PDA

View Full Version : miniscuul gaatje TOETS Gibson SG



denis.hermans
5 juli 2011, 13:35
Hallo,

Ik zou mij ook wat willen oefenen in het rechtopstaand gitaarspelen maar heb niet zo'n goede rug. Al zittend speel ik op een Sheraton 2. Prima gitaar om zittend te spelen maar wel een beetje onhandig en zwaar om recht te staan. I
In de lokale muziekwinkel heb ik op een Gibson SG gespeeld (Standard CHERRY). Deze lichtgewicht gitaar beviel mij wel.

Ik ontdekte wel een miniscuul gaatje in de toets ( 1 ° vakje ) tegen de binding aan.
Het gaatje was minder dan één mm, op het erste en tweede gezicht merk je het niet op, maar het is er natuurlijk wel. Moet ik me hier nu iets van aantrekken ? Het is natuurlijk wel een duur instrument (> 1000 EUR) en mag je daar geen perfectie van verwachten ? Anderzijds speelde de gitaar wel erg goed. Zelfs akoestisch had ik de indruk dat het hout van de body mooier trilde dan de ebony versie die ook in de winkel was.

Jullie mening graag

Denis

Jasper.
5 juli 2011, 14:01
Je zegt zelf al dat hij heel goed aanvoelde. Dat gaatje, tsja. Waarschijnlijk valt het niemand op. En het gaat erom hoe hij aanvoelt. Misschien kun je er nog wel wat op afdingen. Dan is dat ook nog mooi meegenomen.

Schrevel
5 juli 2011, 14:01
Waarom zit het gaatje daar? Als het ooit diende om het instrument ergens aan vast te binden dan is het een showmodel. Het is zowiezo een beschadiging, dus je moet er niet de volle mep voor hoeven te betalen.

Dat deel van de hals bij de kop is wel een kwetsbaar punt.

denis.hermans
5 juli 2011, 14:08
@ Schrevel : gaatje is dus gewoon een foutje. Het kan niet gediend hebben om de gitaar vast te maken want daar is het echt veel te klein (echt miniscuul).

Het zit ook niet vlak tegen de kop. Het is dus enkel esthetisch, ik denk niet dat het constructief een probleem is.

denis.hermans
5 juli 2011, 14:25
Misschien ben ik te kieskeurig dus maar ik heb eigenlijk geen ervaring met de duurdere instrumenten en wil echt geen miskoop doen.

ps : nog andere dingen war ik moet opletten bij SG Standard ( typische problemen ?)

Sinner1980
5 juli 2011, 16:03
Als het een klein gaatje is dan zou ik me er niet druk om maken,daarentegen is het misschien een leuke reden om over een beetje korting te beginnen.

Verder neem ik aan dat de gitaar wordt afgesteld naar jouw smaak. Bij Gibson zou ik verder letten op het fretwerk al zit dat bij gitaren met binding altijd wel goed (mijn Explorer destijds daarentegen:mad:).

Liquidje
5 juli 2011, 16:05
Ik denk dat met betrekking tot het gaatje je wel aardig wat hebt: ja, als je voor een instrument de volle mep betaald, mag je wel een soort van "perfectie" verwachten, dus geen krasjes, deukjes of in dit geval gaatjes. Dus als je ermee kan leven, moet je afdingen, kan je er niet mee leven, naar een anders instrument kijken.

Dat zijn de keuzes die je hebt, ik zou er in ieder geval niet de volle mep voor betalen.

