PDA

View Full Version : Vraagje Fender Telecaster



robert-gitarist
4 juli 2011, 18:08
Hallo heren en dames :)

Ik ga een Fender Telecaster kopen!! :ok: Nou heb ik onlangs een mooie gezien en met de beste man een afspraak gemaakt om hem bij hem op te halen. Maar voor alle zekerheid wil ik hem graag nog even laten checken min of meer door jullie. Met de komst van alle kopien en decals etc kan ik door de bomen het bos niet meer zien ;) Bij Epiphone weet ik redelijk de verschillen tussen nep en orgineel maar bij een Fender...?

Het gaat om deze gitaar:
http://link.marktplaats.nl/461644040

Mij lijkt er niks mis mee. Ik weet dat de gitaar wat gebruikssporen heeft (boeie!) dots in de hals op de 12de positie staan goed maar, de decal op de headstock, zit die er niet wat vreemd op?
Serie nummer heb ik ook gekregen en volgens hem komt hij uit 2000/2001. Het is overigens een Mexicaan :)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr. Robert :cooler:

Epiphoneee
4 juli 2011, 18:41
*kuch* twijfel over advertentietopic *kuch*

Maar om je vraag te beantwoorden, prijs is een beetje laag, maar dit ziet er voor mij uit als een eerlijke Fender Telecaster.

bass blom
4 juli 2011, 18:52
ik zou denken, als men een fender na probeert te maken, dan plak je er made in usa op.
beetje kansloos dus met een mex.
gewoon gaan kijken en voelt hij goed, gewoon meenemen.

Pepe
4 juli 2011, 19:00
Niks mis mee.

robert-gitarist
4 juli 2011, 19:06
Heren bedankt! :)

Epi: yep had gekunt, kwam pas later op dat idee..

Bass: Absoluut waar, maar aan de andere kant, welke onverlaat gaat nou Epiphone's na maken en verkopen terwijl een Gibson usa meer opbrengt... ;)

Pepe, bedankt!

bass blom
4 juli 2011, 19:16
dat zijn denk ik voornamelijk onverlaten die voor een hongerloontje in de fabriek in china werken en in het weekend wat bijbeunen.

een nep fender maak je op een zolderkamertje of in een vinexwoning :D

Hendriks
4 juli 2011, 19:59
Volgens mij word je belazerd , lijkt mij een 50's classic ipv een standaard ;)

robert-gitarist
4 juli 2011, 20:13
Hehe yep, het is inderdaad een 50's classic. Dat heb ik zojuist even uitgevogeld. ;)

Luke-wannabe
4 juli 2011, 20:24
Volgens mij word je belazerd , lijkt mij een 50's classic ipv een standaard ;)
Ik wou net zeggen! Veel betere gitaren dan de standards!

@ TS: Als je die 215 euro er voor gaat betalen heb je écht een steal! Super prijs :)

robert-gitarist
4 juli 2011, 20:26
Luke, hij is ietjes meer ;)
Zitten wel 2 lakbeschadigingen op en het chrome is iets van de brug gebladerd mja, boeiend. Mooie vintage kapje er op ofzo ;)