PDA

View Full Version : snelle noisegate



nak
1 juli 2011, 11:46
Ja ik heb de zoekfunctie al tig keer gebruikt maar ik kan mijn item helaas niet vinden.
Ik ben op zoek naar een noisegate met een snelle attack maar ook een hele snelle release.
Heb een noisegate in mijn multi-effect zitten maar de release gaat niet snel genoeg terwijl ik die op 0 heb staan.
Het duurt nog ongeveer een seconde voordat de gate in werking treed.
Het is wel handig dat bij een abrupt eind de boel gelijk dicht gaat.
Iemand een idee welke snel genoeg is?
Zoek dus echt een gate en geen surpressor.

HaroldA
1 juli 2011, 12:04
iSP Decimator.

DemolitionColorScheme
1 juli 2011, 13:57
Welke multi-fx heb je? Probeer eens met de ratio en threshold te spelen. Als je dan toch een multi-fx unit hebt met een noisegate, dan is dat idealer omdat je dan verschillende patches kan hebben met verschillende gates. Soms heb ik een zwaardere gate nodig en soms een lichte.

caliban
3 juli 2011, 15:06
iSP Decimator.

Een vriend van me heeft er zo een, en ofwel is dat ding stuk, ofwel vind ik er helemaal niks beter aan dan de gemiddelde noisegate. Heel erg, maar ik vind mijn behringer cheapo noisegate even goed werken.

HaroldA
3 juli 2011, 22:24
Een vriend van me heeft er zo een, en ofwel is dat ding stuk, ofwel vind ik er helemaal niks beter aan dan de gemiddelde noisegate. Heel erg, maar ik vind mijn behringer cheapo noisegate even goed werken.

De iSP is heel erg goed in de decay en staccato stops. Hij heeft een variabele attack dus. Lange note klinken lang uit en een snelle volume drop zorgt voor snel ingrijpen.