Orpheo
5 juli 2011, 16:23
Wat een bullshit allemaal. Kom op, perfectie, van gibson? Dat is al een flinke stap, en dan ook nog eens een gaatje in de toets... Nooit gehoord van houtworm? Zie je vaak genoeg in gitaren.tis pas lullig als t in de top van je 5a flamed maple cap zit,lullig gevuld is, en de stain niet goed gepakt heeft, en je dus n gele vlek in je rode burst hebt.dat is pas lullig...zeker als het n customhop lp is van 5000 euro.

snaarplukker
5 juli 2011, 16:27
...Ik ontdekte wel een miniscuul gaatje in de toets ( 1 ° vakje ) tegen de binding aan.
Het gaatje was minder dan één mm,....
Ojee, houtworm.:dontgeti:

Sinner1980
5 juli 2011, 16:34
Wat een bullshit allemaal. Kom op, perfectie, van gibson? Dat is al een flinke stap, en dan ook nog eens een gaatje in de toets... Nooit gehoord van houtworm? Zie je vaak genoeg in gitaren.tis pas lullig als t in de top van je 5a flamed maple cap zit,lullig gevuld is, en de stain niet goed gepakt heeft, en je dus n gele vlek in je rode burst hebt.dat is pas lullig...zeker als het n customhop lp is van 5000 euro.

:seriousf: Daar weet jij helaas alles van...

Orpheo
5 juli 2011, 16:43
:seriousf: Daar weet jij helaas alles van...

Oh? heb nog nooit houtwormgaatjes gehad in mijn gibson lp sunburst.heb Ze wel in overvloede gezien bij max guitars (en andere zaken).klinken deden Ze, maar her zag er niet uit. Ik wil alleen maar zeggen hout komt uit dr natuur met natuurlijke defecten.

Sinner1980
5 juli 2011, 16:48
Oh? heb nog nooit houtwormgaatjes gehad in mijn gibson lp sunburst.heb Ze wel in overvloede gezien bij max guitars (en andere zaken).klinken deden Ze, maar her zag er niet uit. Ik wil alleen maar zeggen hout komt uit dr natuur met natuurlijke defecten.

Oh ok,ik dacht dat je doelde op je Crimson avontuur...

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/krimson.jpg

Maar idd,verder heb je absoluut gelijk. Hout is en blijft een natuurproduct en idd bevattelijk voor invloeden waar wij nietige mensjes weinig aan kunnen doen. Neemt niet weg 'ze' bij hele dure gitaren wel een fraai/zo perfect mogelijk stukje hout mogen uitzoeken

Orpheo
5 juli 2011, 17:42
Oh ok,ik dacht dat je doelde op je Crimson avontuur...

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/krimson.jpg

Maar idd,verder heb je absoluut gelijk. Hout is en blijft een natuurproduct en idd bevattelijk voor invloeden waar wij nietige mensjes weinig aan kunnen doen. Neemt niet weg 'ze' bij hele dure gitaren wel een fraai/zo perfect mogelijk stukje hout mogen uitzoeken

Huh watte? *struisvogelmode*

G.G.
5 juli 2011, 21:06
Hout is een natuurproduct en daar zitten soms kleine gaatjes in. Lekker belangrijk. Binnen no time zit dat gaatje toch vol met smeer, zweet en bagger en zie je er niets van.

[yammerdrammermodus aan]En anders zeg je gewoon dat het het eerste model is met tonechambers in de toets ipv in de nut [yammerdrammermodus uit]

bass blom
5 juli 2011, 21:34
ja, wat zou er geworden zijn van yamhammer? :D
hij kreeg een singer songwriter contract..
weet iemand er meer van?

/offtopic

jimihattricks
6 juli 2011, 00:50
Ik zou mij ook wat willen oefenen in het rechtopstaand gitaarspelen maar heb niet zo'n goede rug. Al zittend speel ik op een Sheraton 2. Prima gitaar om zittend te spelen maar wel een beetje onhandig en zwaar om recht te staan. I
In de lokale muziekwinkel heb ik op een Gibson SG gespeeld (Standard CHERRY). Deze lichtgewicht gitaar beviel mij wel.

Heb je de SG ook omgehangen..? Zo nee, try before you buy. Staan bekend om kopzwaarte..


Ik ontdekte wel een miniscuul gaatje in de toets ( 1 ° vakje ) tegen de binding aan.

