PDA

View Full Version : MXR noise clamp vs boss ns-2



Tiddo
3 juli 2011, 14:56
Hallo allemaal,

Eigenlijk spreekt de titel al wel voor zich, welke van deze 2 ruisonderdrukkers heeft jullie voorkeur? Ik speel zelf al een tijdje met de ns-2, maar ik kwam laatst behoorlijk positieve verhalen over de noise clamp tegen. Ik kan alleen niet echt een goede vergelijking tussen de 2 vinden op internet.

Groetjes
Tiddo

Exile
20 september 2011, 20:29
Ondertussen een dikke kick naar boven, maar ik zit met dezelfde vraag eigenlijk.

Beide kosten praktisch evenveel, MXR en BOSS zijn beide gevestigde merken binnen het wereldje. De Boss heeft net iets meer 'tuning' mogelijkheden, terwijl de MXR dan weer een pak eenvoudiger is.

Laatste vond ik dit filmpje terug, maar echt wijs geraak ik er ook niet uit.
http://www.youtube.com/watch?v=HN179ttKxBg&feature=related

Dus, als er inderdaad mensen met ervaring zijn wat betreft deze pedaaltjes, laat maar horen!

Mvg

HaroldA
20 september 2011, 20:50
iSP Decimator. Lange noten klinken lekker uit, korte worden snel afgekapt.

Tankman
20 september 2011, 20:52
iSP Decimator. Lange noten klinken lekker uit, korte worden snel afgekapt.

Dat doet mijn Boss NS-2 ook. Werkt perfect, maar je moet hem wel goed instellen en dus even ontdekken hoe hij precies werkt. Klakkeloos je threshold voldraaien werkt gewoon niet. Ik zie vaak mensen dit doen en vervolgens zeggen dat het een kutpedaal is, maar als je weet hoe je ermee moet werken is hij ideaal. MAAARRRR, ik zou best wel een keer een Decimator willen testen om te kijken waar iedereen het over heeft.

De MXR noise clamp heb ik geen ervaring mee. De Noise Gate is wel gewoon prima.

Tiddo
20 september 2011, 21:09
Je moet m eigk ook vergelijken met de Decimator G String, niet met de gewone Decimator: die heeft namelijk geen fx loop. Een fx loop in je noise gate is toch wel een must als je met high-gain distortions speelt. Je pikt dan al zo ongelofelijk snel ruis op, zelfs met goede kabels.

Tankman
20 september 2011, 21:20
Je moet m eigk ook vergelijken met de Decimator G String, niet met de gewone Decimator: die heeft namelijk geen fx loop. Een fx loop in je noise gate is toch wel een must als je met high-gain distortions speelt. Je pikt dan al zo ongelofelijk snel ruis op, zelfs met goede kabels.

+1, die FX loop is echt een uitkomst. Te gek. Ik lus mijn pre-amp van mijn 6505 door de Loop.

Tiddo
20 september 2011, 21:22
+1, die FX loop is echt een uitkomst. Te gek. Ik lus mijn pre-amp van mijn 6505 door de Loop.

*jaloers* had ik t geld maar om zo'n vette amp te kopen...

Tankman
20 september 2011, 21:29
*jaloers* had ik t geld maar om zo'n vette amp te kopen...

Heb gewoon de 6505+ combo van 600 euro omgebouwd tot head. Werkt ideaal. Maar je hebt dus al voor 600 euro een volwaardige 6505. Hij klinkt niet minder dan z'n grote broers.

Tiddo
20 september 2011, 21:30
dat is best wel een vet idee! Naja, ben harder aan vervanging van me gitaar toe, dus het zit er voorlopig helaas nog niet in...

Tankman
20 september 2011, 21:40
dat is best wel een vet idee! Naja, ben harder aan vervanging van me gitaar toe, dus het zit er voorlopig helaas nog niet in...

Ja, en het werkt gewoon perfect. En ik heb dus nu een 60 watt 6505 head tov 120 watt, wat voor mij nu even veel beter werkt. Met deze amp is zo'n NS-2 wel een must. Zonder heb je een bak herrie waar je echt niet blij van wordt.

onrust nv
21 september 2011, 14:10
Dat doet mijn Boss NS-2 ook. Werkt perfect, maar je moet hem wel goed instellen en dus even ontdekken hoe hij precies werkt. Klakkeloos je threshold voldraaien werkt gewoon niet. Ik zie vaak mensen dit doen en vervolgens zeggen dat het een kutpedaal is, maar als je weet hoe je ermee moet werken is hij ideaal. MAAARRRR, ik zou best wel een keer een Decimator willen testen om te kijken waar iedereen het over heeft.


Ik vind persoonlijk dat de NS-2 veel te veel geluids kleuring heeft(m.a.w. de NS-2 verziekt me geluid) Dus ik vind'm best klote, we hebben er momenteel 2 die bijzonder weinig gebruikt worden. Ik gebruik de NS-2 alleen nog maar om keihard met 15 distortions dwars door de mute stand heen te knallen. Dat is het enige bruikbare geluid voor ons uit de NS-2. Ik hoor van veel mensen dat de decimator veel transparanter is dan de NS-2(dus in mijn optiek beter). Maar heb'm zelf nog niet 1 op 1 kunnen vergelijken. Dus eigenlijk kan je dit stukje ook negeren omdat het van hear say is.