PDA

View Full Version : Kustom Quad 65 dfx. Genoeg vermogen voor repeteren?



rupke
4 juli 2011, 15:27
Hoi,

Ik ben bezig met een Kustom Quad 65 dfx combo. Ik had laatst op een Kustom quad junior top gespeeld met een 4 x 12 kast eronder en ik was erg gecharmeerd van het celane geluid en mijn boss GT-10 reageerde er goed op met de effecten. Ik dacht dat is een leuke versterker om mee te repeteren. De Kustom Quad Junior had in ieder geval genoeg vermogen (en spreiding uiteraard met de 4 x 12 er onder.) Nu biedt er iemand zijn Kustom Quad 65 dfx combo aan en deze is 65 watt. Denk jullie dat dit voldoende is om mee te repeteren (wij hebben een houthakker van een drummer) en dan is het belangrijk dat hij op hoog volume clean blijft.

Hopelijk heeft iemand van jullie hier al ervaring mee.

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Rupke

rupke
4 juli 2011, 15:32
Wat ik nog was vergeten te melden. Ik heb ook gezien dat Kustom ook een versterker heeft van het type: KG100FX212. Deze zal wel genoeg vermogen hebben denk ik. Kost 200 euro. Maar ik vraag me wel af of deze clean net zo klinkt als de Kustom Quad series.

Heeft iemand hier de Kustom KG100FX212 misschien?

Gr. Rupke

Bijl
4 juli 2011, 22:06
Hoi,

Ik ben bezig met een Kustom Quad 65 dfx combo. Ik had laatst op een Kustom quad junior top gespeeld met een 4 x 12 kast eronder en ik was erg gecharmeerd van het celane geluid en mijn boss GT-10 reageerde er goed op met de effecten. Ik dacht dat is een leuke versterker om mee te repeteren. De Kustom Quad Junior had in ieder geval genoeg vermogen (en spreiding uiteraard met de 4 x 12 er onder.) Nu biedt er iemand zijn Kustom Quad 65 dfx combo aan en deze is 65 watt. Denk jullie dat dit voldoende is om mee te repeteren (wij hebben een houthakker van een drummer) en dan is het belangrijk dat hij op hoog volume clean blijft.

Hopelijk heeft iemand van jullie hier al ervaring mee.

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Rupke

65 watt transistor combo, clean op hoog volume, drummer is houthakkert...

Ik zeg nee. Die drie dingen gaan domweg niet samen. Probeer iets met buizen van Peavey of Laney, 50 watt, met buizen erin.

Blend
4 juli 2011, 23:17
Je beredenering klopt niet. 65 watt kan prima hard genoeg gaan. Transistor overstuurt minder snel dan buizen, maar je hebt wel gelijk; hij gaat het clean waarschijnlijnlijk niet redden als je de versterker opendraait.

rupke
5 juli 2011, 07:46
Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Ik ga me nu even richten op de Kustom KG100fx212. hopelijk gaat deze wel genoeg vermogen hebben om clean op hoge volumes tijdens de repetitie mee te spelen.

Ik ga bewus tniet kijkne naar een buizen amp. Dat komt omda tik met verschillende gigs op trnasistor amps gespeeld heb. (Kustom quad junior (waar ik gisteren achterkwam dat deze 100 watt is), Peavey bandit (die met de rode streep) en een hiwatt waa rik het type niet meer zo van weet).

Omda tik een specifiek een versterker zoek met alleen een goed clean geluid die lekker reageer dop mijn boss gt-10 zoek ik du seen transistor. Ook omda tje hier geen onderhoud aan hebt en ik kan die dan lekker staan in de rep.ruimte.

Voor optredens heb ik wel een buizenamp.

Gr. Rupke

Bijl
6 juli 2011, 02:27
Je beredenering klopt niet. 65 watt kan prima hard genoeg gaan. Transistor overstuurt minder snel dan buizen, maar je hebt wel gelijk; hij gaat het clean waarschijnlijnlijk niet redden als je de versterker opendraait.

Ik spreek uit ervaring, ik heb de laatste 17 jaar toch redelijk wat transistorbakkies in oefenruimtes bespeeld die tegen lompe drummers moesten opboksen. Met minder dan 100 watt moet je het gewoon niet proberen als je zeker van je zaak wil zijn.

Een eindtrap van een buizenversterker gaat heel netjes comprimeren bij oversturing, een transistor eindtrap die gaat clippen wil je niet meemaken. Kraak, sputter, plop...

stikel
6 juli 2011, 09:47
Ik heb een Tech21 Trademark 60/4x10 combo. Kom maar op met die houthakker :soinnocent:.