Dit lijkt mij een kwestie van serieus afdingen idd.

denis.hermans
6 juli 2011, 14:33
Ben nog eens gaan kijken naar de gitaar. Het lijkt me eerder een zeer klein kapje of zo te zijn, zit echt vlak tegen de binding...


Over het algemeen was de toets overigens in z'n geheel iets lichter gekleurd dan de versie met zwarte body van de gitaar die er ook hing. Hout lijkt wel iets droger... Moet ik me hier zorgen over maken ? (ps : zwarte leek me "akoestisch" iets minder en vind ik minder mooi dan cherry dus die ga ik niet kopen)

Voor het overige geen foutjes : alle knoppen mooie recht en fretwerk en binding lijkt ook zeer verzorgd...

Wel was er op de achterkant waar de serienummer was ingeslagen een soort van witte gedroogde substantie te zien ( gedroogde polish ?) Lijkt overigens te verwijderen. Diezelfde witte uitslag ( klinkt erger dan het is) zat ook aan de rand van het hout met de afdekplaat voor de elektronica.

Indien ik zou afdingen voor dat foutje over welk bedrag spreken we dan volgens jullie ( is echt miniem putje waar je moet naar zoeken )

Sorry dat ik zo blijf doorvragen maar heb geen ervaring in het duurdere segment van gitaren ....

Denis

Orpheo
6 juli 2011, 14:52
jep, das gedroogde polijstpasta. superspul he, gibson...

dat gaatje is vrijwel zeker een houtwormgaatje. nogmaals: big freekin' deal. duurder segment? niet rot bedoeld, 1000 euro is behoorlijk wat geld, maar 'duurder segment' begint imho bij de 2500E (de prijs van een gibson LP custom customshop). bij die bedragen kan je eisen dat de gitaar perfect is. voor 1000 euro; minder. imho. en al helemaaaaal niet bij gibson. bouwers als hamer en PRS leveren gitaren in dezelfde prijscategorie als gibson, en leveren stukken beter werk af. spijtig genoeg. gibson staat er om bekend om steekjes te laten vallen. het ging mis, ergens eind jaren 60 begin jaren 70 (norlin). en sindsdien is het niet heel veel beter geworden, zeker niet dankzij eigen innovatie, maar eerder omdat het MOEST omdat bouwers als dean zalinsky en paul reed smith en dol danzig gewoon betere shit bouwden, en het beter afwerkten, voor een gelijke zo niet lagere prijs.

Rembull1980
7 juli 2011, 12:49
PRS moet wel je ding zijn, maar je hebt gelijk.. blijft stom natuurlijk dat zon grote bouwer zijn kwaliteit niet op orde krijgt, als ik de verhalen mag geloven.

marter544
7 juli 2011, 12:56
jep, das gedroogde polijstpasta. superspul he, gibson...

dat gaatje is vrijwel zeker een houtwormgaatje. nogmaals: big freekin' deal. duurder segment? niet rot bedoeld, 1000 euro is behoorlijk wat geld, maar 'duurder segment' begint imho bij de 2500E (de prijs van een gibson LP custom customshop). bij die bedragen kan je eisen dat de gitaar perfect is. voor 1000 euro; minder. imho. en al helemaaaaal niet bij gibson. bouwers als hamer en PRS leveren gitaren in dezelfde prijscategorie als gibson, en leveren stukken beter werk af. spijtig genoeg. gibson staat er om bekend om steekjes te laten vallen. het ging mis, ergens eind jaren 60 begin jaren 70 (norlin). en sindsdien is het niet heel veel beter geworden, zeker niet dankzij eigen innovatie, maar eerder omdat het MOEST omdat bouwers als dean zalinsky en paul reed smith en dol danzig gewoon betere shit bouwden, en het beter afwerkten, voor een gelijke zo niet lagere prijs.


Oneens, je zou voor die duizend euro eens bij een Ibanez prestige oid moeten gaan kijken, dan heb je dus echt wel perfectie! Ik vind dat echt dikke onzin, dat je voor 1000 euro geen goede danwel perfecte afwerking mag verwachten. De betere Schecter, Charvels, Jacksons, Ibanez, komt allemaal niet snel boven de 1000 euro uit en ze zijn meestal perfect afgewerkt.

