PDA

View Full Version : hoe te repareren? Losse schroef inputcover strat



TCDH
29 juni 2011, 22:31
't bovenste schroefje van m'n inputcover valt eruit waardoor deze op 'half zeven' hangt. 't schroefje heeft geen grip meer 't gat is te groot geworden waar 't in zat. ik ben geen houtbewerker dus: hoe moet ik dit repareren zodat ik het zelfde schroefje er weer in kan draaien? vullen met houtlijm en dan er weer in draaien? suggesties welkom.
bvd

cor

G.G.
29 juni 2011, 22:37
Als je echt niets kan.. neem dan even contact op met Oigun hierop het forum. Die zit ook in Haarklem.

Zelfdoen is ook simpel. neem een klein stukje rondhout. Boor het gat eventjes een stukje uit. Lijm dat stukje rondhout erin en boor een nieuw heel klein gaatje voor het schroefje.

Let er wel even op dat het rondhout niet een te grote diameter kan hebben, want je hebt maar weinig ruimte om het inzichtbaar te doen bij die jackplate.

Venlonaer
29 juni 2011, 22:49
Stop in het gaatje een luciferstokje en voila :ok:

pasqual
29 juni 2011, 22:52
goeie tip van G.G.
mocht je dit iets te moeilijk vinden, probeer dan eens met je eigen tip met de houtlijm of misschien secondelijm; wordt goed hard maar pas op met knoeien! werkt dit niet, kan je altijd nog de bovenstaande tip proberen.

snaarplukker
29 juni 2011, 23:13
Stop in het gaatje een luciferstokje en voila :ok:
+1, maar dan met een tandenstokertje (harder houtsoort). Samen met houtlijm mag als je het hebt. Zonder kan ook.;)

G.G.
29 juni 2011, 23:15
+1, maar dan met een tandenstokertje (harder houtsoort). Samen met houtlijm mag als je het hebt. Zonder kan ook.;)Zonder wil niet altijd lukken op die plek omdat de ruimte onder de schroef hol is (jack steekt onder die schroef door)

TCDH
1 juli 2011, 01:09
mensen, merci voor de tips. zo'n reparatie moet zelfs ik kunnen...

Kingfisher
11 juli 2011, 10:53
+1 voor tandenstoker.

1) zo veel mogelijk gaatje schoon maken
2) tandenstoker in houtlijm doppen, tandenstoker in gaatje duwen, overschot lijm laten afvegen, laten drogen
3) met kniptang/stanleymes overtollig deel tandenstoker afknippen/snijden
4) vijsje er terug in draaien

tadaaa