PDA

View Full Version : Goed buizentopje gezocht



E-J
4 juli 2011, 22:05
Na wat wikken en wegen heb ik mijn Vernet Overtone Special verkocht. Het Dumble geluid is toch niet aan mij besteed en bovendien was hij voor thuisgebruik gewoon te luid. In augustus ga ik verhuizen naar een studentenkamer in Rotterdam en nu zoek ik een leuk praktisch buizentopje en een 1x12 cabinetje om deze thuis te gebruiken en bij optredens in combinatie met mijn Vernet 2x12 MK te gebruiken. Beetje het 'Nielsje idee' ;).

Alleen ben ik er nog niet over uit wat voor versterker ik nu zou willen. Liefst één met een simpele layout, weinig fratsen en en niet al te veel power. Ik ben fan van oversturing uit de versterker maar indien dit niet mogelijk is (of niet op lage volumes) ben ik bereid mijn heil te zoeken in pedaaltjes. Het belangrijkste is dat de versterker clean erg goed moet klinken en om moet kunnen gaan met pedalen.

Qua muziek/klank denk ik aan jaren '60-'70 bluesrock (Hendrix/The Who/Thin Lizzy) en jaren '90 Britpop (Stone Roses/Verve/Oasis). Beetje de standaard Fender en Marshall hoek maar ik sta open voor iets anders.

Budget is +-1300 euro, liefst eronder, nieuw of tweedehands. Heeft iemand een idee waar ik naar kan kijken?

Epii
4 juli 2011, 22:16
Voor dat geld heb je een mooie bassman, maar ik denk niet dat ie op lage volumes tot zijn recht zal komen.

Je zou kunnen kijken naar Dr. Z topjes, http://www.haarguitars.nl/import/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=103&Itemid=68

G.G.
4 juli 2011, 22:27
Goed clean? Waaom niet net als Niels een Champ II? Pedaaltje ervoor en klaar. Heb er ook eentje gebouwd en het is de ideale amp voor thuis, maar voluit toch erg luid.

Lexvandoef
4 juli 2011, 23:06
Goed clean? Waaom niet net als Niels een Champ II? Pedaaltje ervoor en klaar. Heb er ook eentje gebouwd en het is de ideale amp voor thuis, maar voluit toch erg luid.

Haha, nee nou haal je ons door elkaar Joris.. ;)

Ik heb een gemodde Champ II, Niels een CMW Studiocage.

G.G.
4 juli 2011, 23:14
Haha, nee nou haal je ons door elkaar Joris.. ;)

Ik heb een gemodde Champ II, Niels een CMW Studiocage.

Damn, jullie kutstudenten lijken ook allemaal op elkaar. Studiocage is ook wel wat voor TS, of iets soortgelijks.

Lexvandoef
4 juli 2011, 23:24
Damn, jullie kutstudenten lijken ook allemaal op elkaar. Studiocage is ook wel wat voor TS, of iets soortgelijks.

Kutstudenten met een goeie sound ja!

Pepe
5 juli 2011, 00:05
Ik heb het idee dat alles wat er geroepen gaat worden je allang overwogen hebt.
De Evil Robot misschien niet en die zal ook net te duur worden met shipping. Ik denk dat wat je ermee wil gaan spelen ook meer in de hoek van el84 el34 zit.
Hiwatt toppie? Dr.Z Carmen Giha? Laney Lionheart?
Dat werk.

E-J
5 juli 2011, 13:53
@ G.G. De CMW Studiocage lijkt me een kanshebber, ik heb hem bij Niels gehoord en vond hem lekker klinken, hij bleef ook aardig clean op een bandvolume dacht ik. Iets in die richting zoek ik wel, een mooi gebalanceerd klein versterkertje, paar pedaaltjes ervoor en gaan. Ik zie ze echter niet op Chris' site staan, zeker alleen tweedehands te scoren?

@ Lex, je Champ II ken ik niet, wat heb je er intern precies aan gemodificeerd?

