PDA

View Full Version : PRS SE Soapbar vraag



SRV2000
29 juni 2011, 01:58
Hallo Gitaarliefhebbers.

Ik kan een PRS SE soapbar overnemen.
Neck element is voorzien van P90 achterste brug elementen is voorzien van een Dimarzio Super Distortion in P90 formaat(orginele element word er wel bij geleverd )
Nu heeft Mcwilliams mee weten te overtuigen van P90 elementen toen ik op zijn ( hoe kan het ook bijna anders ) Gibson mocht spelen die voorzien waren van P90 elementen.
Nu zegt PRS mij vrij weinig moet ik bekennen aangezien ik meer een strat en een les paul gitaristje ben;)
Toch krijg ik enigzins GAS voor deze gitaar vanwege zijn uiterlijk.

Maar wat mooi lijkt hoeft nog niet goed te zijn.

Vandaar dat ik hier graag wat meer informatie over zou willen hebben, zowel

kwaliteit,
afwerking,
geluid,
speelbaarheid
is de Dimarzio element een toevoeging of niet ?
en wat mag zo`n gitaar 2de hands kosten?

Kortom veel vragen

ik speel voornamelijk oude rockcovers ( Europe,Queen,Van halen ) dus een beetje power op zijn plaats zou niet verkeerd zijn.

Ook wil ik hem voor optredens gaan gebruiken.

Kortom is dit wat

Het gaat hier trouwens om de eerste soapbar serie gemaakt in 2004

Ik dank u!!!

G.G.
29 juni 2011, 08:21
Weet niets over het brugelement, maar heb die PRS op MP zien staan. Wat een ontzettend vet ding!

Thyrif
29 juni 2011, 10:24
Die prs se soapbars schijnen erg leuk te zijn! Voor jouw muziek is die humbucker ook wel tof denk ik.
Die eerste SE soapbars gaan nieuw rond de 400-450 euro dacht ik? Dus rond de 300 incl die humbucker is vast prima.

Qua kwaliteit en afwerking zijn de prs se's goed waar voor hun geld, zeker tweedehands.

Succes!

Rinze
29 juni 2011, 11:23
Ik heb er ook over zitten denken, mooi ding. Is nu ook iets in vraagprijs gedaald zag ik gisteren. Mooi met die Dimarzio Super Distortion, net iets meer variatie, meer power en - als je op flink volume speelt - minder feedbackellende. 't Is dat het geld op is :dontgeti:

SRV2000
29 juni 2011, 12:17
Ik heb er ook over zitten denken, mooi ding. Is nu ook iets in vraagprijs gedaald zag ik gisteren. Mooi met die Dimarzio Super Distortion, net iets meer variatie, meer power en - als je op flink volume speelt - minder feedbackellende. 't Is dat het geld op is :dontgeti:

Hij staat mooi dicht in de buurt dus dat geen probleem voor mij.
Is de hals een beetje tevergelijken met een hals van een SG ? want op de foto te zien is het een vrij dikke hals.
Als ze voor nieuw voor 400 euro weg gaan dan vind ik 320 nog een stevig bedrag :dontgeti:
Hij is van 2004 dus zat ik zelf aan 250 te denken ? of is dit gek aanstekerij?

Tankman
29 juni 2011, 12:21
Die PRS'en zijn erg leuk! Wel superlicht! Moet je van houden. Ze zijn nieuwe inderdaad voor 450 te krijgen. Ze zijn erg mooi om te zien en spelen ook wel lekker. Die hals is inderdaad erg dik, maar niet anders dan andere PRS SE modellen. 275 lijkt mij een goede prijs.

jutter
29 juni 2011, 12:22
Hij staat mooi dicht in de buurt dus dat geen probleem voor mij.
Is de hals een beetje tevergelijken met een hals van een SG ? want op de foto te zien is het een vrij dikke hals.
Als ze voor nieuw voor 400 euro weg gaan dan vind ik 320 nog een stevig bedrag :dontgeti:
Hij is van 2004 dus zat ik zelf aan 250 te denken ? of is dit gek aanstekerij?

Gezien de upgrade en dat de gitaar z.g.a.n. is, denk ik dat 300,00 realistisch is. Reageer maar snel anders pik ik hem in!:soinnocent:

SRV2000
29 juni 2011, 12:25
Gezien de upgrade en dat de gitaar z.g.a.n. is, denk ik dat 300,00 realistisch is. Reageer maar snel anders pik ik hem in!:soinnocent:

Niet toevalig jou gitaar ;)

Ibanez1986
29 juni 2011, 12:40
Niet toevalig jou gitaar ;)


Gezien de upgrade en dat de gitaar z.g.a.n. is, denk ik dat 300,00 realistisch is. Reageer maar snel anders pik ik hem in!:soinnocent:

Ja dat klinkt als een verkoper :seriousf:

Is dit de gitaar die we bedoelen?

http://link.marktplaats.nl/459778369

Gaaf dng !!!

