PDA

View Full Version : Welke versterker zal ik nemen?



snowbal100
2 juli 2011, 17:14
Ik speel nu al zo'n 4 jaar, ook al in een band. Ik ben 13 jaar, bijna 14 jaar. En ik zoek nu een proffesionelere versterker want ik heb nu zo'n klein standaard Stagg versterker. Ik zocht op internet en ik vond de Marshall MA100H. Maar is deze versterker er geschikt voor? En werkt ie goed met effect-pedalen. Ik speel pop, funk, rock, metal (bijv. System of a down, Slipknot, Nirvana, Coldplay, Stevie Ray Vaughan, Jimi hendrix, RHCP). Ik wil ook een versterker met goede reverb. Maar is deze versterker er geschikt voor?
Als jullie een andere aanraden, de prijs moet ongeveer rond de 1000 liggen (of eronder).

Buzzel
2 juli 2011, 19:26
Ga naar de muziek winkel en probeer gewoon elke versterker. We kunnen van alles zeggen, maar alleen jij kan kiezen natuurlijk. Maar die marshall MA100 is geloof ik niet geweldig. Zeker voor dat budget.

Jasper.
2 juli 2011, 20:37
1000 dat is nog wel een lekker budget. Ben je bereid tweedehands te gaan? Dan kun je voor 1000 euro een hoop leuks krijgen.
JCM800/900 bijvoorbeeld.

Epii
2 juli 2011, 23:34
TS zoekt veelzijdigheid, voor funk lijkt me een 800 niet heel geschikt..
Fender clean bak met pedalen? Een Hot Rod Deluxe moet toch bereikbaar zijn, met wat pedaaltjes, voor onder de 1000 lijkt me.

arcane
3 juli 2011, 14:29
TS zoekt veelzijdigheid, voor funk lijkt me een 800 niet heel geschikt..
Fender clean bak met pedalen? Een Hot Rod Deluxe moet toch bereikbaar zijn, met wat pedaaltjes, voor onder de 1000 lijkt me.

+1
Die werkt erg goed met pedalen. 2e Hands op de kop te tikken voor €500 euro, dan heb je €500 over om pedalen te kopen of om geld te besparen.

Buzzel
3 juli 2011, 14:32
of een bassman :) word ik altijd blij van, maar dat is aan de TS natuurlijk wat hij wil.

Tristan
3 juli 2011, 14:45