PDA

View Full Version : Career HSS-2000



proguitar89
2 juli 2011, 17:19
hallo ik heb vandaag. gevraagd aan me moeder. en natuurlijk geprobeerd over te halen. ik hoef nog 5 weken te sparen. maar dan ga ik waarschijnlijk een Career HSS-2000 kopen. me vraag is of dit een goede gitaar is. heeft iemand ervaring met dit type?,

FlameDude
2 juli 2011, 17:33
Wow, jij zet je leestekens echt op de raarste plekken xD

proguitar89
2 juli 2011, 17:33
Wow, jij zet je leestekens echt op de raarste plekken xD

welke lees tekens?

RS-Rik
2 juli 2011, 17:38
89, is dat je geboortejaar? dan ben je 21 of 22.

wtf moe je dan je moeder overhalen?


De gitaar is 70 euri, ik zou niet al teveel kwaliteit verwachten. En als je toch gaat sparen, spaar dan door voor n squiertje van 150 euro.

proguitar89
2 juli 2011, 17:50
89, is dat je geboortejaar? dan ben je 21 of 22.

wtf moe je dan je moeder overhalen?


De gitaar is 70 euri, ik zou niet al teveel kwaliteit verwachten. En als je toch gaat sparen, spaar dan door voor n squiertje van 150 euro.

het geboortejaar klopt niet ik ben in 1992 geboren. en ben nu 18 en ik word 30 juli jarig. dan krijg ik een akoestische gitaar maar ik wil ook een elektrische. en ik zocht naar een goedkope en wou niet veel geld uitgeven. en ik ben er dan wel zuinig op. ook een keer was ik bij me zus thuis en mocht ik op haar gitaar spelen. van 600 euro kon geen noot. spelen maar ja wel 70 euro vind ik een leuk bedrag. ik had ook wel me ogen op een andere gitaar maar die heeft geen wemmybar waardoor ik dus geen lange halen kan doen,

FruscianteFan
2 juli 2011, 17:53
Doe jezelf een plezier en koop geen gitaar van €70 met whammy bar, dat is vragen om ellende.

En inderdaad, je zet je leestekens wel heel vreemd neer.

proguitar89
2 juli 2011, 18:01
Doe jezelf een plezier en koop geen gitaar van €70 met whammy bar, dat is vragen om ellende.

En inderdaad, je zet je leestekens wel heel vreemd neer.

oke, en wat voor ellende kan er van komen eigenlijk?

FruscianteFan
2 juli 2011, 18:24
Voornamelijk dat de gitaar waarschijnlijk compleet vals is als je alleen al naar de whammy kijkt.

Mitch
2 juli 2011, 18:41
Als je 70E wil weggooien kun je beter naar de kroeg gaan met je vrienden.

Epiphoneee
2 juli 2011, 18:56
oke, en wat voor ellende kan er van komen eigenlijk?

Zo'n ding is hardstikke vals en je moet hem constant stemmen, geloof me, je kan beter sparen voor een leuk Squirtje, London Citytje of een Epiphone :ok:

Wat je nu wilt doen is 70 euro weggeven, en je kan beter even doorwerken/sparen en iets beter kopen.

En kom op jongens, kraak hem niet af op zijn grammaticale kunsten, hij wilt gitaar spelen, da's belangrijker :ok:

proguitar89
2 juli 2011, 19:00
Voornamelijk dat de gitaar waarschijnlijk compleet vals is als je alleen al naar de whammy kijkt.

ik weet niet of i vals is ik en ik keek niet alleen naar de whammybar ik vind het wel belangrijk dat i er op zit. maar het lijkt me wel een leuk type om mee te beginnen. omdat ik nog nooit gitaar heb gespeeld,

Epiphoneee
2 juli 2011, 19:07
ik weet niet of i vals is ik en ik keek niet alleen naar de whammybar ik vind het wel belangrijk dat i er op zit. maar het lijkt me wel een leuk type om mee te beginnen. omdat ik nog nooit gitaar heb gespeeld,

