PDA

View Full Version : J&D Les Paul of Epiphone Les Paul



Koen489
4 juli 2011, 14:25
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een elektrische gitaar te kopen binnen mijn budget van €180. Aangezien ik een echte twijfelaar ben en steeds alles wil weten over een bepaalde keuze, is het moeilijk om een definitieve keuze te maken. Ik heb wel al kunnen beslissen dat ik een Les Paul type wil. Aangezien het budget maar €180 euro is moet ik kijken naar de merken J&D en Epiphone.

J&D biedt een Les Paul 100 Black of andere kleuren
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Elektrische-gitaren/Jack-Danny-LS100-BK-Black/art-GIT0015695-000
(musicstore in Duitsland)

Epiphone biedt een Les Paul Special II voor ongeveer dezelfde prijs.
http://www.keymusic.com/product/Epiphone-Les-Paul-Special-II-Vintage-Sunburst
(keymusic Roeselare, België)
http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Elektrische-gitaren/Epiphone-Les-Paul-Special-II-EB-Ebony/art-GIT0000802-001
(musicstore in Duitsland)

Zelf geraak ik er niet aan uit welke gitaar ik zou moeten kopen.
Ik denk dat je bij Epiphone ook grotendeels de naam zal betalen waardoor de gitaar zelf slechter is dan deze van J&D maar dit is maar mijn eigen opvatting. Ik weet zelf niet of deze juist is ;).
Hebben jullie enig idee van welke beter zou zijn voor mij?

Dank u bij voorbaat

KaneHennesy
4 juli 2011, 14:28
Ik zou als ik jou was doorsparen. De Epiphone LP Special II is een behoorlijk slechte gitaar op zich en ik ben eigenlijk niet zo te spreken over Jack & Danny's, als in het hele merk niet, maar kan bevooroordeeld zijn. Ik zou in ieder geval doorsparen voor een Epiphone Les Paul Studio of Standard. Die zijn van veel betere kwaliteit en je zult er ook langer plezier van hebben.

Koen489
4 juli 2011, 14:31
Maar ik ben een beginnende gitaar speler en moet ook nog wat geld over hebben om mijn versterker te kunnen financieren :(.
Ik heb me laten wijsmaken dat het beter is met een slechte gitaar op een goeie versterker dan omgekeerd.

Joreeen
4 juli 2011, 14:35
Een slechte gitaar op een slechte versterker of een slechte gitaar op een goede versterker, je kwaliteit blijft bagger, omdat je al met een slechte plank speelt! Vergroot je budget en je gaat er veel meer plezier aan hebben!

Koen489
4 juli 2011, 14:46
Ik ben maar 16 jaar. Ik kan gewoonweg niet veel geld uitgeven aan een gitaar.
Ik stel steeds mijn hobby op de proef doordat ik steeds zit te twijfelen of gitaar wel mijn ding is en of ik me wel volledig zal toeleggen op mijn gitaar. Hierdoor twijfel ik dan ook aan mijn budget en durf ik daardoor niet te veel geld uitgeven.

Koeloe
4 juli 2011, 14:50
Persoonlijk zou ik een betere gitaar op een slechtere versterker zetten dan omgekeerd.

Reden hiervoor is dat ik vind dat je gitaar gewoon goed in de hand moet liggen. En in het begin is een goed geluid toch minder belangrijk dan ff lekker te pingelen op de gitaar. (ik speel ook vaak ff tijdens een telefoongesprek of tussendoor op de bank/bed zonder versterker)

Gitaar spelen doe je met een gitaar en niet met een versterker. Een "slechte" gitaar motiveert mij minder gitaar te spelen dan "slecht" geluid.

Kijk ook eens op marktplaats!

Eric van Esch
4 juli 2011, 15:03
Wil je perse dan een Les Paul model of mag het ook iets anders zijn?

Manbearpig
4 juli 2011, 15:04
Ik ben 3 jaar geleden begonnen op een Richwood starterspakketje inclusief versterker en vele andere accessoires, en ik heb voor het hele pakket maar 170 euro betaald. Ik moet zeggen dat ik van deze keuze zeker geen spijt heb gehad.

