PDA

View Full Version : Pandora PX4



BLOK182
24 mei 2003, 16:01
Ik heb net het foldertje van EMI binnen gekregen, en ze hebben daar nu de Korg Pandora PX4 (nieuwste dus) voor maar 165 euro. Leek me wel een heel leuk klein apparaatje (wil het voor vakantie en homerecording gebruiken) vooral met al de effecten, de drumcomputer en de phasetrainer. Iemand ervaringen ermee? Heb gelezen dat de PX3 een nogal kloterige scheur had, is dit in de PX4 verbeterd? De geluidssamples op de site waren wel best aardig moet ik zeggen.

BLOK182
24 mei 2003, 19:01
Echt niemand?

Herdjie
26 mei 2003, 13:27
Blijkbaar niemand :smile:

e_lukather
26 mei 2003, 14:08
Ik heb wel de PX2. Grappig ding maar vooral errug handig. Ik zag de advertentie ook staan en de hij ziet er opzich wel strak uit. Gewoon ff testen.

Han Solo
26 mei 2003, 14:32
Weet je zeker dat het de PX4 is? Is wel erg goedkoop......Zou even checken of ze het echt niet over de PX3 hebben, of de PX4 voor de bas. Heb voorheen die PX4 gezien voor dik 300 E.

BLOK182
26 mei 2003, 15:41
Ik weet het zeker hoor. Feedback heeft het trouwens nu voor 169. Maar in Duitsland (beyer, music store, thomann) zittie nog op 250+. Maar ik zit nog een beetje te twijfelen tussen zo'n ding en een pod 2, waarvan ik behoorlijk onder de indruk was.

Han Solo
26 mei 2003, 16:00
De Pandora is weer goedkoper (kennelijk)
De POD ken ik helaas niet.....Heb zelf een Vamp als koptelefoonversterker en dat is leuk speelgoed.

Phyrexian
27 mei 2003, 18:14
Pandora's zijn héél erg goed als je ze enkel en alleen als oefenamps gebruikt (hoofdtelefoon).

POD's doen het dan weer beter in live-omstandigheden (de discussie buizen><solidstate/digital laat ik even in het midden).

BLOK182
28 mei 2003, 13:47
Enne, opnemen met pc, hoe is dan de pandora/pod verhouding? Want ik wil dus ook graag gaan opnemen met mun pc (vooral dan i.c.m. die ingebouwde effecten).

Phyrexian
30 mei 2003, 11:29
Ik heb net een tweedehands Bass Pandora PX4B gekocht,
volgende week wordt hij verzonden.

Ik laat jullie weten hoe alles klinkt.

telecastermaster
2 juni 2003, 15:27
Enne, opnemen met pc, hoe is dan de pandora/pod verhouding? Want ik wil dus ook graag gaan opnemen met mun pc (vooral dan i.c.m. die ingebouwde effecten).

Ik heb beide (POD 2.0 en Pandora PX3). De keuze is eigenlijk simple. De PX3 heeft ZEER goede effecten (vooral reverb en modulatie fx), maar de amp modelling is wat minder. (vooral overstuurde geluiden). De pod heeft beter distrotions maar de effecten (vooral reverb) is erg ondermaats.

Kortom voor clean -> Pandora
voor heavy distortion -> POD

Ik geef zelf de voorkeur aan de PX3 aangezien ik veel cleane geluiden gebruik.

BLOK182
2 juni 2003, 15:31
ah ok, en jij hebt de PX3, misschien is de PX4 nog wat verbeterd qua ampmodeling, heb wat sampels gedownload, klonk niet slecht (al klinken de meeste samples niet slecht :-D
Ik ben trouwens ook wel geinteresseerd in de V-Amp 2, met dat voetpedaaltje is het wel wat handiger bedienen lijkt me, vooral in het oefenhok (zou dan de opvolger van mun Bosspedaaltje worden)

Phyrexian
2 juni 2003, 15:50
Deze week arriveert m'n PX4B. Ik vind de compactheid ervan leuk. Veel kleiner dan zo'n POD of V-Amp. Minder effecten en ampmodels maar bon. De drumtracks erin spreken me aan om lekker op mezelf te oefenen. Bijvoorbeeld in de slaapkamer op je bed zonder veel rommel, enkel die Pandora en de gitaar/bas en een kabeltje en hoofdtelefoon.

Leuk is ook dat je die Pandora aan je strap kan bevestigen. Kan je makkelijk zonders kabels beetje staan spelen in de living.

Die V-Amp's zijn niet te kloppen qua prijs; net zoals alle producten van Behringer eigenlijk. Je moet er dan maar bij nemen dat ze vaak oudere producten van andere producenten compleet rippen. Ik vind dit niet erg omdat ze zo verdomd goedkoop zijn!

vb. Tech 21 Trademark 10 http://www.tech21nyc.com/ >< Behringer GM110 (identiek frontpanel!) http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=GM110&lang=eng

vb. QSC RMX poweramps >< Behringer EP2500 poweramp (identieke specs en identieke achterkant)

vb. Line 6 POD >< Behringer V-Amp (vorm, alles gewoon)

moretel
3 juni 2003, 01:16
Ik heb en PX3 en ben erg tevreden, gebruik hem vnl. via koptelefoon maar sluit hem ook regelmatig aan op de stereo.
De overdrive effecten zijn dan wel goed, alleen via de versterker niet echt, is ie ook niet voor bedoeld.
Op vakantie gaat ie ook mee, ideaal oefenmateriaal.
Wat ook leuk is is het model waarmee je op kan nemen, daar heb ik nu een Zoom mrs 4 voor gekocht.