Geloof de ervaren gitaristen nou maar, je hebt liever een Squier van 120-150 euro dan dit. Zo'n whammy bar ontstemt met een scheet, en dan wordt het weer een ellende om weer te stemmen.

proguitar89
2 juli 2011, 19:11
Geloof de ervaren gitaristen nou maar, je hebt liever een Squier van 120-150 euro dan dit. Zo'n whammy bar ontstemt met een scheet, en dan wordt het weer een ellende om weer te stemmen.

oke ik zou kijken

bass blom
2 juli 2011, 19:11
ja blijf nog een tijd op die acoustische gitaar spelen, leer meer, spaar meer en koop wat later een stuk betere gitaar.

proguitar89
2 juli 2011, 19:22
ja blijf nog een tijd op die acoustische gitaar spelen, leer meer, spaar meer en koop wat later een stuk betere gitaar.

maar die akoestische gitaar moet ik ook nog krijgen

RS-Rik
3 juli 2011, 12:14
ja dat zou ik ook doen, oorgevoel, vingergevoel en vingereelt krijgen op die acoustische en als je ietsje pietsje meer geld hebt voor een electrische gaan. Hier op t forum zitten genoeg mensen die ook ooit ns n electrische gitaar hebben gekocht en nu niets te doen hebben en daarom alle tijd van de wereld hebben om jou te helpen met je zoektocht naar een niet te dure, hele goeie electrische gitaar.

Orpheo
3 juli 2011, 12:40
Nee man, koop die carreer! Echt toffe gitaar.speelt een fender.er zo uit, en is soooooooo stemvast. Beste gitaar ooit.









Guys, als die knul die gitaar wil,laat m dan lekker. Hij merkt vanzelf wel dat her je reinste bagger is, er geen noot uit te halen valt en.stemming ver te zoeken is. maar Ey, wellicht ontstemt ie naar open e, en kan ie gelijk beginnen met slide! Gibson robot lp, eat your heart out.

Sinner1980
3 juli 2011, 13:13
Maar als i die gitaar met wemmy koopt dan doet i een miskoop...:seriousf:

Jezus man,doe eens wat aan dat typen, ongelofelijk...je bent niet aan het pingen!

proguitar89
3 juli 2011, 13:21
dus die gitaar is echt bagger?

FNaRK
3 juli 2011, 13:28
dus die gitaar is echt bagger?

om het wat grafischer weer te geven: dit is ongeveer de kwaliteit van de door jou gewenste gitaar


http://deadcity.ca/press/wp-content/uploads/2011/01/shit.jpg

Sinner1980
3 juli 2011, 13:39
om het wat grafischer weer te geven: dit is ongeveer de kwaliteit van de door jou gewenste gitaar


http://deadcity.ca/press/wp-content/uploads/2011/01/shit.jpg

Altijd op te lappen met dit goedje:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/turdpolish.jpg

Ik gebruik het zelf al jaren:crazyhappy:

proguitar89
3 juli 2011, 13:43
om het wat grafischer weer te geven: dit is ongeveer de kwaliteit van de door jou gewenste gitaar


http://deadcity.ca/press/wp-content/uploads/2011/01/shit.jpg

met gewone worden het is shit

guitarkid
3 juli 2011, 13:55
welke lees tekens?
:) :) :)

oke, en wat voor ellende kan er van komen eigenlijk
Qua whammy, ach....., maar qua spelling... oeoeoeh, je kent dit forum nog niet goed genoeg, zie ik.....
Zoek maar eens op "spelling"... De horrorverhalen die je dan ziet. :seriousf:
Man, ik heb leren lezen én schrijven dankzij dit forum! ;)

@FNaRK: Getverdegetver....., maar wel zeer aanschouwlijk !!!! Punt gemaakt! ;)


met gewone worden het is shit
Bijna goed, je leert het nog wel.......


maar die akoestische gitaar moet ik ook nog krijgen
Kortom, misschien toch postzegels gaan verzamelen...????
Geintje, geen Career kopen, wat Orpheo ook zegt! Het gezegde "No guitar-career with a Career" komt niet zo maar uit de lucht vallen! Lekker eerst wat op die nog te krijgen acoustische gitaar pingelen en t.z.t. naar iets met een verlengsnoer kijken.
Dan alsnog een vraag posten met hoofdletters, punten en komma's (de zgn. "leestekens", jawel!) en dan beloof ik je dat er hier een hoop lieve mensen zijn met veel ervaring en goede wil die je met plezier goede en oprechte adviezen gaan geven. De eerste krijg je hier van me: er moet ook nog een versterker bij een electrische gitaar, dus met die 70 euro ben je er nog niet......