Als ik jou was, zou ik eens kijken op Thomann.de; hun huismerk Harley Benton is volgens mij ook wel de moeite gezien jouw budget.

Kijk hier eens naar: http://www.thomann.de/be/guitar_sets.html

voor zo'n 180 euro heb je een Les Paul model + versterkertje.

Koen489
4 juli 2011, 15:17
@Eric van Esch

Liefst een Les Paul model. Ik geil er echt op ;)
Ook had ik nog gedacht aan een Squier (Fender) Affinity of Bullet Stratocaster
maar deze heb ik dan laten vallen.
http://www.keymusic.com/product/Squier-Affinity-Stratocaster-Black-Maple

iWishmaster
4 juli 2011, 15:22
Ik zou je aanraden om een zo goed mogelijke gitaar met een degelijk maar klein / laag wattage versterker te spelen.

Koop bijvoorbeeld zoiets, prima geluid en hard zat voor thuis (niet mijn advertentie overigens!):
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=143765
Eventueel een andere uit de roland cube serie, gewoon even tweedehands rondkijken. Voor 50 euro koop je een prima thuis oefenversterkertje.

Voor wat je dan overhoudt kun je eens kijken of er een leuke epiphone aan zit bijvoorbeeld.

Koen489
4 juli 2011, 15:31
Als ik een duurdere gitaar koop zou ik het mezelf nooit kunnen vergeven als ik plots stop met gitaar te spelen doordat de interesse volledig is weggevallen. Door een lagere budget gitaar te kopen zou dit ook erg zijn maar zou ik er minder geld aan uitgegeven hebben. Ik wil wel zo'n Epiphone Les Paul Standard kopen maar ik zou dag en nacht niet kunnen slapen door de vrees van ooit te stoppen :(. Ik ben namelijk nogal zo'n type van persoon.

Sinner1980
4 juli 2011, 15:38
Er staat nu een buitenkansje voor je op Marktplaats! Check het tweedehandstopic!

Eric van Esch
4 juli 2011, 15:41
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/463044400-les-paul-japan-bird-jaren-80-izgs.html?return=eJwtjE0KgzAQhe8i6FKT2FqIBLHrXiKYF IPRDJmRlpbevSPt6n3vh2e11O%2BgRY9adp0u0Ns8zf1MBLppl gR%2Bq1ebF4JoLWG9xeY3qWGG4RmNrBwaSmU7yrK9usDAGon1F YAR7w7%2FLRypYFi5GLd99TlMbJcH2%2BixVGclwO6Rs4THlao AdiMqSEhTct5cTlKNt6L%2FfAGWQDoX&df=1&fta=eNpNkctuJCEMRf8FaXrN%2B2HUi9mP5hdagCEppTqFQnXS mij%2FPkB1pOyOfS%2B2dQlg4LOBBXJ7Wy%2FvYW3E97LX9%2F XMTtjO%2BwbM4wJ%2B3eHfUn0r2Hqn7kD9tcLr7ZrfluRfPmDN 7RenNdxWv7UF%2BKnW25me6tb2tGE%2BG8n47z9jvgRSw1Mmfu mTGgggC87FgncWMehYEr%2BL6KIReUKSKagDXEgDitRc3Fm0Uq MpP8GZmDB0MJznpIekGOdqSJGWkgaEqIqYEFJ2AwTG47krmtEJ pogDKJVjoLPZpjzBaZxmK3M2B1A1d3EdJziDSmIHpW2Jc5fGnN mUrEA8OjhP1VnwMiSukDk5JKVFHHO01UFPsxIs9nuEUyUG%2Fv CobzN9AE92ZMl6lPtWA7bLml%2Bf9ucRt%2B6CA3IN98v4gR46 AqO9yYGED%2BL%2FPvCd%2BAAUPr%2B%2B%2FgOgtaUA&fta_ind=16&fs=1

