PDA

View Full Version : HNGD: Mayones Setius PRO 7



Liquid_Metal
1 juli 2011, 17:33
Ooooooooooooh jongens wat ben ik blij!!! Ik heb van de week even gepoold en de gitaar zou volgende week geleverd worden, maar ik kreeg vanmorgen een email dat de gitaar al binnen was. Dus ik ben direct met de trein van Almere naar Haarlem gegaan en om mijn nieuwe lieveling op te halen. Wat een FANTASTISCHE gitaar is dit.
Ik heb twee non-stock dingen laten doen: de brug humbucker is een DiMarzio D-Sonic (normaliter Air Norton net zoals de hals pup) en de Floyd Rose is van OFR (normaliter van Schaller). Aanvankelijk wilde ik een Gotoh maar die waren niet meer leverbaar (heeft me 50 euro korting opgeleverd).
Helaas zit er een deuk in de lak, in het hout aan de bovenkant van de bovenste hoorn (in het naturel hout). Terugsturen zou enorm veel tijd hebben gekost en ik wilde heel graag spelen. Omdat het slechts een kleine deuk is en ik ook hier 50 euro korting voor kreeg heb ik het voor lief genomen. De verkoper baalde er natuurlijk ook enorm van.

Zie hier mijn nieuwe favoriet:

http://a1.l3-images.myspacecdn.com/images02/124/964f88bb8c7045cdb24fcf689be61cc8/l.jpg

http://a4.l3-images.myspacecdn.com/images02/137/c3b44652210a4e5f8b3f34cb06ec3b5a/l.jpg

http://a1.l3-images.myspacecdn.com/images02/139/f7a22548f8d24a55adaeeb887545f19d/l.jpg

Eindelijk kan ik al mijn andere gitaren, die het voor mij allemaal net niet zijn, in de verkoop doen. Mocht iemand al interesse hebben in een PRS SE Custom 22, Schecter Omen Extreme 7, Ibanez SAS37FM of Musicman Sub1, laat maar weten via PM.

Arvoitus
1 juli 2011, 17:36
Bloedgeil ding! Ik wil ook nog wel een keer zo´n Mayonaise. Die topjes zijn altijd zo mooi om te zien.

Hoe is het neckprofiel bij Mayones? Vergelijkbaar met Schecter/ibanez?

jjtheguitardoctor
1 juli 2011, 17:53
Prachtige gitaar, 6 snaren +1 helemaal goed.

Liquid_Metal
1 juli 2011, 18:23
Bloedgeil ding! Ik wil ook nog wel een keer zo´n Mayonaise. Die topjes zijn altijd zo mooi om te zien.

Hoe is het neckprofiel bij Mayones? Vergelijkbaar met Schecter/ibanez?

Thanks jongens. Het is geen Wizard II neck dus als het je echt om supersnel shredden gaat zal je toch daar voor moeten gaan. Maar deze hals is veel lekkerder dan alle Schecters die ik heb vastgehouden (en dat zijn er best een aantal).

Liquid_Metal
1 juli 2011, 19:05
De tering, ik merk net pas dat er fretbuzz op de 1e snaar (hoge e) zit als ik de snaar los aansla. Met geen enkel vakje is dat zo (daarom heb ik dat ook niet opgemerkt) maar wel met de flageolet op de 12e fret (terwijl ik die volgens mij wel heb gespeeld bij het testen).
Vooral de flageolet doet mij verbaast reageren. Andere flageoletten doen het namelijk wel gewoon. Iemand een idee?

RoelSmoel
1 juli 2011, 19:19
Kern van de snaar kapot (vermoed ik), even vervangen.

Liquid_Metal
1 juli 2011, 19:19
Kern van de snaar kapot (vermoed ik), even vervangen.

Heeft een niet-omwonden snaar een kern dan? Ik heb de snaar al vervangen want hij was geknapt XD.

Ik merk nu dat de buzz het ergst is als ik een downstroke van 'onderaf' (dus vanaf de body) speel. Als ik de downstroke haaks op de body speel is de buzz bijna afwezig.

RoelSmoel
1 juli 2011, 20:30
Heeft een niet-omwonden snaar een kern dan? Ik heb de snaar al vervangen want hij was geknapt XD.

Ik merk nu dat de buzz het ergst is als ik een downstroke van 'onderaf' (dus vanaf de body) speel. Als ik de downstroke haaks op de body speel is de buzz bijna afwezig.

