PDA

View Full Version : Behringer BTR2000 Racktuner



lefthandstrat
4 juli 2011, 01:14
Hallo, ik zoek een goede racktuner en mijn oog viel op de Behringer BTR2000 racktuner. Hebben jullie hier een mening over? Ik heb alleen ervaring met een simpel tunertje, dus jullie mening doet er zeker toe!Wel een mooie prijs van 53 euro, toch?


http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/88009/3/Behringer-BTR2000-Racktuner.jpg

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Behringer-BTR2000-Racktuner-2-Kan.-Rack-Leuchte-Metronom/art-GIT0007045-000

Dirk_Hendrik
4 juli 2011, 06:52
een goede racktuner


......


Behringer van 53 euro


Wat denk je zelf?

snaarplukker
4 juli 2011, 09:32
Als jij alleen maar ervaring met een simpel tunertje hebt, is dit altijd wel een verbetering. Als ik een rack zou hebben had ik deze ook genomen. Qua prijs kwaliteit verhouding zou je er best wat jaartjes plezier van kunnen hebben.

Zo, hieronder komen reakties van de Behringer afkrakers.;)

lefthandstrat
4 juli 2011, 10:26
......


Wat denk je zelf?


Als de argumenten om het wel of niet te doen, niet dieper gaan dan "Behringer sucks en voor 53 euro koop je nooit iets goeds", dan weet ik wat me te doen staat. Ik hoop op advies en gebruikerservaring. Ik hoef er alleen maar mee te stemmen in concertstemming, drop d en open g en als hij gebruikt kan worden voor intoneren en geen (of nauwelijks) toon wegtrekt........dan is mij dat goed genoeg. Ik weet heus wel dat er tuners zijn (ook racktuners) van het 5- of 6-voudige van wat deze Behringer kost, maar wat voegen ze dan werkelijk toe?

lefthandstrat
4 juli 2011, 10:28
Als jij alleen maar ervaring met een simpel tunertje hebt, is dit altijd wel een verbetering. Als ik een rack zou hebben had ik deze ook genomen. Qua prijs kwaliteit verhouding zou je er best wat jaartjes plezier van kunnen hebben.

Zo, hieronder komen reakties van de Behringer afkrakers.;)

We gaan het vanzelf meemaken snaarplukker :hide::seriousf:

Johannes
4 juli 2011, 10:31
Ik ben zeker geen behringer afkraker, maar die tuner vind ik niet zo goed. Wat mij vooral opviel (heb er eens een gebruikt in een rig voor een klant) is dat ie soms erg langzaam reageerde. De nauwkeurigheid is ok, maar kan veel beter. De prijs is zeer scherp, en er zit een tof lampje in :)

lefthandstrat
4 juli 2011, 10:43
Ik ben zeker geen behringer afkraker, maar die tuner vind ik niet zo goed. Wat mij vooral opviel (heb er eens een gebruikt in een rig voor een klant) is dat ie soms erg langzaam reageerde. De nauwkeurigheid is ok, maar kan veel beter. De prijs is zeer scherp, en er zit een tof lampje in :)

Dank voor je reactie Johannes. Dat hij niet zo snel is, is niet zo'n probleem maar wat bedoel je precies met je stelling dat de nauwkeurigheid veel beter kan? Is hij te onnauwkeurig om feilloos me te stemmen?

lollol
4 juli 2011, 11:48
Waarom per se rack, mij lijkt een pedaaltje op de grond veel handiger (En lichter enzo)

Tankman
4 juli 2011, 11:50
Die Behringer is absoluut niet nauwkeurig. Ik kreeg de gitaren niet gestemd met dat ding.

lefthandstrat
4 juli 2011, 11:54
Die Behringer is absoluut niet nauwkeurig. Ik kreeg de gitaren niet gestemd met dat ding.

Okay, dat is een duidelijk antwoord! Bedankt!

Johannes
4 juli 2011, 11:56
Als ik me niet vergis heeft de tuner 2 standen. Een stand gaat tot 10 cents nauwkeurig, de tuner reageert dan best goed, het lampje blijft stabiel. De andere stand gaat tot 1 cent nauwkeurig, het lampje schiet dan steeds heen en weer en is niet echt in het midden te krijgen. Als je wilt intoneren met een tuner is dit niet wenselijk, eigenlijk ongeschikt.

Als je niet perse op zoek bent naar een 19" tuner, kan ik je van harte deze tuner aanraden. http://www.turbo-tuner.com
Ook de tc electronic polytune werkt erg goed. http://www.tcelectronic.com/polytune.asp

lefthandstrat
4 juli 2011, 11:57
Waarom per se rack, mij lijkt een pedaaltje op de grond veel handiger (En lichter enzo)

Ik ben een rack aan het opbouwen, dus vanuit mijn logica zou daar dan ruimte voor zijn om een racktuner te kopen en in het rack te plaatsen. Een vloerpedaal sluit ik ook niet uit hoor, mijn oog viel gewoon op deze Behringer dus ik dacht......even op gitaarnet navragen. Meer niet.

lefthandstrat
4 juli 2011, 12:03
Als ik me niet vergis heeft de tuner 2 standen. Een stand gaat tot 10 cents nauwkeurig, de tuner reageert dan best goed, het lampje blijft stabiel. De andere stand gaat tot 1 cent nauwkeurig, het lampje schiet dan steeds heen en weer en is niet echt in het midden te krijgen. Als je wilt intoneren met een tuner is dit niet wenselijk, eigenlijk ongeschikt.