Sinner1980
7 juli 2011, 12:56
PRS moet wel je ding zijn, maar je hebt gelijk.. blijft stom natuurlijk dat zon grote bouwer zijn kwaliteit niet op orde krijgt, als ik de verhalen mag geloven.

Het grappige is dat ze evengoed lekker blijven verkopen (beter dan PRS en menig ander merk die kwalitatief superieure gitaren levert) omdat de gemiddelde persoon toch nog een stijve plasser krijgt van het Gibson logo'tje;)

Ze komen er dus prima mee weg,knap hoor; petje af:lp:

guitarkid
8 juli 2011, 19:27
Ben nog eens gaan kijken naar de gitaar. Het lijkt me eerder een zeer klein kapje of zo te zijn, zit echt vlak tegen de binding...


Over het algemeen was de toets overigens in z'n geheel iets lichter gekleurd dan de versie met zwarte body van de gitaar die er ook hing. Hout lijkt wel iets droger... Moet ik me hier zorgen over maken ? (ps : zwarte leek me "akoestisch" iets minder en vind ik minder mooi dan cherry dus die ga ik niet kopen)

Voor het overige geen foutjes : alle knoppen mooie recht en fretwerk en binding lijkt ook zeer verzorgd...

Wel was er op de achterkant waar de serienummer was ingeslagen een soort van witte gedroogde substantie te zien ( gedroogde polish ?) Lijkt overigens te verwijderen. Diezelfde witte uitslag ( klinkt erger dan het is) zat ook aan de rand van het hout met de afdekplaat voor de elektronica.

Indien ik zou afdingen voor dat foutje over welk bedrag spreken we dan volgens jullie ( is echt miniem putje waar je moet naar zoeken )

Sorry dat ik zo blijf doorvragen maar heb geen ervaring in het duurdere segment van gitaren ....

Denis

Hallo Denis.

Misschien is het toch slim om deze vragen (ook) rechtstreeks aan de verkopende winkel te stellen. M.n. als het gaat om die witte substantie en de staat van de toets kunnen ze je snel informeren. Moet waarschijnlijk gewoon even ge-olied worden En over dat gaatje: 'k zou me er niet te druk over maken. Zoals al gezegd, als die gitaar je bevalt dan moet je 'm meenemen, maar misschien nog even over een kleine korting beginnen! Ik zou er echter geen al te groot punt van maken.

Gr. Coos

G.G.
8 juli 2011, 23:06
omdat de gemiddelde persoon toch nog een stijve plasser krijgt van het Gibson logo'tje;)


Dat blijft me dus zo gigantisch verbazen. Het is niet alleen bj 15-jarige zo, maar ook bij volwassenen die op ieder ander gebied verstandige weloverwogen keuzes maken, maar rustig een Musoland zouden bestellen omdat daar dan Gibson (eigenlijk GibsUn) op staat, maar wel binnen hun budget haalbaar is.

geert1976
9 juli 2011, 02:58
jep, das gedroogde polijstpasta. superspul he, gibson...

dat gaatje is vrijwel zeker een houtwormgaatje. nogmaals: big freekin' deal. duurder segment? niet rot bedoeld, 1000 euro is behoorlijk wat geld, maar 'duurder segment' begint imho bij de 2500E (de prijs van een gibson LP custom customshop). bij die bedragen kan je eisen dat de gitaar perfect is. voor 1000 euro; minder. imho. en al helemaaaaal niet bij gibson. bouwers als hamer en PRS leveren gitaren in dezelfde prijscategorie als gibson, en leveren stukken beter werk af. spijtig genoeg. gibson staat er om bekend om steekjes te laten vallen. het ging mis, ergens eind jaren 60 begin jaren 70 (norlin). en sindsdien is het niet heel veel beter geworden, zeker niet dankzij eigen innovatie, maar eerder omdat het MOEST omdat bouwers als dean zalinsky en paul reed smith en dol danzig gewoon betere shit bouwden, en het beter afwerkten, voor een gelijke zo niet lagere prijs.