Oh wacht, ik ging van de dikke E uit.. Niks gezegd..

muziekschuur
1 juli 2011, 21:37
Kan zijn dat de hals reageert op een andere luchtvochtigheid. Misschien heeft de hals een andere spanning nodig. Ik heb een 6 snarige bas. Die heeft dat nooit gehad. Maar ik heb wel twee Stag L400's gehad (waarvan ik er nog een heb) en die had dat ook. Meer spanning op de hals en voila.

gezien het feit dat dit waarschijnlijk een topgitaar is waar je de hoofdprijs voor hebt betaald zou ik of Mayones benaderen (als je een momentsleutel hebt) of de dealer een nieuwe afstelling laten maken. Mocht je een momentsleutel bezitten kan mayones je vast wel aanwijzingen geven je afstelling te verbeteren.

Ik ben wel onder de indruk van je gitaar. Zat er een koffer bij? Enzoja heb je daar een foto van?

Liquid_Metal
1 juli 2011, 23:05
Kan zijn dat de hals reageert op een andere luchtvochtigheid. Misschien heeft de hals een andere spanning nodig. Ik heb een 6 snarige bas. Die heeft dat nooit gehad. Maar ik heb wel twee Stag L400's gehad (waarvan ik er nog een heb) en die had dat ook. Meer spanning op de hals en voila.

gezien het feit dat dit waarschijnlijk een topgitaar is waar je de hoofdprijs voor hebt betaald zou ik of Mayones benaderen (als je een momentsleutel hebt) of de dealer een nieuwe afstelling laten maken. Mocht je een momentsleutel bezitten kan mayones je vast wel aanwijzingen geven je afstelling te verbeteren.

Ik ben wel onder de indruk van je gitaar. Zat er een koffer bij? Enzoja heb je daar een foto van?

Het heeft misschien met de vochtigheid te maken, want naarmate ik meer speelde leek het minder te worden. Ik ga er morgen nog even kritisch naar kijken. Nu geen zin meer in gedoe :P.
Ik zal morgen wat high res foto's maken en dan ook met de koffer. 't Is een nette koffer, maar op de foto's ziet 'ie er beter uit (itt de gitaar zelf).

RoelSmoel
1 juli 2011, 23:18
Friet met Mayones

JTB
2 juli 2011, 09:37
Heel mooi gitaartje, mooie kleur ook!

marc_o
2 juli 2011, 09:58
Prachtige gitaar! Het is nog maar een kwestie van tijd tot de meeste serieuze metalgitaristen voor deze modellen gaan kiezen!!
Heb er heel wat in mijn handen gehad ondertussen en ik blijf versteld staan van de kwaliteit.
Hier thuis heb ik toevallig de 6-string non-trem versie van jouw groene monster liggen...

Shredder Mike
2 juli 2011, 10:38
Ik vind de foto van de achterkant misschien wel mooier dan die van de voorkant :dontgeti:

Liquid_Metal
2 juli 2011, 10:54
Ik vind de foto van de achterkant misschien wel mooier dan die van de voorkant :dontgeti:

Het totaalplaatje van de voorkant is erg onderbelicht dus ik geef je gelijk. De achterkant is prachtig, maar de voorkant is dat zeker ook. Voor mij helemaal perfect: dyed flame maple top, blank gelakte mahonie achterkant. Alleen zou ik de binding nog mooier vinden als die blank gelakt zou zijn (dus maple) maar dat doen ze niet. En dit vind ik ook zeer smaakvol.

minoin
3 juli 2011, 15:55
Very nice Raoul! Mijn broer heeft een Mayones basgitaar en dan ding is ook echt bruut. Ik ben het met Marc eens dat alle Mayones gitaren echt topinstrumenten zijn, in ieder geval degenen die ik heb mogen aanraken. Alleen kosten ze een vermogen en zou ik liever een Regius hebben. Anyway, have fun ermee!

Liquid_Metal
3 juli 2011, 16:51
Very nice Raoul! Mijn broer heeft een Mayones basgitaar en dan ding is ook echt bruut. Ik ben het met Marc eens dat alle Mayones gitaren echt topinstrumenten zijn, in ieder geval degenen die ik heb mogen aanraken. Alleen kosten ze een vermogen en zou ik liever een Regius hebben. Anyway, have fun ermee!

Thanks. Ik heb de Regius ook geprobeerd (vergelijking van een Regius 6 met met een Setius 6) en had duidelijk voorkeur voor de Setius. De set neck vind ik er strakker uitzien maar qua speelcomfort maakt dat niet uit. De hals van de Regius vond ik fijner en hij klonk ook veel beter (hoewel de Regius pickups van Seymour Duncan (Jazz) had en de Setius pickups van DiMarzio (Air Nortons).

marc_o
3 juli 2011, 17:07
Qua feel gaat mijn persoonlijke voorkeur ook uit naar een Setius. Maar de Legend is ook niet te versmaden hoor!