Sucses, Coos

proguitar89
3 juli 2011, 14:20
:) :) :)

Qua whammy, ach....., maar qua spelling... oeoeoeh, je kent dit forum nog niet goed genoeg, zie ik.....
Zoek maar eens op "spelling"... De horrorverhalen die je dan ziet. :seriousf:
Man, ik heb leren lezen én schrijven dankzij dit forum! ;)

@FNaRK: Getverdegetver....., maar wel zeer aanschouwlijk !!!! Punt gemaakt! ;)


Bijna goed, je leert het nog wel.......


Kortom, misschien toch postzegels gaan verzamelen...????
Geintje, geen Career kopen, wat Orpheo ook zegt! Het gezegde "No guitar-career with a Career" komt niet zo maar uit de lucht vallen! Lekker eerst wat op die nog te krijgen acoustische gitaar pingelen en t.z.t. naar iets met een verlengsnoer kijken.
Dan alsnog een vraag posten met hoofdletters, punten en komma's (de zgn. "leestekens", jawel!) en dan beloof ik je dat er hier een hoop lieve mensen zijn met veel ervaring en goede wil die je met plezier goede en oprechte adviezen gaan geven. De eerste krijg je hier van me: er moet ook nog een versterker bij een electrische gitaar, dus met die 70 euro ben je er nog niet......

Sucses, Coos
tja ik ben ook aan het rond kijken. maar ik kijk steeds naar wat goedkope gitaren rond de prijsvan 70 en 80. ik weet niet meer wat voor 1 ik graag wil. ik gewoon wat rocken maar ik ben gewoon all helemaal verkocht. door die career ik vind het wel lastig het gaat ook om me eerste gitaar. dus ik kijk wel voor eentje rond de honderd euro,

Weeble
3 juli 2011, 15:00
Heb je ook nagedacht over een versterker?
Als 70 euro al een flink bedrag voor je is moet je je ook beseffen dat je voor een beginnersversterker ook al gauw 100 euro kwijt bent.

proguitar89
3 juli 2011, 15:00
dit was de reactie over de gitaar die iemand had gekocht (the lucky basterd)
http://img638.imageshack.us/img638/7136/reactie.png

proguitar89
3 juli 2011, 15:04
Heb je ook nagedacht over een versterker?
Als 70 euro al een flink bedrag voor je is moet je je ook beseffen dat je voor een beginnersversterker ook al gauw 100 euro kwijt bent.

eh ik heb geen goede versterker daarvoor en ook nog geen standaard ik heb wel een karaoke machine waar 2 microfoons aan kunnen maar geen gitaar en op school haden ze wel een speaker waar een gitaar aan kan dus we moeten nog kijken eerst het gewenste bedrag bij elkaar graaien een standaard heb je wel voor een tientje maar ik zie wel laat staan doe ik de boxen van me pc eraan:)

Jasper.
3 juli 2011, 15:07
Ik zou zeggen: even verder sparen. Floyd Rose systemen (whammy bars) kunnen best goed zijn. Maar dan moet je wel in de wat hogere prijsklasses zoeken. Zeg maar vanaf een euro of 600.

Daaronder zijn er een boel leuke gitaren te zoeken, maar neem er niet een met een floyd rose systeem.

Heb je een baantje? Zo nee, dan kun je misschien ook nog een baantje zoeken. Paar maandjes werken en je kunt een leuk gitaartje kopen.

