PDA

View Full Version : Gitaar versturen naar het buitenland Particulier



Jay75
28 juni 2011, 22:38
Aangezien het bij TNT niet mogelijk is vanwege de afmetingen ( sucks toch?? ) en ik wellicht binnenkort een gitaar ga verzenden naar het buitenland, bij welke service kan je als particulier verzenden. UPS DHL GLS etc, iemand ervaring mee?

Eko
28 juni 2011, 22:44
Volgens mij kun je UPS en DHL gewoon even een mail sturen.

Mesjoggah
28 juni 2011, 23:30
Ik heb een aantal gitaren naar het buitenland verkocht en in samenspraak met de koper de hals losgeschroefd, zo valt je pakket binnen de marge van DePost.nl....

feegflor
28 juni 2011, 23:44
ik heb laatst een gitaar terug gestuurd voor vervanging en dit kon wel gewoon met TNT. gewoon afgegeven op het postkantoor.

snaarplukker
29 juni 2011, 00:31
ik heb laatst een gitaar terug gestuurd voor vervanging en dit kon wel gewoon met TNT. gewoon afgegeven op het postkantoor.

Naar buitenland?:???:

Hotpepper01
29 juni 2011, 07:49
ik heb een hele goede ervaring met DHL: een 24 uurs service waarbij de gitaar bij de afzender is opgehaald en binnen 24 uur weer is afgeleverd.
Dat kostte ook het nodige, en dat doe je natuurlijk niet voor zomaar een gitaar, maar gegarandeerd binnen 24 uur internationaal van de ene deur tot de andere deur is echt een prestatie. En die keuze was vooral gebaseerd op gegarandeerd aankomen. In mijn geval was het een redelijk kostbare Gibson uit 1962. Ik neem aan dat DHL Nederland een soortgelijke service kan bieden.

feegflor
29 juni 2011, 08:31
Naar buitenland?:???:

Ja, naar Duitsland. Nou is dat niet ver weg maar het is toch wel naar het buitenland.

Sinner1980
29 juni 2011, 12:42
Gewoon even bellen met de grote koeriersbedrijven(Fedex,UPS,DHL) met de gegevens bij de hand (adres,gewicht,afmeting).

Mijn beste ervaringen zijn met Fedex maar of die het goedkoopst waren weet ik niet. Wel snel,vriendelijk en adequaat.

Het kost wel een beetje maar dan ben je wel goed gedekt en ik neem aan,in het geval van verkoop natuurlijk,dat de kosten voor de koper zijn.

Twang
29 juni 2011, 16:00
..heb eens een gitaar laten versturen van België naar Nederland door UPS: gitaar uiteindelijk in Duitsland afgeleverd. Gitaar foetsie, schuld van UPS.

Ik verstuur gitaren alleen nog in uiterste nood, en niet meer via UPS.


Grtz!