Mr. Dynamite
3 juli 2011, 19:05
Die legend, dat is echt een GAS object van de eerste plank voor mij :lovelove:

Liquid_Metal
3 juli 2011, 19:28
Die vind ik zelf qua looks weer helemaal niets.

Ik heb iets mooiere foto's gemaakt, nu ook op goede grootte:

http://img135.imageshack.us/img135/5931/img8877j.jpg

http://img707.imageshack.us/img707/8843/img8879aj.jpg

http://img638.imageshack.us/img638/1053/img8883k.jpg

andoni
3 juli 2011, 23:16
Prachtige gitaar. Ik heb al een tijdje de 6-snarige variant met zwarte flame en ooit komt er een 7-string bij.

muziekschuur
3 juli 2011, 23:29
Hoe klinken die elementen? Is het een PAF geluid of iets anders?

Baco
4 juli 2011, 07:25
Knappe gitaar! Mayones maakt idd topgitaren, dat staat als een paal boven water en die van jou is geen uitzondering ;)

Veel plezier er mee, geniet er van!

Liquid_Metal
4 juli 2011, 08:34
Hoe klinken die elementen? Is het een PAF geluid of iets anders?

Ik heb nog nooit PAFs gehoord :$. Althans, niet bewust. Ik kan vergelijken met de gitaren die ik heb en het is echt vele malen beter. Wat me vooral opviel is het verschil tussen de D-Sonic en de Air Norton. De Air Norton klinkt superwarm en vet maar mist heel veel hoog. De D-Sonic scheurt en snijdt heel goed. Qua output zijn ze gelijk aan mijn Schecter en PRS (hoewel misschien íets minder volume).

RedBuell
4 juli 2011, 10:37
Ik heb vorige week ook ff enkele Mayones gitaartjes geprobeerd. Ik vind de Setius eigenlijk zelfs mooier dan de regius omdat de setius een carved top heeft. De hals voelt ook echt goed aan, echt geweldig.

Het enige wat me een beetje tegen de borst stuit is dat er geen inlay op de hals zit, ziet er wel veel mooier uit zonder maar vraag me af of het niet verwarrend is tijdens het spelen.... Ik ga er binnenkort eens een paar proberen...

Baco
4 juli 2011, 10:40
Het enige wat me een beetje tegen de borst stuit is dat er geen inlay op de hals zit, ziet er wel veel mooier uit zonder maar vraag me af of het niet verwarrend is tijdens het spelen.... Ik ga er binnenkort eens een paar proberen...

Dots kan je wel in optie vragen hé. Standard/Acryl dots zijn geen meerprijs normaliter, MOP/Abalone een kleine opleg.

RedBuell
4 juli 2011, 10:45
Gewoon dots lijkt me mooi, hoef geen shark tooth oid. Maar de meesten hebben toch zonder inlay, vraag me af of het niet gewoon minder lastig is dan het op het eerste oog lijkt. Ik heb er vorige week ff een kort geprobeerd en daar leek het makkelijker dan ik dacht maar ik speelde gewoon wat simpele licks, als het wat ingewikkelder wordt of je moet iets in Bb spelen ofzo lijkt het me misschien wel lastiger...

marc_o
4 juli 2011, 11:35
Die vraag krijgen we vaker. In de toekomst bestellen we er meer met dots, mijn collega gaat deze maand nog langs bij het bedrijf om e.e.a. door te nemen.

Tankman
4 juli 2011, 11:49
Het valt wel mee zonder dots. Je hebt natuurlijk wel de dots op de zijkant. Ik miste ze iig niet. Het blijkt dat ik toch meestal naar de side dots kijk dan die op de hals. Moet zeggen dat ik een kale toets juist niet mooi vind. Een paar dots vind ik dan ook meer dan genoeg. Ik hoef ook geen grote inlats ofzo.

newbreed
4 juli 2011, 13:26
Moooi!!!!
veel plezier ermee

Liquid_Metal
4 juli 2011, 14:28
Ik vind dit er veel strakker uitzien dan stippen op de toets en het went vanzelf. Bij de eerste speelsessie was spelen vanaf de twaalfde fret wat onwennig, maar je hebt genoeg aan de sidedots. Na een tijdje gaat het erg goed.