Boxen van pc gaat niet werken. Een gitaarversterker doet meer dan alleen het signaal uitversterken. Het vervormt het signaal dat vanaf de gitaar komt. Zo krijg je die vette sounds.

proguitar89
3 juli 2011, 15:17
Ik zou zeggen: even verder sparen. Floyd Rose systemen (whammy bars) kunnen best goed zijn. Maar dan moet je wel in de wat hogere prijsklasses zoeken. Zeg maar vanaf een euro of 600.

Daaronder zijn er een boel leuke gitaren te zoeken, maar neem er niet een met een floyd rose systeem.

Heb je een baantje? Zo nee, dan kun je misschien ook nog een baantje zoeken. Paar maandjes werken en je kunt een leuk gitaartje kopen.

Boxen van pc gaat niet werken. Een gitaarversterker doet meer dan alleen het signaal uitversterken. Het vervormt het signaal dat vanaf de gitaar komt. Zo krijg je die vette sounds.

nee ik werk nog niet. ik zit nog op school ik kan wel elke week 10 euro pinnen en natuurlijk word ik nog jarig. dus dan krijg ik ook wel geld en 600 euro vind ik wat aan de hoge kan misschien ga ik wel de richting van 120 of 130 maar dan moet ik ook echt niks kopen. en over de speaker ik wist niet of dat wat uit maakte maar een koptelefoon werkt toch er ook op zodat ik kan horen wat ik speel?

macwilliams
3 juli 2011, 15:21
om het wat grafischer weer te geven: dit is ongeveer de kwaliteit van de door jou gewenste gitaar


http://deadcity.ca/press/wp-content/uploads/2011/01/shit.jpg

:seriousf:

wietse
3 juli 2011, 15:37
Ik zou zeggen: even verder sparen. Floyd Rose systemen (whammy bars) kunnen best goed zijn. Maar dan moet je wel in de wat hogere prijsklasses zoeken. Zeg maar vanaf een euro of 600.

Daaronder zijn er een boel leuke gitaren te zoeken, maar neem er niet een met een floyd rose systeem.



niet alleen floyd roses zijn whammy bars maar alle tremelo systemen worden wel eens zo genoemd, maar als je begint begin dan niet op een gitaar met een zwevende brug zoals een floyd rose.
alleen het stemmen werkt al ontmoedigend imho, zeker bij die goedkope dingen trouwens onder de 600 euro kan je heus wel een gitaar vinden met een goede floyd oid, je moet alleen 2ehands zoeken.
trouwens snaren wisselen is bij een floyd ook geen makkie als je niet precies weet hoe je het moet doen.
ik ben al niet gek op de tremelo's die op de budget stratmodelletjes zitten, maar meestal komt het ontstemmen van de gitaar bij gebruik van de trem bij die dingen door de goedkope stemmechanieken.

ga niet over een karaoke machine spelen, werkelijk dat klinkt echt beroerd en ontmoedigt het spelen helemaal, dan is een basic beginners versterkertje die je ergens 2ehands scoort voor een 25 euro nog veel beter.
een roland microcube is ook een optie kan je 2ehands nog wel eens voor rond de 50 euro bemachtigen en zijn prima klinkende oefenbakjes.

kortom effe doorsparen en niet bang zijn voor 2ehands, heb je voor hetzelfde geld veel meer kwaliteit.

Jasper.
3 juli 2011, 15:58
nee ik werk nog niet. ik zit nog op school ik kan wel elke week 10 euro pinnen en natuurlijk word ik nog jarig. dus dan krijg ik ook wel geld en 600 euro vind ik wat aan de hoge kan misschien ga ik wel de richting van 120 of 130 maar dan moet ik ook echt niks kopen. en over de speaker ik wist niet of dat wat uit maakte maar een koptelefoon werkt toch er ook op zodat ik kan horen wat ik speel?

Ik zit op school en werk ook. Vakkenvullen in de supermarkt.

120 of 130 kun je misschien nog wel wat leuks voor kopen, tweedehands zeker, maar ga dan nog niet voor een whammybar.

Koptelefoon kan wel, maar dan nog moet er een speciaal apparaatje tussen. Vox Amplug bijvoorbeeld.