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/460193698-epiphone-les-paul-gold-inruil-pa-speakers-mogelijk.html?return=eJwtjMEKgzAQRP9F0KMmsUUaCcWe% 2BxPBpBiMZnE3tLT037tST%2FN4M4zVUn%2BCFj1q2V10gd5u4 9RPRKCbZk7g13qx20wQrSWs19j8JzVMcH1FIyuHhlLZDrJsby4 wcEbifAdgxIfDo4XdCoaFi2HNi9%2FCuPt8%2BPnJED2W6qwE2 BzZJdw%2FVQWQjajAMCWkMTlvupNUw73ovz%2BHxT1o&df=1&fta=eNo1kMFuwyAQRP8FqTkDxgYW%2BdB71V%2BIFha3Vp0aFT uJGuXfC7Z7e8zOMqtB0PDIYICtP9P5ilNmLoPVwO5TL06U%2B2 UG4WgENy3wOyaXB8pFSQtwd0nwvV7izxhcWsv76wZTzC%2BSJ1 wnN%2BcR5Cmlteen1Bea8xJmir1WQr6%2B1SAFLOFHZK44y7MB NtJ2gTTlhMbbEDyKu%2FAmdJraArbtpFYHSLuDiPwAjNWsKMZQ FRW0rutd2xrczA33pCvIoH3dMk1jDe3mjvttZGKoIx0QVbMpxV 09HQ0DyqoIkqE9oN2yeDTbh5wil1Uxg294t4E0gz7A1vUS4FUB pNDZ%2FebY2rZGaByswR3kUNeVQh%2F87jGeDpC89iRKZcuckP J5it8fy%2Bd%2FlRbYBe%2Fn2m4plEDw2iowvDH3fuCVOQQOj% 2BfzD5STnfs%3D&fta_ind=17&fs=1

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/462097899-epiphone-les-paul-std-black-mooi-gitaartje.html?return=eJw1jEEKwjAQRe8iNMs2SZViSpC6 9hKhiTQ0bYbOBEXx7o6oq%2F%2F%2Bn8c4o8wzGtmjUd3R7DC4 bZz6iQhM08wZwlovbpsJknOE9Zqar1LDBKd7skp4tJSrdlBVe4 bCIBl8ZOBMxPmIwIhXj3%2BNftrCh2EtS9jiyHW%2BcU0BK33Q ElxJvGX8vNICoFgpwLYCMtKYfbDdXunhsutfb3UlPWk%3D&df=1&fta=eNot0clu3DAMBuB3EdA5a18o%2BJB70VcYUFtq1BMLkZ0Y DfLulTS9fSZpifiFYOCrgQVyvm%2F3D9wa8Q2cAXJtC7ulthw7 MF9PoD6t4LcD%2Fq7Vt5LaKB%2B9%2FKjwdj7y%2Bxr9n0%2FY cvvBacVz83tbgd9qPRd6q4u41b0dcU95MZLxl5%2FjIgmk4msm fgXRPwWQNc0NBOdAREAdSuSXCK5YFthAMCI%2FK0IGN5AEsjIQ ZUR1sWCzMo5N0IxmIAb%2BrERtknpCpdhhGA00XQxLSJnLjkyT wzRmeiOHASy0yDFsFbe5QxdjnOtQGFTUHVJzY0T%2FPThB7bzL YbRxguuMEyzxMmBRMD5BnZkzKnMdnmBjQ5RZR6svZUq0SowOTS LOY0TSyk7QPFt9GRrnyswlOc%2BjVgocUbKe6rFXTO2%2B5bfX 4%2FdIW49XBvLA6z4eoGeegNFe7LHjJ%2FG%2F%2FvODeAQKX9 %2Ff%2FwAbEKgS&fta_ind=15&fs=1