@ Pepe, eerlijk gezegd is dat niet het geval. Ik heb de laatste jaren altijd geprobeerd alles uit de versterker(s) zelf te halen (nasleep van een tijd spelen in een bluesband) maar ik merk dat mijn muziek dusdanig breder is geworden dat ik nu een veelzijdiger setje wil, een versterker met een goed (clean) basisgeluid en dan een pedalboardje erbij. Het moet ook een stuk handzamer zijn. Ik heb enkel nauwelijks ervaring met kleinere versterkers.

Wat betreft de amps die je noemt: qua Hiwatts heb ik enkel ervaring met de oude DR103's en nieuwe Highgain series, die zijn beide veel te groot en te luid. Wel erg mooie versterkers, de kleinere series ken ik niet maar zal ik checken. De Dr. Z Carmen Ghia heb ik beluisterd op youtube maar iets staat me niet aan, moeilijk uit te leggen maar het mist wat karakter. Misschien moet ik ze zelf eens testen. Idem voor de Laney Lionheart! De Evil Robot heb ik ook net gehoord, klinkt erg goed. Enkel niet in EU te koop?

Lexvandoef
5 juli 2011, 16:23
@ Lex, je Champ II ken ik niet, wat heb je er intern precies aan gemodificeerd?


Hij zit a) in een 1x12 combo behuizing en b) de preamp en poweramp zijn gebaseerd op het cleane kanaal van mijn eigen HOOK Captain 34, met wat aanpassingen om hem in deze vorm (kleine 1x12 combo en kleinere minder massieve poweramp) ganz geil te laten klinken :).

En dat is best wel goed gelukt vind ik zelf... :)
In mijn topic van laatst kun je eindproduct bewonderen :).

Mitch
5 juli 2011, 19:42
Chris moet gewoon werk maken van die Studiocages, klare zaak. Ongelofelijk praktische, goed klinkende bakkies op alle volumes.

rpl
5 juli 2011, 21:35
Ik wil dit ampje wel eens een keer aan de tand voelen: Palmer Drei

http://www.youtube.com/watch?v=iu6e-mxU6Cc

Comfortably Daniel
6 juli 2011, 10:28
Hmm...Wat voor een clean wil je hebben? Fender? Dan misschien de Super Sonic 22 of een Deluxe Reverb?
Denk dat je de Hiwatt Custom 20 inderdaad ook wel leuk zou vinden. Of een Reeves Custom 30?

Zoveel keuze tegenwoordig :???:

E-J
6 juli 2011, 11:11
Hmm...Wat voor een clean wil je hebben? Fender? Dan misschien de Super Sonic 22 of een Deluxe Reverb?
Denk dat je de Hiwatt Custom 20 inderdaad ook wel leuk zou vinden. Of een Reeves Custom 30?

Zoveel keuze tegenwoordig :???:

Ben het volledig met je eens, ik zie door de bomen het bos niet meer! :D

Belangrijkste is toch wel dat het een mooi klassiek geluidje betreft, het moet goed samen kunnen gaan met pedalen en dat alles in een handzaam formaat. Fender staat me zeer zeker aan maar ik denk dat ik voor een versterker in top-vorm het bij de klonen/boutique kant moet zoeken.

De Hiwatt Custom 20 lijkt me een toffe amp al hoor ik er erg tegenstrijdige meningen over. Gezien de reputatie van Hiwatts lijkt me hij net iets te luid voor thuis. De Reeves is vast een geweldig ding maar ze zijn erg duur en zie net dat ze enkel in de VS te koop zijn...

Comfortably Daniel
6 juli 2011, 11:51
De boetiek versterkers hebben inderdaad wel voordelen hier en daar.
Wat mij vaak een beetje tegen staat is dat je veel ziet staan; "Fender clean, but better." En dan ga luisteren en hoor je geen Fender clean. Als ze dan adverteren met fender clean, moet zo'n amp ook zo klinken....althans in mijn ogen.