Zullen we het even over Crimson hebben?, gitaren van E 2500,00 wat eigenlijk slecht afgewerkte bagger is, met gerepareerde beschadigingen en een neck die niet hol te krijgen is?

De hoogte van het bedrag, wat de gitaar moet kosten, biedt geen enkele zekerheid dat je de gitaar koopt die perfect is.
Ooit wel eens een oude PRS CE24 in je klauwen gehad?, die necken zwabberen nog harder dan die van mijn hoogbejaarde Epipone Olympic uit 66.

Gibsons zijn prima gitaren, ook de meeste exemplaren uit de Norlin Years, dat niet elk nieuw ontwerp goed uitpakte das een ander verhaal.

Zoals GG al terecht opmerkt is hout een natuurlijk product wat niet altijd 100 procent perfect is en daar is niets aan te doen.

Indien de winkelier een gitaar neerhangt waarbij aan de achterzijde nog resten polijstpasta zit, is ten teken dat die zelf de gitaren niet controleert en ze zo neerhangt en dat zegt naar mijn mening ook wel weer wat over de winkelier en wellicht is die zelf met een poetsmiddeltje aan de gang geweest?

@TS: je miept een beetje teveel, neem de SG die het lekkerste speelt en indien dat het exemplaar is met het minuscule gaatje bij de binding, moet je proberen wat af te dingen en oja, van een beetje polijstpast gaat een SG'tje niet dood

geert1976
9 juli 2011, 03:00
PRS moet wel je ding zijn, maar je hebt gelijk.. blijft stom natuurlijk dat zon grote bouwer zijn kwaliteit niet op orde krijgt, als ik de verhalen mag geloven.

Geloof niet alles wat op het WWW staat en ook niet de ongezouten voortdurende nergens op gestoelde meningen van sommige zelfingenomenen die van allerlei onzin rondspuien zonder ook maar iets concreet aan te tonen.

Sinner1980
9 juli 2011, 12:05
Dat blijft me dus zo gigantisch verbazen. Het is niet alleen bj 15-jarige zo, maar ook bij volwassenen die op ieder ander gebied verstandige weloverwogen keuzes maken, maar rustig een Musoland zouden bestellen omdat daar dan Gibson (eigenlijk GibsUn) op staat, maar wel binnen hun budget haalbaar is.

Ach, je bent merkgeil of je bent het niet...Ik maak mezelf er ook schuldig aan gezien de gitaren die ik allemaal in mijn bezit heb gehad: meesten waren Fender en Gibson.

Orpheo
9 juli 2011, 12:21
Oneens, je zou voor die duizend euro eens bij een Ibanez prestige oid moeten gaan kijken, dan heb je dus echt wel perfectie! Ik vind dat echt dikke onzin, dat je voor 1000 euro geen goede danwel perfecte afwerking mag verwachten. De betere Schecter, Charvels, Jacksons, Ibanez, komt allemaal niet snel boven de 1000 euro uit en ze zijn meestal perfect afgewerkt.

Ok, Ok. I stand corrected: 1000 euro USA build. de aziaten kunnen voor 1000 euro een superstrakke gitaar maken. agreed. als het hout nu nog eens van betere kwaliteit zou zijn, zou de noodzaak om USA te kopen, helemaal teniet zijn gedaan. op merkgeilheid na dan. (en op de sporadische toko na die superhout gebruikt, zoals bepaalde lijnen van ESP).

lespaulnmarshall
9 juli 2011, 12:29
Als je er geen last van hebt en de gittar aanvoelt en klinkt alsof hij voor jou is gemaakt, dan moet je hem kopen.