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/461573715-les-paul-replica.html?return=eJw1jEEKwjAQRe8iNMs2SZViSpC69h KhiTQ0bYbOBEXx7o6oq%2F%2F%2Bn8c4o8wzGtmjUd3R7DC4bZ z6iQhM08wZwlovbpsJknOE9Zqar1LDBKd7skp4tJSrdlBVe4bC IBl8ZOBMxPmIwIhXj3%2BNftrCh2EtS9jiyHW%2BcU0BK33QEl xJvGX8vNICoFgpwLYCMtKYfbDdXunhsutfb3UlPWk%3D&df=1&fta=eNot0clu3DAMBuB3EdA5a18o%2BJB70VcYUFtq1BMLkZ0Y DfLulTS9fSZpifiFYOCrgQVyvm%2F3D9wa8Q2cAXJtC7ulthw7 MF9PoD6t4LcD%2Fq7Vt5LaKB%2B9%2FKjwdj7y%2Bxr9n0%2FY cvvBacVz83tbgd9qPRd6q4u41b0dcU95MZLxl5%2FjIgmk4msm fgXRPwWQNc0NBOdAREAdSuSXCK5YFthAMCI%2FK0IGN5AEsjIQ ZUR1sWCzMo5N0IxmIAb%2BrERtknpCpdhhGA00XQxLSJnLjkyT wzRmeiOHASy0yDFsFbe5QxdjnOtQGFTUHVJzY0T%2FPThB7bzL YbRxguuMEyzxMmBRMD5BnZkzKnMdnmBjQ5RZR6svZUq0SowOTS LOY0TSyk7QPFt9GRrnyswlOc%2BjVgocUbKe6rFXTO2%2B5bfX 4%2FdIW49XBvLA6z4eoGeegNFe7LHjJ%2FG%2F%2FvODeAQKX9 %2Ff%2FwAbEKgS&fta_ind=33&fs=1

Gewoon wat suggesties......

Koen489
4 juli 2011, 15:48
Ik woon jammer genoeg in België
Blijkbaar is er op onze 2dehandssites praktisch niets te vinden van gitaren.
Heb wel net een Roland Cube 15XL gevonden voor maar €60 dicht bij de buurt.

Rutger Molenberghs
4 juli 2011, 15:53
Ik woon jammer genoeg in België
Blijkbaar is er op onze 2dehandssites praktisch niets te vinden van gitaren.


Dan moet ik toch eens dringend naar een dokter. Ik zie (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/?qq=) dus blijkbaar dingen die er niet zijn...

Om een concreet voorbeeld te geven. (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-lp-custom-aw-96735794.html?list_cat=elektrische-gitaar&start=42) Ik weet niet van waar je bent, dus heb ik iets uit mijn buurt genomen.

Koen489
4 juli 2011, 16:07
Mja de plaats waar de gitaar te koop is, is ook nog belangerijk. In mijn regio (West-Vlaanderen) zijn er praktisch geen gitaren te vinden. Ik kijk bijna iedere dag op 2dehands en kapaza maar ik kan niets vinden :(. Maar ik opteer liever voor een gitaar uit een muziekwinkel. Als er iets kapot is aan een 2dehands gitaar moet je de volle pot betalen.

lefthandstrat
4 juli 2011, 16:15
Zou dit iets voor jou kunnen zijn Koen?

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/les-paul-dubbel-cutaway-dls-450-cs-met-p90s-87278379.html?fh_start_index=30&pc=4207&q=les+paul

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/hofner-colorama-special-gibson-stijl-met-p90s-83343404.html?fh_start_index=45&pc=4207&q=les+paul

http://www.speurders.nl/overzicht/muziekinstrumenten/dean-evo-special-select-87908940.html?fh_start_index=75&pc=4207&q=les+paul

Deze derde is boven jouw budget, maar mocht je het uiteindelijk allemaal zo leuk niet meer vinden, dan kan je hem voor hetzelfde geld weer doorverkopen. Dit geldt mijns inziens ook voor de andere twee suggesties. Dit zijn alledrie misschien niet de Les Paul modellen zoals jij ze in je hoofd hebt zitten, maar kijk er eens goed naar. Succes met je keuze.