Maar ach...

Reeves zal toch ook wel naar europa verschepen? Lijkt me vreemd als ie het niet doet.

jarigitari
6 juli 2011, 13:04
ik ben wel nieuwsgierig naar die evil robot.
Iemand al ervaringen?

E-J
7 juli 2011, 10:52
Denk dat er weinig Evil Robots in Europa te vinden zullen zijn, dingetje is net uit en shipping plus invoerheffingen (je praat dan over +-33% extra) maakt het behoorlijk duur. Idem voor de Reeves versterkers, 1 dollar wordt zo 1 euro en dat maakt dat mijn budget rijkelijk wordt overschreden...

Er moeten toch best versterkers in Europa zijn die een beetje aan mijn eisen kunnen voldoen? :???: Klein, handzaam, top-vorm, 'ouderwets' clean klankje, luid genoeg voor optredens en een goed platform voor pedalen?

Pepe
7 juli 2011, 19:13
Als je het zo brengt.. een Ampeg Jet reissue van 2x6l6.. stond een maand geleden nog eentje op Marktplaats voor 350 euro. Ik roep maar wat.

E-J
8 juli 2011, 23:03
Bij nader inzien was mijn oproep misschien een beetje te wanhopig. Ik ga komende week op mijn gemak wat versterkers testen, ook combo's want misschien is een stack(je) thuis toch teveel van het goede.

Lexvandoef
8 juli 2011, 23:08
Bij nader inzien was mijn oproep misschien een beetje te wanhopig. Ik ga komende week op mijn gemak wat versterkers testen, ook combo's want misschien is een stack(je) thuis toch teveel van het goede.

Haha, veel plezier! Wat heb je allemaal al op het oog?

E-J
9 juli 2011, 10:46
Niet iets specifieks... het wordt dus gewoon een middagje of twee testen, denk vooralsnog wat Fender(-achtige) en Vox combo's. Een iets grotere Tweed amp lijkt me erg mooi maar ik twijfel er nog aan of ik oversturing uit de versterker wil halen of dat hij echt hélemaal clean moet blijven. En dan nog de grootte...

Hendriks
9 juli 2011, 10:55
Traynor Dark Horse , Egnater Rebel 20/30,Tweaker , klein handzaam en clean.

Epii
9 juli 2011, 11:18
Ik raad de Vox AC30/15HW1X aan, puur omdat ik die pas zelf gestest heb en het prachtige versterkers vond.

Indiedennie
9 juli 2011, 12:32
Orange Dual Terror

Ron Houben
10 juli 2011, 12:16
Wat ik altijd GEWELDIG vond reageren op pedalen zijn de topjes van THD. Een kanaal en supersound. www.thdelectronics.com Ik sta nog op hun site als importeur, maar dat klopt niet meer. Probeer ze direct te benaderen. Heel af en toe worden die nog tweedehands aangeboden. Andy Marshall van THD was boutique voordat de term bestond. Hij maakte Fender Bassmanns (tweed versie) na met wat aanpassingen voordat Kendrick, of Fender, dat deed. Alles is " military grade" en ik heb nog nooit een reparatie gehad van een THD. Doet het altijd.

Bijkomend voordeel is dat je hier om het eender welke buizen in kunt steken. Je kunt dus mooi experimenteren met EL34/6V6/6L6, KT88 etc. De versterker accepteert alles.

E-J
10 juli 2011, 18:09
Een Orange wordt het niet, ik heb zelf een AD30TC gehad en een vriend van mij heeft een Tiny Terror. Leuke versterkers maar ik vind het clean niet mooi (te steriel). Vox zijn hele mooie dingen maar te luid voor me vrees ik. Ik weet ook niet of een AC15 een beetje clean blijft op bandvolume. Maar ik ga komende week eens rustig testen en zo veel mogelijk!

Ik heb trouwens nog een mooie Hiwatt Custom 20 gevonden, lijkt me een erg leuke amp. Iemand ervaring mee?

