PDA

View Full Version : Gitaar problemen, oa stringbuzz



ChrisWMan
29 juni 2011, 17:13
Goedendag,

Ik heb 2 problemen met mijn gitaar en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

-Stringbuzz op de E, A en G snaren van de 3e tot de 7e fret, is dit op te lossen door mijn gitaar af te laten stellen of is er meer aan der hand?

-Het klinkt alsof er een vertraging is tussen het aanslaan van de hoge E snaar en het geluid dat uit mijn versterker komt, dit heb ik niet bij de andere snaren.

Hoop dat iemand me kan helpen.

bass blom
29 juni 2011, 17:15
moeten we iets meer weten, merk en type gitaar bijvoorbeeld..

dat van die vertraging is vaag :D

Ronson
29 juni 2011, 18:19
Goedendag,

Ik heb 2 problemen met mijn gitaar en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

-Stringbuzz op de E, A en G snaren van de 3e tot de 7e fret, is dit op te lossen door mijn gitaar af te laten stellen of is er meer aan der hand?

-Het klinkt alsof er een vertraging is tussen het aanslaan van de hoge E snaar en het geluid dat uit mijn versterker komt, dit heb ik niet bij de andere snaren.

Hoop dat iemand me kan helpen.
Eerste punt is over het algemeen wel te fixen door de gitaar (opnieuw) af te laten stellen. Heb je zelf snaren/tuning/snaar hoogte veranderd?

2e punt heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord, daar is wat meer informatie voor nodig.

TCDH
29 juni 2011, 22:58
is het echt een vertraging van hetzelfde geluid dat de snaar maakt of komt het geluid ook vervormt eruit? misschien kan de snaar niet goed trillen waardoor deze geen goede attack heeft?
ik zou je gitaar (laten) afstellen en zodra je zeker weet dat je gitaar goed is dan kan het alleen nog maar aan je versterker liggen. misschien iets op de specifieke frequentie van de hoge E.