EDIT: Ik heb niet goed gelezen en zie dus nu pas dat je graag in je eigen buurt wilt kopen.

Rutger Molenberghs
4 juli 2011, 16:22
Met een dergelijk budget een nieuw Les Paul model kopen, zou ik nooit doen. Het is misschien beangstigend om je eerste gitaar tweedehands te kopen, maar bedenk dat je veel meer gitaar voor je geld KAN krijgen (als je oplet dus, er zitten af en toe bedriegers en oplichters bij). Er zijn inderdaad een aantal dingen die kapot kunnen gaan aan een gitaar, maar ik heb in al die jaren nog een potmeter/schakelaar/stemmechaniek/... kapot gekregen door normaal gebruik (dus niet zoals dat draadje dat ik doorbrandde met mijn soldeerbout). Snaren zijn een andere zaak natuurlijk. ;)

Gezien je leeftijd vermoed ik dat je vakantie hebt. Kijk eens rustig rond op tweedehandssites naar gitaren in steden. Daar kan je meestal makkelijk geraken per trein. Zo deed ik dat lang geleden ook (en nu soms nog!). Je hebt er nu alle tijd voor.

Joreeen
4 juli 2011, 16:25
Ik ben maar 16 jaar. Ik kan gewoonweg niet veel geld uitgeven aan een gitaar.
Ik stel steeds mijn hobby op de proef doordat ik steeds zit te twijfelen of gitaar wel mijn ding is en of ik me wel volledig zal toeleggen op mijn gitaar. Hierdoor twijfel ik dan ook aan mijn budget en durf ik daardoor niet te veel geld uitgeven.

Ik ben er 15 ;)
Ik speel meer bas dan gitaar, ben begonnen op een Squier Affinity bas! Hij speelde goed, maar toch mis(te) ik iets aan de bas. Ben beginnen sparen tot ik degelijk materiaal kon kopen. Heb er lang over gedaan, maar geloof me, geduld is nodig ;)
Je gaat er meer plezier aan hebben als je doorspaart voor een betere Epiphone/Squier/... dan je nu een baggere gitaar kopen...

Voor een degelijke amp zou ik is kijken naar een Fender Mustang I, kost je 100 euro en je haalt er alles uit! Voor een gitaar, probeer een Squier Vintage Modified Telecaster met die P90 in! IMO perfecte combinatie om te beginnen! Totale prijs; ongeveer 350 euro!

Succes! :hippie:

Koen489
4 juli 2011, 16:33
Ik ben vanaf de vrijdag in de krokusvakantie begonnen met gitaar te spelen. Mijn vaders had, toen hij 16-17 jaar was, in londen een akoestische gitaar gekocht van het merk Concorde dat nu al lang niet meer bestaat denk ik. Door het wegvallen van zijn interesse is hij gestopt en heeft de gitaar lange tijd staan stof vergaren op mijn kamer. Tot ik plots het idee kreeg om gitaar te spelen. Jammer genoeg geeft de gitaar mij geen motivatie maar demotivatie. De snaren zijn 30 jaar oud en mijn vingers liggen open als ik erop speel.

Dus heb ik kort daarna besloten om een elektrische te kopen. Ik heb me voorgenomen om in het begin van de vakantie een gitaar te kopen zodat ik de hele vakantie de tijd heb om erop te spelen. Maar doordat ik een enorme twijfelaar ben weet ik echt niet hoeveel ik moet uitgeven en of ik 2dehands zal kopen of niet.

Ik doe nu al weken geen oog meer dicht als ik wil slapen omdat ik zo gefrustreerd ben dat ik maar geen gitaar vind die goed bij me past en niet te duur is. Ik stel voortdurend mijn hobby op de proef omdat ik twijfel ofdat deze interesse in gitaarspelen zal blijven. Hierdoor durf ik geen tonnen geld uitgeven aan een gitaar. Misschien zal ik blijven spelen heel mijn leven lang maar niemand, zelf ik niet kan het mij garanderen.

