PDA

View Full Version : Nieuwe versterker nodig 300 euro Pop/Blues/Funk



UnXpected
2 juli 2011, 01:15
Hallo allemaal.

Ik speel nog op een hele oude Roland Cube 60 die het helaas aan het begeven is. Ik zoek een nieuwe versterker en ik heb al wel wat gezien maar ik hoor graag jullie meningen blij
Ik zoek een versterker die een o.a. een mooie clean heeft en reverb. Ik speel heel graag blues maar ik speel ook in een band waarmee ik naast blues wat funk, pop, soul mee speel. Dus eigenlijk gewoon een versterker die het clean heeft maar ook een mooie bluesy sound kan produceren aangezien ik dat het meest speel. Ik heb wat rond gekeken en ben ook bereid tweedehands te kopen dus dan kan je ook naar iets 'duurdere' versterkers kijken aangezien er een flink deel van de nieuwwaarde afgaat.

Ik wil later graag een Fender Twin Reverb oid. Maar tot die tijd kan ik het prima doen met een goedkopere versterker. Interessante opties zijn de Vox VT series, maar ik zag bijvoorbeeld ook de Vox Ac15vr. Dan heb je ook nog zoiets als de Fender Frontman 212r en bijv. de Fender (Super) Champ's Xd. Ik heb niet zoveel ervaring met gitaarversterkers nog maar ik heb me er wel enigszins in verdiept. De Vox en Fender versterkers genieten mijn voorkeur maar dan is de keuze nog moeilijk. Ik kan ze allemaal gaan uitproberen in de winkel als het goed is maar ik heb graag jullie advies ook nog. Ik heb morgen trouwens optreden en eigenlijk kan ik niet meer voor de dag komen met mijn oude Roland. Enja het is kort dag maar met een paar adviezen en wat uitproberen kan ik misschien morgen (of vandaag eigenlijk) al wat op de kop tikken.

Midwolda
2 juli 2011, 08:53
Tip 1: probeer het optreden van vanavond nog op je oude Roland af te maken en ga volgende week op je gemak eens kijken wat er allemaal te koop is. "Even snel iets op de kop tikken omdat je het gevoel hebt dat je niet meer voor de dag kunt komen met die ouwe", lijkt mij geen solide basis voor langdurig muziekgeluk.

2: Welk wattage wil je? Je hebt een 60, en noemt een 100 en 2x een 15 Watt amp.
Clean blues in een band, dan denk ik al gauw aan 60W transistor (of 25-40W buizen), 15W is te weinig.
Gezien je budget en je nuchtere instelling denk ik dat je nu eerst voor een transistor gaat?

3. Je Roland Cube 60 is echt niet verkeerd voor wat jij er mee wilt doen hoor.
Kun je die niet opknappen tot je Twin Reverb centen hebt?
En er staan momenteel een paar mooie op Marktplaats: klik hier (http://kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/wattage-50-tot-100-watt/c745.html?xl=1&ds=to%3A1%3Bpu%3A0%3Bl1%3A728%3Bl2%3A745%3Bpa%3A45 0%3Bdi%3A%3Bpp%3A0%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A%3Bpt%3A0%3 Bmp%3Anumeric%3Blx%3A263544%3Bly%3A579711%3Bkw%3Ar oland%3Bosi%3A2&ppu=0&p=1&av[3301][1]=56008).

4. Alternatieven voor een Twin Reverb, die nu al binnen je budget liggen, zijn er ook wel te vinden.
Een London City (http://link.marktplaats.nl/461778599), een Yamaha (http://link.marktplaats.nl/462401256), een Peavey (http://link.marktplaats.nl/462158112), zomaar wat voorbeelden van goede versterkers die je nu op kunt halen en waar je weer jaren meer vooruit kunt.

arcane
2 juli 2011, 09:01
De Super Champ XD is een 15 Watt buizenamp, die op zich hard genoeg gaat om met een band mee te komen. Ook clean.
Echter heeft de amp maar een 10 inch speaker en heeft derhalve wat minder druk.
Ik heb zelf eerder met de band met deze amp gespeeld bij de repetities en was er altijd erg tevreden over.

snaarplukker
2 juli 2011, 09:22
Met dat budget kan je ook naar een buizenversterker van Bugera kijken. Helaas word dat merk hier ten onrechte afgekraakt.:dontgeti:

UnXpected
2 juli 2011, 12:15
Bedankt voor de reacties :)
Kwa wattage heb ik niet super veel nodig. Mijn Roland mag dan 60W hebben maar daar gebruik ik maar een klein deel van, alleen al omdat als ik het master volume ver open draai het niet bepaald mooi is en het complete geluid nog wel eens kan wegvallen. Deze week tijdens een repetitie deed ie het eerst prima en geluid was tot die tijd vrij aardig te noemen maar toen kwam er een grote piep en die bleef. Een dag later even opgedraaid maar kon niks vinden, hij deed het toen alweer wel. Nu lijkt het echter of het geluid veel doffer is geworden helaas, ik vind het voor geen meter meer klinken. Het is echt een oude uit de vorige eeuw, m'n vader heeft er nog op gespeeld. Ik begin een hekel te krijgen aan m'n huidige versterker maar ik was wel altijd verliefd op de Reverb er van :P

Er is vandaag wel een toetsenist die invalt bij ons en die heeft een meesterlijke Fender Vibrolex die die gebruikt maar ik weet niet of het een optie is om daarbij m'n gitaar in te pluggen, of dat in ieder geval beter is dan mijn Roland.

Maar goed ik snap je punt hoor, en ik ben normaal niet zo van snel kopen oid. Ik haat het gewoon dat ik vandaag misschien geen goede sound hebt. Ik ben al een tijdje beetje aan 't kijken naar versterkers maar m'n Roland trok het nog wel dus ik heb het iets te lang uitgesteld. Die andere opties die jij noemt zijn ook mooi maar op zich heb ik geen beest van een versterker nodig. Met zo'n Super Champ kom ik er wel voor een tijdje. Maar een Frontman of Vox is dat niks dan? Of kan ik dan echt beter voor een paar euro meer voor een buizen haal zoals die Super champ?

Dit lijkt me ook wel wat: http://link.marktplaats.nl/460622027. Misschien is zo'n fender iets verfijnder maar voor zo'n prijs is het wel een mooie deal. Ondertussen kan ik sparen voor een high end versterker bijv.

tommus42
2 juli 2011, 12:52
Epiphone Blues Custom, volledig buizen, 2x12. Clean is top, overdrive ook na een simpele aanpassing. Gebruikt voor ongeveer 250-300 euro.
Nadeel: hij is loodzwaar.

vpilot
2 juli 2011, 13:15
Of een Laney VC30 2de hands, heb ik ook :)
Ze komen zo nu en dan wel eens langs op marktplaats.

caliban
2 juli 2011, 13:26
Met dat budget kan je ook naar een buizenversterker van Bugera kijken. Helaas word dat merk hier ten onrechte afgekraakt.:dontgeti:

V22 is inderdaad aanrader. Lijkt me ook te passen naar de ts zijn wensen.

arcane
3 juli 2011, 14:26
Bedankt voor de reacties :)
Kwa wattage heb ik niet super veel nodig. Mijn Roland mag dan 60W hebben maar daar gebruik ik maar een klein deel van, alleen al omdat als ik het master volume ver open draai het niet bepaald mooi is en het complete geluid nog wel eens kan wegvallen. Deze week tijdens een repetitie deed ie het eerst prima en geluid was tot die tijd vrij aardig te noemen maar toen kwam er een grote piep en die bleef. Een dag later even opgedraaid maar kon niks vinden, hij deed het toen alweer wel. Nu lijkt het echter of het geluid veel doffer is geworden helaas, ik vind het voor geen meter meer klinken. Het is echt een oude uit de vorige eeuw, m'n vader heeft er nog op gespeeld. Ik begin een hekel te krijgen aan m'n huidige versterker maar ik was wel altijd verliefd op de Reverb er van :P

Er is vandaag wel een toetsenist die invalt bij ons en die heeft een meesterlijke Fender Vibrolex die die gebruikt maar ik weet niet of het een optie is om daarbij m'n gitaar in te pluggen, of dat in ieder geval beter is dan mijn Roland.

Maar goed ik snap je punt hoor, en ik ben normaal niet zo van snel kopen oid. Ik haat het gewoon dat ik vandaag misschien geen goede sound hebt. Ik ben al een tijdje beetje aan 't kijken naar versterkers maar m'n Roland trok het nog wel dus ik heb het iets te lang uitgesteld. Die andere opties die jij noemt zijn ook mooi maar op zich heb ik geen beest van een versterker nodig. Met zo'n Super Champ kom ik er wel voor een tijdje. Maar een Frontman of Vox is dat niks dan? Of kan ik dan echt beter voor een paar euro meer voor een buizen haal zoals die Super champ?

Dit lijkt me ook wel wat: http://link.marktplaats.nl/460622027. Misschien is zo'n fender iets verfijnder maar voor zo'n prijs is het wel een mooie deal. Ondertussen kan ik sparen voor een high end versterker bijv.

Een frontman zou ik laten staan. Dan zou ik er zeker te weten iets meer geld aan uitgeven en een super champ xd nemen.

Tristan
3 juli 2011, 15:43
Een Peavey Classic of eventueel een Bandit (red stripe, trans tube)?