Dat gaatje is zo op te vullen. Glue and rosewood dust. :sssh:

guitarkid
9 juli 2011, 12:42
Ach, je bent merkgeil of je bent het niet...Ik maak mezelf er ook schuldig aan gezien de gitaren die ik allemaal in mijn bezit heb gehad: meesten waren Fender en Gibson.

Maar dan ben je toch niet per definitie "merkgeil"? Ik heb ook vrijwel louter Fenders en Gibsons, maar die gitaren doen precies wat ik wil.

Sinner1980
9 juli 2011, 13:47
Maar dan ben je toch niet per definitie "merkgeil"? Ik heb ook vrijwel louter Fenders en Gibsons, maar die gitaren doen precies wat ik wil.

Dat is waar maar heb je überhaupt wel verder gekeken? Of kijk je momenteel nog verder? Ikzelf ben een beetje uitgekeken en heb lang niet alles geprobeerd.

Vanaf dag één dat ik gitaar speel heb ik gekeken naar Fenders en Gibsons en de rest vond ik een beetje bijzaak; ikzelf ben dus wel aardig merkgeil zeg maar...

Daarentegen doen de meeste Fenders en Gibsons (meer Fender overigens) wel precies wat ik wil maar dat komt wellicht omdat ik niet beter weet...jammer dan;)

guitarkid
9 juli 2011, 14:18
Dat is waar maar heb je überhaupt wel verder gekeken? Of kijk je momenteel nog verder? Ikzelf ben een beetje uitgekeken en heb lang niet alles geprobeerd.

Vanaf dag één dat ik gitaar speel heb ik gekeken naar Fenders en Gibsons en de rest vond ik een beetje bijzaak; ikzelf ben dus wel aardig merkgeil zeg maar...

Daarentegen doen de meeste Fenders en Gibsons (meer Fender overigens) wel precies wat ik wil maar dat komt wellicht omdat ik niet beter weet...jammer dan;)

Je hebt zeker een punt! Ik speelde onlangs wat gitaarpartijtjes in met een PRS (24 Custom) in de studio en oei, dat was toch wel een fijne gitaar en erg allround. Punt is dat ik vrij traditioneel ben ('t zal de leeftijd zijn :sssh:) en m.n. in mijn 60s band (zie sig) kun je eigenlijk (optisch) niet aankomen met zo'n gitaar. Ik speel dan hoofdzakelijk met een oude Telecaster (heerlijk ding, hebben we het over gehad.. ;)) en verder nog een Tele in G en een LP Standard, met een oudere '62 AVRI Strat op reserve. Da's wel veel om mee te nemen, maar ja....
Kortom, als ik efficiënt zou zijn kon ik het met één (nou twee) gitaren af, maar m.n. die oudere Fenders en Gibsons hebben voor mij toch iets dat zo'n PRS niet heeft. :makeup:
Die PRS is trouwens te koop en ik moet zeggen dat ik er wel over nadenk...!

Gr. Coos

denis.hermans
11 juli 2011, 10:33
@guitarkid : bedankt voor de tips ik ga zeker de vraag rechtsreeks stellen aan de winkelier hoor.

@geert 1976 : sorry voor het miepen (????)


Denis

guitarkid
11 juli 2011, 11:46
@guitarkid : bedankt voor de tips ik ga zeker de vraag rechtsreeks stellen aan de winkelier hoor.

@geert 1976 : sorry voor het miepen (????)


Denis

Sucses! Houdt ons op de hoogte!

geert1976
11 juli 2011, 12:54
@guitarkid : bedankt voor de tips ik ga zeker de vraag rechtsreeks stellen aan de winkelier hoor.

@geert 1976 : sorry voor het miepen (????)


