PDA

View Full Version : Hamer Phantom



Xtinct-Dark
5 juli 2011, 17:27
Wellicht kennen jullie het wel, dat je je ziel aan de duivel zou willen verkopen voor de gitaar van je dromen. Welnu, dat heb ik met de Hamer Phantom. Waarom, denk je nu misschien. Omdat ik hem er bloedmooi uit vind zien, hij geweldig schijnt te spelen, en omdat ik goedgelovig genoeg ben om dat te geloven.

Het is alleen jammer dat dat ding volgens mij waanzinnig zeldzaam is. Ik heb internet overhoop gehaald maar niks gevonden over een exemplaar dat te koop is, en ik heb er bij Kees Dee in Amersfoort naar gevraagd, maar hij had er geloof ik zelfs nog nooit een gezien.

Nu mijn vraag: heeft iemand anders er ooit een gezien, bespeeld of zelfs in het bezit? Ikzelf heb er ooit een gezien tijdens een concert, maar verder nog niet, behalve van foto's.

Het valt me wel op dat de Hamer Phantom volgens internetbronnen vaak voor nog geen $1000,- van eigenaar verwisselen. Toen ik dat las begonnen m'n oren te klapperen. Kan het echt zijn dat zo'n gitaar voor zo weinig over de toonbank gaat? Op het moment heb ik het geld er niet voor, en ik ga over twee maanden studeren dus dan heb er zeker geen geld voor, maar ik zou er m'n rechter arm voor geven om in de toekomst eigenaar te zijn van een Phantom (al zou ik hem zonder rechter arm niet kunnen bespelen, maar daar maak ik me dan wel druk om).

FNaRK
5 juli 2011, 19:21
zo één ?
http://www.guitarmaniacs.de/gallery_pics/eBgCBLXd24mi66YWhzkPxWmgk.jpg

ligt bij mij stof te happen :sssh:

:crazyhappy:

:seriousf:
Geinje ...



maar ik geloof niet dat ik 'm echt heel bijzonder vind.

Xtinct-Dark
5 juli 2011, 20:23
Niet zo bijzonder? Mense, ik krijg er bijna spontaan een erectie van.

Geintje van mijn kant;)

Maar hee, mocht je hem een keer van de hand willen doen, denk dan alsjeblieft aan mij:makeup:

lollol
5 juli 2011, 20:42
Niet zo bijzonder? Mense, ik krijg er bijna spontaan een erectie van.

Geintje van mijn kant;)

Maar hee, mocht je hem een keer van de hand willen doen, denk dan alsjeblieft aan mij:makeup:

Hij heeft hem niet eens...:soinnocent:
Nog een keertje lezen

Mr. Dynamite
5 juli 2011, 20:45
Tja.. heb hem volgens mij wel eens langs zien komen, totaal niet mijn ding maargoed ieder het zijne, gelukkig ;)

Gewoon de bekende sites een beetje in de gaten houden is het enige wat je kunt doen denk ik..

Pepe
5 juli 2011, 20:49
Een paar maanden geleden postte ik hem in het topic Marktplaats koopjes, 600 euro of zoiets en louter negatieve reacties hier.
Maar goed, een handbuilt USA gitaar voor een paar honderd euro blijft een koopje. Het ding heeft er een paar maanden opgestaan dus heel populair is ie niet. Donkerblauw metallic geloof ik.

Terminus
5 juli 2011, 21:37
Het valt me wel op dat de Hamer Phantom volgens internetbronnen vaak voor nog geen $1000,- van eigenaar verwisselen. Toen ik dat las begonnen m'n oren te klapperen. Kan het echt zijn dat zo'n gitaar voor zo weinig over de toonbank gaat? Op het moment heb ik het geld er niet voor, en ik ga over twee maanden studeren dus dan heb er zeker geen geld voor, maar ik zou er m'n rechter arm voor geven om in de toekomst eigenaar te zijn van een Phantom (al zou ik hem zonder rechter arm niet kunnen bespelen, maar daar maak ik me dan wel druk om).

Er zijn zat zeldzame gitaren die voor minder dan 1000 van eigenaar wisselen. Zo lang ze niet verzamelbaar zijn, zoals veel Fenders en Gibsons, kun je ze voor relatief weinig kopen.

zeppo
5 juli 2011, 21:50
Er zijn zat zeldzame gitaren die voor minder dan 1000 van eigenaar wisselen. Zo lang ze niet verzamelbaar zijn, zoals veel Fenders en Gibsons, kun je ze voor relatief weinig kopen.

Veel Fenders en Gibsons verzamelbaar? Volgens mij zijn veel Fenders en Gibsons juist NIET verzamelbaar, domweg omdat er zoveel van zijn.

munkie
6 juli 2011, 10:17
Gitaristen zijn conservatieve kuddedieren, kijk maar naar de HNGD topics hier. Dus alles wat buiten de Fender/Gibson mainstream valt is relatief goedkoop.

Die Hamer heb ik nog nooit gezien op MP enz., al heb ik er ook niet specifiek op gelet.

Rinze
6 juli 2011, 10:27
Er heeft destijds van dit model een test in de Music Maker gestaan (ergens in de jaren 80). Daar waren ze er toen niet heel erg weg van, maar ook bij de MM was men conservatief. Het moet net je ding zijn, veel geluiden door die motherbucker maar als die het allemaal net niet zijn.. Ik heb er nog nooit een in het echt gezien. er staan trouwens wel vaker Amerikaanse Hamers voor niet al teveel te koop, ook superstrats.

Terminus
6 juli 2011, 11:33
Veel Fenders en Gibsons verzamelbaar? Volgens mij zijn veel Fenders en Gibsons juist NIET verzamelbaar, domweg omdat er zoveel van zijn.

Ik doelde op de zeldzame exemplaren.

Sinner1980
6 juli 2011, 11:50
Ik vind het toch best knap dat je compleet idolaat kan zijn van een gitaar die je nog nooit hebt vastgehouden. Ik heb me daar zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt en kwam van een behoorlijk koude kermis thuis; totaal mijn ding niet..

Daarentegen is het wel begrijpelijk hoor en kun je natuurlijk elke gitaar jezelf eigen maken als je dat perse wilt. Door de jaren heen zijn klank en feel bij de grootste rol gaan spelen en zijn de looks dus ondergeschikt. Ondergeschikt houdt natuurlijk niet in dat het geheel onbelangrijk is maar dat is een ander verhaal.

Anyway,ik hoop dat je er een keertje één tegenkomt en dat jij wel die 'click' hebt met deze gitaar,kan zomaar natuurlijk. Succes!:ok: