PDA

View Full Version : Haakse voeding



even
29 juni 2011, 17:32
Ik heb een Pedaltrain gekocht en wil daar mijn gitaareffecten collectie op plakken.
Geschikte haakse jackpluggen (6.1 mm) heb ik wel gevonden maar ik zoek ook nog haakse voedingsplugjes. Zeg maar het standaard "boss" modelletje. ( geen idee dat daar de maat precies van is).
De ruimte op het board is toch beperkt en een paar millmeter winst hier en daar zou het voor mij een stuk gemakkelijker maken.
Ik ben inmiddels bij een paar radio/electronica zaken geweest maar daar hebben ze alleen maar van die lompe rechttoe/rechtaan pluggen die al ruim twee centimeter breedte vragen.
Wie heeft er een goede tip?

TimS
29 juni 2011, 17:34
Kan je niet beter een kant en klare daisy chain kopen? Op maat maken is leuk, maar er zijn niet veel gitaristen die niet af en toe een pedaaltje kopen of verkopen.

The Bertman
29 juni 2011, 18:53
Effe bij Conrad.nl zoeken: Home > Componenten > Connectoren > Laagspanning & net connectoren > Laagspanningsstekkers

Daar staan een heleboel haakse stekkertjes.

aad
29 juni 2011, 20:02
Ik gebruik deze:

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/?~template=pcat_product_details_document&object_guid=A73B2A438E79C31FE10000000A010221&master_guid=&master_typ=&no_brotkrumennavi=&ownrow=2&p_load_area=0223020&p_artikelbilder_mode=Ein&p_sortopt=object_description&page=1&p_catalog_max_results=20&cachedetail=# (http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/?%7Etemplate=pcat_product_details_document&object_guid=A73B2A438E79C31FE10000000A010221&master_guid=&master_typ=&no_brotkrumennavi=&ownrow=2&p_load_area=0223020&p_artikelbilder_mode=Ein&p_sortopt=object_description&page=1&p_catalog_max_results=20&cachedetail=#)

The Bertman
29 juni 2011, 20:33
Tja, dat heb ik nou ook altijd met Conrad-links. Die werken niet. :D (Vandaar dat ik die hele route opgaf.)

Lexvandoef
29 juni 2011, 20:54
De daisychains van Visual Sound hebben allemaal haakse pluggen aan de pedaalkant, super handig!

driftkop
30 juni 2011, 00:13
Misschien wil hij wel helemaal geen daisychain voeding. :ok:

even
30 juni 2011, 19:31
Kan je niet beter een kant en klare daisy chain kopen? Op maat maken is leuk, maar er zijn niet veel gitaristen die niet af en toe een pedaaltje kopen of verkopen.

Heb wel ff gegooled op Daisy Chain maar dan krijg ik allemaal dames in ondergoed:mmmm:

Lexvandoef
30 juni 2011, 19:47
Misschien wil hij wel helemaal geen daisychain voeding. :ok:

Aan zijn beschrijving te lezen heeftie dat juist nodig.... ;)


Heb wel ff gegooled op Daisy Chain maar dan krijg ik allemaal dames in ondergoed:mmmm:

ff googlen op daisychain (aan elkaar) en visual sound. :soinnocent:

driftkop
30 juni 2011, 20:13
Uit de beschrijving kan ik niet opmaken welke voeding hij gebruikt of wil gebruiken :ok:

aad
1 juli 2011, 14:35
Tja, dat heb ik nou ook altijd met Conrad-links. Die werken niet. :D (Vandaar dat ik die hele route opgaf.)

Ja da's wel vreemd, want ik had die link meermalen gecontroleerd.
De stekers die ik bedoel staan in laagspannings bussen pagina 4 (verder het hele tralect dat jij opgaf). Dit zijn haakse stekers met kabeltje eraan (rd/zw).
Die zijn beter omdat van de stekers die je zelf moet solderen de behuizing kut is.
Die klikken er makkelijk op (vaak scheef) en klikken er net zo makkelijk weer af.

HaroldA
1 juli 2011, 14:45
Die klikken er makkelijk op (vaak scheef) en klikken er net zo makkelijk weer af.

Druppeltje bruislijm er in! :ok:

Overigens staan er op de Conrad pagina's aan de rechterkant 'Directe productlink' knopjes...

aad
1 juli 2011, 14:54
Druppeltje bruislijm er in! :ok:

Overigens staan er op de Conrad pagina's aan de rechterkant 'Directe productlink' knopjes...

Haha! Simpel en doeltreffend. Mijn voeding is inmiddels volledig bekabeld, dus ik zal deze tip niet meer zo snel opvolgen, maar ik houd hem in gedachten.

Dit is (als het goed is) wel de directe link.
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=734197

Beetje stom, maar ik had de link gecopieerd die naar de directe link verwijst. Dat werkt natuurlijk niet.

even
1 juli 2011, 19:15
Ik heb het nu gevonden de Daisychain. Ik dacht dat het een complete voeding met plugjes was:dontgeti: Ik gebruik nu ook zoiets maar volgens mij van Boss o.id. met lompe rechte pluggen. Ik loop morgen eens ff bij Feedback Utrecht langs.

Lexvandoef
2 juli 2011, 02:13
Ik heb het nu gevonden de Daisychain. Ik dacht dat het een complete voeding met plugjes was:dontgeti: Ik gebruik nu ook zoiets maar volgens mij van Boss o.id. met lompe rechte pluggen. Ik loop morgen eens ff bij Feedback Utrecht langs.


Uit de beschrijving kan ik niet opmaken welke voeding hij gebruikt of wil gebruiken :ok:


volgens mij zag ik al het een en ander vooruit.... ;)

flo123
2 juli 2011, 20:15
Ah, dus de DC aansluitingen van gitaar effecten zijn:
Buiten-Ø: 5.5 mm
Binnen-Ø: 2.1 mm
Klopt dat?

even
3 juli 2011, 09:07
Vogens mij wel maar misschien kan iemand dat nog bevestigen.

Ik heb de Conrad site uitgebreid bekeken en ik denk dat die haakse plugjes met snoer het handigste zijn voor mij. Ik heb maar 3 x 9 volt nodig en mijn voeding is nu ook een Boss.