PDA

View Full Version : Iemand ervaring met een Marshall VS100?



Flitser
5 juli 2011, 14:17
Ik zag op Marktplaats een Marshall VS100 staan voor 350 euro, namelijk deze: http://link.marktplaats.nl/457132050 . Heeft iemand ervaring met deze versterker en is ze het geld waard? Ik speel Trash en Heavy Metal. En waarschijnlijk ga ik er een POD XT Live voor gooien, zal dat goed samen gaan?

Terminus
5 juli 2011, 21:50
Ik zag op Marktplaats een Marshall VS100 staan voor 350 euro, namelijk deze: http://link.marktplaats.nl/457132050 . Heeft iemand ervaring met deze versterker en is ze het geld waard? Ik speel Trash en Heavy Metal. En waarschijnlijk ga ik er een POD XT Live voor gooien, zal dat goed samen gaan?

Zoek op "Marshall Valvestate" of "Marshall VS100". Uit mijn beperkte ervaring: sommige zijn kut, andere heel aardig, en ze gaan allemaal loeihard.

DaveItUp
5 juli 2011, 21:54
Die ouwe valvestates zijn best goed voor het geld. Mag wel hopen dat dit met cabinet is voor deze prijs? Loeihard gaan ze niet echt, maar hard genoeg om op te treden.

Flitser
6 juli 2011, 00:12
Ja, hij is met cabinet. Ik heb (hopelijk) binnenkort een band en daarom zoek ik ook een amp die daar geschikt voor is. Je hebt ook een stack van Marshall voor 400 euro bij Feedback etc, maar deze lijkt me beter/geschikter/fijner. Weet iemand toevallig ook of deze buizen heeft?

big dooley
6 juli 2011, 00:13
de VS100 is een goedklinkende hybrid, met wat handigheidjes kom je zeker in de buurt van wat hoger geplaatste marshalls...
zelf heb ik de 1x12 combo ervan die ik gekocht heb voor 200 euro... 350 voor een top lijkt me dus te veel
let wel op, de mijne had bijvoorbeeld wat nukkigheden met geluid wat wegstierf... bleken wat solderingen te zijn in de (grote) weerstanden van de eindtrap... schijnt bekend probleem te zijn met deze modellen, was een klein uurtje werk voor een maatje van me

Wabbie
6 juli 2011, 00:47
Ik heb jarenlang een VS100 top gebruikt op het podium, met wat handig instellen klink dat prima. Sterker nog, ik heb hem nog steeds om als versterker te gebruiken op studentenfeestjes in woonkamers (waar er nogal eens wat bier te dicht bij een versterker komt).

Flitser
6 juli 2011, 14:05
Is het nou alleen de top of zit die cabinet er ook bij? Lijkt me dat die cabinet er ook bij zit. Ik zit ook te twijfelen of deze wat is: http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/marshall-mg-100-hfx--mg-412-a/100005519/105847 . Heeft iemand daar ervaring mee? En zitten er buizen in? Het lijkt me niet, maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.

Epii
6 juli 2011, 14:49
Blijf uit de buurt van de MG! Zo'n Valvestate is stukken beter hoor.

bollocks37
6 juli 2011, 16:45
Ik zag op Marktplaats een Marshall VS100 staan voor 350 euro, namelijk deze: http://link.marktplaats.nl/457132050 . Heeft iemand ervaring met deze versterker en is ze het geld waard? Ik speel Trash en Heavy Metal. En waarschijnlijk ga ik er een POD XT Live voor gooien, zal dat goed samen gaan?

Dit cabinet hoort niet bij deze versterker.
Er staat er nog een te koop op MP met het juiste originele 4x10 cabinet.
Ik zal geen link plaatsen aangezien ik toevallig zelf de verkoper ben van de set :soinnocent:

Flitser
6 juli 2011, 16:57
Hmm 450 euro is me net te gortig, aangezien ik een 17 jarig knulletje ben die voor een minimum loon werkt :P Ik werk momenteel 6 dagen per week om een nieuwe versterker en gitaar te kopen. Het verpest misschien mijn zomervakantie, maar hopelijk zal het het allemaal waard zijn :)

Heeft iemand anders misschien een goede tip voor een versterker? Ik speel dus Heavy en Trash Metal, dus daar moet hij geschikt voor zijn. Ik wil er waarschijnlijk een POD XT Live voor hangen. Binnenkort ga ik langs Rock Palace, maar misschien heeft iemand nog iets leuks waarvan ik dacht dat het niks was.

Fireburst
6 juli 2011, 18:54
Dit cabinet hoort niet bij deze versterker.
Er staat er nog een te koop op MP met het juiste originele 4x10 cabinet.

Het originele cabinet is toch een 4x12 (8412)?

The Running Man
6 juli 2011, 19:16
Het originele cabinet is toch een 4x12 (8412)?

Yep de VS8412
En 350,- voor de head is riant

Flitser
6 juli 2011, 19:44
Ik had al een e-mailtje gestuurd naar de verkoper en hij zei dat er al voor geboden was. Het is wel inclusief de cabinet. Maar ik heb ondertussen ook al een beter aanbod gehad van The Running Man.

Fireburst
6 juli 2011, 19:47
Voor 350,- moet je de halfstack kunnen scoren, ik heb de mijne een stuk minder betaald.
Krakende pots horen er inderdaad wel bij, bij deze modellen. Al bij al zijn het leuke dingen voor niet te veel geld, op hoger volume wel wat schel.

Mr. Dynamite
6 juli 2011, 21:57
Voor de head mag je denk ik zo'n 200 euro ofzo neertellen, en dan moet hij ook goed zijn. Voor 350 kun je een mooie halfstack scoren.

Wel leuke dingen, denk dat 80% hier wel eens een valvestate heeft gehad/heeft :)