The Running Man
10 juli 2011, 18:19
Wat ik altijd GEWELDIG vond reageren op pedalen zijn de topjes van THD. Een kanaal en supersound. www.thdelectronics.com Ik sta nog op hun site als importeur, maar dat klopt niet meer. Probeer ze direct te benaderen. Heel af en toe worden die nog tweedehands aangeboden. Andy Marshall van THD was boutique voordat de term bestond. Hij maakte Fender Bassmanns (tweed versie) na met wat aanpassingen voordat Kendrick, of Fender, dat deed. Alles is " military grade" en ik heb nog nooit een reparatie gehad van een THD. Doet het altijd.

Bijkomend voordeel is dat je hier om het eender welke buizen in kunt steken. Je kunt dus mooi experimenteren met EL34/6V6/6L6, KT88 etc. De versterker accepteert alles.

+1
Kennis van me in de UK verkocht mij zijn '62 bassman head :seriousf: omdat hij voor zijn studio alles kon doen met zijn THD Bivalve:rockon:

Thebluesdealer
11 juli 2011, 15:43
Ah als ik jou was zou ik gewoon een fender blues junior en een distortion pedaalje kopen. Geweldige versterkers die goed zijn voor op het podium en thuis en hij bedraagt maar de helft van je budget.

Epii
11 juli 2011, 18:20
Beetje een vreemde reactie. TS zoekt boutique-tone en dan komt er opeens een budget amp langs. Hij is nog minder dan de helft van zijn budget zelfs. Maar de versterkers die hij zoekt en kan betalen zijn echt veel beter dan een Blues Junior en een pedaal. Maar ik kan ook helemaal fout zitten, als TS het goed vind klinken, is dat alleen maar beter natuurlijk.

The Running Man
13 juli 2011, 21:27
Wat ik altijd GEWELDIG vond reageren op pedalen zijn de topjes van THD. Een kanaal en supersound. www.thdelectronics.com Ik sta nog op hun site als importeur, maar dat klopt niet meer. Probeer ze direct te benaderen. Heel af en toe worden die nog tweedehands aangeboden. Andy Marshall van THD was boutique voordat de term bestond. Hij maakte Fender Bassmanns (tweed versie) na met wat aanpassingen voordat Kendrick, of Fender, dat deed. Alles is " military grade" en ik heb nog nooit een reparatie gehad van een THD. Doet het altijd.

Bijkomend voordeel is dat je hier om het eender welke buizen in kunt steken. Je kunt dus mooi experimenteren met EL34/6V6/6L6, KT88 etc. De versterker accepteert alles.

En nog maar een keer;

Dit zijn echt geniale hamsterkooien
net boven budget maar dan heb je ook wat:rockon:
Ziet er knap uit en nog garantie ook

http://cgi.ebay.nl/THD-BiValve-30-Head-class-A-amp-bi-valve-univalve-MINT-/170657959475?pt=Amps&hash=item27bc01ce33

The Running Man
13 juli 2011, 21:48
En hier de 1-cylinderversie van THD, de univalve

http://cgi.ebay.nl/Testata-e-cassa-THD-valvolare-univalve-/360327242797?pt=Amplificatori_per_Chitarra&hash=item53e52d642d

:rockon:

Mr. Dynamite
13 juli 2011, 22:11
Wat dacht je van een CMW Plexi junior? Lijkt mij een erg gaaf bakje, en toevallig staat er een op mp.. :soinnocent:

E-J
13 juli 2011, 23:12
Wat dacht je van een CMW Plexi junior? Lijkt mij een erg gaaf bakje, en toevallig staat er een op mp.. :soinnocent:

Sorry, ben zojuist voorzien. Binnenkort meer...

Tip: het is sowieso Brits... ;)

Lexvandoef
14 juli 2011, 08:35
Open es ff gauw een topic dan... ;)

Mr. Dynamite
14 juli 2011, 11:34
Open es ff gauw een topic dan... ;)

En rap 'n betj'n!

