PDA

View Full Version : Digitech RP155 + expressiepedaal



Australis
3 juli 2011, 14:20
Dames/heren,

Klein vraagje. Ik heb een Digitech RP155 (multi-effect) en een Behringer HB01 (HellBabe Wah). Nu wil ik de wah als expressiepedaal op de Digitech gebruiken.

Achterop de Digitech is een aansluiting "Control IN" voor expressiepedalen. Echter, als ik mijn wah-pedaal erop aansluit, dan gebeurt er niets kwa geluid.

Hierbij dan de (eventueel stomme vraag) : hoe sluit je zo'n wahpedaal als expressiepedaal op een multieffect aan? Moet ik van de Digitech's "Control In"-aansluiting naar de input of output van de wah of anders? Ik heb meerdere mogelijkheden geprobeerd en hiervoor geGoogled maar ik krijg het maar niet werkend. (het zou ook kunnen zijn dat de twee pedalen gewoonweg niet compatibel zijn..)

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!

Tiddo
3 juli 2011, 15:38
Dit gaat niet met je wah werken: een expressiepedaal geeft namelijk een heel ander soort signaal waarmee die je mutli effect kan aansturen. De wah output geeft gewoon een geluidssignaal die je dus niet als expressiepedaal kan gebruiken.

edit: Als je overigens het schakelschema van je wah heb kan ik wel kijken of ik een mod voor je kan ontwerpen, zodat je hem wel als expressie pedaal kan gebruiken.

Australis
3 juli 2011, 15:51
Hey Tiddo,

Kennelijk dacht ik er iets te gemakkelijk over. Duidelijk verhaal.

Bedankt voor het antwoord en bedankt voor je mod-aanbod maar dat laatste is niet nodig. Toch bedankt voor t meedenken! :ok:

bass blom
3 juli 2011, 20:12
voor wat jij zoekt moet je meer aan een volumepedaal denken.
een potmeter op afstand waar je een parameter mee verandert.
in de manual van die RP155 staat wellicht welk pedaal je moet hebben.