PDA

View Full Version : An apple a day won't keep this doctor away



jjtheguitardoctor
1 juli 2011, 17:52
Beste leden,

een fantastisch forum trok mijn aandacht.
Mijn naam hou ik graag voor mezelf, maar mijn 'artiestennaam' is JJ The Guitar Doctor.
Ik ben 19 jaar en wordt in oktober 20.
Sinds mijn 12e speel ik gitaar en sinds mijn 13e speel ik in bands. Mijn eerste band (Overdrive) zat ik 3 jaar bij, toen 1 jaartje bij een 'hergroepering' van dezelfde band (Perfect Mess), maar dit viel allemaal uit elkaar. Op mijn 18e ging ik bij een vriend van mij in de band (The Tribes), maar een hoop gedonderd veroorzaakte ook hier een breuk in de band. Mijn laatste en huidige band is Full-Drive, die ook weer na dit jaar uit elkaar gaat ivm. meningsverschillen.

Serieus op zoek zijnde naar een nieuwe goede band, ben ik ook een thuis gitarist die vaak graag meespeelt met gitaargod Slash en metal gods Metallica. Verder zijn ook Slipknot, Children of Bodom, Guns N' Roses, Deep Purple, Nickelback en Rammstein grote favorieten van mij.

Ik heb 5 gitaren.
1. Akoestische Gitaar die nog kleiner is dan mijn arm. Mijn eerste pareltje die ik kreeg van mijn oma.
2. Een SX Stratocaster fireburst. Mijn eerste 'starters' elektrische gitaar. Wat een onding! :)
3. Een Squier Stratocaster, knal oranje, foeilelijk, en op de kapotte switch naar toch een hemels spelende gitaar voor z'n prijs. (Gratis)
4. Een Epiphone Les Paul Custom Ebony. Mijn eerste echte liefde van gitaren. Zelf heb ik er 2 gouden strepen op aangebracht (vinyl stickers) en op de achterkant een iron cross (dezelfde vinyl stickers) zoals James Hetfields gitaar. Ook de volumeknoppen zijn vervangen.
5. Mijn laatste aanwist, een Gibson Les Paul 50's Tribute met open humbuckers, die de kleur en looks heeft van zijn eigen materiaal, hout.

Ik heb een YouTube kanaal waarop ik wel eens covers zet: http://www.youtube.com/user/JJTheGuitarDoctor

Ik beschouw mezelf niet als een al te goede gitarist, maar ik heb er wel onwijs veel plezier in.

Ik hoop hier nog enige tijd rond te brengen en dat ik wellicht mensen kan helpen, zoals ik ook misschien hulp zoek!

Kind regards,
jjtheguitardoctor

Arvoitus
1 juli 2011, 19:27
Welkom op dit forum, je hebt al wat mooie covers op je youtube kanaal staan. Ga zo door!

Een vraagje: als je bijvoorbeeld een slipknot cover doet stem je je gitaar dan ook in de juiste stemming?

jjtheguitardoctor
1 juli 2011, 19:34
Jep dan gaatie naar B of C, alleen om YouTube WMG dingen te ontlopen doe ik de uiteindelijke mix van audio +0,5 noot. Maar heb tegenwoordig al een nieuwe truc ontdekt.