Denis

Miepen ==> ergens te lang over uitweiden bij twijfel.

bat
11 juli 2011, 15:41
Ach Geert, ik kan me er wel iets bij voorstellen,. Die jongen gaat een voor zijn doen flink bedrag uitgeven aan een instrument waar hij ook nog niet heel veel verstand van heeft. Dan zou ik ook zeker willen weten dat dat kleine dingetje wat ik zie niet het voorteken is voor de miskoop van de eeuw.

denis.hermans
11 juli 2011, 15:53
Bedankt voor het begrip !(ps wat die jongen betreft :ben eigenlijk al 36 jaar oud :sssh:)

denis.hermans
12 augustus 2011, 13:47
Ben nog eens verder aan 't kijken en heb ook een PRS Mira te koop zien staan. (Amerikaanse PRS zonder Maple Top); Wordt wel eens de SG van PRS genoemd.

Deze gitaar krijgt goede kritieken :
voordelen : licht gewicht
veelzijdig(er dan SG) (coil tap)
goede bouwkwaliteit

nadeel: is wel een stuk duurder dan GIBSON SG (nieuwprijs met BIRDS-inleg rond 1700 EUR) .

Heeft iemand ervaring met deze gitaar ?

Groeten,

Denis

jutter
12 augustus 2011, 14:55
Ben nog eens verder aan 't kijken en heb ook een PRS Mira te koop zien staan. (Amerikaanse PRS zonder Maple Top); Wordt wel eens de SG van PRS genoemd.

Deze gitaar krijgt goede kritieken :
voordelen : licht gewicht
veelzijdig(er dan SG) (coil tap)
goede bouwkwaliteit

nadeel: is wel een stuk duurder dan GIBSON SG (nieuwprijs met BIRDS-inleg rond 1700 EUR) .

Heeft iemand ervaring met deze gitaar ?

Groeten,

Denis

Geen ervaring met de Mira maar wel met de Custom 22 en de CU24. PRS levert gewoon perfekte gitaren af waar Gibson een dikke punt aan kan zuigen. Verder heeft PRS allerlei smaakjes in zijn assortiment. Zelfs de goedkopere SE serie zijn enorm goed. Op welke jij valt kan alleen jij beoordelen.

denis.hermans
12 augustus 2011, 14:59
Prs Customs zijn inderdaad zeer mooi maar die modellen zitten echt boven mijn budget.

Bovendien zijn die gitaren een hel stuk zwaarder dacht ik. Voordeel van Mira is dat hij zeer licht is.

HaroldA
12 augustus 2011, 15:07
PRS levert gewoon perfekte gitaren af waar Gibson een dikke punt aan kan zuigen.

Qua afwerking wel, maar qua karakter, smoel en mojo wint Gibson hands down.

Niets zo kleurloos als een bling bling PRS. :stop:

denis.hermans
12 augustus 2011, 15:41
Mira is nou niet zo bling bling. Dit model is wat dat betreft een buitenbeentje. :crazyhappy:

mMaar heeft er een van julie al op gespeeld ?

jutter
12 augustus 2011, 15:43
Qua afwerking wel, maar qua karakter, smoel en mojo wint Gibson hands down.

Niets zo kleurloos als een bling bling PRS. :stop:

Hahaha, kwestie van smaak. Mijn eigen ervaring met Gibson is zeer slecht. Mijn beoordeling is niet gestoeld op 1 Gibson maar meerdere Gibsons die ik gehad heb. Om te zien zijn het erg mooie gitaren maar qua karakter, uiterlijk, etc. vind ik PRS er met kop en schouders bovenuit steken. Maar ja, da's een kwestie van smaak en dat is maar goed ook want anders zou de hele wereld op PRS of Gibson spelen. Eén ding staat voor mij in ieder geval vast; mij zul je nooit meer met een Gibson zien :D

jutter
12 augustus 2011, 15:47
Mira is nou niet zo bling bling. Dit model is wat dat betreft een buitenbeentje. :crazyhappy:

mMaar heeft er een van julie al op gespeeld ?

PRS is echt niet bling bling. Eerder een hoop ping ping.....