Mesjoggah
4 juli 2011, 16:58
Misschien een idee om eerst eens nieuwe snaren op die Concorde te zetten?

Koen489
4 juli 2011, 17:01
Als ik min pa zeg dat de snaren stokoud zijn zegt hij me steed:"De komt toch nog geluid uit en ze spelen toch?" Dusja ik zie het niet zitten om zelf die snaren te financieren. Ook de gitaar zelf is het aan het begeven. Ik was sowieso van plan om een elektrische te kopen.

bass blom
4 juli 2011, 17:11
sjees man wat zie jij tegen alles op, ga gewoon ergens onder een steen leven dan ben je van alles af.

Greasemouth
4 juli 2011, 17:20
Dusja ik zie het niet zitten om zelf die snaren te financieren.

Snaren kosten ook een godsvermogen....

BobvanKempen
4 juli 2011, 17:22
sjees man wat zie jij tegen alles op, ga gewoon ergens onder een steen leven dan ben je van alles af.


Daar heeft tie idd niet zon last van de slechte snaren :P

Heibel
4 juli 2011, 17:29
Je bent wel 'n beetje aan het mierenneuken inderdaad, maar voila, hier mijn reactie.

Ik speel zo'n 25jr gitaar op 'n heel behoorlijk niveau en heb onlangs bij de Musicstore een van de allergoedkoopste J&D stratocaster imitaties aan de tand gevoeld over 'n Fame versterker. Het viel me echt reuze mee, dus iedereen die hier roept dat het allemaal maar troep is, moet ze echt 'ns gaan uitproberen. Natuurlijk is het geen fender/ Gibson, etc, maar je kunt er zeker als starter goed mee uit de voeten.

Eén big bad tip: neem iemand mee die weet waar hij/ zij het over heeft, zodat je 'n goed exemplaar uitzoekt en laat je gitaar goed afstellen.

Ik ben begonnen op 'n kromgetrokken King gitaar. De starters gitaren van tegenwoordig zijn vele malen beter dan jaren geleden. Daarin is echt wel iets veranderd.

...maar zoals Mesjogge al zegt, zet eerst eens nieuwe snaren op die Concorde, of breng 'm even weg om af te laten stellen. Snaren van 30 jaar oud kun je niet op spelen. Zou wel 'n nieuwe trend kunnen worden, vintage/relic snaren..

lefthandstrat
4 juli 2011, 17:48
Ik ben vanaf de vrijdag in de krokusvakantie begonnen met gitaar te spelen. Mijn vaders had, toen hij 16-17 jaar was, in londen een akoestische gitaar gekocht van het merk Concorde dat nu al lang niet meer bestaat denk ik. Door het wegvallen van zijn interesse is hij gestopt en heeft de gitaar lange tijd staan stof vergaren op mijn kamer. Tot ik plots het idee kreeg om gitaar te spelen. Jammer genoeg geeft de gitaar mij geen motivatie maar demotivatie. De snaren zijn 30 jaar oud en mijn vingers liggen open als ik erop speel.

Dus heb ik kort daarna besloten om een elektrische te kopen. Ik heb me voorgenomen om in het begin van de vakantie een gitaar te kopen zodat ik de hele vakantie de tijd heb om erop te spelen. Maar doordat ik een enorme twijfelaar ben weet ik echt niet hoeveel ik moet uitgeven en of ik 2dehands zal kopen of niet.

Ik doe nu al weken geen oog meer dicht als ik wil slapen omdat ik zo gefrustreerd ben dat ik maar geen gitaar vind die goed bij me past en niet te duur is. Ik stel voortdurend mijn hobby op de proef omdat ik twijfel ofdat deze interesse in gitaarspelen zal blijven. Hierdoor durf ik geen tonnen geld uitgeven aan een gitaar. Misschien zal ik blijven spelen heel mijn leven lang maar niemand, zelf ik niet kan het mij garanderen.