Sinner1980
3 juli 2011, 16:22
Luie flikkers tegenwoordig! Ik liep al kranten vanaf mijn 12e en heb sindsdien tijdens mijn schoolperiode altijd bijbaantjes gehad,je moet er wat voor over hebben. Sowieso kom je niet echt ver met een tientje als je een keer de hort op gaat,schiet lekker op...

RS-Rik
3 juli 2011, 16:59
Deze thread is best epic.

The Unforgiven
3 juli 2011, 17:06
Ik heb in tijden niet zo'n grappig topic gelezen.

proguitar89
3 juli 2011, 17:25
Ik heb in tijden niet zo'n grappig topic gelezen.

dit topic wat is er dan grappig?

guitarkid
3 juli 2011, 17:27
dit topic wat is er dan grappig?

Probeer het nou eens. Ik doe het één keer voor:

Dit topic? Wat is er dan grappig?

Zie je, het doet geen pijn!

RS-Rik
3 juli 2011, 17:59
Een of andere vent, proguitar89 komt op t forum. De naam buiten beschouwing gelaten. Vraagt commentaar op de kwaliteit van een gitaar van 70 euri nieuw. Na navraag blijkt hij 18 te zijn en kan wekelijks een tientje pinnen. Prima.

Sommigen zullen jou ongeïnformeerde posts lachwekkend vinden, dat is niet helemaal terecht vind ik. Andere sommigen posten semi-gefrustreerde, lachwekkende, niet verwelkomende posts op jou posts.

Een drol posten op een vraag naar de kwaliteit van een gitaar van 70 euro is in meerdere opzichten lachwekkend. Aan de ene kant is het grappig omdat hier de consensus heerst dat ook een gitaar-leek die 1x op marktplaats heeft gekeken wel kan weten dan 70 euro waarschijnlijk een gitaar oplevert die je niet zal behagen. Aan de andere kant geeft het het snobisme weer waarmee de gemiddelde gitarist over gear denkt. Aan de nog andere kant is het ook wel weer terecht en realistisch om te lachen over de vraag naar de kwaliteit van een gitaar van 70 euro nieuwwaarde.



De conclusie is dat jij een beetje dommig overkomt, en dit een klein beetje een forum is met een ons-kent-ons cultuurtje die voor buitenstaanders vervelend kan zijn.


In ieder geval wens ik je hartelijk welkom op 't forum. Af en toe zijn we zeikerig, gefrustreerd en proberen we ten koste van domme vragen grappig te zijn. Maar hier zitten wel mensen die veel van die vermaarde six stringers afweten en jou veel advies kunnen en willen geven over de aankoop van een gitaar met een minimaal budget.

gitaarnet in een notendop denk ik. Carry on boys



p.s. die whemmy bar probeer die eerst uit in de winkel.

bass blom
3 juli 2011, 18:12
applausje voor rs rik

en, was er een tijdje geleden niet ergens hier een verhaal waar iemand een aldi gitaar uitgebreid testte?
die helemaal niet zo slecht als men zou denken uit de bus kwam..

guitarkid
3 juli 2011, 18:28
applausje voor rs rik



+1. Rik, je hebt dit Forum in een notedop verwoord! Oprecht compliment.
En het zorgt ervoor dat ik nog meer ga opletten dat ik niet te cynisch wordt, maar 't valt soms niet mee.... :makeup:
Ik had echter in een eerder post vermeld dat er plenty expertise aanwezig is hier en dat de meesten die op zich graag willen delen en ik neem TS ook verder echt wel serieus.
En Rik herinnert ons er m.i subtiel aan dat we inderdaad af en toe wat te veel "ons kent ons" zijn en dan snap je het soms even niet. Dat gebeurde mij laatst met FNaRK en de LP van Bass Blom... :sssh: Geeft niets, kan gebeuren! ;) :hide:
Er zijn echter veel goede adviezen gegeven over de aanschaf van een betaalbare gitaar, dat dan weer wel!

