat de gitaar morgen weer op MP staat (misschien kijk ik het nog een weekje aan).

Same here,

Ik heb sinds zondag een Japanse Tele staan en ik kan er ook maar niet aan wennen, dus pak ik snel mijn opgeknapte 66 Duo-Sonic, of mij Harmony Bobcat:(
Tele's zijn niet aan mij besteed

BobvanKempen
9 juli 2011, 08:03
Same here,

Ik heb sinds zondag een Japanse Tele staan en ik kan er ook maar niet aan wennen, dus pak ik snel mijn opgeknapte 66 Duo-Sonic, of mij Harmony Bobcat:(
Tele's zijn niet aan mij besteed

Wat kan het leven soms oneerlijk zijn he :P

FruscianteFan
9 juli 2011, 11:29
Nou zover wil ik niet gaan maar omdat ik 0.11 gewend ben op mijn LP en 0.13 op mijn akoestische gitaren heb ik bij 0.09 de neiging te hard te drukken, trekken en duwen waardoor het snel fout klinkt.Zegt meer over mij en mijn beperkingen dan over de snaren en de gitaar. Hoewel ik die 0,09 toch ook wat iel vind klinken maar dat zit waarschijnlijk tussen mijn oren.
Dude, ik wist niet dat er 009 setjes bestonden voor akoestische gitaar. Gewoon 012 op de akoestische (is vrij normaal) en 011 op de Tele ;)

BobvanKempen
9 juli 2011, 12:22
Dude, ik wist niet dat er 009 setjes bestonden voor akoestische gitaar. Gewoon 012 op de akoestische (is vrij normaal) en 011 op de Tele ;)

Volgens mij bestaan er ook geen 0.09 setjes voor akoestische gitaar.

BobvanKempen
9 juli 2011, 16:41
Hals goed schoon (en dus weer glad) gemaakt, snaren vervangen door 0.11 en meteen maar opnieuw afgesteld en geintoneerd en de frets gepolijst en ....... het voelt al meer als "mijn" gitaar. Klinkt ook een stuk vetter dus ... de Tele krijgt nog een kans.

guitarkid
9 juli 2011, 17:43
Hals goed schoon (en dus weer glad) gemaakt, snaren vervangen door 0.11 en meteen maar opnieuw afgesteld en geintoneerd en de frets gepolijst en ....... het voelt al meer als "mijn" gitaar. Klinkt ook een stuk vetter dus ... de Tele krijgt nog een kans.

:blast: :rockon: :punk: :airguitar: :grouphug: :cool: en nog veel meer... ;)

BobvanKempen
11 juli 2011, 20:29
:blast: :rockon: :punk: :airguitar: :grouphug: :cool: en nog veel meer... ;)

Na een week alleen op de Tele gespeeld te hebben heb ik vandaag toch de LP er weer eens bij gepakt en dat maakt duidelijk dat de Tele mijn gitaar niet is. Misschien krijgt tie een plekkie aan de muur maar zeer waarschijnlijk gaat tie toch maar weer op Marktplaats, veel gebruiken zie ik niet gebeuren. Zonde maar het viel te proberen.

guitarkid
14 juli 2011, 17:39
Na een week alleen op de Tele gespeeld te hebben heb ik vandaag toch de LP er weer eens bij gepakt en dat maakt duidelijk dat de Tele mijn gitaar niet is. Misschien krijgt tie een plekkie aan de muur maar zeer waarschijnlijk gaat tie toch maar weer op Marktplaats, veel gebruiken zie ik niet gebeuren. Zonde maar het viel te proberen.

:stop: :( :mad: :???: en nog veel meer....!! (:))
Jammer Bob, maar je hebt het geprobeerd!!!

BobvanKempen
14 juli 2011, 19:56
:stop: :( :mad: :???: en nog veel meer....!! (:))
Jammer Bob, maar je hebt het geprobeerd!!!

Ja en toch staat tie nog niet op MP, die Tele is net mijn vrouw, doet net niet wat ik zeg, klinkt net te vaak vals maar soms is ze oh zo lekker. Kan er dus niet mee maar ook niet meer zonder.

macwilliams
14 juli 2011, 20:46
Ja en toch staat tie nog niet op MP, die Tele is net mijn vrouw, doet net niet wat ik zeg, klinkt net te vaak vals maar soms is ze oh zo lekker. Kan er dus niet mee maar ook niet meer zonder.

En je schaamt je er een tikkeltje voor omdat ze door haar eerlijkheid je een beetje voor schut zet. En daarom word ze niet genoemd in je onderschrift.

:D

Henri H
14 juli 2011, 21:22
Een (goede) Tele is vet cool!
Tot voor bijna een jaar geleden speelde ik alleen maar op LP/Music Man/Strat, en had eigenlijk nog nooit op een Tele gespeeld.
Sinds ik de Tele heb, gebruik ik de LP en de MM eigenlijk nauwelijks meer, maar dat komt ook door de muziekstijl (poprock) die ik voornamelijk speel.
Voor hardrock kan een Tele (met single coils) ook nog wel, maar zodra er metal gespeeld moet worden, en het wat strakker moet, en meer sustain vereist is, is een humbucker-gitaar zeker net zo fijn.

Je moet ook niet de eerste de beste kopen, maar je een beetje oriënteren, en dan toehappen.
Ik zeg niet dat jouw Tele geen goede gitaar is, maar misschien is er beter te vinden, en ja, het is mogelijk dat een Tele niet je ding is....

guitarkid
14 juli 2011, 22:22
Ja en toch staat tie nog niet op MP, die Tele is net mijn vrouw, doet net niet wat ik zeg, klinkt net te vaak vals maar soms is ze oh zo lekker. Kan er dus niet mee maar ook niet meer zonder.


En je schaamt je er een tikkeltje voor omdat ze door haar eerlijkheid je een beetje voor schut zet. En daarom word ze niet genoemd in je onderschrift.

:D

Voor beide: :) :) :)

BobvanKempen
15 juli 2011, 10:18
En je schaamt je er een tikkeltje voor omdat ze door haar eerlijkheid je een beetje voor schut zet. En daarom word ze niet genoemd in je onderschrift.

:D

Net zoals met mijn vrouw overschaduwd de Tele me kwa looks idd dus ik hou haar nog ff stil ;)