Dag Koen (je bent 16), je hebt volgens mij een paar problemen: je ouders steunen jou volgens mij niet in je aspiraties gitaar te leren spelen (anders had je allang het risico genomen en je keuze gemaakt en had je Pa op die oude gitaar allang voor jou een paar nieuwe snaren gezet in de hoop dat jij wel doet wat hij wel wilde maar niet kon) en als je het geld van je spaarrekening haalt en je blijkt het niet leuk te vinden, dan heb je thuis iets uit te leggen......denk ik zo maar. Ten tweede ben je het type puber die zolang in twijfel zit tot het toeval of de realiteit van alledag voor jou gaat beslissen......dan hoef je dat zelf niet te doen. Sorry dat ik je nu even op z'n Hollands rechtstreeeks benader (ik heb 5 zoons die op 1 na jouw leeftijd al gehad hebben, dus een beetje kijk heb ik er wel op.......) maar ik denk dat het is zoals ik hier opper. Derhalve het volgende..............huur een gitaar. Kijk eens op deze site en vogel dan uit of je dit in Vlaanderen ook hebt en zo niet, of dit bedrijf ook in staat is deze service te bieden in het buitenland. Dan kan je voor een net maandelijks bedrag spelen, eventueel van gitaar wisselen en tegen een net bedrag de gitaar overnemen. De investering kan je dan even uitstellen tot je jezelf en/of je omgeving hebt bewezen het echt te willen en er offers voor te willen brengen. Is het een idee???

http://www.gitaaropmaat.nl/ (http://www.gitaaropmaat.nl/)

By the way, je moet je wel beseffen dat veel "Gitaarnetters" mensen zijn die vrij goed weten wat ze willen, dus als je lang doorgaat met openlijk twijfelen, dan zullen de reacties op dit forum "pittiger" gaan worden, so to speak.

jjtheguitardoctor
4 juli 2011, 17:51
Uit jouw keuzes zou ik zonder enige twijfel gaan voor de Epiphone. Fantastische gitaren, over klast J&D heel erg goed! Mijn mening dan.

Koen489
4 juli 2011, 18:46
Bedankt allemaal om mij te helpen ;)

Zelf ondervind ik ook dat het twijfelen een enorm probleem is bij mij.
Misschien is het nog geen slecht idee om een gitaar te huren.
Ik zal kijken wat ik doe kopen of huren.

bass blom
4 juli 2011, 18:48
ja huren is een heel goed plan.
kan hier ook vlak bij, 6 euro per maand ofzo.
en als je de gitaar dan lang huurt mag je hem na een jaar of meer ook gewoon houden.

Epiphoneee
4 juli 2011, 18:57
Sla ze beide met een mokerhamer kapot en spaar verder tot je 250 hebt en koop een standard of studio.

Koen489
4 juli 2011, 19:14
Heb net een Cort G210 gevonden op een 2dehands site voor maar €100 euro
Is dit aan te raden voor een beginneling zoals mij?

Taurus-
4 juli 2011, 22:36
Weliswaar geen Les Paul en een dag vakkenvullen duurder: Epiphone g400. Cube versterker erbij en de weg omhoog is ingeslagen.

snessiram
4 juli 2011, 23:42
Zoals de meeste al aangehaald hebben kan je best wat meer investeren in een degelijke gitaar. Als de gitaar goed aanvoelt zal je hem bovendien sneller vastnemen!

Net omdat je een twijfelaar bent zou ik 2dehands kopen. STEL dat het gitaarspelen je dan toch niet bevalt, dan kan je de gitaar waarschijnlijk opnieuw verkopen zonder al te veel verlies te maken (er van uitgaand dat je hem niet kapot geslagen hebt hé ;)). Neem als het kan wel iemand mee die er wat verstand van heeft zodat je zeker bent dat je een goed exemplaar bemachtigd.

