PDA

View Full Version : Snaren op een 3/4 budgetgitaar



Vaemint
1 juli 2011, 22:39
Ik heb gisteren voor onze dochter een budgetgitaartje gekocht , nylon snaartjes , dus een beetje zachter voor de jonge vingertjes.
Nu heb ik een probleem met de snaren , ze zijn gewoon sh*t.
Is er een uitgesproken aanrader voor snaren op een klassieke, 3/4 gitaar ?

vederlicht
1 juli 2011, 22:49
La Bella snaren, zou ik doen!
Vederlicht♫

Vaemint
1 juli 2011, 23:31
Haha , Vederlichte grapjas. Ik zal voor €25 snaren gaan leggen op een gitaartje van €70 . Ik had eerder iets in gedachten tussen €5 en €10 .
Maar wat je aanhaalt is wel goed. Alleen te duur in dit geval.

Muzieknono
2 juli 2011, 07:23
Dan heb je dus weer sh*t snaren.
Kijk eens bij d'addario.
Mvgr. Dirk Jan :B
PS. Net even gekeken op Lord of the Strings en daar kost het duurste setje La Bella's 10,70, dus dat valt reuze mee.

rijsberman
2 juli 2011, 13:26
La Bella voor 8,75 deze dus: http://www.lordofthestrings.com/lots/RAPRD/La-Bella-FG134/11001409.html

Zitten op de 3/4 gitaar van m'n zoontje, prima snaren.

meindert83
2 juli 2011, 14:31
soms moetje gewoon ff googelen naar de juiste en goedkope aanbieders.
Je kunt dan echt voor een goede prijs goede snaren krijgen.

Ik heb ook gezocht voor mijn gitaar. Dat waren Elixir. En dat zijn dure snaren...;(
maar na even zoeken kon ik ze spotgoedkoop krijgen!

vederlicht
2 juli 2011, 22:47
Meindert83, ben benieuwd waar en voor hoeveel je Elixirs haalt. Ik bestel ze bij Nekymusic (nanoweb coating Phospor Bronze) omgerekend voor €9,98 incl. verzendkosten.
Vederlicht♫

Vaemint
2 juli 2011, 23:58
Twee merken komen hier voorbij waar ik ook al aan gedacht had: d'Addario en Elixir. 't Zal van de beschikbaarheid in de shop afhangen. Er moeten er echt wel andere op want zo valt het ding niet te stemmen. Je begint onderaan bij de e en als je boven na de E nog een rondje maakt mag je weer gaan bijstellen.
Mét controle van twee verschillende stemkastjes.
Alvast bedankt voor de info.

vederlicht
3 juli 2011, 01:58
Twee merken komen hier voorbij waar ik ook al aan gedacht had: d'Addario en Elixir. 't Zal van de beschikbaarheid in de shop afhangen. Er moeten er echt wel andere op want zo valt het ding niet te stemmen. Je begint onderaan bij de e en als je boven na de E nog een rondje maakt mag je weer gaan bijstellen.
Mét controle van twee verschillende stemkastjes.
Alvast bedankt voor de info.

Dat snap ik dus effe niet: La Bella vond je te kostbaar en nu zit je aan Elixir te denken. Dan heb je het wel over het duurste segment op snarengebied en je wilde juist "voor een dubbeltje" op de eerst rang...toch!?
Vederlicht♫

Muzieknono
3 juli 2011, 07:12
Plus 1 Vederlicht.
Overigens kan het steeds opnieuw moeten stemmen ook aan de stemmechaniekjes liggen en rek je de snaren wel goed op?
Mvgr. Dirk Jan :B

Fingerpick
3 juli 2011, 14:18
Plus 1 Vederlicht.
Overigens kan het steeds opnieuw moeten stemmen ook aan de stemmechaniekjes liggen en rek je de snaren wel goed op?
Mvgr. Dirk Jan :B

Inderdaad, zeker als die gitaar/snaren nog maar 2 dagen oud is/zijn hebben die hun stabiel "rekpunt" nog niet bereikt.
Nog even volhouden en blijven stemmen, dit eventueel een paar keer tot een halve toon boven de standaardstemming tot de rek eruit is.

Vaemint
3 juli 2011, 21:47
Dat snap ik dus effe niet: La Bella vond je te kostbaar en nu zit je aan Elixir te denken. Dan heb je het wel over het duurste segment op snarengebied en je wilde juist "voor een dubbeltje" op de eerst rang...toch!?
Vederlicht♫

Ik hoef voor dat dubbeltje niet op de eerste rij te zitten , maar liefst toch een beetje vooraan :cooler:
Wat de snaren betreft. Zowel van Elixir als van d'Addario vind je nylon setjes vanaf een €8,5 resp. €6,5 .
Het enige dat ik hier bij ons in de buurt vind van La Bella zijn de : La Bella 2001 Series Classical Guitar Strings en die kosten me €16 . OK die 25 was er wat over maar dat was eerder sarcastisch bedoeld.

Wat betreft de makaniekjes , die zien er wel OK uit. Verder heb ik de snaren handmatig wat opgerokken , bij aanvang al , maar idd ze hebben schijnbaar tijd nodig. Vanmiddag nog eens een stempoging ondernomen , zelf wat op het gitaartje getokkeld en ze bleef redelijk op de toon. Zonet nog eens nagekeken en ze moesten slechts een beetje worden bijgestemd. En dat kan natuurlijk ook wel met de temperatuur te maken hebben al heb ik er geen idee van of het zonet warmer of kouder was dan vanmiddag, maar veel zal het toch niet schelen.

We zien het wel . IK ga morgen toch naar de shop en dan breng ik een setje mee, heb ik in het beste geval een reserve-setje.

vederlicht
3 juli 2011, 22:43
Oke, Veamint. Ik snap het. Wist trouwens niet eens dat Elixir ook nylonsnaren verkocht. Ben wel benieuwd wat daar de kwaliteit van is.
Vederlicht♫

Vaemint
3 juli 2011, 23:25
Oke, Veamint. Ik snap het. Wist trouwens niet eens dat Elixir ook nylonsnaren verkocht. Ben wel benieuwd wat daar de kwaliteit van is.
Vederlicht♫

Je hebt verdorie nog gelijk ook . Dat hebben ze niet . Ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is en me laten leiden door de productnaam POLYWEB.
Maar Polyweb is gewoon een coating die ze gebruiken.
Zo leren we weer wat bij.

rijsberman
3 juli 2011, 23:48
Dan wil ik je er toch nog eens op wijzen dat die La Bella snaren gewoon via die link te koop zijn, voor 8,75. En dus niet 16,=