Je kan hier vragen wie er op een Mira heeft gespeeld maar de één zijn mening hoeft de jouwe niet te wezen. Het beste advies lijkt mij om er zelf 1 uit te proberen.

denis.hermans
12 augustus 2011, 15:49
@ jutter : dat was ik van plan hoor maar het kan geen kwaad om de mening van iemand anders ook eens te horen ;)

jutter
12 augustus 2011, 15:57
@ jutter : dat was ik van plan hoor maar het kan geen kwaad om de mening van iemand anders ook eens te horen ;)

Ik geef je ook groot gelijk om hier eens te vragen naar ervaringen met de Mira; dat zou ik ook doen. Twee weten meer dan één tenslotte! Het is echter wel zo dat er weinig Mira gebruikers hier rondlopen en dat je weinig reacties zal krijgen. Deze discussies ontaarden vaak in een welles/niettes, waar jij niets mee opschiet. Wat je zou kunnen doen is op dit forum de zoekfunctie gebruiken of zoeken op het prs forum. Daar vind je zat info en zit je lekker dicht bij de haard!

Succes!

denis.hermans
12 augustus 2011, 16:03
Heb dat deel van m'n huiswerk al gemaakt :

Ter info : over het uiterlijk zijn de meningen verdeeld sommigen vinden ze heel lelijk anderen zijn wel enthousiast.
Er lijkt wel eensgezijndheid te bestaan omtrent de kwaliteit van de gitaar en de veelzijdigheid ervan...

Ga vanavand eens met m'n gitaarlerares bespreken ....

jutter
12 augustus 2011, 16:08
..............
Er lijkt wel eensgezijndheid te bestaan omtrent de kwaliteit van de gitaar en de veelzijdigheid ervan.......

Hoe bedoel je? Positief of negatief?

denis.hermans
13 augustus 2011, 00:59
@jutter : dat bedoel ik positief

geert1976
13 augustus 2011, 02:00
Houd er wel rekening mee dat een PRS qua karakter een hele andere gitaar is en je moet ook van de halzen houden.

Ik heb met Gibson juist goede ervaringen, fijne gitaren, niets mis mee.
Anderen klagen misschien steen en been over Gibson, maar ik ben bang dat een heleboel mensen een Gibson kopen om de looks, maar er eigenlijk niet mee overweg kunnen en wellicht daarom de gitaar kut vinden.

PRS is kwalitatief niets mis mee, maar ik vond en vind het geluid vlees noch vis en de halzen, ook niet mijn gading.

Ik denk dat je niet moet afgaan op plaatjes en "wat anderen ervan vinden", ga ze eerst maar eens proberen, qua feel en karakter verschillen ze toch behoorlijk van elkaar

BobvanKempen
13 augustus 2011, 10:13
Houd er wel rekening mee dat een PRS qua karakter een hele andere gitaar is en je moet ook van de halzen houden.

Ik heb met Gibson juist goede ervaringen, fijne gitaren, niets mis mee.
Anderen klagen misschien steen en been over Gibson, maar ik ben bang dat een heleboel mensen een Gibson kopen om de looks, maar er eigenlijk niet mee overweg kunnen en wellicht daarom de gitaar kut vinden.

PRS is kwalitatief niets mis mee, maar ik vond en vind het geluid vlees noch vis en de halzen, ook niet mijn gading.

Ik denk dat je niet moet afgaan op plaatjes en "wat anderen ervan vinden", ga ze eerst maar eens proberen, qua feel en karakter verschillen ze toch behoorlijk van elkaar


Gibson zijn idd meer de "plug and play" gitaren terwijl PRS vaak gitaren zijn (iig de custon 24 en de 513, de rest heb ik nog nooit vast gehad) waar je erg veel mogelijkheden mee hebt. Ieder zijn ding maar geef mij maar simpel.

denis.hermans
22 augustus 2011, 08:55
Ik heb de Mira alvast even akoestisch getest en dat veel erg goed mee : de hals (regular profiel) voelde erg aangenaam aan en benden van de snaren ging zeer soepel. De gitaar had een zeer lange sustain en je voelde de body goed meetrillen. Ga natuurlijk nog versterkt testen...en m'n lerares de gitaar ook nog even laten uitproberen

Wordt vervolgd...