PDA

View Full Version : Hulp gevraagd met aansluiten effect pedalen



Flitser
1 juli 2011, 14:57
Ik heb zojuist een Roland AC Adapter aangeschaft met een Daisy chain, en ik wil daarop m'n Boss MT-2 Metalzone en Dunlop Crybaby aansluiten. Omdat beide pedalen maar 1 ingang hebben en geen uitgang, lukt het logischerwijs niet. Zie ik iets gigantisch over het hoofd of is hier een simpele oplossing voor? Bij de gitaarwinkel zeiden ze dat het wel te maken viel door een effect te verbouwen, maar dat gaat uiteraard weer veel geld kosten. Valt dit misschien te fixen door een simpel verloop te kopen tussen de adapter en Daisy chain?

driftkop
1 juli 2011, 15:02
Wat voor een daisy chain heb je dan? Daar zitten als het goed is verschillende plugjes aan, die je op elk pedaal kunt aansluiten.

Tankman
1 juli 2011, 15:04
Als het goed is kun je de adapter in de Daisy Chain pluggen. Een van de pluggen van de Daisy Chain is een vrouwtje, de rest zijn mannetjes. Vervolgens kun je aan iedere plug een pedaal hangen.

Flitser
1 juli 2011, 15:05
Een van roland. Het probleem is dat ik de chain niet kan aansluiten, omdat er maar één ingang per pedaal is en er in principe 2 voor nodig zijn. De chain verbinden met de adapter zou al een oplossing zijn, maar ik weet niet of het wel op die manier werkt.

@Tankman: ik ben bang dat mijn Chain geëmancipeerd is :(

Tankman
1 juli 2011, 15:06
Hoezo zijn er 2 nodig. De voeding hoeft er alleen in. Maak anders een foto van je spul.

Flitser
1 juli 2011, 15:19
Het eerste pedaal in de serie
http://i52.tinypic.com/2mnooxy.jpg

Geen verbinding mogelijk naar het andere pedaal, omdat ik de Daisy Chain niet kan aansluiten.
http://i52.tinypic.com/2iqga6v.jpg

De Daisy chain
http://i56.tinypic.com/2ljni8o.jpg


Ik weet niet of je wat aan de foto's hebt. De pedalen hebben beide maar één ingang voor een voeding, maar geen uitgang.

Mitch
1 juli 2011, 15:23
Je moet twee dingen splitsen: signaal en voeding.
Signaal heeft een ingang en een uitgang nodig. Immers: je stopt er een gitaargeluid in waarvan je wil dat het effect er iets mee doet en daarna wil je het naar je versterker sturen.
Voeding hoeft er, in tegenstelling tot bij mensen, alleen maar in. Pedalen poepen niet.

Dus gewoon: daisy chain vastmaken aan de adapter en per pedaal één plugje aansluiten. Tip: houd de ongebruikte plugjes afgeschermd. Vaak zitten er rubber dopjes bij. Gebruik die, anders kun je wel eens sluiting maken als je met water gaat spelen.

Nielsje
1 juli 2011, 15:25
Je hebt een daisy van Boss te pakken, die zijn onhandig..
Die zijn alleen aan te sluiten via PSM-5 (dacht ik) masterswitch, of pedalen als de TU-2 en TU-3. Vroeger had ik er ook een, op gelost door er gewoon een andere stekker aan te zetten. Verloop kabeltje maken helpt ook, of een daisy kopen van een ander merk (ibanez, visual sound etc)

Buzzel
1 juli 2011, 16:45
Je hebt de verkeerde DC-chain. die is geloof ik om via inderdaad een uitgang van bijvoorbeeld je tuner aan te sluiten. Je hebt ook DC-chain die je kan aansluiten recht aan je adapter.

Flitser
1 juli 2011, 21:09
Hmm, ik was toch al van plan om zo'n tuner van Boss te kopen, dus dat ga ik dan maar doen. Bedankt voor de hulp iedereen :)