Epii
14 juli 2011, 12:31
Topic en pics of je hebt een Line 6 Spider! :seriousf:

Fireburst
14 juli 2011, 20:48
Topic en pics of je hebt een Line 6 Spider!

:seriousf:

Of een Blackstar....:hide:

E-J
14 juli 2011, 23:22
Wat is er mis met Blackstar? Sorry, het duurt nog effe ;)

Fireburst
14 juli 2011, 23:39
Niks mis mee, maar die dingen zijn een tijdlang zo gehyped en opgehemeld dat er ondergronds een contra beweging ontstaan is... :seriousf:
Voor te lachen natuurlijk !

Maar... was het goed gegokt of zo ? :soinnocent:

blademan
15 juli 2011, 09:46
waarom hoor ik hier niemand over een Studiotone? Ik ben er erg tevreden over.

muziekschuur
15 juli 2011, 11:41
In Sittard gaat alles heel traag lijkt het....

E-J
19 juli 2011, 13:05
Heb hem pas vandaag binnenkregen. Helaas geen Blackstar of Line 6 maar een Hiwatt Custom 20.

Even een crappy telefoonpic:

http://img193.imageshack.us/img193/5371/afb0685.jpg

Morgen ga ik hem eens goed aan de tand voelen. Klinkt vooralsnog veelbelovend.

TimS
19 juli 2011, 13:10
Oeh, mooi! Is die van Maxguitar?

muziekschuur
19 juli 2011, 13:40
Cabinet staat er ook erg mooi bij. Als het cabinet op z'n kant staat (krap podium), is de head dan net zo breed als het cabinet?

Mitch
19 juli 2011, 14:33
Je gaat een cab toch niet op zijn zij leggen om 10cm ruimte te winnen? :chicken:
Anyway, ben benieuwd hoe hij klinkt! Na de zomer mini meeting, ik weet het nu zeker :D

Mr. Dynamite
19 juli 2011, 14:47
Gaaf ding, ik ken ze verder niet maar geloof best dat er een puik geluidje in zit :satisfie:

@Mitch, maar dat komt je spreiding wel weer ten goede ;)

Jasper.
19 juli 2011, 14:54
Mooi hoor. Lekker simpel ook zo te zien.
Welke kant neigt dit nou op? Fender, Marshall, Vox? Of iets heel eigens?

E-J
19 juli 2011, 17:52
De versterker staat op het smalle gedeelte van de 2x12 MK. De Custom 20 zit in een kleinere behuizing dan de Custom 50 en 100, wel zo prettig want het scheelt ook weer een hoop gewicht.

Ondanks de EL84 i.p.v. EL34 buizen klinkt 'ie wel aardig als een Hiwatt. De preamp gain lijkt op laag volume ook precies zo te werken als bij zijn grotere broertjes: d.w.z. de oversturing klinkt dan als een natte scheet. Het gaat weg als je de master wat verder open draait. Ik zal eens een ruimte moeten zoeken om hem verder open te gooien. Hij is maar een jaartje oud en nauwelijks gebruikt, dus misschien moet de boel nog ingespeeld worden.

Dan de speakers. Andere speakers in de 2x12 MK (zitten nu Celestion G12-65 in) zullen hem misschien goed doen?

Mitch
19 juli 2011, 18:53
Ik heb effe wat gemist, heb jij nu ook een 2x12 MK van Vernet?? Ik dacht dat je alleen een 1x12 passend bij de OTS had. Cool man!
Tja, als je die van mij en Niels hebt gehoord dan weet je dat twee M20s hemels klinkt. H30s zou denk ik ook nog goed kunnen klinken, maar dan misschien open back. De 65s ben ik niet zo'n fan van, tenzij je het dikker in de mids wil hebben.

E-J
19 juli 2011, 19:06
Joh, die 2x12 MK heb ik al een dik jaar..!