FNaRK
3 juli 2011, 20:03
... inderdaad af en toe wat te veel "ons kent ons" zijn en dan snap je het soms even niet. Dat gebeurde mij laatst met FNaRK en de LP van Bass Blom... :sssh: Geeft niets, kan gebeuren! ;) :hide:


die was idd wel epic (om maar even in het jargon te blijven)

guitarkid
3 juli 2011, 21:19
die was idd wel epic (om maar even in het jargon te blijven)

Maar zonder blijvende schade toch...? ;)

bass blom
3 juli 2011, 21:20
Maar zonder blijvende schade toch...? ;)

moeten wij eerder aan jou vragen toch? :D

guitarkid
3 juli 2011, 21:28
moeten wij eerder aan jou vragen toch? :D

Don't worry, ik kan wel wat hebben! :crazyhappy: Bovendien, ik houd wel van wat cynisme!
En naar FNaRK no hard feelings! 't Kwam bij mij uit een goed hart en ik nam jou in "bescherming"! Ach, dat heb je met die "ridders van de 21e eeuw".... :seriousf:
Maar genoeg, terug on topic!

bass blom
3 juli 2011, 21:31
Don't worry, ik kan wel wat hebben! :crazyhappy:

maak ik me ook totaal geen zorgen om ;)

proguitar89
4 juli 2011, 16:09
ik heb een andere gezien. eentje van 180 euro een Ashton AG131/132
is deze wel goed? en dan zit er ook een versterker bij,
ps,ik schrijf nooit met leestekens en ik heb het nooit geleerd,

guitarkid
4 juli 2011, 16:16
ik heb een andere gezien. eentje van 180 euro een Ashton AG131/132
is deze wel goed? en dan zit er ook een versterker bij,
ps,ik schrijf nooit met leestekens en ik heb het nooit geleerd,

Mensen, wat denken jullie? Het gaat om dit setje:

http://www.sound-house.nl/contents/nl/p846.html

De winkel ken ik goed, het merk Ashton niet..... Moeilijk, moeilijk!

Proguitar, kijk anders hier eens:

http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-GRX70DXJ-Jumpstart-Pack-Black-Night

Ik heb gewoon even op "starter pack" ge-googled en de eerste de beste aangeklikt. En zonder te willen suggereren dat onderstaande set per definitie beter is, je hebt dan wel een Ibanez. In ieder geval met iets meer reputatie, voor wat het waard is..... Kost 217 euro

Weeble
4 juli 2011, 16:40
Om het te bekostigen kun je hier kijken:

http://www.studentenwerk.nl/faq/138/Vakantiebaan%253F

jim__
4 juli 2011, 17:10
En anders kun je ook naar zoiets (http://www.bol.com/nl/l/computer/software-naslag-cursussen-taalcursus-nederlands/N/7021+1283+1285+5260+7373/index.html) kijken, heb je uiteindelijk een stuk meer aan dan die Career HSS-2000. Krijg je later ook altijd nog een hoop voor terug, zodat je dan kan kijken naar een goede gitaar.

guitarkid
4 juli 2011, 17:16
Om het te bekostigen kun je hier kijken:

http://www.studentenwerk.nl/faq/138/Vakantiebaan%253F


En anders kun je ook naar zoiets (http://www.bol.com/nl/l/computer/software-naslag-cursussen-taalcursus-nederlands/N/7021+1283+1285+5260+7373/index.html) kijken, heb je uiteindelijk een stuk meer aan dan die Career HSS-2000. Krijg je later ook altijd nog een hoop voor terug, zodat je dan kan kijken naar een goede gitaar.

Kom op, mensen. :stop: Nu even constructief!

Epiphoneee
4 juli 2011, 17:41
dit was de reactie over de gitaar die iemand had gekocht (the lucky basterd)
http://img638.imageshack.us/img638/7136/reactie.png

Ja, je vraagt eerst aan ons je mening over deze gitaar, wij zeggen dat het geen goede koop is, en dan ga je een foto van iemand die hem wel goed vond plaatsen om tóch je gelijk te krijgen :soinnocent:

Als je eigenwijs wilt zijn, dan koop je hem. Ik, en dan denk ik dat ik voor het hele forum spreek, raad het af.

guitarkid
4 juli 2011, 18:07
Als je eigenwijs wilt zijn, dan koop je hem. Ik, en dan denk ik dat ik voor het hele forum spreek, raad het af.