Buzzel
29 juni 2011, 12:47
Mijn broer heeft ook zo'n prs. Ik vind het persoonlijk wel een lekkere gitaar om mee te raggen. Ik denk dat die humbucker ook wel een toevoeging is aan die gitaar. voor 300 euro kan je denk ik geen miskoop doen:ok: Ik zag hem gisteren ook staan en had hem zo gekocht, waar het niet dat ik net een andere gitaar heb besteld :D

O de hals is inderdaad vrij dik, maar dat went wel :P

Rinze
29 juni 2011, 12:52
't Is maar net wat je gewend bent qua hals, het is zeker geen boomstam. Meer hout in de hals is meer toon.

jutter
29 juni 2011, 13:00
Niet toevalig jou gitaar ;)

Nee hoor, en ik woon ook niet in Drachten.

SRV2000
29 juni 2011, 14:59
Gezien de upgrade en dat de gitaar z.g.a.n. is, denk ik dat 300,00 realistisch is. Reageer maar snel anders pik ik hem in!:soinnocent:

Ik heb hem opgebeld en ga strak naar hem toe, Voordat je mij een slag voor bent haha
Wie weet heb ik straks een nieuwe gitaar binnen de collectie :D

Jasper.
29 juni 2011, 15:05
Ik heb hem opgebeld en ga strak naar hem toe, Voordat je mij een slag voor bent haha
Wie weet heb ik straks een nieuwe gitaar binnen de collectie :D

Ik hoop voor je dat het wat is. Ik had hem ook al gezien en dacht ook al, dat is niet zo ver weg. Iets met P90 lijkt mij ook nog wel eens leuk.

Edit: mijn gas daarvoor is ook aangewakkerd door MacW. Die kwam hier een keer langs met die P90 tele.

macwilliams
29 juni 2011, 16:22
:makeup:


Mijn welgemeende excuses aan zowel SRV2K als ook Jasper.



:D

jutter
29 juni 2011, 18:59
Ik heb hem opgebeld en ga strak naar hem toe, Voordat je mij een slag voor bent haha
Wie weet heb ik straks een nieuwe gitaar binnen de collectie :D

Volgens mij heb je hem gekocht!

SRV2000
29 juni 2011, 23:17
Volgens mij heb je hem gekocht!

Ja hoor ik heb hem:D
vanavond nog even op gespeeld en hij klinkt super!!!
en ik sta verbaasd hoe goed hij er nog uit ziet, werkelijk geen enkel krastje.
kortom een goede aanvuling binnen de collectie
ik ga morgen even wat foto‘s posten

iedereen nog bedankt voor jullie meningen :D

jutter
29 juni 2011, 23:40
Ja hoor ik heb hem:D
vanavond nog even op gespeeld en hij klinkt super!!!
en ik sta verbaasd hoe goed hij er nog uit ziet, werkelijk geen enkel krastje.
kortom een goede aanvuling binnen de collectie
ik ga morgen even wat foto‘s posten

iedereen nog bedankt voor jullie meningen :D

Gefeliciteerd man! Jaren geleden heb ik ook eens een SE gehad en die beviel mij zo goed dat ik nu een CU24 heb!
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145971-Hngd-prs-cu24
Ik wacht met smart op de foto's! Trouwens, als jij hem niet had gekocht dan had ik hem vanmiddag opgebeld en dan stond hij nu bij mij, en dat meen ik heel serieus!

SRV2000
30 juni 2011, 12:57
Gefeliciteerd man! Jaren geleden heb ik ook eens een SE gehad en die beviel mij zo goed dat ik nu een CU24 heb!
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145971-Hngd-prs-cu24
Ik wacht met smart op de foto's! Trouwens, als jij hem niet had gekocht dan had ik hem vanmiddag opgebeld en dan stond hij nu bij mij, en dat meen ik heel serieus!

Haha Nu heb ik alweer GAS :seriousf: wat een mooie gitaar !!!
Zoals beloofd hier een paar foto`s van mijn nieuwe aanwinst:

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_2538.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_2543.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_2549.jpg

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/IMG_2545.jpg
Wat een leuk stelletje niet :mmmm:

@ Jutter: Ik had je de gitaar graag gegund, maar ben stiekum toch wel een beetje blij dat ik hem gister heb opgehaald

jutter
30 juni 2011, 14:09
Da's aardig van je! Ben nu stiekum best wel jaloers! Die SE's vind ik trouwens beregoed. Ze spelen heerlijk, mooie sound en de looks vind ik persoonlijk (sorry dat ik het zeg) mooier dan een Gibson Les Paul. PRS is er in geslaagd met al zijn gitaarmodellen om er een eigen draai aan te geven en het toch, optisch, eenvoudig te houden. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik gun je hem van harte! T'is een beauty!!!