Die M20's klinken inderdaad geweldig! Maar of ze bij deze versterker zullen passen?

Mitch
19 juli 2011, 20:13
Ik heb te weinig ervaring met Hiwatt in het algemeen en deze nieuwe serie in het bijzonder om daar een uitspraak over te doen. Vandaar dat ik wat enthousiaster begin te worden over een post-zomer-meeting :D

Tristan
23 juli 2011, 08:40
In de bijpassende Hiwatt cab zitten Heritage H30's als ik het goed heb.
Naar mijn verwachting zouden M20's ook wel kunnen werken met de Custom 20, maar dat is in inderdaad een kwestie van een minimeeting en Mitch zijn kast er even onder zetten.
Verder zou ik een paar Vintage 30's testen, zeker als je voor een cleanere sound gaat.

Lexvandoef
1 augustus 2011, 03:11
Ben je van gedachten veranderd Emiel? Zag er eentje op gitaarmarkt, die is van jou toch? Hij bevalt toch niet?

E-J
1 augustus 2011, 11:49
Inderdaad Lex, die is van mij. Het is een prima versterker maar toch niet helemaal wat ik zoek. Nu het definitief is dat ik op kamers ga in R'dam ga ik aan de combo. Wéér op zoek helaas! Ik blijf bezig :roll:.

Lexvandoef
1 augustus 2011, 11:58
Ah oke, kan gebeuren! Als je straks in Rotterdam op kamers zit en je heb nog niks ben je welkom mijn combo'tje eens te proberen. Is zeer zeker niet te koop, maar misschien kan je inspiratie opdoen!

muziekschuur
1 augustus 2011, 12:03
D'r moeten fane's in. Maar goed, je gaat em weg doen dus.... Jammer. Want da's een heel mooie pedalenvreter.

tidalwave_sideburns
1 augustus 2011, 16:06
Ik zag laatst een filmpje op youtube over die Hughes and Kettner Tubemeister 18. 2 kanalen, fx loop, 18 watt terug te schakelen naar 0 (geen speakerload nodig), redbox XLR out, 4/8/16 ohm output, lijkt me fantastisch speelgoed voor 500 euro bij Thomann. Kan een 1x12 bij moet je er per se thuis een cab bij hebben, neemt ongeveer evenveel ruimte in als een 112 combo. Ziet er prachtig uit, moet je wel van houden maar goed, en klinkt ook aardig afgegaan op de filmpjes. Had ik wat meer centjes dan zou ik er ook wel eentje lusten. Misschien is het ook wel wat voor de TS.

E-J
2 augustus 2011, 14:37
Het is niet dat ik de Hiwatt verkeerd vind klinken, maar ik zoek domweg iets anders. Andere speakers heb ik geprobeerd maar dit bracht niet het verschil.

Misschien heeft het te maken met het type eindbuis, en bevalt het karakter van een EL34 mij beter dan een EL84. De versterkers die ik heb gehad met EL84 buizen misten vaak 'ballen' en dat hoor ik wel vaker.

Sinds een tijdje heb ik een Marshall Silver Jubilee combo te leen en over mijn 2x12 cabinet met G12-65 speakers komt het erg dichtbij hetgeen ik zoek, ja zelfs het clean. De oversturing is met de G12-65 wat liefjes en wellicht is dan een Greenback speaker een betere keuze.

Al met al denk ik dat ik het in de Marshall hoek moet zoeken, EL34 en een Greenback speaker. Een kanttekening is dan wel weer dat je dan eindigt bij podiummonsters (de Silver Jubilee is geen uitzondering). Misschien dat een Fender-achtige met 6V6 buizen uitsluitsel kan bieden? Kom ik toch weer bij die Tweeds, Studiostage e.d. uit.

