PDA

View Full Version : Timo Somers - Very sad ballad improv



TimoSomers
5 juli 2011, 01:36
Hey guys,

Had net even een dipje en besloot dus wat te pingelen.

Dit is wat er uit kwam: http://soundcloud.com/timosomers/work-in-progress-ballad-1take

Het is een 1 take improvisatie, ben er zelf wel tevreden mee. Het vertelt wat ik voelde.

Ik ga hem later nog goed uitwerken denk ik.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Gert-Jan
5 juli 2011, 08:01
Ik voel met je mee! Meer emoties kun je volgens mij niet uit een gitaar halen.

pasqual
5 juli 2011, 10:58
Als ik een vergelijking mag maken: The messiah wil come again-Gary Moore.
Dit is ook zo vanuit de tenen qua gevoel. Ook Gary bend de snaren naar de toon die hij daar voelt. Mooi hoor Timo. Ik weet eigenlijk niet of je dit opnieuw moet inspelen, dit is namelijk een moment opname geweest en een tweede keer gaat ie gegarandeerd anders klinken en zal niet dit gevoel gaan omvatten. Bewaar deze take in ieder geval.

Riky
5 juli 2011, 12:48
Bij de aanslag van eerste gitaar noot kreeg ik spontaan kippenvel.

Verder heb je al eens dynamischer horen spelen, maar ZO veel gevoel in je spel heb ik nog niet gehoord. Combineer die beide en je bent "klaar";)

j3r03n
5 juli 2011, 12:53
Ik las dus "very bad salad." :hide:

TimoSomers
6 juli 2011, 00:43
@Gert-Jan: Thanks :)

@pasqual: Danku!! Hele toffe vergelijking want vind dat een waanzinnig nummer!! Achteraf ben ik best blij met deze take inderdaad, zitten wat slordigheidjes in maar de feel is er wel.

@Riky: Thanks! Dat dynamische heb ik wel geprobeerd wat takes na deze, maar dat was niet wat ik voelde, dus het was kiezen: spelen wat ik voel of spelen wat mooi is en wat hoort, etc. Ben dus voor het gevoel gegaan :D.

@Jeroen: En? Smaakt ie een beetje? :D

allonso1990
6 juli 2011, 00:55
Ik vind hem echt supertof, feeling enzovoorts! Denk dat een 2e poging oid. hem te ''perfect en gemaakt'' maakt. Dit is puur;)

Riky
6 juli 2011, 01:03
Ben dus voor het gevoel gegaan :D



Daar dank ik je voor:)

Duhsjaak
6 juli 2011, 02:53
Hi
Ik hoor jullie (gitaar en man) allebei huilen. Ik ga er geen derde keer naar luisteren. Je denkt misschien dat ik je dis; vergeet het maar. 100% serieus.

Als artiest kun je niets anders doen dan de gevoelens van je publiek organiseren.

Ik ben echt een watje in dat opzicht. Maar je bent voluit geslaagd in je poging om dat over te brengen. Ik begrijp je bedoeling of je drijfveer en kan je er alleen maar meer om waarderen.

Probeer niet alleen je dip op die manier over te brengen. Als je autobiografisch gaat, hebben wij ook 'recht' op je feestwip eh.... op gitaar bedoel ik vanzelf.

Ik geloof niet dat er forummers zijn die je dat zouden misgunnen na zo'n zware tijd.

Hou je neus vooruit!

Vriendelijke groet, Gus

Jedeel
6 juli 2011, 18:16
Bij de aanslag van eerste gitaar noot kreeg ik spontaan kippenvel.


En ik heb er het hele nummer "last" van gehad....kippenvel dus!!!!!

TimoSomers
7 juli 2011, 19:36
Thanks guys, doet me goed!!

@Gus: Haha ja, ik zat laatst nog te denken dat ik wel heel goed ben in zielige liedjes, ik wil nu toch wel een nummer schrijven waarvan iedereen spontaan in lachen uitbarst:D.

FNaRK
7 juli 2011, 21:12
...ik wil nu toch wel een nummer schrijven waarvan iedereen spontaan in lachen uitbarst:D.

dan moet je mij mee laten spelen, wedden dat iedereen zich bescheurt ;)

Maar: erg mooi. Erg fijne Gary Moore feel !!
keep it up :blast:

TimoSomers
8 juli 2011, 21:05
Hahaha, Thanks Fnarkie!

savale
8 juli 2011, 23:27
pffft echt super mooi! :mmmm:

Evers
9 juli 2011, 15:31
Dit klinkt echt heel mooi, prachtig!

grayfink
10 juli 2011, 09:36
Ik voelde het ook.:chicken:

Little Jay
10 juli 2011, 10:05
Snijdt recht door m'n ziel....... echt waar.

toneblo
10 juli 2011, 11:17
Vraag eens aan Barend C of ie dit met je uit wil werken en op plaat wil zetten..
..je hebt een gevoelige snaar geraakt.;)

Harald
10 juli 2011, 13:18
Wat het aan verfijning mist, heeft het wel aan gevoel!

Pepe
10 juli 2011, 13:43
Ja, goed hoor Timo, zoiets is wel aan je toevertrouwd.

Voor mij persoonlijk is het net even teveel Hollywood drama, alle registers open.
Maar ik ben daar een rare in zeg ik erbij, in films haak ik ook af wanneer de violen aanzwellen en op de tranen ingezoomd worden.