Zo ver was hij volgens mij ook al.... ;)
D.w.z. volgens mij gaat hij dat niet meer kopen!

Terminus
4 juli 2011, 18:37
Ja, je vraagt eerst aan ons je mening over deze gitaar, wij zeggen dat het geen goede koop is, en dan ga je een foto van iemand die hem wel goed vond plaatsen om tóch je gelijk te krijgen :soinnocent:

Als je eigenwijs wilt zijn, dan koop je hem. Ik, en dan denk ik dat ik voor het hele forum spreek, raad het af.

Mee eens. Het is trouwens wel de eerste keer dat ik iemand een gitaar zie beoordelen op hoe makkelijk hij is om schoon te maken, sowieso is het schoonmaken van gitaren voor de meeste gitaristen taboe. Zo nu en dan een toets maar verder maken de meesten niks schoon als het geen bloed is.

Bijl
4 juli 2011, 21:51
Koop geen troep, dat moedigt fabrikanten aan om troep te maken. En dan moeten gitaarverkopers in winkels met het schaamrood op de kaken troep gaan aanprijzen, erg naar en vervelend allemaal.

guitarkid
4 juli 2011, 22:00
Koop geen troep, dat moedigt fabrikanten aan om troep te maken. En dan moeten gitaarverkopers in winkels met het schaamrood op de kaken troep gaan aanprijzen, erg naar en vervelend allemaal.

Nou, als die gitaarverkopers dat met het schaamrood op de kaken moeten doen, dan moeten ze eerst eens heel goed gaan nadenken over wat ze willen verkopen... Niemand hoeft tegen zijn zin iets aan te prijzen, lijkt me!
Je kunt ook gewoon eerlijk zijn. Gek he...? ;)

Bijl
4 juli 2011, 22:18
Helaas is de werkelijkheid anders.

guitarkid
5 juli 2011, 09:10
Helaas is de werkelijkheid anders.

Precies. En dat betekent dus dat veel verkopers er geen probleem mee hebben die "troep" te verkopen. Niks schaamrood! En dat is al erg genoeg!
En daarom is het op zich wel goed dat er op dit forum geprobeerd wordt om te voorkomen dat er van die rommel gekocht wordt door startende gitaristen. D'r is alleen niet altijd consensus.... :seriousf:
Maar in dit geval toch wel, lijkt me! En dat heeft TS ook wel in de gaten, geloof ik!

Harald
5 juli 2011, 10:54
Praat die jongen nu die elektrische gitaar heel even uit zijn hoofd!

Laat eerst maar eens zien dat je die akoestische die je al krijgt steeds oppakt. Het lijkt leuk, maar het kost tijd, en bij de meeste mensen levert het ook nog eens pijnlijke vingertoppen op totdat er wat eelt is... Geen noot spelen, maar wel gelijk twee gitaren willen hebben... en ik had al gezegd dat het tijd kost, maar als je snel je nick eer wilt aandoen moet je daar VEEL, HEEL VEEL tijd van maken. Veel van de echte talenten spelen/speelden hele periodes 6 tot 10 uur per dag. En als ze dat niet gedaan had al dat talent ook niet geholpen.

Houd het even bij die akoestische gitaar. Als je dan na drie maanden elke dag 2 of 3 of meer uur zit te spelen, kun je altijd nog een elektrische erbij kopen.

Het zijn natuurlijk andere talenten, maar als ik naar de posts van Proguitar kijk (en de nick is ook wel een beetje een giveaway over de persoon) moet ik nog zien dat er van doorzettingsvermogen en hard werken sprake is... Gitaarspelen lijkt altijd zo makkelijk als je naar goede gitaristen kijkt en luistert :soinnocent:

Begrijp me niet verkeerd. Als Proguitar over 3 maanden een filmpje post waar hij de sterren van de hemel speelt, en bewijst dat ik hem verkeerd inschat vind ik dat alleen maar geweldig.