Tristan
2 augustus 2011, 22:14
Vond je die Hiwatt echt niet genoeg ballen hebben?
Het is toch een vrij direct geluid en met een goed overdrive/boost/distortion pedaal moet je daar toch wel een behoorlijk brute sound uit kunnen halen hoor.
Ik denk dat het aan je pedalen ligt, en/of misschien aan de speakers, een G12-65 is nou eenmaal niet zo bruut, heb je al een closed back cab met G12H's of Vintage 30's geprobeerd?
Of misschien bedoel je met ballen het overstuurde geluid?

Voor een low wattage Marshallachtig iets kom je toch al gauw uit bij een EL84 of 6V6, misschien een Studio 15?
De 6V6 schijnt volgens Chris (CMW) wel iets meer het Plexi karakter te kunnen weergeven in vergelijk met een EL84.

Hmm, nu schieten mijn gedachten ineens naar een ampje met de eindtrap van de Studio 15 maar met een andere (uitgebreidere) preamp.
De Bogner Duende zou ook kunnen doen wat je wil, misschien zou je die eens moeten testen.
Of toch de Toneking Imperial.
Er staat nog een Tube Town Tweed Deluxe op Gitaarmarkt.
En verder heb je dan de CMW Studiocage, Tweedy Twin Champ, Deluxe of Bassman (TexVerb)
Of misschien, iets heel anders, eens een Matamp of Reeves proberen?

E-J
2 augustus 2011, 23:11
Bedankt Tristan! Daar heb ik echt wat aan.

Die Tone King Imperial wil ik eigenlijk al tijden proberen, lijkt mij de ideale amp. Nieuw is hij ruim boven mijn budget maar wie weet komt er een keer eentje tweedehands opzetten.

Tristan
3 augustus 2011, 02:20
Hmm, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat een Tone King Imperial meer ballen in het laag gaat geven dan de Hiwatt, dan zou ik toch eerder richting de Bogner Duende kijken.
Ik denk toch nog steeds dat het met name met je cab/speakers/pedalen te maken heeft.
Probeer anders eens een Bogner of Kool & Elfring closed back 2x12 met G12H's en/of Vintage 30's met de amp, ik heb het vermoeden dat dat meer punch in het laag gaat geven dan je Vernet 2x12 cab.

E-J
3 augustus 2011, 12:25
Ik heb weer een uurtje zitten pielen en ik moet je gelijk geven, de Hiwatt heeft die beuk in het laag. Hij heeft ook veel mids, is verschrikkelijk direct, iedere noot knalt eruit. Maar ik wil af van de halfstack en zoek een lichtgewicht combo, één met een ander karakter.

De Silver Jubilee combo op de rhythm modus en de gain laag komt dan heel dicht in de buurt, alleen is het geluid te modern en zoek ik een beter clean.

Tristan
3 augustus 2011, 15:24
Okee, je zoekt dus eigenlijk een niet te zware en goed (beetje vintage) klinkende low wattage channelswitching combo als ik het goed begrijp of is non-channelswitching nog steeds een optie?

muziekschuur
3 augustus 2011, 15:44
Probeer eens een Marshall Guvnor, CMATMODS Brownie of een Boss stack pedaal op je Hiwatt. Ik bedoel al de geluiden die je noemt zitten in de Hiwatt. Maar dan met pedalen. Ideaal om zacht te spelen, zo'n hiwatt.

Die Hiwatt top chassis kun je ook in een eigenbouw combo hangen. Ben je eigenlijk, samen met twee of 3 pedalen klaar. Ik vermoed een tubescreamer en een Guvnor of de Brownie en voila. Maar de Boss superstack is ook goed.

Boss ST-2 stack pedaal.
http://www.youtube.com/watch?v=ZjxaM4nBIoA&playnext=1&list=PL361C1D37A128EE5B

CMATMODS BROWNIE
http://www.youtube.com/watch?v=d6Yl5mqflc0

Hiwatt met tubescreamer
http://www.youtube.com/watch?v=Q9ZK_upgiaU

E-J
3 augustus 2011, 16:24
Okee, je zoekt dus eigenlijk een niet te zware en goed (beetje vintage) klinkende low wattage channelswitching combo als ik het goed begrijp of is non-channelswitching nog steeds een optie?