Met die Cort G210 zelf heb ik geen ervaring, maar men eerste gitaar was een Cort X-6 (toen 250-300 euro denk ik) en daar ben ik extreem tevreden van. Ik speel er nog steeds regelmatig op.
Ik heb ooit ook eens op zo'n G-serie-achtige Cort gespeeld (een signature-model) en die vond ik toen verduiveld goed.
Maar... je gaf in het begin reeds aan dat je graag een Les Paul model wilt... misschien zoek je dan toch beter een gitaar met dat model, die zijn zeker te vinden voor een goede prijs...

Koen489
5 juli 2011, 11:12
Ik heb juist gekeken op het internet en zo'n nieuwe Cort G210 kost €178.
Ik ben nu al ongeveer 2 maanden aan het rondzoeken op het internet en in de winkels waardoor ik al enige kennis heb opgedaan van de gitaren en de versterkers. Maar dit is waarschijnlijk echter te weinig om er van uit te gaan dat ik zonder hulp van een ander persoon een 2dehands of een nieuwe gitaar zou kunnen aanschaffen. En zo'n Epiphone G400 dat Taurus aanraadt daar ben ik dus echt niet voor te vinden. Ik haat gewoon zo'n SG modellen xD. Ik kan er ook niets aan doen maar dit zou toch wel het laatste zijn dat ik zou kopen (dus in het geval dat er, na veeeeeel zoeken, geen andere keuze is xp)

Harald
5 juli 2011, 12:30
Ik ben vanaf de vrijdag in de krokusvakantie begonnen met gitaar te spelen. Mijn vaders had, toen hij 16-17 jaar was, in londen een akoestische gitaar gekocht van het merk Concorde dat nu al lang niet meer bestaat denk ik. Door het wegvallen van zijn interesse is hij gestopt en heeft de gitaar lange tijd staan stof vergaren op mijn kamer. Tot ik plots het idee kreeg om gitaar te spelen. Jammer genoeg geeft de gitaar mij geen motivatie maar demotivatie. De snaren zijn 30 jaar oud en mijn vingers liggen open als ik erop speel.

Dus heb ik kort daarna besloten om een elektrische te kopen. Ik heb me voorgenomen om in het begin van de vakantie een gitaar te kopen zodat ik de hele vakantie de tijd heb om erop te spelen. Maar doordat ik een enorme twijfelaar ben weet ik echt niet hoeveel ik moet uitgeven en of ik 2dehands zal kopen of niet.

Ik doe nu al weken geen oog meer dicht als ik wil slapen omdat ik zo gefrustreerd ben dat ik maar geen gitaar vind die goed bij me past en niet te duur is. Ik stel voortdurend mijn hobby op de proef omdat ik twijfel ofdat deze interesse in gitaarspelen zal blijven. Hierdoor durf ik geen tonnen geld uitgeven aan een gitaar. Misschien zal ik blijven spelen heel mijn leven lang maar niemand, zelf ik niet kan het mij garanderen.

Even ervan uitgaande dat die akoestische iig technisch in orde is. Dus geen getordeerde hals, ernstige cracks of te grote buik...

Is die concorde een steelstring of nylonstring? In beide gevallen kost een setje snaren niet zo veel. Weet niet wat je aan zakgeld krijgt, maar dat moet met een weekje zakgeld wel lukken lijkt me. Dan kun je in ieder geval spelen, en doorsparen voor een fatsoenlijke elektrische. J&D zou ik niet doen. Tegen de tijd dat je genoeg geld voor een goede gitaar hebt weet je ook wel of je doorzet of niet.

Als die akoestische een steelstring is, is er aan de aktie ook vast wel iets te doen, zodat de gitaar een beetje redelijk bespeelbaar is. Een kleine afstelbeurt gecombineerd met een setje snaren zal veel doen. Schoonmaken van de gitaar zou ik dan eerst zelf even doen, voorzover dat nodig is. Afstellen kun je beter even laten doen, al is het niet zo moeilijk. Maar het is wel handig als je al wat kunt spelen voordat je daaraan begint. Afstelbeurt zal iets meer zijn dan een week zakgeld, maar minder dan een instap elektrische, of zelfs het verlies wat je daarop bij verkoop lijdt.