Als je niet perse op zoek bent naar een 19" tuner, kan ik je van harte deze tuner aanraden. http://www.turbo-tuner.com
Ook de tc electronic polytune werkt erg goed. http://www.tcelectronic.com/polytune.asp

Als hij niet geschikt is om mee te intoneren, dan ben ik mijn belangstelling al bijna kwijt. Dat op en neer flitsen van het lampje ken ik van een ander systeem. Gek werd ik ervan. Bedankt voor de tips voor de Polytune en de Turbo Tuner. Deze laatste lijkt me best interessant.

Dirk_Hendrik
4 juli 2011, 12:50
Als de argumenten om het wel of niet te doen, niet dieper gaan dan "Behringer sucks en voor 53 euro koop je nooit iets goeds", dan weet ik wat me te doen staat. Ik hoop op advies en gebruikerservaring. Ik hoef er alleen maar mee te stemmen in concertstemming, drop d en open g en als hij gebruikt kan worden voor intoneren en geen (of nauwelijks) toon wegtrekt........dan is mij dat goed genoeg. Ik weet heus wel dat er tuners zijn (ook racktuners) van het 5- of 6-voudige van wat deze Behringer kost, maar wat voegen ze dan werkelijk toe?


Wat voegen ze toe?
- Betere constructie. Je tuner kan dus ook meer hebben als je rack weer eens te hard werd neergezet.
- Beter soldeerwerk. Je tuner is niet ineens dood
- Beter van 2 bovenstaande: Je tuner doet het na 3 maanden nog steeds en het op garantie vervangend exemplaar kapt er niet na 2 maanden ook weer mee. Frustratie dus.
- Beter van alles. Je tuner kostte grofweg een klein 10-tje aan onderdelen. (grove algemene vuistregel: winkelverkoopprijs is 6 keer onderdelenprijs)

Maar in essentie, je vraagt om een goede tuner en zoekt vervolgens bevestigende argumenten dat het goedkoopste lor wat je kan vinden goed is. Als je had gevraagd om een goedkope racktuner had je me niet gehoord. Goedkoop is duurkoop. Of de sigtext van medeforumlid Aad:

De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.
(http://members.chello.nl/aad.sieraad/18w/index.html)

lefthandstrat
4 juli 2011, 16:00
Wat voegen ze toe?
- Betere constructie. Je tuner kan dus ook meer hebben als je rack weer eens te hard werd neergezet.
- Beter soldeerwerk. Je tuner is niet ineens dood
- Beter van 2 bovenstaande: Je tuner doet het na 3 maanden nog steeds en het op garantie vervangend exemplaar kapt er niet na 2 maanden ook weer mee. Frustratie dus.
- Beter van alles. Je tuner kostte grofweg een klein 10-tje aan onderdelen. (grove algemene vuistregel: winkelverkoopprijs is 6 keer onderdelenprijs)

Maar in essentie, je vraagt om een goede tuner en zoekt vervolgens bevestigende argumenten dat het goedkoopste lor wat je kan vinden goed is. Als je had gevraagd om een goedkope racktuner had je me niet gehoord. Goedkoop is duurkoop. Of de sigtext van medeforumlid Aad:

De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.
[/URL]
[URL="http://members.chello.nl/aad.sieraad/18w/index.html"]
(http://members.chello.nl/aad.sieraad/18w/index.html)


Bedankt voor je onderbouwde antwoord, ik kan er iets mee. Overigens, ik zoek geen bevestiging dat ik er goed aan doe het goedkoopste ding te kopen dat ik kan vinden. Dat blijkt ook niet uit mijn vraagsteling c.q uit mijn wijze van vragen. Ik vraag juist om onderbouwing en vanuit mijn reacties op de vorige reacties denk ik duidelijk gemaakt te hebben open te staan voor alle argumenten betreffende wel of niet kopen. Voor hetzelfde geld waren er reacties gekomen in de trant van: "Snap niet hoe zo zo'n goed ding voor zo weinig kunnen maken, altijd doen" De reacties zijn echter unaniem: "Zonde van je geld, niet doen" Eigenzinnig ben ik wel, eigenwijs niet. Ik heb dus al besloten deze Behringer tuner aan mij voorbij te laten gaan en mijzelf te concentreren op andere tuners. Ik heb een paar goede tips gekregen en ga daar ook zeker iets mee doen. In elk geval nogmaals dank voor je reactie.

robert-gitarist
4 juli 2011, 18:32
Waarom ga je niet rond kijken voor een tweedehands Korg DT of DTR serie. Dat zijn eigelijk wel dé racktuners. Betrouwbaar en goed!
Ik heb zelf een Behringer pedaaltuner gehad. Opzich een leuke tuner waar ik wél mijn gitaren mee gestemd kreeg maar hij was wel erg langzaam, met name de lage E had ie moeite mee. Ding heeft me een tientje nieuw gekost, uiteindelijk verkocht en voor 6 keer zoveel een nieuwe Korg Pitchblack gekocht en die heeft me nooit in de steek gelaten of geirriteerd.

Check gewoon eens regelmatig marktplaats voor een Korg DT of DTR tuner. Prijzen verschillen natuurlijk in model en jaartal.