Precies!

Of het een channelswitcher is of niet maakt niet zoveel uit, zolang het clean maar erg goed is. Dan is het vaak makkelijk om (met pedalen) een goede scheur te maken.

Eigenlijk is het recente geluid van Mark Knopfler wel wat ik zoek. Helaas is mijn budget van 1200 euro niet toereikend voor de Tone King Imperial die hij veelvuldig gebruikt. Het is in feite een Deluxe Reverb en Tweed Deluxe in een modern jasje. Misschien dat ik het dan bij één of andere Fender achtige met een extra knop voor mids of gain moet zoeken, of een Imperial testen en als 'ie bevalt hopen op een tweedehandsje.

Speeddemon
11 augustus 2011, 22:34
Emiel,
toch maar die H&K Tubemeister proberen dan!
Heb 'm 1,5 uur geleden lopen testen zowel met humbuckers (H-S-H Ibanez) als singlecoils ('68 RI Strat met Texas Specials).

Heerlijk clean; spanky, direct, toch Fender-esque, met een randje indien gewenst. Zowel head als combo (1x10") zijn mogelijk. De combo heeft de toevoeging van een digitale reverb.
Het drive kanaal heeft een lead boost, en die kan een flinke dot gain (en wat volume) toevoegen.
Gainbereik gaat van Malcolm Young tot heftige, maar enigzins vintage gevoicede metal. Je merkt namelijk wel wat van de (power) tube-sag, die extreem strakke palm-mutes op hoge snelheid wat te los laten klinken.
Maar voor Fender-achtige cleans (niet helemaal hetzelfde), en allerhande classic rock tot rauwe blues/hard-rock sounds, te gek. :ok:

pol2711
18 september 2011, 11:48
Emiel,
toch maar die H&K Tubemeister proberen dan!
Heb 'm 1,5 uur geleden lopen testen zowel met humbuckers (H-S-H Ibanez) als singlecoils ('68 RI Strat met Texas Specials).

Heerlijk clean; spanky, direct, toch Fender-esque, met een randje indien gewenst. Zowel head als combo (1x10") zijn mogelijk. De combo heeft de toevoeging van een digitale reverb.
Het drive kanaal heeft een lead boost, en die kan een flinke dot gain (en wat volume) toevoegen.
Gainbereik gaat van Malcolm Young tot heftige, maar enigzins vintage gevoicede metal. Je merkt namelijk wel wat van de (power) tube-sag, die extreem strakke palm-mutes op hoge snelheid wat te los laten klinken.
Maar voor Fender-achtige cleans (niet helemaal hetzelfde), en allerhande classic rock tot rauwe blues/hard-rock sounds, te gek. :ok:

..en na de eerste dagen speulen meer dan tevreden. Moet 'm nog wel in de band uitproberen en vraag me af of het cleane geluid wel overeind blijft (echt clean dus, zonder randje).
Maar met die red box uitgang kan die rechtreeks de tafel in.
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/IMG_0055.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/IMG_0053.jpg

E-J
18 september 2011, 15:19
Inmiddels ben ik van al die versterkers testen wel wat wijzer geworden en dat is dat het hoogstwaarschijnlijk geen versterker gaat worden met EL84 buizen maar eerder eentje met 6V6.

Bij het testen vond ik de Brunetti Singleman 6V6 één van de betere alleen miste 'ie nog net dat speciale. Misschien dat het vervangen van de speaker die verandering kan brengen. Er zit namelijk standaard een Celestion Vintage 30 speaker in, niet mijn favoriet.

Maar alle gekheid op een stokkie, er is een vrij grote kans dat ik CMW wat laat bouwen... :)

tillens
20 september 2011, 00:40
Of klein beetje doorsparen en een 3 monkeys amp kopen.